abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | IT novinky

    Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:22 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 01:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 19:55 | IT novinky

    Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 13:44 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 12:55 | Zajímavý software

    Společnost Kaspersky vydala svůj bezplatný Virus Removal Tool (KVRT) také pro Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    Rozcestník

    Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II

    Pro zájemce o Retro ThinkPad (zprávička) je k dispozici druhý dotazník. David Hill z Lenova se ptá na detaily ohledně klávesnice nebo displeje. Pořád lze vyplnit i první dotazník (zprávička).

    20.7.2015 13:00 | Ladislav Hagara | Zajímavý projekt


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    20.7.2015 13:16 kreslo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    Trochu off topic: kto si k vyjazdom k zakaznikom nosite vlastnu klavesnicu?
    20.7.2015 13:45 Zdenek Henek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    Vy si nosite notebook bez klavesnice?

    Tady jde o to, ze do x220 (vcetne) se da klavesnice pouzivat poslepu a ja osobne povazuji klavesnici Thnikpad x220 za nejlepsi.

    u X230 a W530 se musim na klavesnici podivat mnohem casteji a pokud se Lenovo nevrati ke stare klavesnici, tak uz je pro me osobne celkem jedno jesli si koupim Thinkpad nebo ekvivalent asus, dell, hp ...

    Myslim, ze uz Lenovo ve statistikach vidi, ze lide kteri si kupovali novy Thinkpad kazde tri az ctryri roky, uz aktualni radu notebooku nekupuji ... a je to kategorie lidi, kteri za ten notebook zaplati vic, protoze je pro ne notebook pracovni nastroj a potrebuji kvalitu a spolehlivost, ktere Thinkpad vzdy mel. Mam doma stale funkcni Thinkpad R50e vyrobeny v roce 2002 a funguje na nem Fedora, na www a pro deti je porad dobry. Klavesnice je tam super a 4:3 display je dostacujici i kdyz je jen 15"
    mirec avatar 20.7.2015 14:08 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    potrebuji kvalitu a spolehlivost

    Tesať do kameňa. Žiaľ kvalita nových thinkpadov je aspoň čo ja pozorujem mizerná. Umierajúce matičné dosky (kondenzátory?), ťažko vymeniteľné komponenty, zlé konektory na napájanie ...

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    xvasek avatar 20.7.2015 14:10 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    Toto mi vyhovuje, aspoň můžu po dvou letech žádat nový stroj. Kdyby to fungovalo jako v roce 2000, tak mám ještě doteď nejakou ušušněnou P3ku.
    21.7.2015 07:14 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    Te je tedy logika. Zřejmě ten laptop nepotřebujete k práci(seriózní zařízení na které se dá spolehnout) a je to pro vás hračka. Takových je, bohužel, asi většina, protože trh podle toho dnes vypadá - najít něco normálního je opravdu problém.
    Snad projekt "retro" Thinkpadu uspěje. Smutné, když je návrat k normálu nazýván retrem..
    mirec avatar 21.7.2015 08:04 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II

    Asi tak nejak. Nie že by mi vadilo za 2 roky zaplatiť za nový stroj ale tá časova strata s tým spojená (pokúsiť sa z disku dostať zvyšky ktoré ešte nie sú odzálohované, zistiť či má zmysel to opraviť, ak áno čakať a obhrýzať si zatiaľ nechty s najkým náhradným notebookom na ktorom sa poriadne nedá pracovať lebo kým si zase všetko doinštalujem tak mám aj naspäť stroj zo servisu, ak to nemá zmysel servisovať tak zase inštalovať systém, nastavovať všetko, proste kopec zbytočnej roboty ktorá ma stojí viacej než nový thinkpad).

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    xvasek avatar 21.7.2015 10:23 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    To je blbost, kompletní přechod mi trvá jeden den, kdybych tam měl primárně linux, tak to prostě zkopíruju a mám to ještě rychleji.

    Na jednu stranu je fakt, že máte oba pravdu - všechno se u mě v práci dělá server-side a kromě toho pitomého iReportu žádný výkon na stanici nepotřebuju a tudíž bych klidně mohl opravdu fungovat na té P3, na druhou stranu mi přijde nesmyslné kupovat na hraní zvlášť počítač, který si ani nemůžu vzít na služební cestu, když to notebook při dvouletém výměnném cyklu zvládá v pohodě taky. Navíc funguju na Edge řadě, která stojí cca polovinu různých Tček (a třetinu Xek), takže pokud někdo recykluje Tčka po čtyřech letech, tak do toho vrazí úplně stejně, jenom má ty zbývající dva roky, kdy já už mám nový stroj, pořád starou plečku.
    mirec avatar 21.7.2015 10:43 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    kdybych tam měl primárně linux, tak to prostě zkopíruju a mám to ještě rychleji

    Ak sa dá dostať k disku bez straty záruky. Ak nie tak to môže byť pár dní čakanie na servis, alebo si to zaplatím sám z vlastného (nie som zamestnancom firmy). Problém nastane keď umrel aj samotný disk.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    xvasek avatar 21.7.2015 11:19 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    Normálně nabootuju z USBčka nebo liveCD a hrknu to po síti, ne? Nebo při kopírování z runlevelu S se taky nic hrozného nestane.
    mirec avatar 21.7.2015 11:35 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II

    Thinkpady ktoré som videl pokazené väčšinou buď nenabootovali z ničoho (teda nenabehol ani bios), alebo im nefungoval disk.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    21.7.2015 11:53 Ondro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    Disk vies vybrat bez straty zaruky.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 21.7.2015 10:55 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    Sice budeš mít nový stroj, jen pořád nebudeš mít výkon té staré plečky ... U řady Edge je třeba dost úsměvná výdrž na baterie. Tam se moc o optimalizaci nedá mluvit. A to jsme jen u hloupé baterie, takhle by se dalo pokračovat dál a dál.
    xvasek avatar 21.7.2015 11:21 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    Jako že to kovové šasi nebo lepší panty na display zvyšují výkon?
    Josef Kufner avatar 21.7.2015 12:06 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    Pokud se bavíme o Edgi za polovinu ceny T, tak tam nebudeš mít i7 a nejspíš ani 8GB RAM, FullHD displej a už vůbec tam nebude SSD. Takže budeš mít pořád plečku, která nebude stačit ani na ten o dva roky starší T model.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    21.7.2015 13:50 Chobotnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    Rozdil mezi i5 a i7 na notebooku je cire placebo. A aftermarket SSD je docela bezna vec, protoze OEM ty SSDcka preprodavaji za neskutecne prachy.
    21.7.2015 14:35 Zdenen Henek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    Zalezi na co ten notebook pouzivate.

    Na kancelarskou praci by mi stacil i Thinkpad R400.

    U W530 (i7 quad core Ivy Bridge) se mi zrychlio buildovani projektu (java) o 70% oproti X230(i5 dual core Ivy Bridge) zejmena diky vice jadrum. Nehlede na to, ze W530 umi 32gb ram :). A prosim nepiste mi, ze nemam sanci 32gb ram vyuzit.

    Dalsi vyhodou je, ze Thinkpad (jakakoliv rada TXWR) se mi neuvari, kdezto Dell Lattitude E6510 se dokaze uvarit (funguje, ale neda se na nej polozit ruka), jen kdyz ho pustim a necham byt.
    xvasek avatar 21.7.2015 14:59 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    Úplná blbost. Vzal jsem si Lenovoshop, zaklikal 15" display, FHD, 8GB a i7. Tady je Edge s 8GB, i7 a FHD za 22K - což je v podstatě nejlepší patnáctka, abys neříkal, že jsem schválně vybral nějakou plečku. A tady máš podle mě s odřenýma ušima odpovídající T-čko za 47K, které má ale zásadně horší grafiku (aspoň stejná, jako má ten Edge, se nedělá) a poloviční (magnetický) disk bez SSD. T-čko s SSD je tady za 52K, ale jenom s Intel grafikou a ještě menším diskem, takže v obou případech bude ten Edge výkonější už teď, natož nový model za dva roky.

    Každopádně (a ne že bych se v tom nějak extra vyznal) Lenovo používá na SSD pomalé Sandisky, u toho Edge stačí koupit nějaký slušnější mSATA model (64 nebo 128GB) a vyměnit ho, je to jeden šroubek. Pak má člověk např. 64GB na systém - což mi stačí - a 1GB na data, což mi přijde ideální.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 21.7.2015 17:40 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    Takovéhle parametry jsou naprosto nic neříkající, protože chipset ... A jedna rejpavá, mne osobně 1GB na data moc ideální nepřijde. :) Navíc těchto parametrů jsou i jiný a levnější výrobci a kvalitativně se nebudou nikterak lišit od Edge. Takže podle mne zbytečně utrácíš. ;-)
    Bystroushaak avatar 21.7.2015 18:17 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    1GB na data? Vždyť tam má 1TB disk.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 21.7.2015 19:10 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    Pak má člověk např. 64GB na systém - což mi stačí - a 1GB na data, což mi přijde ideální.

    Jinak vím, že to je překlep, proto jsem psal, že je to rejpavá ... ;-)
    Bystroushaak avatar 21.7.2015 20:13 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    Moje chyba, ten jeho příspěvek jsem nečetl do konce a myslel jsem, že je to reakce na ten konfigurátor, ne na něj.
    xvasek avatar 21.7.2015 21:20 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    Takovéhle parametry jsou naprosto nic neříkající, protože chipset ...

    Hele, já už to sleduju jenom okrajově, a celkem si pamatuju, že v dobách těch Celeronů/333 apod. byl opravdu celkem rozdíl mezi čipsety intel a třeba SiS, ale není náhodou už dnes většina čipsetu v procesoru? Podle mého současného chápání světa už zůstal jenom jakýsi relikt bývalého jižního můstku, a to bych si ještě celkem i vsadil, že bude u Edge a T buď úplně stejný, nebo u T-čka starší, protože ony jsou prostě hardwarově konzervativnější - to není výtka, spíš naopak.

    A jedna rejpavá, mne osobně 1GB na data moc ideální nepřijde. :)

    No nějak tu rejpavou přežiju. :-)

    Navíc těchto parametrů jsou i jiný a levnější výrobci a kvalitativně se nebudou nikterak lišit od Edge. Takže podle mne zbytečně utrácíš. ;-)

    No tak určitě bych mohl kupovat třeba ideaPady, ale podle mého není až tak rozdíl v provedení (i když třeba klávesnice z Edge je v zásadě dost podobná Tčku, ideaPady jsou hrůza), jako spíš v servise. I u toho blbého Edge mi vymění display, klávesnici nebo desku na počkání, u ideaPadu se to posílá snad do Polska a čeká se několik týdnů, což u pracovního nástroje nejde.

    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 21.7.2015 21:33 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II

    No tak určitě bych mohl kupovat třeba ideaPady, ale podle mého není až tak rozdíl v provedení (i když třeba klávesnice z Edge je v zásadě dost podobná Tčku, ideaPady jsou hrůza), jako spíš v servise. I u toho blbého Edge mi vymění display, klávesnici nebo desku na počkání, u ideaPadu se to posílá snad do Polska a čeká se několik týdnů, což u pracovního nástroje nejde.

    Píšeš pořád o jedné stáji, a tou je lenovo, máš i HP, Dell, Toshibu aj. Jinak IdeaPad je skutečně nejhorší řadou od lenova, s tím plně souhlasím. Navíc, kolikrát se vrátí v horším stavu, než bylo odesláno, proto doporučuji fotodokumentaci před odesláním.
    22.7.2015 03:10 2X4B-523P | skóre: 38 | blog: Zelezo_vs_Debian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    tak zrovna chipset je i dnes pomerne klicova zalezitost, prestoze je ho polovina v prociku... zkratka je to duvod, proc se v serveru nepouziva desktopova zakladni deska... u notebooku je take rozdil v motherboardu a dost podstatne ovlivnuje vykon, spolehlivost a zivotnost celeho zarizeni... a ze kvalitni mainboardy jsou ohodne drazsi nez zmetky ma sve opodstatneni a kdyz to nemas vylozene jako hracku, tak se vyplati ty kvalitni... ze v notebooku odejde driv maticni deska nez CPU ti potvrdi snad kazdy...
    xvasek avatar 22.7.2015 07:39 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    Ale zrovna Lenovo používá u jednoprocesorových serverů desktopové základní desky - pěkně mě s tím štvou. :-) A chipset výkon dnes neovlivňuje, ten ovlivňuje maximálně to, kolik to má USB a SATA portů a jakou mají ty porty rychlost a opravdu to není tak, že by Edge měl v rámci úspor disk na 1.5Gbit SATA a teprve u Tčka bychom měli 3Gbit.

    A co se týká "kvalitních" vs. "nekvalitních" desek - no, pokud myslíš, že do těch vyšších řad dávají lepší desky, nebudu ti kazit tu představu. :-)
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 22.7.2015 09:18 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    Dražší desky se pájí z kvalitnějších součástek, jelikož se nemusí škudlit na každé koruně. Občas stačí porovnat pouhé kondenzátory. Jinak Lenovo není jediné, kdo u jednoprocesorového serveru tam cpe desktopovou desku. Dělá to Dell i HP. A o těch deskách se nedá říct, že by byly nějak extra kvalitní.Když postavíš něco na Gigabytu, je pravděpodobné, že to vydrží déle ... ale na stranu druhou, proč nemít každé dva roky i nový server, no ne?
    xvasek avatar 22.7.2015 09:42 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    No, i kdybych si chvilku představoval, že tam ty lepší součástky opravdu jsou - náklady na výrobu + 10 dolarů, prodejní cena +1000, do toho jako zákazník fakt nejdu. Navíc to nic nemění na tom, že je pro mě stejně pořád lepší strategie raději po dvou letech koupit nový ještě výkonnější model nižší řady.

    U serverů jsem pravda trochu konzervativnější. :-)
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 22.7.2015 13:17 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    U mne je u Thinkpadu nejpřidanější hodnotou dockovací port. A vesměs všichni výrobci, kteří dají plnohodnotný dock port (onelink za něj nepovažuji) mají vesměs podobné ceny. Takže není co řešit.
    22.7.2015 17:31 2X4B-523P | skóre: 38 | blog: Zelezo_vs_Debian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    s tim ze chipset neovlivnuje vykon zasadne nesouhlasim, napriklad PCI passthrough, hw RAID atp. Ze Lenovo nekam cpe desktopove desky me nezajima...
    xvasek avatar 22.7.2015 22:37 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    PCI passthrough a hw RAID v notebooku?
    23.7.2015 07:13 2X4B-523P | skóre: 38 | blog: Zelezo_vs_Debian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    i v notebooku jsou oboje... nebo si myslis, ze na notebooku nikdo nevirtualizuje? nebo ze neexistuje notebook s radicem pro vice disku? to bude tim, ze se poohlizis jen po levnych variantach a problematice se venujes jen okrajove...
    xvasek avatar 23.7.2015 08:10 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    No dobře, taky už určitě někdo nacpal do notebooku dva Xeony nebo sekačku na trávu, hypoteticky tam jde i kombajn, ale trochu bych se vrátil k tématu - které současné Lenovo T nebo X nebo W bude díky chipsetu měřitelně výkonější, než Edge se stejným procesorem?
    23.7.2015 09:04 2X4B-523P | skóre: 38 | blog: Zelezo_vs_Debian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    to zalezi na pouzitem benchmarku, napriklad W vede ve vykonu graficke karty a T ve vykonu procesoru (pres to ze jsou oba procesory stejne)... pokud by se testovalo delsi dobu, tak vyhraje T na cele care, protoze se zvlada delsi dobu uchladit...
    xvasek avatar 23.7.2015 11:24 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    Pošli odkaz na test.
    23.7.2015 11:50 2X4B-523P | skóre: 38 | blog: Zelezo_vs_Debian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    Cinebench R15 CPU Multi 64 Bit in comparison
    Toshiba Satellite W30Dt-A-100 (min) 
     A4-1200, Radeon HD 8180        33
       ...
    Toshiba Satellite P50t-B-10T
     4710HQ, Radeon R9 M265X        611
    Lenovo ThinkPad W540 20BGCTO1WW
     4700MQ, Quadro K1100M          611
    Gigabyte P15F v2
     4710MQ, GeForce GTX 850M       619
    Lenovo ThinkPad T540p-20BE005YGE 
     4700MQ, GeForce GT 730M	619
    Aorus X7 Pro
     4870HQ, GeForce GTX 970M SLI	621
    Nexoc G728II
     4700MQ, GeForce GTX 860M	623
    Nexoc M731
     4810MQ, GeForce GTX 850M	627
    
    http://www.notebookcheck.net/Review-Lenovo-ThinkPad-T540p-20BE005YGE-Notebook.114312.0.html
    23.7.2015 12:01 2X4B-523P | skóre: 38 | blog: Zelezo_vs_Debian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    kazdopadne pri delsim testovani, kde by se projevilo podtaktovani v zavislosti na teplote by to T540 jasne vyhralo... takze pokud bychom se nebavili jen o zakladnich deskach a ?kombajnech?, tak je T jasne lepsi... pokud ti jde o vykon podavany po kratkou dobu, tak je ti to jedno, ale ostatni, kteri provozuji narocne aplikace napriklad po delku pracovni doby by W vyhodili z okna... nehlede na to jaky to W bude po chvilce fen, neudela tolik prace...
    xvasek avatar 23.7.2015 19:48 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II

    No, dobře, tebou odkazovaný T540 má v Cinebench 619 bodů s procesorem na frekvenci 2700/3700, kdežto nejbližší nalezený Edge má s procesorem o frekvencích 2200/3200 578 bodů, tzn. při rozdílu frekvencí 8%/9% je rozdíl ve výkonu (zcela nečekaně) 9%. Kde vidíš rozdíl ve výkonu způsobený chipsetem?

    A co se týká přehřívání a throttlování - já na tom Edge hraju hry, často několik hodin v kuse, takže o tom mám celkem přehled. Mám čtyřjádrovou i7 a nVidia grafiku. CPU nethrottluje nikdy, to chlazení utáhne v pohodě, problém může nastat s grafikou, protože k ní vede docela dlouhá heatpipe. K throttlování skutečně dochází ve chvíli, kdy je prach v chladiči, v zásadě je potřeba to jednou za půl roku rozebrat a vysát. T-čko má žena, zběžným pohledem jsem dospěl k názoru, že chladič má velmi podobné žebrování a konstrukci, takže bych opět neřekl, že tam bude nějaký dramatický rozdíl a potřebou vysát to bude trpět asi stejně. Akusticky se oba notebooky projevují taky velmi podobně - tzn. absolutně tiché bez zátěže, pod zátěží podobně hlučné. Koneckonců testy hlučnosti jsou součástí těch testů odkazovaných nahoře, T-čko je hlučnější a chladnější, Edge tišší a teplejší.

    24.7.2015 04:29 2X4B-523P | skóre: 38 | blog: Zelezo_vs_Debian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    ten Cinebench jsem opsal do diskuze, jsou tam oba notebooky se stejnym procesorem, na stejnem taktu, kde W450 ma 611 bodu a T450 ma tech 619 bodu... na tech strankach se to da rozkliknout a jsou tam v tom srovnani oba... uz jenom tloustka tela Tckove verze hraje roli ve schopnosti cladit periferie... byt tebou, tak bych tve manzelce zavidel, ma celkove lepsi stroj... nevim co mas za Edge, me se nepodarilo najit zadny model s NVidia grafickou kartou... navic se mi nepodarilo najit E s odpovidajicim zebrovanim ani chladicimi otvory, ktere ma T jak z boku, tak ze zadni casti case, takze o stejne efektivite chladiciho systemu pochybuji... o hledani nejakych benchmarku se nebudu pokouset, protoze tvuj model se mi nedari najit ani podle specifikace graficke karty a ktery to je jsi nenapsal...
    xvasek avatar 24.7.2015 08:46 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    Můj už asi nový nenajdeš, já mám starší E430, procesor je i7 3632QM, grafika GeForce 635M, chladící otvory z boku, zezadu a zespodu. :-) Jinak ten rozdíl (611 vs 619 bodů) mi teda přijde spíš jako odchylka měření, než něco, kvůli čemu bych uvažoval o jiné řadě. Žena má v tom T-čku nějaké pomalé dvoujádro, to je výkonem někde cca na třetině toho mého, ale zase jí to vydrží na baterku asi 12 hodin.
    25.7.2015 08:38 2X4B-523P | skóre: 38 | blog: Zelezo_vs_Debian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    novy samozrejme nehledam, jde mi o specifikace... ty diry zespodu jsou sani vzduchu do vetraku, coz je nevyhoda, narozdil od Tckove rady, kde jde ve vetsine modelu vzduch do vetraku skrz telo notebooku a teplo se odvadi od vsech komponent... odchylka mereni bude mit svuj duvod a mereni se provadi nekolik, aby se predeslo vlivu nahodilych jevu (stranky mi prijdou solidni, tak nevim proc udaji neverit)... nenasel jsem odpovidajici srovnavaci testy, pricemz jsem hledal takove, ktere byly provadene za stejnych podminek, takze sem v tomto pripade nic vkladat nebudu... dalsi vec, ktera ma vliv na odvod tepla a vykon je krome proudeni vzduchu i material, ze ktereho je telo notebooku vytvoreno... ani v tomto pripade nesnesou ty rady srovnani, Ecko je klasicky plastovy vylisek z tepelne izolacniho materialu, ktery se pouziva kvuli nizkym nakladum na vyrobu. Tecko je z pevnejsiho materialu, ktery ma lepsi teplovodive vlastnosti, takze jakakoli komponenta, ktera je primontovana k sasi ma odvod tepla zajisten i touto cestou... navic se tento material lepe chladi vzduchem a neni problem ho nechat lezet na primem slunci ani pri zatezi (pri prenosu do stinu se pak rychle vychladi a je moyne na nem komfortne pracovat), to bych si s obycejnym plastovym notebookem jen tak nedovolil... ale jestli ho mas doma v chladku a pouzivas to jako desktop, tak verim, ze ti muze vyhovovat... to co se snazim rict plati hlavne pro notebooky, tzn. maximalni prenositelnost, odolnost a vykon i v nepriznivych podminkach (na Tckovych lze pracovat v desti a odvod vody z z povrchu je resen otvorem skrz klavesnici)... ze v idealnich podminkach ma kdejaky kram podobny vykon je hezke, ale pokud nekdo chce kvalitni zarizeni, tak Edge nevyhovi, proto ma take zlomek z 60-ti mesicni zaruky...
    21.7.2015 11:44 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    kdyz fungujes na Edge rade, tak i kdyz koupis novej kus, mas plecku ;) Edge neni Thinkpad, jen si na nej hraje...
    kyknos avatar 21.7.2015 18:37 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    to zadne lenovo neni Thinkpad, jen si na nej hraje
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Václav 21.7.2015 19:10 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    Moje Lenovo T61 bych s IBM thinkpady celkem klidně srovnal :) Je fakt že pak to šlo postupně do háje.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 21.7.2015 19:12 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    Ovšem 4:3.
    kyknos avatar 21.7.2015 19:54 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    4:3 je ideal....
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    21.7.2015 20:06 Já
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    A tady je logika zhruba jaká? Že vám k práci nestačí levný, jednoduchý snadno nahraditelný laptop? To máte blbý, no. Taky mi víc vyhovuje dostat radši co dva roky novej a ze zbylýho budgetu namísto "nesmrtelného" laptopu koupit radši něco užitečnýho.
    Bystroushaak avatar 21.7.2015 20:14 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    Taky mi víc vyhovuje dostat radši co dva roky novej a ze zbylýho budgetu namísto "nesmrtelného" laptopu koupit radši něco užitečnýho.
    No a co ti brání si koupit nějakou sračku, co za dva roky odejde? Nebo se má celý svět přizpůsobit perverzní politice u vás ve firmě a začít vyrábět jen sračky?
    mirec avatar 21.7.2015 21:28 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    Ja mam taký pocit, že sa celý svet touto perverznou politikou začal riadiť...
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 21.7.2015 21:38 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    Ale to už je déle ... produkce odpadu je neobvykle vysoká, a to nás ekoteroristé pořád různě šikanují, ale že výrobek kolikrát nepřežije záruku a je na likvidaci, to nikoho nepálí.
    mirec avatar 21.7.2015 21:57 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    Môžu za to čiastočne sami zákazom prímesí olova.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    kyknos avatar 21.7.2015 22:21 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    ono je olovo hrozne zdravy...

    jeste se mi nestalo, aby nejaka elektronika odesla kvuli nekvalitnim pajenym spojum, obvykle ji daleko driv zahodim pro moralni zastaralost - ale to delam vetsinou az dlouho po zaruce

    vlastne krome harddisku a svetelnych zdroju mi neodchazi nic, dokonce ani veci, ktere jsem si bezolovnatou pajkou spajel sam, a ze na pajeni nejsem zadnej expert... prijde mi, ze je to takova fama
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    mirec avatar 22.7.2015 06:54 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II

    Videl som na nových notebookoch mnoho studenáčov v oblasti napájacieho konektora kde je naväčšie namáhanie.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 22.7.2015 09:20 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    To víš, že to má vliv, jinak by to lidé nezapékali.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 21.7.2015 21:47 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    Člověk, který chce odvádět nějakou produktivitu práce si nerad zvyká pořád na nové. Třeba u mne musí mít notebook klasickou dokovačku i taková prkotina ušetří za ty roky hromadu času, kterou mohu strávit smysluplněji.
    20.7.2015 14:42 Zdenek Henek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    hm, jaka je to rada? Je to x240 nebo x250 , t450 etc. Mozna to byla jen vadna serie, ktera dopadla na CR?

    Pouzivam x230 - bazar z UK - mam uz vic jak rok, a nove W530 - koupeno pred cca pul rokem a vse zatim ok.
    mirec avatar 20.7.2015 15:51 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II

    Hlavne edge a T440, X-ka sa tu moc nepredávali, takže o nich nemám relevantné štatistiky. Vyššie sa ešte nestihli pokaziť.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    xvasek avatar 20.7.2015 14:08 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    To je subejktivní, mě se na ostrůvkové klávesnici pracuje líp, než na té staré "spojité". Víceméně se nejvíc setkávám s řadou Edge a tam je celkem jedno, do kterého místa se "uhodí" - rožek i střed mají stejný odpor. U těch starých klávesnic bylo toto IMHO dost jiné a vadilo mi to.

    Popravdě mě mrzí, že se nedá sehant externí klávesnice se stejným feelem, jako má Edge. Zkušel jsem klávesnici Lenovo a ve srovnání s notebookem je to teda pěkný hnus.
    Fluttershy, yay! avatar 20.7.2015 15:13 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    Kterou? Lenovo ThinkPad Compact USB/BT Keyboard with TrackPoint?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    xvasek avatar 21.7.2015 10:31 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    Jo, přesně taková, ale aby byla plná - s numerikou, normální F-klávesy, ...
    20.7.2015 14:55 tukan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    Dovolím si nesouhlasit v modelu. Nejlepší klávesnici měl model 770ED ještě od IBM. Plnohodnotná klávesnice a notebook se dal použít i při sebeobraně a nic se mu nestane. Tak má vypadat notebook.
    Punny avatar 20.7.2015 16:28 Punny | skóre: 28 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    Jednoduse kontrukce T6x nebo T4x s lepsim LCD (asi bych stale ocenil 4:3, nicmene sirokouhly je take ok) a misto mechaniky treba externi baterii.
    Proste stary vzhled s lampickou a zacvakavaci display + nove vnitrnosti
    Idealne i podpora pro stare docky
    Conscript89 avatar 20.7.2015 17:27 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    dock se seriovym a paralelnim portem :)
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    Punny avatar 20.7.2015 18:32 Punny | skóre: 28 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    me seriovy port treba nevadi, kdyz do ted nektere zarizeni (UPS/switche/routery) pres serial maji konzoli.
    mirec avatar 20.7.2015 19:06 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II

    Sériový port sa občas celkom hodí. Vlastne aj paralelný. USB-čkove napodobeniny sú na niektoré zariadenia príliš pomalé (myslím latenciu, nie prenosovú rýchlosť).

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    20.7.2015 18:44 JZD | skóre: 14 | blog: Na_dvorku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    Když už tedy retro, tak bych chtěl disketovou mechaniku a seriovy i paralelni port.
    Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.
    20.7.2015 20:54 2X4B-523P | skóre: 38 | blog: Zelezo_vs_Debian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    retro design, ne HW :-D

    nasli by se jiste i zajemci o ctecku dernych/magnetickych stitku/pasku...
    21.7.2015 01:43 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    Trochu se bojím, že to nebude mít úspěch, protože udělají jenom jednu verzi. Jenže já si třeba retro X asi nekoupím, potřebuju aspoň něco jako W5xx nebo T5xx, možná ještě 14 palec bych zvládnul, ale to asi taky ne. A spousta lidí to bude mít naopak. Myslím, že by měli udělat aspoň tak 3-4 verze, bay si lidi měli z čeho vybrat.
    21.7.2015 07:17 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    Podobna obava me prepadla nezavisle v kazde z tech dvou anket - v zadne totiz nebyl na vyber T5xx/W5xx model a musel jsem ho pripisovat rucne.

    Btw, zkusil jsem nekolik mesicu pracovat na 14" T430s a skutecne ta velikost displeje byla zalostne malo - samotna zmena z mych aktualnich 16:10 (T500) na 16:9 urizla nejakou plochu a jeste k tomu 14" a proste na praci ani nahodou (kazit oci malym pismem si totiz nehodlam).
    Fluttershy, yay! avatar 21.7.2015 09:00 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    14" T430s

    To je asi tak 12" 4:3, ale o fous širší.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    mirec avatar 21.7.2015 08:30 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II

    Nápad s 2x thinklight (obrázok vpravo hore) vôbec nevyzerá zle. Prečo to konštruktérov doteraz nenapadlo a namiesto toho tam montujú predražené podsvietenie kvôli ktorému klávesnica už nie je vode odolná?

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    21.7.2015 08:44 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    Diky, to jsem prehledl. To je urcite dobry napad.

    Osobne mi vsak jeste vice nez primy odraz z klavesnice vadil samotny presvetleny bod nad displejem. Proto jsem si jiz kdysi vyrobil specialni gumovou krytku, kterou nasazuji na viko s displejem v miste ThinkLight a ktera dostatecne zastini svetlo jdouci primo do oci a necha svitit ThinkLight skutecne pouze pod takovym uhlem, ze osviti klavesnici + 20cm stolu navic smerem k uzivateli.
    21.7.2015 10:31 Franta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    Ja osobne Thinklight pouzivam spis na hlaseni nove IM :) (jeden z duvodu proc bych asi mel radsi thinklight nez podsvetlenou klavesnici...) Kdyz by byly ledky dve a kazda se dala ovladat zvlast tak by to bylo super.
    21.7.2015 11:00 NN
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    lol
    Josef Kufner avatar 21.7.2015 12:11 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    Používal jsem ho stejně. Měl jsem to nastavené tak, aby to vždy bliklo – pokud nesvítí, tak rozsvítit a zhasnout, pokud svítí, tak zhasnout a rozsvítit. Je to velmi praktické.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    22.7.2015 10:51 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    Klávesnice už není voděodolná? To když tam vyliju vodu, takjto proteče dolu, nebo to jenom znamená, že odejde klávesnice a bude se muset vyměnit? Jsem žil s tím, že tam vodu stále mohu vylít (nikdy jsem to nevyzkoušel,ale je dobrá to vědět).
    mirec avatar 22.7.2015 11:01 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II

    Stačí pozrieť na spodnú časť notebooku. Ak sú tam diery so symbolom kvapky stále by mala byť vode odolná. Ak nie, smola ;)

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    22.7.2015 16:35 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    Tak nevím, W530, podsvětlení klávesnice (což je mimochodem super) tam je a kapka vespod taktéž.
    mirec avatar 22.7.2015 16:56 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II

    Ok, tak to by malo byť v pohode. Čo so mal prístup k edge v bývalej práci tak tam žiadne otvory neboli.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 21.7.2015 09:38 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    Stejně to nakonec zabijou cenou, protože jestli tomu nechají přídavek Retro, tak ten bude nejdražší z celého notebooku.
    21.7.2015 14:41 Zdenen Henek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    No ono Thinkpad rady X a W a ty novejsi tenke nejsou zadna charita ani ted :)
    xxx avatar 21.7.2015 15:26 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    Jenze ona treba takova T420/T520 stoji na Ebayi 10000. A otazka je, zda-li ma cenu platit vic, za novjejsi streva, nebo mi to tehdejsi Core i5 staci.
    Please rise for the Futurama theme song.
    21.7.2015 15:55 Zdenen Henek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    Jasne, taky mam x230 z UK koupenou na Ebay a doma mame x220, kterou jsem koupl na USANotebooks.cz

    pripocitej neco na baterii,kterou budes muset vymenit o neco driv, nez kdybys koupil novy notebook.

    Obavam se, ze "Retro Thinkpad" aka dobry pracovni notebook s kvalitni klavesnici bude v bazaru tak za 4 - 5 let, jestli to teda vubec zacnou vyrabet :).
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 22.7.2015 09:23 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    Takhle to nelze brát, protože aby ty mašiny byly v bazaru, tak je někdo stejně musí koupit za plnou cenu ...
    22.7.2015 14:42 Zdenen Henek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    Vam se zda, ze v bazaru nejsou zadne Thinkpad T/X/W ? Ja jich tam vidim plno a neni nutne kupovat jen na eBay, v CR uz se dost repasu prodava take a zatim mam jen dobre zkusenosti.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 22.7.2015 17:54 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    Psal jsem snad něco takového?
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 21.7.2015 18:02 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    Otázkou je, jestli se firmě vyplatí je kupovat a zaměstnanec na něm odvede práci, která ho zaplatí. Nebo si tím budou pouze snižovat daně a TP budou jen ležet na stole, ale bude vidět, že se jedná o "úspěšnou společnost", protože si může dovolit TP. Všichni víme, jak to chodí. Těch, kterým se skutečně zaplatí moc asi nebude ... Ano, cena je přemrštěná, stejně jako ceny automobilů. Dnes se už i zažhavování převedlo do nákladů zákazníka. A v celkové ceně se to ne a ne projevit. Ale když zisky musí meziročně stoupat, tak pak je to těžké.
    Václav 21.7.2015 19:14 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    Nám se třeba, když jsem dělal ve státní instituci, koupě T60 pro zastupitele celkem vyplatila. Byla to nejnižší třída T60 co IBM prodávali, za tu dobu pamatuju jednu reklamaci ze 40 strojů a lidi to používali pořád, ležáky jsem zaznamenal ke konci funkčního období 2.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    21.7.2015 14:42 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Řekněte si, jak má Retro ThinkPad vypadat - II
    vstup na monitor, klavesnici a touchpad abych to mohl pouzit jako konzoli. Ethernet switch.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.