abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:00 | IT novinky

    Společnost AMD na veletrhu Computex 2024 představila (YouTube) mimo jiné nové série procesorů pro desktopy AMD Ryzen 9000 a notebooky AMD Ryzen AI 300.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    OpenCV (Open Source Computer Vision, Wikipedie), tj. open source multiplatformní knihovna pro zpracování obrazu a počítačové vidění, byla vydána ve verzi 4.10.0 . Přehled novinek v ChangeLogu. Vypíchnout lze Wayland backend pro Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:00 | Zajímavý software

    Národní superpočítačové centrum IT4Innovations s partnery projektu EVEREST vydalo sadu open source vývojových nástrojů EVEREST SDK pro jednodušší nasazení aplikací na heterogenních vysoce výkonných cloudových infrastrukturách, zejména pro prostředí nabízející akceleraci pomocí FPGA.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | IT novinky

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu aktuálně činí 2,32 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Ubuntu, Linux Mint a Manjaro Linux. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 45,34 %. Procesor AMD používá 75,04 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 11:33 | Pozvánky

    Blíží se léto, chladiče topí, tranzistory se přehřívají, novinářům pomalu docházejí témata a nastává klasická okurková sezóna. Je tomu tak i mezi bastlíři? Na to se podíváme na Virtuální Bastlírně! Tentokrát se strahováci podívají na zoubek velmi slibně vypadajícímu open-source EDM projektu - ne, nejde o taneční hudbu, ale o elektroobrábění. Ukáží taky, jak vypadá starší cykloradar zevnitř nebo jak se testuje odolnost iPhonů.

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    včera 11:22 | Humor

    CEO Microsoftu Satya Nadella odstoupil z představenstva Starbucks [CNBC, SEC].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    2.6. 16:22 | Upozornění

    Společnosti Ticketmaster byla odcizena databáze s osobními údaji (jméno, adresa, telefonní číslo a část platebních údajů) 560 miliónů zákazníku. Za odcizením stojí skupina ShinyHunters a za nezveřejnění této databáze požaduje 500 tisíc dolarů [BBC].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    31.5. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    31.5. 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    Rozcestník

    Red Hat bude spolupracovat s CentOS

    Společnost Red Hat zveřejnila zprávu, že zahajuje přímou spolupráci s komunitní distribucí CentOS. Více informací v často kladených otázkách (FAQ). Hlavním cílem spolupráce je posílení vztahů s komunitou. Red Hat se bude aktivně podílet na vývoji CentOS, který bude fungovat jako testovací platforma pro integraci open-source produktů ve stabilním prostředí kompatibilním s Red Hat Enterprise Linuxem (RHEL). Fedora zůstává v roli "bleeding-edge" distribuce pro testování nových technologií pro budoucí verze RHEL.

    8.1.2014 03:25 | Ruža Becelin | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    8.1.2014 07:51 famke
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    No snad taky řeknou lidem z CentOS v čem je RHEL zkompilován, a "testovací platforma" nebude znamenat snížení stability a spolehlivosti CentOS.
    8.1.2014 08:49 hermelin | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    At CentOS nepouzivam tak si taky rikam aby z nej nevznikl beta balik pro RedHat. Myslim si to ze jsou binarne kompatibilni a obsahuji totozne balicky je prave jeho ohromna vyhoda. Pokud CentOS bude pouzivat balicky novejsi, ne tolik otestovane tak z nej v podstate vznikne distribuce primarne urcena na uplne neco jineho nez nyni.
    8.1.2014 09:09 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    +1

    CentOS používám a ta "testovací platforma" mě taky docela vyděsila...
    8.1.2014 09:32 Peter Šantavý | skóre: 22 | blog: Obcasnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    Podla FAQ by zamer "testovacej platformy" mal vyzerat podobne, ako napr. Xen4CentOS. Pokial to bude len takto a inak sa binarna kompatibilita zachova, moze to byt v poriadku.

    V opacnom pripade by mi to tiez k pohode nepridalo.
    little.owl avatar 8.1.2014 08:46 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    Hlavním cílem spolupráce je posílení vztahů s komunitou.
    Red Hat chce tedy co?
    který bude fungovat jako testovací platforma pro integraci open-source produktů ve stabilním prostředí
    Eh?
    A former Red Hat freeloader.
    8.1.2014 10:42 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    který bude fungovat jako testovací platforma pro integraci open-source produktů ve stabilním prostředí
    To aby člověk toužící po testování třeba oVirtu nebo OpenStacku nemusel zároveň testovat i Fedoru. ;-)
    pavlix avatar 8.1.2014 10:57 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    :D
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    little.owl avatar 8.1.2014 16:58 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    A to ma byt pro me vyhoda .... ? :-D

    Pokud budou updaty k dispozi ve stejnou dobu jako v RHEL, budu spokojen.
    A former Red Hat freeloader.
    8.1.2014 09:33 Ladislav Hagara | skóre: 102 | blog: Ride the Raven
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    8.1.2014 10:20 krizb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    Já doufám že by to mohlo být takto:

    - ať si co nejvíce zákazníků odzkouší co nejvíce SW na binárně kompatebilním CentOSu

    aby poté:

    - si co nejvíce zákazníků zaplatilo RHEL na své produkční servery

    BK
    vain avatar 8.1.2014 10:31 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    To máš jak s Windows. V Microsoftu si taky určitě říkají, ať lidi raději "warezí" Windows, než aby používali Linux/BSD/Mac/atd... Až budou chtít/muset platit, tak sáhnou opět po Windows. Tak ať se lidi naučí na CentOS, až budou chtít třeba podporu a nasadit něco velkého, koupí Red Hat.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    8.1.2014 11:08 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    výborně, komunikace s managementem funguje - o tomto efektu se nejvíc mluvilo (co já pamatuju) asi tak v době, kdy odešel Alan (Cox), no, a uběhlo pět let, a máme tu konečně nějakou aktivitu, jak si vychovávat (budoucí) uživatele RHELu :-)
    little.owl avatar 8.1.2014 16:58 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    výborně, komunikace s managementem funguje - o tomto efektu se nejvíc mluvilo .... a uběhlo pět let, ....
    Pet let, to je fofr :-D.
    a máme tu konečně nějakou aktivitu, jak si vychovávat (budoucí) uživatele RHELu
    +1
    A former Red Hat freeloader.
    pavlix avatar 8.1.2014 11:19 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    Tak to doposud fungovalo. Na druhou stranu CentOS je pro obě strany o mnoho čestnější než warezené Windows. Uživatelé se nedopouštějí nelegální činnosti a dodavatel tím pádem z nelegální činnosti netěží.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Ruža Becelin avatar 8.1.2014 11:25 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    Mel jsem tuhle diskuzi s clovekem od Red Hatu, ktery se mi snazil namluvit, jak jim CentOS/SL ublizuje tim, ze jim berou zakazniky. Tak jsem mu vysvetlil, ze CentOS/SL jim prave zakazniky dodava/vychovava, narozdil treba od Oracle, ktery prebranduje CentOS a prodava to s hromadou polointeligentu, ktere rikaji support. O te jejich parodii zvane Unbreakable kernel ani nemluve...
    pavlix avatar 8.1.2014 11:28 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    Tak ona je otázka, jak moc velký význam má, byl ten člověk od Red Hatu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Ruža Becelin avatar 8.1.2014 11:32 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    Ne moc velky, spis me prekvapilo, ze nekdo v RH povazuje CentOS za vetsiho nepritele nez OEL. To neni namirene proti RH obecne, ono je bohuzel dost lidi obecne, co si mysli, ze kdyz je neco zadarmo, tak to stoji za ho*no nebo je to kradene...
    pavlix avatar 8.1.2014 11:56 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    Jen na české pobočce máš asi pětistovku lidí, každý má své pohledy a názory.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Ruža Becelin avatar 8.1.2014 12:11 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    Vsak ja se nedohaduju ;-)
    8.1.2014 13:05 Karel Zak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    Myslim, ze mnohokrat bylo radou lidi (vcetne treba mnou) verejne receno ze CentOS neni konkurence. Konkurence jsou Linux distra poskytujici nejakou placenou podporu. To ze vztah Red Hatu a CentOS ma ted nejakou oficialni podobu je jenom dobre, kdyz uz nic jineho tak alespon nebudou vznikat dohady a podivne uvahy na toto tema.
    vain avatar 8.1.2014 14:58 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    Na to jsem opravdu nenarážel ;-)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    murzim avatar 8.1.2014 17:14 murzim | skóre: 12 | blog: murzim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    Microsoft už v tomto značně pokročil a nabízí systém zcela zdarma a nemusíte ani Warezit. Stačí navštívit http://technet.microsoft.com/en-us/evalcenter/default a máte vystaráno. Například Windows 8.1 na 90 dní s tím, že pokud to nainstalujete po této lhůtě znovu, bez problému fungujete znova a to i se stejným Live ID :) Netřeba krást ;-)
    Bůh stvořil člověka a opice vznikly evolucí "o pár let později" z blbých lidí.
    little.owl avatar 8.1.2014 17:25 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    My se snad dockame toho, ze i Windows budou free - sice budou po obrazovce litat reklamni bannery a nektere udaje posilat o vas kdovi kam - ale 'free'.
    A former Red Hat freeloader.
    murzim avatar 8.1.2014 17:33 murzim | skóre: 12 | blog: murzim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    :D myslím, že to příjde... možná v rámci boje proti Linuxu a možná taky proto, že to stejně vždycky někdo upirátí :D
    Bůh stvořil člověka a opice vznikly evolucí "o pár let později" z blbých lidí.
    vain avatar 9.1.2014 11:59 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    Jako když nainstaluji znovu ty Windows nebo nějakou jejich utilitu na tu 90 denní aktivaci? Co tři měsíce přeinstalovávat Windows není zrovna ok :-)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    9.1.2014 15:03 lko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    A kde si muzu na 90 dni stahnout a vyzkouset RH?
    9.1.2014 15:34 Leinad | skóre: 18 | blog: spheniscidae
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    http://www.redhat.com/

    Ale na 60 dní
    Conscript89 avatar 9.1.2014 16:10 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    S tim ze zkouset ho muze jak dlouho chce, ale po tech 60 dnech prestane dostavat updaty a myslim ze nebude mit ani pristup ke stazeni DVD.
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    pavlix avatar 8.1.2014 10:27 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    Hmm, zajímavé.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Rezza avatar 8.1.2014 10:45 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    ""bleeding-edge" distribuce pro testování nových technologií pro budoucí verze RHEL" - ani v tom FAQ to nepisou...
    Ruža Becelin avatar 8.1.2014 11:22 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    Pod Community Innovation ve FAQ je leeding-edge, coz je diplomaticky totez :-P

    Fedoru mam rad prave proto, ze si muzu vyzkouset novinky, ktere se s vysokou pravdeppodobnosti objevi v budoucim RHEL...
    8.1.2014 10:49 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    Tak doufejme, že to stačí jednou:
    - -------------
    Some of the things that are not changing:
    - - The CentOS Linux platform isn't changing. The process and methods
    built up around the platform however are going to become more open,
    more inclusive and transparent.
    - - The sponsor driven content network that has been central to the
    success of the CentOS efforts over the years stays intact.
    - - The bugs, issues, and incident handling process stays as it has been
    with more opportunities for community members to get involved at
    various stages of the process.
    - - The Red Hat Enterprise Linux to CentOS firewall will also remain.
    Members and contributors to the CentOS efforts are still isolated from
    the RHEL Groups inside Red Hat, with the only interface being srpm /
    source path tracking, no sooner than is considered released. In
    summary:  we retain an upstream.
    
    Feel free to reach out if you have specific concerns about how this
    change impacts your CentOS story. URLs mentioned at the bottom of this
    email should be a good starting point.
    - z CentOSího oznámení. Redhatí FAQ vše rozvádějí ještě podrobněji.
    pavlix avatar 8.1.2014 11:25 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    Měl bys chápat, že je to velká změna. Jestliže před ní měli lidé za to, že CentOS bude vždy samostatná jednotka, tak se nesmíš divit, že najednou předpokládají i možnost dalších změn. Jestliže jim CentOS dosud vyhovoval, tak třeba nemusí mít pocit, že jim spojení s RH přinese vůbec něco pozitivního.

    Na druhou stranu se dá očekávat, že ten krok dělá RH proto, aby pomohl především sobě. A stejnětak to pravděpodobně pomůže těm, kteří na základě toho získají zaměstnání v RH, kde budou dělat to, co dělat chtěli. Nicméně mám za to, že CentOS není jediná distribuce, která se stará o přebalení RHELu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Ruža Becelin avatar 8.1.2014 11:26 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    Jeste zname jsou Scientific Linux a ClearOS, ale pokud chce mit clovek OS co neblize k RHEL, tak jedine CentOS...
    pavlix avatar 8.1.2014 11:29 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    Jde o to, že pokud by z nějakého důvodu CentOS přestal vyhovovat, tak jsou tu alternativy.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Ruža Becelin avatar 8.1.2014 11:34 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    To rozhodne - my jsme testovali prave CentOS a SL jako alternativu, ale byly tam nejake rozdily v kernelu a balicich, co se lisily od RHEL, takze jsme zvolili CentOS...

    Navic by se urcite nasel nekdo, kdo vy vytvoril "novy CentOS" na zaklade src.rpm, co Red Hat zverejnuje...

    8.1.2014 11:47 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    Měl bys chápat, že je to velká změna
    ... a jako taková by si zasloužila velkou zprávičku s odkazy kromě redhatí tiskovky i na FAQ a centosí oznámení. To aby se flejmovalo nad fakty a ne nad spekulacemi, které jsou v těch TFA. Víc jsem tím příspěvkem říct nechtěl.
    8.1.2014 11:48 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    které jsou v těch TFA
    přestože ta fakta v TFA jsou.
    8.1.2014 11:01 Dát smazat | skóre: 6 | blog: druhá kolej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    No tak nevím jeslti z toho mám mít radost nebo se obávat. Nebylo by logičtější než získávát pod kontrolu přesnou kopii svého systému. Raději vydat RHEL zadarmo a prodávat jen to co v Centosu nebylo (podpora a další SW). Nejak nechápu co Redhat zamýšlí...

    Já sám používám Centos proto, že kdybych někdy měl výdělečný a kritický systém můžu si zaplatit Redhat a bezbolestně na něj přejít a budu ho vlastně už znát. Jestli bude Centos jiný (méně dobrý) než RHEL, tak pro mě tahle výhoda padne... možná.
    8.1.2014 11:49 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    my u nas nasazujeme linuxy u zakazniku uz 20 let. V poslednich letech skoro vyhradne CentOS. Za tech 20 let jsem nezazili jedinou situaci, kdybychom potrebovali nejakou podporu. A to se urcite nevyzname v tom linuxu nejak extra super.

    Zajimalo by me, jestli nekdo z Vas nekdy nejakou tu podporu potreboval? Ja si myslim, ze je to jen takova chimera, ze je to k nicemu, snad jedine ze management muze klidne spat. Ale mozna ze kolegove z RH prozradi, s cim se takovy support zabyva :-)
    8.1.2014 11:52 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    Podporu si někdo musí platit, abyste mohli nasazovat centos i za dalších 10 let. ;-)
    pavlix avatar 8.1.2014 11:57 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    +1
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 8.1.2014 11:59 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    Nebylo by lepší se ptát u zákazníků RH než zaměstnanců?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    8.1.2014 15:50 chsajarsa | skóre: 16 | blog: V_hlouby_destneho_pralesa | Lovosice(Praha)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    Samozrejme, ze ano. Pokud nepocitam to, ze se neco resilo s IBM, Oraclem, EMC,... a prvni otazky supportu jsou na platformu, ktera musi byt supported, tak ho vyuzivame predevsim pro reportovani chyb v softwaru a jeho vetsinou rychle reseni. Kolikrat jsem schopen problem vyresit sam a rychleji, ale na produkcnich systemech proste musim tohle resit s vendorem nez abych delal nejake hacky v kodu. V pripade dotazu od vedeni co se deje se tak da ukazat na to, ze se ceka na vendora a spolupracuje se s nim.
    ~ QED ~
    8.1.2014 17:28 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    tak ho vyuzivame predevsim pro reportovani chyb v softwaru a jeho vetsinou rychle reseni
    a vovovovo tom to je

    s tím supportem nejde jen o "přítele na telefonu", ale (mimo další) i o to, že zákazníkům nějakým způsobem zaručujeme opravy chyb
    8.1.2014 18:01 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    jasne, kdyz se resi Oracle a pod. Me slo primarne o ten OS samotnej.

    Presto jsem dnes pres den proletl par diskuzi (vypada to tak, ze CentOS se tesi dost znacnemu zajmu) a zjistuji, ze moje zkusenosti nejsou jen tak vyjimecne. Smysl CentOSu je kompatibilita _bez nutnosti supportu_. A rada firem to vyuziva. Pry je bezne, ze i vetsi firma ma stovky servru, na 99% bezi CentoOS a na nekolika zaplaceny RH. A kdyz je problem s Oracle, tak se to verifikuje na tech subscription servrech. :-) To je rekl bych dost mazane.

    S cim souhlasim, ze kdyz se ma vedeni sdelit vinik, tak na to je ten support prima.
    little.owl avatar 8.1.2014 18:11 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    ze kdyz se ma vedeni sdelit vinik, tak na to je ten support prima.
    Obetni beranek se vzdycky hodi, navic se tim da ziskat cas, pokud to neni pravda:
    Sefe, rozbil to ten Kavol a Jasa od Red Hatu, urcite spolecne s tim Rezzou a vubec bych se nedivil, kdyby v tom byl namocen i Pavlix!
    ;-).
    A former Red Hat freeloader.
    9.1.2014 00:17 Martix. | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    :-D
    9.1.2014 10:29 ma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    AFAIK dostanes to co si zaplatis.

    Pokud mas zaplacenou 1 licenci a hlasis RH nejaky problem, nikdo s kvuli tomu 2x nepretrhne. Pokud to je neco vaznejsiho co support nezvladne, vyhnije to nekde v bugzille. Pokud platis RH milion $ rocne, honi developera jak nadmutou kozu aby to bylo spravene uz vcera :)
    9.1.2014 10:41 lko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    ok, tak do vcera oprav link na http://community.redhat.com/centos-faq/#_governing_board?
    For information about the CentOS Governing Board, refer to http://www.centos.org/governance.
    
    ->
    For information about the CentOS Governing Board, refer to http://www.centos.org/about/governance/.
    
    GeoRW avatar 8.1.2014 20:39 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    tak RH sa nasadzuje aj na naozaj komplikovanych a velkych systemoch; podporuje rozne architektury, podporuje napr. clustrove file systemy od roznych vendorov a pod.; pri problemoch s konkretnym hardware-om by si si na kolene len tak neporadil; BTW v RH ani s RH priamo nerobim, robim s DB a ETL a jeden zakaznik staval novy system pre DWH nad RH, GPFS, Oracle DB, PowerCenter a bolo tam dost problemov, kym sa to cele rozbehalo ;-)
    "This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
    Heron avatar 15.1.2014 19:15 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    Zajimalo by me, jestli nekdo z Vas nekdy nejakou tu podporu potreboval?

    Ne, nepotřeboval. Ale je to jednak dané tím, že RH funguje (alespoň v našem případě), nebo jsme si prostě poradili sami. Daleko víc, než RH (software obecně) nás zlobil HW.

    Grunt avatar 8.1.2014 12:43 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    Takže:
    • Debian-stable = RHEL
    • Debian-unstable = CentOS
    • Debian-testing = Fedora
    • Debian-experimental = Rawhide
    ?

    Aspoň že má hned člověk jasno.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    8.1.2014 13:01 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    Ne. Debian testing a stable jsou někde mezi sid/fedora a centos/rhel. Když bude squeeze končit, RHEL/CentOS 6 teprve načne druhou půli svého života. ;-)
    pavlix avatar 8.1.2014 13:34 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    Zmršil jsi pořadí těch Debianů, ne?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Conscript89 avatar 8.1.2014 14:50 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    Hehe, paradoxne vic stable se muze jevit CentOS, protoze na nej vychazi aktualizace se zpozdenim oproti RHEL :)
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    little.owl avatar 8.1.2014 17:00 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    Debian Stable a RHEL jsou jine kategorie, at z hlediska doby podpory, provedenem QA ci moznosti technicke podpory.
    A former Red Hat freeloader.
    9.1.2014 08:49 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    CO me zajima nejvice jak budou treba fungovat aktualizace a zaplaty. Ted na CentOS vysly se zpozdenim, ale ted by spis logicky meli vyjit driv, aby se to otestovalo nez se to pusti do RHEL. I celej CentOS by mel vlastne vyjit driv nez RHEL.
    Conscript89 avatar 9.1.2014 10:09 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    Co si tak precist to oznameni? Zmena je hlavne v tom, ze produkty postavene nad RHEL pujdou komfortne testovat i nad CentOSem. K tomu neni potreba vydavat updaty synchronne s RHEL a uz vubec to neznamena, ze se updaty dostanou do CentOS driv, to by nebyl moc Community Enterprise OS.
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    10.1.2014 08:20 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    jo, přečti si ho, neveřím žádnemu tiskovému oznameni které si sám neznamipuluju. Testovat pod CentOSem znamena ze budou klidne vychazet drive update i novinky. Klidne to muze dopadnout tak ze Fedora bude testovaci piskoviste pro desktop věci a centos pro serverove věci.
    Conscript89 avatar 10.1.2014 09:23 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS

    Myslis ze Red Hat nema dostatek vlastni kapacity na testovani a bude doufat, ze jeho system otestuje komunita? Pokud by tomu tak melo byt, tak bych si radsi uz koupil nejaky ten Oracle Linux. Takovy postup by Red Hatu imho jen uskodil.

    Jde o osobni nazor zamestnance Red Hatu a nejde o stanovisko Red Hatu. (pro jistotu)

    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    10.1.2014 13:13 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    žádná SW firma na svete nema takove kapacity aby mohla vse otestovat sama. Vzdyt i RedHat vydava bety na testovani.
    Conscript89 avatar 10.1.2014 13:18 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    Jasne, vsak beta staci, k tomu neni potreba "pohlcovat" CentOS. Bohuzel ti k testovani zadny detaily rict nemuzu, snad jen to, ze takovy pristup by vubec nezapadal do soucasnyho workflow, takze to muzu v klidu vyvratit. Mozna se ale taky mylim a svet je jeste vice zvraceny nez jsem tusil :)
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    10.1.2014 13:34 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    víme vše:nevíme nic
    10.1.2014 13:35 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    beta je beta, nikdo ji nikam nenasadi, kazdej se v tom chvili vrtá, a pak ty zahodí, kdezto CentOS má nasazeno spousta lidi na produkcnim severu, tedy o mnoho lepsi testovaci prostredi. Mne to naopak davá velký smysl. Ale to všechno ukaže až čas.
    Conscript89 avatar 10.1.2014 14:56 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    CentOS maji ti co nepotrebuji platit RH za support, takze o support nestoji, tudiz jim moc nema RH co nabidnout (snad az na drivejsi security opravy). Bezne probiha tak, ze vyjde rekneme RHEL 6.5, na produkcnim je jeste porad rekneme 6.2 a pro testovani se pouzije na testovacich strojich 6.5. Potom co si sam zakaznik otestuje, ze ta 6.5 je v poradku pro jeho aplikaci muze sam zvazit upgrade produkcnich systemu.
    CentOS (at uz soucasny, nebo nyni ve spolupraci s RH) mi do tohoto workflow z pohledu platiciho zakaznika taky nezapada. Beta muze odhalit chyby co se projevi pri beznem pouzivani, v GA verzi se pak objevi chyby pouzivanim. S tim musi kazdy pocitat a pokud s tim nepocita, tak je to jeho problem - RH mu s resenim muze pomoct, ale uz nedokaze vratit cas a tak i pripadne financni ztraty ;)
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    Rezza avatar 10.1.2014 09:56 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat bude spolupracovat s CentOS
    Mam z toho podobny pocit :). A taky pisu tedy, ze je to jen muj osobni nazor a moc o tom nevim. A v nejhorsim komunita zalozi CentOS-ng - jen se bude muset jmenovat jinak :))).

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.