abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    31.5. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    31.5. 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    31.5. 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Rozcestník

    RMS komentuje vliv her Valve na Linux

    Richard M. Stallman zveřejnil na webu GNU.org svůj názor na pro Linux připravované hry společnosti Valve a jejich vliv. Ten prý může být jak špatný (používání nesvobodného softwaru), tak dobrý (někteří díky nim možná vymění Windows za Linux). Celkově podle Stallmana bude dobrý přímý vliv významnější než špatný přímý vliv, nesmíme ale zapomínat na nepřímý efekt, který by mohl nastat — tyto hry by podle RMS mohly komunitu učit, že svoboda není důležitá. Zdroj: Phoronix.

    30.7.2012 18:46 | Tomáš Heger (geckon) | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    30.7.2012 19:08 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    To je vskutku neotřelá a inovativní myšlenka. Proč to nikoho nenapadlo dřív?!
    30.7.2012 20:04 DK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    mi ty jeho myslenky silne pripominaji komunismus - vsechno musi byt vsech (~svobodne), nicmene s nim zcasti souhlasim
    30.7.2012 20:12 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    Ale ono to nebude "vsech", dilo porad patri puvodnimu autorovi, bez ohledu na to jakou licenci pouzije.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    30.7.2012 20:17 DK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    pisu, ze to pripomina komunismus, ne ze to je komunismus :)
    bubla avatar 30.7.2012 20:30 bubla | skóre: 10 | Rosice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    Myslíš TEN komunismus, o kterém všichni komunisté světa shodně tvrdí, že zatím na Zemi vlastně ani zaveden nebyl? :-)
    30.7.2012 20:52 jekub
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    ...komunismus, o kterém všichni komunisté světa shodně tvrdí...

    Hodně odvážné tvrzení, řekl bych.
    bubla avatar 31.7.2012 00:16 bubla | skóre: 10 | Rosice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    Samozřejmě se nedá mluvit za všechny, ale pokud člověk mluví s přesvědčenými komunisty a poukáže na to, že kam vkročil komunismus, tak tam tráva neroste, dostane se mu většinou odpovědi tohoto typu -- tedy že to, co jsme zatím měli možnost vidět, ještě zdaleka nebyl "ten pravý komunismus".
    AsciiWolf avatar 31.7.2012 12:58 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    Na druhou stranu, stejné protiargumenty používají i kapitalisti (viz Jílek). ;-)
    pavlix avatar 31.7.2012 21:44 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    Jílek neni žádnej kapitalista.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    31.7.2012 23:25 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    Jílek je magor, nic víc a nic míň.
    Tvrdit o něm, že je kapitalista je urážkou všech slušných kapitalistů. Já mám třeba lidi, kteří např. vydupali ze země technologickou firmu - tedy také kapitalisty, která se chová slušně k zaměstnancům, docela rád. Skutečně existují.
    pavlix avatar 31.7.2012 23:44 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    Tvrdit o něm, že je kapitalista je urážkou všech slušných kapitalistů.
    Jílek prostě není a z principu nemůže být kapitalista. Jediný z pravidelných návštěvníků, kdo působí jako kapitalista je Dalibor Smolík. O dalších nevím a nedivím se tomu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    31.7.2012 09:27 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    Ale on skutecne nikde nebyl :-)
    31.7.2012 10:47 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    Však pravá svoboda ani demokracie taky nikdy nebyla. Ani pravý kapitalismus, ani anarchie, ba dokonce ani absolutní diktatura. Jen ten feudalismus tak nějak fungoval, než byl smeten průmyslovou revolucí.

    Zatím nejlíp dopadla demokracie stavěná na kapitalistických principech, obohacená o nějaké prvky solidarity. Toho modelu bych se zatím držel.
    31.7.2012 12:00 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    Jenze rec nebyla o "pravem komunismu", ale ciste o komunismu, tak jak je definovan. To, co se nazyva svobodou, kapitalismem etc. ty definice s jistymi odchylkami splnuje.
    31.7.2012 14:47 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    No, já znám jen jedinou definici komunismu:

    "Každý pracuje podle svých schopností, výsledky práce se rozdělí každému podle jeho potřeb."

    Logicky je to naprostý nesmysl. Lidi jsou schopni vyrobit mnohem víc, než potřebují k životu a naopak spotřebovat mnohem víc, než lze vyrobit. Jak určíte rovnováhu mezi výrobou a spotřebou?
    31.7.2012 17:07 jos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    no to je přece jasný, ne? silnější pes mrdá
    1.8.2012 08:00 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    No a jak je to v rozporu s tim co jsem napsal?

    :-)
    31.7.2012 12:09 jekub
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    Jednodušším jednodušeji (přiliš mnoho písmenek škodí, asi)

    všichni komunisté světa shodně tvrdí...
    31.7.2012 12:58 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    Tak ukaz aspon jednoho, ktery to netvrdi, jinak se nehneme z mista :-)
    30.7.2012 22:01 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    Takový komunismus už dávno existuje.
    Horní parazitická vrstva si jej zavedla již dávno - viz. třeba privatizace zisků a znárodňování ztrát u bank, naprostá nezodpovědnost a nepostižitelnost banksterů apod...
    31.7.2012 08:57 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    Tak to si pleteš. :-) Tohle je výsledek kapitalismu. :-)))) Teoretickej komunismus spočívá v dělbě moci a zisků což se neděje. Ale jinak souhlas Banksteři si zprivatizovali zisky a socializovali ztráty! :-)))
    31.7.2012 09:14 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    Teoretickej komunismus spočívá v dělbě moci a zisků což se neděje.
    TM taky netvrdil, že se dělba moci a zisků týká celé společnosti :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    31.7.2012 10:49 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    :-))) Jo to je fakt v rámci jejich komunity se jedná defakto komunismus. :-)))
    Conscript89 avatar 31.7.2012 12:01 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    To mozna, ovsem tato skupina neni schopna samostatne existovat, takze je potreba mnozinu rozsirit a uz to neni pravda :)
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    31.7.2012 20:33 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    Takže starořeckým demokraciím by se tak vlastně nemělo říkat, protože to demokracie z dnešního pohledu nebyly? ;)
    pavlix avatar 31.7.2012 21:47 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    Zatím jsem nenarazil na žádné zřízení které není demokratické. Tedy že by v něm nevládli lidé.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Solitary avatar 31.7.2012 22:41 Solitary
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    Demokracie neni vlada lidi, ale vlada lidu. Ono to zni podobne, ale je tam rozdil :) (ikdyz v praxi uz tolik ne)
    pavlix avatar 31.7.2012 23:23 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    Demokracie neni vlada lidi, ale vlada lidu.
    Asi jsem svůj příspěvek dostatečně neoznačil.
    (ikdyz v praxi uz tolik ne)
    A nebo jo?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    31.7.2012 11:34 Andrej | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    To v ziadnom pripade nie je vysledok kapitalizmu, ale vysledok socialistickeho riadenia (vid znarodnenie strat) kapitalistickej spolocnosti (vid privatizacia ziskov).

    V skutocnom kapitalizme by nemohlo dojst k znarodneniu strat.
    Any sufficiently advanced magic is indistinguishable from technology. --Larry Niven
    31.7.2012 11:44 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    hehe to mě vždicky pobaví. Snění o dokonalém kapitalismu. Kupředu světlým zítřkům toť komunistické heslo! :-)))
    31.7.2012 23:32 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    Však oni tihle fanatičtí pravičáci jsou vpodstatě to samé co naivní fanatičtí komunisté. Mají jakousi neposkvrněnou sociálně inženýrskou teorii, která v praxi zjevně nefunguje. A tak prskají na všechny strany. Každý neúspěch je způsoben tím, že "to nebyl ten pravý komunismus", "to není ten správný kapitálismus"...
    Kapitalismus už podle těch "liberálů" není ani v USA, ani v Anglii, prostě nikde. Snad jedině v některých zaostalých zemích Afriky je ten pravý libertariánský ráj :-) a tyto země by nám měly být vzorem.
    pavlix avatar 31.7.2012 23:45 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    Jako by současné USA byly kritériem. Nedej bože GB.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xkucf03 avatar 31.7.2012 20:58 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    Tohle je výsledek kapitalismu.
    V kapitalismu se privatizace může vyskytovat jen při počáteční transformaci. A záplatování ztrát bank veřejnými penězi tam nepatří vůbec. Když někdo lidem naslibuje, že vybírá peníze (daně) na společnou věc a pak je rozdá pár „vyvoleným“, tak to žádný kapitalismus není.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    1.8.2012 07:14 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    No jo ale musíš si přiznat že ten kapitalismus to dotáhnul tam kam to dotáhnul a mužou za to lidé. Říkat si tedka že za to nemuže kapitalismus je stejné alibi jako si řikat o systému bejvalýho režimu že za to nemohl. Mužou za to oba systémy a to z pohledu nedokonalosti lidí... Systém nebyl dostatečně adaptován na lidksé chování. A proto ideálního kapitalismu jak si ho představuje jako libertarián nedosáhneš, protože narazíž vždicky na nedokonlost lidí, stejně jako nedosáhneš dokonalého komunismu...
    1.8.2012 08:29 ugh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    system nema ani rucicky, ani nozicky a uz vubec ne hlavu nebo patu. system proto nikdy nikam sebe nedotahne ani nic nevymysli. a nebude nikdy davat smysl podle prirucky.

    system je takova filozoficka znacne zjednodusena a neprakticka abstrakce ktera zanedbava to podstatne a zduraznuje casto i nesplnitelna prani.

    tak, jak system tahnou jednotlivci, tak v systemu jednotlivci i vymysli nebo rozkradaji. pokracovat podobnym zpusobem se da se vsim co tvori system.
    1.8.2012 10:22 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    jo jo souhlas. :-) Z tohoto hlediska je uplně jedno co je to za systém když v tom systému je 90 procent dementů a ovcí... A domnívám se že odstranit dementnost lidí je v podstatě nemožné zhruba řečeno...
    xkucf03 avatar 1.8.2012 20:51 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    No jo ale musíš si přiznat že ten kapitalismus to dotáhnul tam kam to dotáhnul a mužou za to lidé. Říkat si tedka že za to nemuže kapitalismus je stejné alibi
    Jenže on tu právě žádný kapitalismus není a nebyl! To špatné, co se tu děje, je spojeno s administrativními zásahy – přerozděluje se, ale ne ve prospěch občanů, ale z velké části jen ve prospěch několika málo vybraných občanů, kamarádů. V kapitalismu by se tohle nedělo, protože kapitalista nebude někomu dávat svůj zisk a dostávat za to úplatek – kapitalista by to vyměnil pouze za odpovídající hodnotu.
    jako si řikat o systému bejvalýho režimu že za to nemohl.
    Je třeba přiznat, že za ta zvěrstva, co se děla (hlavně v jiných zemích, ale u nás částečně taky), ten komunistický manifest ani další Marxovy teorie nemohly – vinu nesou ti lidé, kteří byli tehdy u moci a snažili se ten systém implementovat (nebo se často ani nesnažili a použili to jen jako záminku k získání/udržení moci).

    protože narazíž vždicky na nedokonlost lidí, stejně jako nedosáhneš dokonalého komunismu...
    Ten komunismus naráží spíš na přírodní zákony a věci nezávislé na člověku (omezené přírodní zdroje, pravděpodobně nedosažitelná plná automatizace) a jen částečně na ty lidské vlastnosti – pokud předpokládáš, že lidé by měli být skromní a krotit svoje potřeby – jenže s takovým předpokladem (skromní lidé) by fungoval libovolný režim, takže bych spíš řekl, že takhle to myšleno nebylo a ta vize skutečně byla, že se podaří naplnit dnešní potřeby lidí a všeho bude dostatek.

    Komunismus je utopie, nedosažitelný stav, protože v té teorii jsou chyby. Kapitalismus je oproti tomu úplně jednoduchý a přirozený systém založený na dobrovolnosti – pokud je pro obě strany obchod výhodný, dojde ke směně, pokud ne, nic se neděje a žijí vedle sebe. Pokud se kapitalismus nenastolí nebo dojde k jeho omezení, tak je to způsobené tím, že část lidí chce okrádat jinou část lidí a chce to dělat legálně – donutit je pomocí státu, aby uzavřeli „obchod“, který by dobrovolně neuzavřeli. Asi jako když tě přepadne lupič a pomocí pistole tě donutí, abys mu dal peníze, které bys mu dobrovolně nedal. Ano, i on je chudý a ty jsi bohatý a takto vlastně dojde k přerozdělení. Naopak, když potkáš bezdomovce nebo chudáka a rozhodneš se mu něco dát, tak je to solidarita.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    1.8.2012 22:51 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    V kapitalismu by se tohle nedělo, protože kapitalista nebude někomu dávat svůj zisk a dostávat za to úplatek – kapitalista by to vyměnil pouze za odpovídající hodnotu.

    Za předpokladu, že stát je mocnější a silnější než kapitalista. Dnes už to tak ale není, dnešní "kapitalista" nedává zisk a nepřijímá úplatek, dnešní "kapitalista" dává úplatek, aby si stát přiohnul k obrazu svému.
    xkucf03 avatar 1.8.2012 23:32 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    Jenže pak už ten systém nestojí na dobrovolné směně, ale na státních zásazích do ekonomiky – lidé jsou např. nějakým zákonem nuceni si kupovat zboží určitého výrobce (nebo si naopak nekupovat zboží jeho konkurenta).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    2.8.2012 08:44 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    Jneže pořád tu máš lidi. A lidi ti to ohnou kam oni sami budou potřebovat. Snít o dokonalém kapitalismu je, promin, píčovina...
    pavlix avatar 2.8.2012 10:05 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    Tenhle problém mají společný snílci ze všech koutů politického hyperprostoru.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    2.8.2012 15:52 radix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    Vetsinou to nebude takto okate (jsou mene napadne zpusoby), ale principialne ano. V cistem kapitalismu neni moc zpusob, jak zabranit teto degeneraci kapitalismu do totality.
    31.7.2012 01:03 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    Ale ono to nebude "vsech", dilo porad patri puvodnimu autorovi, bez ohledu na to jakou licenci pouzije.
    Ale jestli použije nějakou špatnou, tak ať si nepřeje.
    30.7.2012 22:57 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    mi ty jeho myslenky silne pripominaji komunismus
    Hm, možná, mně to (v praxi) spíš přijde jako meritokracie...
    31.7.2012 00:38 BostX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    Ak Linus je "zakladatel" operacneho systemu hvieznych lodi buducich generacii tak RMS je "zakladatel" zakladu software hviezdnych lodi buducich generacii. Tak zi onak, mam ten pocit ze dopad myslienok RMS a Aristotela sa bude o 2000 rokov porovnavat v jednej vete.
    31.7.2012 01:05 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    Něco jako: "spousta blábolů, ale holt tehdy ještě lidi neměli rozum"?
    31.7.2012 08:58 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    Ne lidi budou mít pořád ten spatněj rozum, jenom se o RMS bude mluvit v jedné větě... :-)))
    AsciiWolf avatar 31.7.2012 13:00 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    :-D
    pavlix avatar 31.7.2012 01:31 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    To mi přijde na něj až moc pragmatické.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    31.7.2012 14:05 nyan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    tyto hry by podle RMS mohly komunitu učit, že svoboda není důležitá
    Haha. Kolik lidi dnes opravdu povazuje svobodu u softwaru/hardwaru za dulezitou ? I z linuxaku spousta pouziva smartfouny, apple kompy, nvidia blob ovladace atd, kde si o svobode muzete nechat zdat... tudiz trochu pozde..
    31.7.2012 14:21 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    Já třebas jo. Ale nedělám si iluze že většina lidí jsou ovce. :-)
    belisarivs avatar 31.7.2012 16:10 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    No, ja ze jmenovanych pouzivam pouze to posledni a a tak posilam mmiotrace teamu nouveau.
    IRC is just multiplayer notepad.
    Rezza avatar 31.7.2012 16:15 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    No ja cimdal vic zjistuji, ze mi ta svoboda chybi. Smartphone mam Linuxovy, system ma ale restrikce, takze uz je tam Inception (fuck you Aegisi!!!) a hodne me omezuje. Takze snad konecne budu mit cas si tam dat vse, jak chci :) Apple komp nemam, NVidia blob taky ne. Ano, doma mam PS3 - pekny HW, vse funguje, perfektni - ale nemuzu si tam dohrat nic navic. Proste jednoucelova krabicka, ktera by u te telky sla vyuzit tolika zpusoby (kdyby teda tak nerval vetrak). Nemuzu... Proc kurna? Ja to nechci na kradeni games, ale at ten HW slouzi!
    Rezza avatar 31.7.2012 16:16 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    Proste driv jsem byl pragmatik a bral jsem uzavrene a komercni krabicky, ale ted se jich cim dal vic bojim. Protoze platit za neco, cemu se pak musim prizpusobit (a dokonce si nejde u te PS3 ani zaplatit za to, aby se mi ten stroj prizpusobil!!! shut up and take my money a stejne nic).
    Bedňa avatar 31.7.2012 17:15 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    Nesmieš nakupovať takto :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    31.7.2012 20:46 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    Proste driv jsem byl pragmatik
    Pragmatik seš furt, akorát chceš pragmaticky dosáhnout něčeho jinýho než dřív.

    Osobně taky preferuju taky HW se svobodnými ovladači a s co nejméně omezeními a to právě z pragmatických důvodů - aby to zařízení fungovalo stejně dobře po celou dobu jeho životnosti
    little.owl avatar 1.8.2012 01:00 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    uzavrene a komercni krabicky, ale ted se jich cim dal vic bojim.
    Drive jsem snad kazdou automobilku, pro kterou jsem delal vyvoj, skrtnul z listu vyrobcu od nichz bych si neco koupil. Ted jsem jiz pochopil, ze nema smysl takhle uvazovat, jednak se list moznosti povazlive zkratil,a hlavne, system je nastaven tak, ze se prasi vsude. Zaklad je mit mechanicke brzdy, kusu zeleza nepretece buffer.
    A former Red Hat freeloader.
    Rezza avatar 1.8.2012 08:48 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    No ja rikam, ze budu poustevnik zijici bez elektroniky.

    Jako kdyz se linky na ruzne automobilove casti predelavaly tak, ze vlastne testery uz nemely zadny smysl, protoze samotny test nemohl nic rict, jak byl otweakovany. A to bylo na i na auta, na ktere nikdy nenasetrime, tak :)
    little.owl avatar 1.8.2012 00:49 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    Playstation lze svobodne vyuzit, zalezi jak jste zrucny. See.
    A former Red Hat freeloader.
    pavlix avatar 31.7.2012 21:48 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    Haha. Kolik lidi dnes opravdu povazuje svobodu u softwaru/hardwaru za dulezitou?
    Co je špatného na tom, že se linux dostal mezi sprostý lid?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xkucf03 avatar 31.7.2012 21:03 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RMS komentuje vliv her Valve na Linux
    Zprávička už tu byla. Ale dík za připomenutí :-)

    BTW: zapojili jste se někdo do té hry? Já mám částečně příběh/téma a potřeboval bych engine a hlavně spoustu času…
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.