Když se programátor rozhoduje, zda pomoct mnoha uživatelům nebo 0.01% uživatelů, tak té druhé skupině pomůže snad jen z lásky k Linuxu.
V té druhé skupině je v absolutních číslech lidí sice hodně, ale v první skupině je i v absolutních číslech prostě více — řádově.
Desktop uzivatelu je rozhodne vic jak 1%, to mozna platilo tak 15 let zpatky.
Uzivatelu linuxu, co hraji hry je na Steamu v prepoctu cca 1 milion (a myslim tim aktivnich uzivatelu).
No pokud budou hry cílit na Windows/Proton, tak by vedlejší efekt taky mohl být, že bude snazší je držovat funkční v budoucích verzích Linux dister.
Pokud by byly zbuilděné proti nativním knihovnám, tak budou narážet na version/distro hell, vyvíjející se API a kompatibilita s Linuxem by paradoxně mohla být spíš horší s takovým tím obvyklým problémem že hra X nejde na distru Y nebo porty psotupně přestávají fungovat.
Minimimáně aspoň v horizontu víc jak jednoho-dvou let.
Nemám problém s protonem, ale musí to být oficiálně podporované. Rozhodně si nekoupím nic jen na základě uživatelských recenzí komunity na platformě bez podpory a bugfixů. Z toho už jsem vyrostl.
Toto bohuzel realne neplati ani pro nativni Linuxove verze, uz bylo spousta Linuxovych her, ktere vyvojari doslova opustili a zahodili, protoze uz je to nebavilo a novy uzivatele zrejme nepribyvali. Cert vem ty lidi, co si hru koupili. V lepsim pripade nabidnout refund (Rust), v horsim se na tebe proste vyserou (We Were Here Too). Vsimni si, ze ale v kazdem pripade jde o ale multiplayer hry.
U mnoho her, ktere se uz radikalne nerozviji a nemeni se podvozek kazdou minutu, toto prakticky nehrozi. Tech vyvojaru, kteri realne testuji vuci Protonu je minimum (se Steam Deckem mozna pribudou). Spousty her se tento problem ale zrovna moc netyka, kdyz hra vyjde, opravy se par chyb a pak uz je bez updatu, tak sance, ze se nahle rozbije vinou vyvojaru je radove nizsi, nez ze nekdo dojebe nativni Linuxovy port a pul roku to necha v rozbitem stavu.
22.7.2021 01:18
KohnyJ
RozbalitRozbalit vše
Re: Ryan C. Gordon a Ethan Lee reagují na Steam Deck