Google Chrome 126 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 126.0.6478.55 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 21 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Byl vydán Mozilla Firefox 127.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 127 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána (𝕏) nová verze 9.5 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Společnost Raspberry Pi dnes vstoupila na Londýnskou burzu jako Raspberry Pi Holdings plc (investor).
Do 17. června do 19:00 běží na Steamu přehlídka nadcházejících her Festival Steam Next | červen 2024 doplněná demoverzemi, přenosy a dalšími aktivitami. Demoverze lze hrát zdarma.
Apple na své vývojářské konferenci WWDC24 (Worldwide Developers Conference, keynote) představil řadu novinek: svou umělou inteligenci pojmenovanou jednoduše Apple Intelligence, iOS 18, visionOS 2, macOS Sequoia, iPadOS 18, watchOS 11, …
Vyšla nová verze XMPP (Jabber) klienta Gajim, která přidává podporu reakcí pomocí emoji (XEP-0444: Message Reactions) a citace zpráv (XEP-0461: Message Replies). Přehled dalších vylepšení je k dispozici na oficiálních stránkách.
Po po téměř roce vývoje od vydání verze 5.38 byla vydána nová stabilní verze 5.40 programovacího jazyka Perl (Wikipedie). Do vývoje se zapojilo 75 vývojářů. Změněno bylo přibližně 160 tisíc řádků v 1 500 souborech. Přehled novinek a změn v podrobném seznamu.
Uroš Popović popisuje, jak si nastavit Linux na desce jako Raspberry Pi Zero, aby je šlo používat jako USB „flešku“.
Andreas Kling oznámil, že jelikož už se nevěnuje nezávislému operačnímu systému SerenityOS, ale výhradně jeho webovému prohlížeči Ladybird, přičemž vyvíjí primárně na Linuxu, SerenityOS opustí a Ladybird bude nově samostatný projekt (nový web, repozitář na GitHubu).
Všech 553 školních počítačů v polském Jaworznu migruje na open source software. Některé z 27 místních škol již zkušenosti mají -- část jejich počítačů používá od roku 2002 GNU/Linux. Přechodem na otevřený software se ušetří zhruba půl milionu eur. Tyto peníze pomohou zdvojnásobit počet počítačů, které mají školy k dispozici. Více na Osor.eu.
Tiskni Sdílej:
Opravdu me fascinuje uroven prispevku v diskuzich... ve chvili kdy nekdo s nekym nesouhlasi, zacne automaticky nadavat a zesmesnovat - opravdu krasa.
Kdyz uz nemate ani vzdelani, ani vychovani, abyste dokazali slusne diskutovat, zkuste si kazde rano jako modlitbicku prerikat klasicke Voltairovo "Nesouhlasim s vami, ale budu do posledniho dechu bojovat za to, abyste mohl vyjadrit svuj nazor."
Mozna tim ze sveta udelate o neco prijemnejsi misto.
P.S. Vazeny pane mocny amigo - co mate proti lidem, kteri stravi pres dvacet let zivota studiem? Zeby zavist?
P.S. Vazeny pane mocny amigo - co mate proti lidem, kteri stravi pres dvacet let zivota studiem? Zeby zavist?ad "amigo": amigo byl (nebo ještě je) gay časopis, takže prosím nespojovat. ad zbytek: kromě toho že je to za moje daně, nic, ať si každej studuje třeba do smrti, závist ani v křeči, litoval bych tu vatu co by mi za ty roky utekla... (jak už jsem tu několikrát zmínil, nestydim se za svůj názor: střední a vysoký školy stříkat pěkně ze svýho - chceš vydělávat - investuj, nebo se zadluž)
Kdyz uz nemate ani vzdelani, ani vychovani, abyste dokazali slusne diskutovat, zkuste si kazde rano jako modlitbicku prerikat klasicke Voltairovo "Nesouhlasim s vami, ale budu do posledniho dechu bojovat za to, abyste mohl vyjadrit svuj nazor."áááá, pán je filozof! A názor na úroveň příjmů učitelů? žádný... hmmm...
Opravdu me fascinuje uroven prispevku v diskuzich... ve chvili kdy nekdo s nekym nesouhlasi, zacne automaticky nadavat a zesmesnovat - opravdu krasa....nehraj si na moralistu, nebudu brečet že si kolega začal, protože je to jedno, jsem hulvát a vim to, nestydim se za to že řeknu to co si myslim a v tomhle případě si myslim, že pravda je jenom jedna a to ta moje, nicméně vycházim z informací pouze z jednoho zdroje, podle mně důvěryhodnýho, ale od toho je diskuse, aby mně někdo přesvědčil o opaku, jestli budu označenej za čůráka, zmrda, kokota, kočkomrda, úchyláka, nebo magora je mi úplně jedno...
Filozof? Ano, castecne. Kdyz uz tolik touzite po mem nazoru na platy ucitelu - jedna se o zacarovany kruh - naprosta vetsina ucitelu zakladnich skol predvadi takove vykony, ze by zaslouzili jeste mene. Bohuzel nizke platy zaroven odrazuji inteligentni lidi, kteri radeji zvoli vyhodnejsi povolani, takze opet uci (az na par svetlych vyjimek) spise spodina.
Kdyz jsem nedavno slysel, kterak slecinka, jez mela byt podle doporuceni tim nejlepsim, co muze pedagogicka fakulta nabidnout, nerozumi tomu, o cem studenti na hodinach matematiky diskutuji, chtelo se mi zaplakat. Pak jsou platy, bohuzel, opravnene.
I kdybyste si byl kdovijak jist, ze mate pravdu, mate to davat najevo slusne a ne si jeste davat k dobru, jak je uzasne, ze jste hulvat. Tim oslnite nanejvys kamarady v hospode, ne me. Slusne inteligentni lidi tim odradite od jakekoli komunikace s vami. Kdyby vsichni lide meli vase komunikacni zvyky, nemela by demokracie nejmensi smysl.
I kdybyste si byl kdovijak jist, ze mate pravdu, mate to davat najevo slusne a ne si jeste davat k dobru, jak je uzasne, ze jste hulvat. Tim oslnite nanejvys kamarady v hospode, ne me. Slusne inteligentni lidi tim odradite od jakekoli komunikace s vami. Kdyby vsichni lide meli vase komunikacni zvyky, nemela by demokracie nejmensi smysl.Po tom co člověk vychladne, se s tím nedá nesouhlasit...
Hahaha, tak zrovna informatika se většinou přiděluje učitelům, kteří nemají žádný jiný otravný a relativně málo významný předmět (hudební výchova nebo obskurní předměty, jako jsou různé rodiné výchovy atd.) a je podezření, že by zlenivěli.
Informatiku může učit každý, kdo umí s Wordem, Seznamem a aspoň velmi zhruba ví, co je to disketa...
To je další věc... Výuka HTML na ZŠ nebo SŠ je podle mě zcela nesmyslá.
Musejí se na hodinu připravit - nachystat si látku, příklady, písemky - a také opravit a vyhodnotit případné napsané písemky.Což zcela určitě všichni dělají... ok, písemky jednou opravit musí, ale s tou přípravou bych to tak žhavě neviděl
Tomu, že učitel významnou část času mimo pobyt ve škole chystá výuku na další den, připravuje písemky, opravuje ty odevzdané a ještě třeba zkoumá nové trendy ve svém oboru, tomu snad ani sám nevěříš.
Já to vidím tak (a mám to i částečně potvrzené učiteli -- a nutno říci, že těmi dobrými), že učitel první dva roky sesmolí nějakou osnovu s výkladem (často založenou na osnově s výkladem staršího kolegy), té se pak drží. Skoro všechny písemky již byly vymyšleny, takže se čerpá z již vypracovaných písemek, maximálně se (v početních příkladech) vymění čísla. Nehledě na to, existuje dost knížek, kde jsou písemky se zadáním i řešením k dispozici. Diktáty jsou obvykle úryvky z knih a jiných textů, stačí si vybrat. Atd., nemá cenu vypisovat všechno. Skoro žádný obor nemá častěji než jednou za deset (možná dvacet?) let objev, který by se v rámci látky (ZŠ, SŠ) měl brát jako důležitá informace (maximálně jako zajímavost). Jediná práce, kterou nelze nijak koupit nebo vzít od staršího kolegy, je oprava těch písemných prací. Nicméně nemyslím, že by se toho psalo tolik, aby to učiteli zabralo víc jak několik hodin týdně.
Nechci tímto říct, že jsou učitelé flákači na úrovni chovatelů koček, ale myslím, že časová náročnost jejich profese je strašně přeceňována. Dovolené mají kolik? Tři měsíce (prosímvás, nepovídejte mi tu báchorky o tom, že celé letní prázdniny jsou ve škole a chystají se na další rok )? A pracovní doba? Viděl jsem rozvrhy mých učitelů a nikdo z nich nedělal víc jak 25 hodin (odhadem -- a to do toho započítávám i "volné hodiny", kdy sice nevyučují, ale nestihli by to domů atd.). A těch 25 dělali ti nejpilnější.
Ještě bych chtěl dodat, že si nemyslím, že mají učitelé práci psychicky náročnější než kdejaký účetní nebo pokladní v tom Lidlu.
Nechci tímto říct, že jsou učitelé flákači na úrovni chovatelů kočektak tohle bylo fakt dobrý, strašně mně to rozesmálo (bez ironie). Jinak, já nikoho nebudu přesvědčovat, až někdo potkáte svýho učitele ze základky, zeptejte se sami...
Jasně, dělat v nějaké speciální škole někde v Chánově asi bude psychicky dost obtížné. Ale to je extrémní případ...
Co se týče feťáků, tak si buď jistý, že jsou i na gymplu. Akorát mohou člověku připadat kultivovanější. Ale je to to samé. (Já mám gymnaziální vzdělání; studoval jsem gymnázium.)
Uznávám, že studenti učilišť mohou být (a pravděpodobně jsou) "víc od rány". Ale úspěšnost učitele tam je dána sjednaným respektem a odhadem situace. Pokud tam před studenty předstoupí nějaká čtyřicetikilová slečinka se samým "prosím vás" a "mohl byste", tak si může rovnou zažádat o invalidní důchod. Pokud ale pochopí, že "na prostý lid musí být přísnost" a bude jednat přiměřeně k typu studentů, bude podle mě úspěšná.
Jak jsem řekl níže, takové okamžitě vyhodit. Už tento akt ti zajistí určitý respekt u těch zbylých studentů.
Je to jako s těmi squatery z Milady. Jsem přesvědčen, že kdyby z té střechy dva nebo tři "sundali" vodním dělem, ti zbylí by naskákali do antonu úplně sami... Jenže když se s tou špínou policie příliš vybavuje, vlezou na tu střechu znovu...
Ale ono to tak podle mě skutečně je.
Pokladní v Lidlu (Tescu, Kauflandu, ...) jedou jako draci, v kuse, skoro bez přestání.
Povolání učitele může být psychicky náročné pro někoho, kdo nechce (neumí, nezvládá, ...) pracovat s kolektivem. Je ale otázkou, zda se by tito měli stávat učiteli. To je jako lékař, který se bojí krve...
Tohle je ale taky problém vedení školy. Takoví studenti by se prostě měli ihned vyhodit.
Nicméně ono i toto určitě nevzniklo jen tak samo od sebe. Učitel, který si to nechal líbit, byl jistě už od začátku příliš mírný. To se pak lehko vystupňuje. Studenti poznají takové učitele velmi rychle a udělají si z nich snadný terč.
Psychicky náročné je to zejména pro ty, kteří to dělají špatně. Když nebudu umět používat počítačovou klávesnici a budu se živit jako programátor, asi se z toho taky zhroutím...
Tomu, že učitel významnou část času mimo pobyt ve škole chystá výuku na další den, připravuje písemky, opravuje ty odevzdané a ještě třeba zkoumá nové trendy ve svém oboru, tomu snad ani sám nevěříš...Určitě to nedělají všichni, asi ani většina, ale určitě se najdou i tací. Chtěl jsem ale říct, že člověk nemůže koukat jen a jen na ty hodiny, které učitel stráví ve škole. A také, pokud jsou na tom strašně dobře, tak se divím, že v tomto oboru není přecpáno a všichni se tam nehrnou… Je to podobné, jak s armádou. Také mnoho lidí vždy nadávalo, jak si ti vojáci mastí kapsy a nic nedělají, ale když jsi jim řekl, že jim nikdo nebrání vstoupit do armády, tak si poklepali na čelo, že by museli být padlí na hlavu, aby do armády šli. A kamarád, který dostal nabídku na dobré místo v armádě ho odmítl s tím, že by ho ta konkrétní práce sice bavila, ale v civilu si za stejnou práci vydělá 5násobný plat, takže opravdu nechce. Čeští lidi prostě potřebují pořád někomu něco závidět, všude vidí jen pozitiva, ale když se to začne týkat jich samotných, najednou jsou pozitiva nepodstatná, protože negativa převáží…
Nikdo neříká, že učitelé nic nedělají a jen přehrabují peníze vidlemi. Já jsem jen chtěl říct, že učitel se, vzhledem k pracovní době, dovolené a náročnosti povolání, nemá tak extrémně špatně, jak by se možná mohlo zdát.
> A také, pokud jsou na tom strašně dobře, tak se divím, že v tomto oboru není přecpáno a všichni se tam nehrnou…(...)
Tohle je úplná blbost, je to úplně irelevantní. Je mnoho povolání, která nejsou příliš náročná a jsou dobře placená, a přesto bych je nechtěl dělat.
Zejména mezi studenty kolují legendy o tom, jak skvěle jsou placeni "omývači mrtvol". Vynechme, že to není pravda, a berme to (pro účely tohoto odstavce) za fakt. Proč se nikdo do práce "omývače mrtvol" nehrne, přestože to je skvěle placené a není to nijak náročné? Proč v tomto oboru není přecpáno? Odpověď je jednoduchá: protože to je práce, která by některé lidi z různých důvodů prostě (silně) nebavila.
> A kamarád, který dostal nabídku na dobré místo v armádě ho odmítl s tím, že by ho ta konkrétní práce sice bavila, ale v civilu si za stejnou práci vydělá 5násobný plat, takže opravdu nechce.
To je dost logické. Neznamená to ale (nutně), že v armádě jsou lidé špatně placeni. Když mi firma A nabídne plat 80 tisíc a firma B 180 tisíc (za totožných podmínek), vyberu si logicky firmu B. Neznamená to ale, že 80 tisíc je špatný plat.
> Čeští lidi prostě potřebují pořád někomu něco závidět, všude vidí jen pozitiva, ale když se to začne týkat jich samotných, najednou jsou pozitiva nepodstatná, protože negativa převáží…
Jestli tím míříš na mě, tak se velmi mýlíš.
učitel se... ...nemá tak extrémně špatně, jak by se možná mohlo zdát.Nemá se extrémně špatně, ale rozhodně se nemá tak, jak by odpovídalo jeho vzdělání. A ani práce to není úplně nejsnazší. V jadnoznačné výhodě jsou ti, kdo mají přirozenou autoritu. Ostatním to nezávidím, protože autoritu mít mezi puberťáky jednoznačně potřebují, a dosahovat jí uměle určitě není nic, na co by se člověk těšil (dobře si pamatuji, jak rozdílně jsme vnímali rozdíly mezi učiteli jako studenti, a to jsme byli velmi slušní a proti učitelům jsme si nikdy nedovolili ani zlomek toho, co je dnes normální - a není to jen ze strany žáků, ono to vychází přímo z rodičů - na rodičáku se občas nestačím divit. Někteří by dokázali učitelku snad i dobít, když se jen zmíní, že žáci porušují školní řád a ráda by s tím něco udělala). A pokud jde "omývače mrtvol", tak jsem nepotkal moc lidí, kteří by nechtěli učit kvůli samotnému zaměstnání (přesněji řečeno, nevím o nikom takovém). Ale zato znám víc lidí, kteří mají pedagogické vzdělání, moc rádi by učili, ale nedělají to z toho důvodu, že by s tím platem prostě neuživili rodinu. Ovšem lidi, kteří by strašně rádi omývali mrtvoly, ale kvůli platu to nedělají, fakt neznám.
Když mi firma A nabídne plat 80 tisíc a firma B 180 tisíc80 tisíc? To bych neváhal Podívej se na tabulkové platy, je to veřejný údaj. Už voják nejsem, ale připočítat si k tomu můžeš kolem 2.000 hodnostního, pár stokorun za bojovou pohotovost a osobní v rozmezí stokorun až pár tisícikorun. Nebýt příspěvku na bydlení, tak v armádě moc lidí nezůstane. Ale tohle všechno jsou běžně dostupné informace, tak nevím, kam jsi 80tisícovým přirovnáním mířil.
Jestli tím míříš na mě, tak se velmi mýlíš.Ne, to bylo úplně obecně na český národ.
Rád bych tady pro uklidnění horkých hlav uvedl, že věta "co to meleš vořechu" zřejmě nebyla míněna jako nadávka, ale je to hláška z kultovního britského seriálu Červerný trpaslík. A dokonce to pronáší postava kocoura - což by se uživateli amigapower mohlo extra zamlouvat
Protože jsem to tady zahlédl už asi podruhé, tak pro všeobecnou vzdělanost
KOCOUR: Jedna stará kočičí moudrost, která se sem teď moc hezky hodí, říká: „Co to sakra meleš, ty vořechu?“ zdroj: www.cervenytrpaslik.cz