Protoze linuxovy desktop je defacto nejpomalejsi desktop co do vykonu disku a RAM. Rychlostni propad je nekde mezi 50% oproti MS Windows a az 80% oproti macOS, tak nahodit dalsi spomalovak v podobe snapu ci flatpaku fakt nechces.
31.8.2023 00:40
RozbalitRozbalit vše
Re: Podpora Waylandu v IDE založených na IntelliJ (Project Wakefield)
Řídím se praxí. Praxe je taková, že WIndows jsou 10x pomalejší v diskových operacích. To co se mi na LInuxu pustí za 40 vteřin, to na Windows trvá 1m30sekund třeba.
A jelikož jsi nedodal důkazy, tak na Tebe taky kašlu.
31.8.2023 08:30
koroptev
RozbalitRozbalit vše
Re: Podpora Waylandu v IDE založených na IntelliJ (Project Wakefield)
A jsi si jist ze se bavis o desktopu a ne o serveru? Konkretne WebStorm mi na tom samem notebooku (Dell Precision 3480) v Linuxu startuje asi 20 sekund ve Windows11 do 9 sekund. Eclipse mi v Linuxu startuje 28 sekund ve Windows do 15 sekund.
31.8.2023 14:30
RozbalitRozbalit vše
Re: Podpora Waylandu v IDE založených na IntelliJ (Project Wakefield)
Tvl amater lama detected. Takze nejde o JDK ale o JVM kde je dulezite prave to V takze implemetace je VSUDE stejna a za pomalost muze jen a jen host OS.
31.8.2023 14:10
Michal
RozbalitRozbalit vše
Re: Podpora Waylandu v IDE založených na IntelliJ (Project Wakefield)
o pernikovy chaloupce je, kdyz tu linuxtardi tvrdi, jak je linuxovej desktop skvelej
a venku vne jejich akvarka hlasujou lidi penezenkama, ze tomu tak neni..
31.8.2023 12:19
RB
RozbalitRozbalit vše
Re: Podpora Waylandu v IDE založených na IntelliJ (Project Wakefield)
Lol, bába, která vleze do App Store, dokáže jistě vyhodnotit I/O výkonnost jednotlivých systémů. Jinak podíl linuxového desktopu roste jako nikdy před tím, Steam Decků se prodává po milionech, co se týče volby peněženkou za mě dobrý na to, že Linux přišel na trh, když už byly karty dávno rozdané.
31.8.2023 12:37
J
RozbalitRozbalit vše
Re: Podpora Waylandu v IDE založených na IntelliJ (Project Wakefield)
Hodně nešťastná argumentace vzhledem k tomu, že zrovna Steam Deck de facto běžný linuxový desktop je (stačí připojit monitor, klávesnici a myš) a přepnout se do "Desktop Mode" (KDE + předinstalovaný Flathub repozitář pro instalaci uživatelských aplikací), zatímco PlayStation je dokonale uzavřená platforma, osekaná až na kost.
31.8.2023 13:31
RealJ RozbalitRozbalit vše
Re: Podpora Waylandu v IDE založených na IntelliJ (Project Wakefield)
Po milionech… cca 3miliony prodanych kusu celkove… pokud tohle povazujes za linuxovy desktop tak jak ze steam decku odeslu textovku, nebo vytisknu dopis ktery na nem napisu (a v cem)? Mas zvlastni predstavu o desktopu, ale to je tvou retardaci linuxem
31.8.2023 13:45
sonicpp | skóre: 5
RozbalitRozbalit vše
Re: Podpora Waylandu v IDE založených na IntelliJ (Project Wakefield)
Kolik herních desktopových stanic Asus ROG jsi viděl někde ve firmě? Asi moc ne, co? A přitom by asi těžko těžko řekl, že to nejsou desktopové počítače. Že by to bylo tím, že ve firmách se používají kancelářské počítače?
31.8.2023 17:48
RealJ RozbalitRozbalit vše
Re: Podpora Waylandu v IDE založených na IntelliJ (Project Wakefield)
Asus rog jsem v korporatech jiz videl, steamdesk ne. Bavime se o desktopech, steamdesk proste neni desktop ani kdyz na nej nalepis samolepku Muj nejlepsi desktop s Linuxem.
31.8.2023 18:21
RB
RozbalitRozbalit vše
Re: Podpora Waylandu v IDE založených na IntelliJ (Project Wakefield)
Ano, vím, že jsou to vysoké počty, ale 3 miliony jsou opravdu miliony. Jinak nevím, v jakém světě žiješ, ale desktopový počítač běžně potřebuje k ovládání periferie (monitor, klávesnici, myš). Tohle všechno jde k Steam Decku připojit a je to dokonce podporované použití. Má to plnohodnotné desktopové prostředí, dá se to používat jako stolní počítač a na to je to dokonce celkem dost výkonné.
31.8.2023 17:49
RealJ RozbalitRozbalit vše
Re: Podpora Waylandu v IDE založených na IntelliJ (Project Wakefield)
Podivej se kolik desktopu proda treba lenovo a pak si odpovez sam jestli to chces fakt srovnavat se steamdeskem… ta retardace linuxem je jasna, budes tvrdit o pracce ze je to desktop protoze v ni bezi ubuntu a je mozne pripojit klavesnici a mys…
31.8.2023 18:19
RB
RozbalitRozbalit vše
Re: Podpora Waylandu v IDE založených na IntelliJ (Project Wakefield)
Až bude výrobce té pračky umožňovat připojit monitor, klávesnici a myš, oficiálně podporovat plnohodnotné desktopové prostředí a umožňovat instalovat desktopové aplikace, tak ano, pak to budu brát jako desktop. Do té doby to bude jen další z dlouhé řady tvých hodně špatných přirovnání.
1.9.2023 01:28
RealJ RozbalitRozbalit vše
Re: Podpora Waylandu v IDE založených na IntelliJ (Project Wakefield)
Tak desktop z pracky jsem nevidel, ale kdyz rikas ze to bude desktop klavesnici monitorem mysi a tim samym OS co se provozuje i naserverech tak jo… rekni si o vice prasku prosim
1.9.2023 01:33
RealJ RozbalitRozbalit vše
Re: Podpora Waylandu v IDE založených na IntelliJ (Project Wakefield)
To je spise promarnena prilezitost. Wayland mel poskytovat prave tenhle toolkit a linux desktop by mel sanci na jisty level unifikace. Jelikoz IntelliJ nechce byt zavislej na QT nebo GTK tak ma vlastni multiplatformni GUI toolkit (podobne jako napr. Adobe) ale mel zavislosti na XWin, proto ten refactor.
31.8.2023 11:38
Max | skóre: 72
| blog: Max_Devaine RozbalitRozbalit vše
Re: Podpora Waylandu v IDE založených na IntelliJ (Project Wakefield)
Ty jsi asi moc UI nekodil ze? Kolikrat musis nadavat a slozite ohybat existujici widgety a stejne dospejes k bodu ze si nejaky musis napsat sam. Kdyz tech unikatnich je mnoho tak je zbytecne zustavat u nejake knihovny a rovnou si to udelat po svem.
31.8.2023 12:05
koroptev
RozbalitRozbalit vše
Re: Podpora Waylandu v IDE založených na IntelliJ (Project Wakefield)
Řekněme, že už jsem dávno vyrostl z toho, abych znovu vymýšlel kolo a řešení silně ohýbal. Prostě přijmu filozofii daného produktu a nemám problém.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
1.9.2023 19:12
DNA
RozbalitRozbalit vše
Re: Podpora Waylandu v IDE založených na IntelliJ (Project Wakefield)
to si myslim, ackoli to nijak zvlast nesleduju, ze nemel
wayland je nejaka sracka, co nejspis poskytuje nejaky graficky primitiva ale rozhodne ne highlevel knihovnu UI primitiv typu combo box apox.
do tyhle chvile jsem si myslel, ze IntelliJ pouzivaji pro kresleni nejakou standardni Javovskou vec typu Swing a ze preportovani na Wayland je otazka preportovani toho JRE, co pouzivaji, aby misto xek pouzivalo wayland..
na odkaz ve zpravicce jsem ani neklikal, protoze mi je to vicemene u prdele
31.8.2023 12:14
koroptev
RozbalitRozbalit vše
Re: Podpora Waylandu v IDE založených na IntelliJ (Project Wakefield)
no prosim tvl, dyt to v tom clanku pisou:
"Wayland does not provide any drawing primitives – it only facilitates the display of pixels on the screen that your application must prepare in advance. It also does not decorate your windows for you, though some implementations aim to help with that via custom protocols." -> to snad ukonci tu vyse zminenou fantazii o waylandu, kterej mel poskkytovat nejakej ui toolkit..
"While Wayland support is far from complete, the already existing features allow us to run some Java Swing and AWT applications on Wayland." -> pouzivaji swing / awt, to jsou javovsky veci
"Another stroke of luck is in the clever design of the Java graphical subsystem that never relied on the X11 drawing primitives. This made it possible to quickly get the software-based rendering running on Wayland with virtually no modification of the common platform-independent code." -> tak doufam, ze se dostaneme k tomu, jak si napsali vlastni UI toolkit..
mno, takze jak jsem cekal, proste portujou JDK na Wayland, zadnej novej UI toolkit.. tozn. zpravicka neni o tom, ze jetbrains pofrci na waylandu ale o tom, ze jetbrains se (snad, vyslovne to tam zminuji jen slovy "joint effort with oracle desktop team") podili na portovani JDK na wayland..
31.8.2023 16:26
Vinicius
RozbalitRozbalit vše
Re: Podpora Waylandu v IDE založených na IntelliJ (Project Wakefield)
Nic takového nedělají. IDE využívá standardní knihovnu JFC Swing. To co dělají je to, že pomáhají Oracle upravit low-level vykreslovací vrstvu (které se v JDK a OpenJDK říká ToolKit) tak, aby kromě X11 podporovala také Wayland.
Stejně tak pomáhají vyvíjet FlatLaF, což je dnes jediný slušnější skin pro JFC Swing, podporující displeje s vysokým rozlišením. Obecně je to logická reakce, protože některé části knihovny JFC Swing jsou už opravdu zoufale zanedbané (třeba GTK skin a Windows skin).
1.9.2023 07:53
koroptev
RozbalitRozbalit vše
Re: Podpora Waylandu v IDE založených na IntelliJ (Project Wakefield)
U JDK a OpenJDK "ToolKit" ale opravdu znamená jen tu nízkoúrovňovou část - tedy vykreslování grafických primitiv a zpracování událostí od vstupních zařízení. Tedy něco jako je GDK pro GTK. Okna, tlačítka a jiné běžné prvky GUI se budou ve Swingu a AWT programovat stále stejně, bez viditelných změn pro programátora.
Podpora Waylandu znamená bohužel spoustu práce, protože se podstatně liší od X11. U Windows je to jednoduché, tam je pořád spíš více než méně zpětně kompatibilní win32API. Zajímalo by mne, jestli třeba nevylepší implementaci AWT, protože na X11 se používají widgety a la Athena. Taky by bylo fajn něco udělat s GTK skinem pro Swing, protože dialog na výběr souboru je ten z GTK 2.0, což je hrůza.
1.9.2023 08:00
Skeuo
RozbalitRozbalit vše
Re: Podpora Waylandu v IDE založených na IntelliJ (Project Wakefield)