abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.2.0 v Rustu napsaného frameworku Pingora pro vytváření rychlých, spolehlivých a programovatelných síťových systémů. Společnost Cloudflare jej letos v únoru uvolnila pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | Nová verze

    Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    9.5. 21:11 | Zajímavý článek

    V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 30
    9.5. 14:33 | Pozvánky

    O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    8.5. 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    8.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (63%)
     (8%)
     (13%)
     (16%)
    Celkem 157 hlasů
     Komentářů: 11, poslední včera 18:00
    Rozcestník

    Spuštění systému elektronického podávání přihlášek na střední školy (DiPSy) bylo odloženo

    Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy na 𝕏: Spuštění systému elektronického podávání přihlášek na střední školy (DiPSy) bylo odloženo z důvodů komplikací s nahráváním příloh. Jakmile CERMAT problém vyřeší, bude systém znovu otestován z hlediska bezpečnosti. Za vzniklé komplikace se omlouváme.

    1.2. 13:33 | Ladislav Hagara | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    1.2. 13:52 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spuštění systému elektronického podávání přihlášek na střední školy (DiPSy) bylo odloženo
    Statni hydra se pod velenim piratstva digitalizuje velmi uspesne :-D Na toto platite dane? Na tuto radoby nalestenou bidu? :-D
    1.2. 14:07 Marek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spuštění systému elektronického podávání přihlášek na střední školy (DiPSy) bylo odloženo
    Ano, prave na toto platime dane. Abychom nezili jako predci v jeskynich, ale mohli podat dane elektronicky, prijmout elektronicky recept, pozadat stat o socialni davku, sledovat vyrizovani stavebniho povoleni. Na mobilu, nebot je rok 2024. Uz bylo nacase.
    1.2. 14:22 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spuštění systému elektronického podávání přihlášek na střední školy (DiPSy) bylo odloženo
    Na nefukncni systemy? Dane podavam v US elektronicky a zadnou datovku za milardy k tomu nepotrebuji. Asi tady delame neco spatne… ale chapu, ze te to jako statniho zamestnance sere kdyz lidi pindaj ze jste neschopni amateri.
    Fluttershy, yay! avatar 1.2. 14:42 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spuštění systému elektronického podávání přihlášek na střední školy (DiPSy) bylo odloženo
    Mezitím v US: Inside TurboTax’s 20-Year Fight to Stop Americans From Filing Their Taxes for Free Using lobbying, the revolving door and “dark pattern” customer tricks, Intuit fended off the government’s attempts to make tax filing free and easy, and created its multi-billion-dollar franchise.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    1.2. 15:16 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spuštění systému elektronického podávání přihlášek na střední školy (DiPSy) bylo odloženo
    Neznas to a pak veris ruznym levicovym clankum. Turbotax je aplikace ktera ti umozni udelat dane rychle odpovezenim na zakladni otazky typu - bydlel jsi v tomhle state, mas dalsi dite, atd. Nikdo te nenuti pouzivat turbotax, ty same informace muzes vyplnit do formulare nebo v jine aplikaci. Ve formulari se typicky opakuji informace takze turbotax setri prachy. Ze maji obrovsky byznis - je to skvela aplikace.
    Fluttershy, yay! avatar 1.2. 16:08 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spuštění systému elektronického podávání přihlášek na střední školy (DiPSy) bylo odloženo
    Nebo by to mohlo jít bez prostředníka, že?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    1.2. 17:11 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spuštění systému elektronického podávání přihlášek na střední školy (DiPSy) bylo odloženo
    ale vzdyt ono to jde bez prostrednika... klidne si ty formulare muzes stahnout sam a vyplnovat treba inkoustem a husim brkem... kdyz jsem poprve mel vyplnovat priznani v US tak jsem se koukal na ty formulare, koukal jsem se na ty navody k tomu co jsou od IRS a bylo mi to srozumitelne. Pak jsem se koukal na turbotax a zjistil jsem ze misto 5x me jmeno, 5x ma adresa to vyplnim jenom jednou, misto scitani nejakych policek to za me udela turbotax a misto vyhledavani v navodu na co mam narok odpovim v turbotax na par jednoduchych dotazu a to rozhodnuti udela za me. Za toho prostrednika muzes povazovat svuj pocitac, spolecnost ktera ti dodava elektrinu, atd - to vse ti ve finale ulehci podani danoveho priznani.
    Jendа avatar 1.2. 17:31 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spuštění systému elektronického podávání přihlášek na střední školy (DiPSy) bylo odloženo
    Tak o tom mluví - že to .gov udělá zdlouhavě a komplikovaně (konspirace říká, že to nechtějí zlepšit, aby ty různé Turbotax firmy měly nadále vývar) a pak k tomu soukromá firma udělá API.

    Si představ jak bys prskal, kdyby zprávička zněla "stát spustil podávání přihlášek na střední, je pain to vyplnit, ale můžete si za pětikilo najmout jednu z několika firem, která přeloží ten formulář do lepšího UX".
    2.2. 01:15 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spuštění systému elektronického podávání přihlášek na střední školy (DiPSy) bylo odloženo
    A proc ma stat neefektivne resit lepsi UX kdyz neni schopen zaplatit odborniky? Stat ti nejak pomuze kdyz potrebujes resit nejaky soudni spor? Muzes se zastupovat sam nebo si muzes najmout pravnika. Podle me stejna situace. Stat ma poskytovat zakladni moznosti komunikace se statem. Chces apku v mobilu nebo na linuxu? Treba se najde komercni firma ktera to udela s vyuzitim verejneho api. Tady se vyjebalo 2M za nejaky rezervacni system ktery nejsou schopni pustit do produkce. Api? Zadne neni. Tak kurva co to umi krome toho ze to nefunguje?
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 2.2. 09:08 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spuštění systému elektronického podávání přihlášek na střední školy (DiPSy) bylo odloženo
    Spor se k soudu nemusí dostat a může se vyřešit mimosoudně. Navíc soud může rozhodnout i o bezplatné obhajobě. Kdežto po vytvoření nějakého API stát uzavírá možnosti alternativního podání. Pro to by mělo být UX tak intuitivní, aby jej pohodlně zvládli i sociálně slabší jedinci a nemuseli nesmyslně platit třetí straně. Z tohoto pohledu není ta situace úplně stejná. Bezplatnou obhajobu může udělat i velmi dobrý právník, oproti tomu špatně navržený formulář vyplní správně jen málokdo.
    2.2. 20:28 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spuštění systému elektronického podávání přihlášek na střední školy (DiPSy) bylo odloženo
    Pavle, umi stat zaplatit odborniky na UX? Ja si myslim, ze neumi. Tudiz UX u statnich aplikaci bude v naproste vetsine nahovno. Proto stat outsourcuje tyhle veci. U podani prihlasek na stredni skolu je pokud vim moznost porad vyuzit moznost papiroveho podani, tudiz neexistence nejakeho intuitivniho UX neni kriticka. Naopak si myslim, ze pokud by stat otevrel API k jednotlivym statnim sluzbam tak se CR muze dockat aplikaci ktere si nactou treba vysledky ze skol kam dite chodilo, vytahne si informace z registru obyvatel a vyplni prihlasku vicemene automaticky. Ze si nekdo za vyplneni bude pak uctovat treba 500 je podle me vporadku pokud existuje taky bezplatna moznost. A ta bezplatna moznost nemusi byt podle me dokonala, to je to co rikam.
    xkucf03 avatar 2.2. 20:55 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Byrokracie a UX
    Na druhou stranu, tady se bavíme obecně o byrokracii – a kdo by v tomhle oboru měl být lepší než stát? Byrokrati by měli mít vlastní teorie a metodiky (můžeš tomu říkat UX) o tom, jak by měly vypadat ty formuláře a vůbec ty procesy, aby to dobře sloužilo jak státu, tak občanům.

    Stát zaměstnává vyšší desítky tisíc lidí, je to dost velká organizace, a na tohle by kapacity mít měl. Navíc požírá nebo přerozděluje polovinu toho, co se v této zemi vyprodukuje. Jestli si na tohle tedy kapacity vyčlenit nedokáže a nezvládá rozvinout tyto metodiky, tak je řízen extrémně špatně a mělo by dojít na nějakou pořádnou čistku. (rozhodně není řešením přerozdělovat ještě víc nebo dávat státu větší moc nad občany, jak si představují socialisti – už takhle je to dost špatné)

    P.S. To přívětivé UX/UI může být klidně papírový formulář. Ono jde totiž v první řadě o to, co tam máš vyplňovat a jak je celý ten proces navržen, nikoli to, zda to vyplňuješ na papír nebo do počítače. Naopak digitalizací hloupých nebo zbytečných procesů se může situace spíš ještě zhoršit a zabetonovat. A to říkám jako někdo, kdo se živí vývojem softwaru a tráví velkou část dne u počítače. Automatizace není vždy nejlepší řešení resp. hlavně záleží na tom, co automatizuješ a spoustu věcí je potřeba nejdřív navrhnout jinak a pak teprve automatizovat.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    2.2. 21:39 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Byrokracie a UX
    V idealnim pripade by atat ty odborniky mel, realita je takova ze je nema. Ale jinak souhlas.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 2.2. 22:00 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Byrokracie a UX
    Kdyby je chtěl, tak je má a když už by je měl, tak by otevřel i to API. Jenže realita je taková, že ve většině případů navrhují systémy jednostranně výhodné a to pro stát. Mít vše na pár kliků a poslat výzvu k zaplacení poslušné ovečce. Ale aby to přineslo něco ovečce, to je nezajímá, nebo to přináší nechtěným omylem.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 2.2. 21:52 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spuštění systému elektronického podávání přihlášek na střední školy (DiPSy) bylo odloženo
    Stát umí zaplatit lidi, které chce. Proč to nejsou žádný odborníci (a je jedno v jakém oboru) je snad každému jasné. Stát jede v režimu plýtvání a občana má v režimu zaplať plýtvání. Budoucnost státu je politikům ukradená. Kdyby tomu tak nebylo, tak už tu dávno máme nějaký zákon o politické odpovědnosti. Leč historie jasně napsala, že největší škody napáchala politika a náboženství. Stačí se rozhlédnout a je jasné, že škody páchají ruku v ruce vesele dál. Co je oproti tomu nějaké UX.
    2.2. 22:01 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spuštění systému elektronického podávání přihlášek na střední školy (DiPSy) bylo odloženo
    +1
    3.2. 10:36 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spuštění systému elektronického podávání přihlášek na střední školy (DiPSy) bylo odloženo
    Ale oni to odborníci jsou, v oborech lhaní, korupce a rozkrádání.

    A komu se to nelíbí je proruský dezolát a dezinformátor, když o tom cekne, pak ho zaklekne K.R.I.T.
    1.2. 14:24 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spuštění systému elektronického podávání přihlášek na střední školy (DiPSy) bylo odloženo
    Jinak jak podavas dane pres mobil v CR (bez pocitace)? Jak se prihlasis na stredni z mobilu (bez pocitace)? Napovim, nijak, protoze ty systemy s tim vubec nepocitaji.
    1.2. 16:13 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spuštění systému elektronického podávání přihlášek na střední školy (DiPSy) bylo odloženo
    el. recept neni kvuli pohodli, ale kvuli falsovani receptu ;-) - ale recept plati dle zakona v cele EU - ale el. cesky recept plati jen v CR
    Gréta avatar 1.2. 14:53 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spuštění systému elektronického podávání přihlášek na střední školy (DiPSy) bylo odloženo

    ještě že tam ty neobolševiky máme :D :D víc horšejší by bylo kdyby ztátní správa fungovala efektivně :D ;D

    1.2. 21:16 Daheim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spuštění systému elektronického podávání přihlášek na střední školy (DiPSy) bylo odloženo
    Stat a efektivni? Oxymoron mila greto. :-D
    Gréta avatar 1.2. 14:51 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše profant je udavač
    Příloha:

    za tendlecten vobrázek (hele přiloha) sem na twittru dostala 12tihodinovej ban kuli prejže 'šíření erotickýho vobsahu bez vědomí zobrazený vosoby' páč mě profant (STANpir) po bolševicku udal. noa udal mě páč je ten vobrázek asi jako pravdivej :D

    1.2. 15:17 Javaman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: profant je udavač
    Udávat a cenzurovat, to je jejich. Ale ten obrázek tedy nechutný je - pokud zrovna jíte, tak doporučuji neklikat.

    BTW: co znamená DiPSy? (nekomentuji, že to vypadá, jako by to prohnali přes wypatlátor)
    • The lime green teletubby. He has a brown face and wears a cow spotted hat.
    • When a male individual somewhat appears to be homosexual or sexually curious about those of the same sex.
    • When a person is slightly drunk and tired and so they become confused in a situation. However, a person is not drunk enough to be tipsy yet, so they are dipsy. A dipsy person is extremely tired and slightly drunk, so they are easily confused in situations
    • (After spotting an undesirable, horny other at a party/bar/etc.) "Ew, stay away from that guy. He looks dipsy"
    • The green telletubby obviously played by a black man or else he wouldn't be poppin, boody shakin', and having a brown face!
    Slovník: https://www.urbandictionary.com/define.php?term=Dipsy
    1.2. 16:33 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spuštění systému elektronického podávání přihlášek na střední školy (DiPSy) bylo odloženo
    CERMAT zrusit, statni maturitu zrusit, je to jen tupy opruz - vubec nerespektuji prumyslovky a zkousi tam uplne pycoviny a i v te matematice maji chybu, nebot jen hledji chytaky a slvni hricky, cili jednoznacne nejdnoznacne ulohy - nas ucitel z teorie grafu byl aspon takovy charakter, ze kdyz vyhhlasil mega tezkou ulogu a ja v ni nasel jednodchou zkratku, nebot se melo dokazat, ze to plati a ja dokazal, ze to neplati, nebot jsme nasel prave jeden priklad, ktery jeho definici splnoval - uznal mi to, opravil si ulohu a dal sanci dalsimu - cermat ale rekne, ze jsme debil a ze si mam trhnout nohouh, nebot jeho fasita rika, ze ma pravdu a ja s tim vyjebavat nebudu, jedno ze mam pravdu - ano presne takoovou pycu jsem mel na zakladce, ze pry nemuzu pouzivat tyhle matemticke divne veci, ze nas to neucila a odkud ze jsme to vzal, ja z VS script pro vypocty mechanickych uloh do konstrukce ;-)) - tam tyo bylo totiz vyzvetleno jak uplne pro blbe, zatimco ona placala neco s knizky pro zakladky, kde bylo vse zjednodusene a nejaka zabava tam nebyla - ac jsme mel vzdy dobryu vysledek, odmitala mi moje postupy uznat - cermat bude uplne stejna banda curaku - neco jak jeden kokot, co tvrdil ze sice mame na kal. Pi ale u nej bude 3.14 - proc ? no protoze by jsme meli jine vysledky, nez on si pred 40 lety nekde oposal a nedokazal by zkontrolovat, zda to mame dobre, on pozadoval i stejne oznaceni kot, jak obkreslil na tabuli, nebot vubec nechapal, co delame ;-))

    CERMAt bude plny kretenu, ale zadny odbornik, co by to co tam zkousi umel v praxi pouzit. - jsou tedy staveni na gymply, ale na prumyslovky ani ranu
    1.2. 17:12 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spuštění systému elektronického podávání přihlášek na střední školy (DiPSy) bylo odloženo
    Izaku, musim s tebou souhlasit. S CERMATem jsem mel cest pracovat a takovy bordel a tolik neschopnych lidi na jednom miste jsem fakt nikde jinde nevidel.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 1.2. 19:43 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spuštění systému elektronického podávání přihlášek na střední školy (DiPSy) bylo odloženo
    Nikdy jsem moc nechápal, proč se vyhazují miliardy za nefunkční systémy, pokud máme ČVUT a jiné, které lze studovat zdarma. Jediné, co mi z toho vychází, tak je úmyslný odklon nemalé části financí z toho projektu.
    1.2. 21:08 C
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spuštění systému elektronického podávání přihlášek na střední školy (DiPSy) bylo odloženo
    DIA to zkousi recyklovat, ale vetsinou se utraceji dalsi a dalsi prachy za externi vyvoj. Mimochodem na bazi grantu/projektu(utraceni statnich penez za pochybne projekty) funguje drtiva vetsina statnich ustavu a instituci.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 1.2. 22:28 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spuštění systému elektronického podávání přihlášek na střední školy (DiPSy) bylo odloženo
    No a pak po nás SS (rozuměj státní správa) chce, abychom byli řádní hospodáři a chápali, že je třeba šetřit. Věřím, že kdyby ve Strakovce sedělo 200 kusů RPi zero, tak by to vypadalo lépe, než to vypadá a ještě by to vyšlo levněji.
    2.2. 12:02 Salám007
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spuštění systému elektronického podávání přihlášek na střední školy (DiPSy) bylo odloženo
    To je námět na zajímavý experiment.

    Kdyby ve Strakovce sedělo 200 Rpi Zero a na nich běžel jen generátor náhodných hlasování a předkládali by se jim návrhy reálných zákonů, možná by to tu teď vypadalo lépe :D
    Jendа avatar 1.2. 22:25 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spuštění systému elektronického podávání přihlášek na střední školy (DiPSy) bylo odloženo
    Ten komentář jsem nějak nepochopil. Jako že bys vývoj (a support!) zadal někomu jako ročníkový projekt?
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 1.2. 22:38 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spuštění systému elektronického podávání přihlášek na střední školy (DiPSy) bylo odloženo
    Tak by to fungovat nemohlo, ale dokážu si to představit jako školní projekt, do kterého procházející studenti aplikují nové poznatky, funkce a zároveň mohou i revidovat kusy kódů. Pravdou ale je, že by se muselo hóóódně změnit. Také je otázkou, jestli by škola našla dostatek studentů, který by byl schopen něčeho takového? Vím, že talenti tam jsou, tím množstvím už si tak jistý nejsem.
    2.2. 09:58 Javaman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spuštění systému elektronického podávání přihlášek na střední školy (DiPSy) bylo odloženo
    Ten provoz by samozřejmě škoda dělat nemohla (neměla), ale vývoj?

    Chápu, že je to trochu znepokojivé dát do produkce systém, který vyrobili studenti, ale když to zadáš nějaké profesionální firmě, tak ta většinou najme právě ty studenty nebo lidi z bývalého SSSR a akorát ti za jejich práci naúčtuje víc peněz. Ono by to sice mělo být tak, že na ně dohlíží někdo zkušenější z té firmy, ale to je často jen teorie.

    Kdyby stát dokázal zaplatit odborníky, tak by měl pár lidí, kteří to budou řídit, budou schopní sepsat zadání a kontrolovat jeho splnění a pod nimi by už mohly být třeba ty studentské týmy nebo různé menší firmy nebo kontraktoři.
    2.2. 11:00 X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spuštění systému elektronického podávání přihlášek na střední školy (DiPSy) bylo odloženo
    Mamagement ve statu je uplne odtrzeny od reality, nedokazou IT zamestnance, ani zaplatit, ani udrzet. Mnoho z nich ma predstavu o IT zamestnancich jako o udrzbari s kabelou a hasakem a podle toho se k nim i chovaj. Rada mych blizkych vubec netusi to tahle profese obnasi.
    4.2. 10:04 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spuštění systému elektronického podávání přihlášek na střední školy (DiPSy) bylo odloženo
    Jendа avatar 2.2. 15:17 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spuštění systému elektronického podávání přihlášek na střední školy (DiPSy) bylo odloženo
    Ten provoz by samozřejmě škoda dělat nemohla (neměla), ale vývoj?
    Já teda neznám detaily toho systému, ale přijde mi, že „vývoj“ je u této věci záležitost na dva víkendy (stránka s formulářem a jednoduchá databáze, do které se ukládají výsledky), a naprostá většina práce a vyžadované odbornosti je právě integrace a testování se stávajícími systémy (přihlašování přes různé ty bankovní identity/identitu občana/nevím co ještě tam mají) a pak hlavně spolehlivý provoz v okamžiku spuštění - což je přesně to, co se tady vysypalo.
    2.2. 20:31 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spuštění systému elektronického podávání přihlášek na střední školy (DiPSy) bylo odloženo
    ja myslim, ze to tak snadne neni. Ocekaval bych overovani zadavanych informaci. K cemu je mi, ze v databaze budu mit Pepa Novsak kdyz ve skutecnosti pujde o Pepa Novak? Pokud by to byl jenom formular s nejakou napojenou databazi bez overovani dat tak ty 2M za to je pak tunel jako Blanka.
    xkucf03 avatar 2.2. 21:22 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spuštění systému elektronického podávání přihlášek na střední školy (DiPSy) bylo odloženo
    a naprostá většina práce a vyžadované odbornosti je právě integrace a testování se stávajícími systémy (přihlašování přes různé ty bankovní identity/identitu občana/nevím co ještě tam mají)
    Však i ta integrace a testování jsou vývoj softwaru. A ta integrace zpravidla nebývá o úpravě nějakého konfiguráku nebo naklikání něčeho – je to psaní kódu, typicky nějakého konektoru nebo rozšíření, čemuž předchází studium různých specifikací, analýza a návrh toho, jak to má vlastně fungovat.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    2.2. 21:07 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spuštění systému elektronického podávání přihlášek na střední školy (DiPSy) bylo odloženo
    xkucf03 avatar 2.2. 21:43 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Politici, úředníci
    Špatně je spousta věcí, ale hrotit zrovna tohle? To mi přijde jako hledání problému za každou cenu. Novináři se chytnou osmdesáti tisíc a myslí si, bůhví jaký vývar a šmelina to není. Ale jestli dostal třicet za funkční aplikaci a padesát za nějakou podporu nebo dovývoj kolem toho, tak je to mnohem levnější, než co by nabídla libovolná firma (a ta by zaměstnala někoho, jako je tenhle student).

    Ano, korupce a zneužívání pravomocí jsou špatné, ale závist a hledání chyb na všem za každou cenu je taky zlo.

    Záleží, co vzniklo – tu aplikaci jsem neviděl – ale jestli je to funkční a kvalitní, tak by to spíš zasloužilo oslavný článek o tom, jakou skvělou aplikaci teď stát má a kolik ušetřil, než takovéhle očerňování.

    (mluvím obecně, nezastávám se CERMATu jako takového ani konkrétních lidí)

    Politici a úředníci by měli mít určitou autonomii a měli by být posuzováni za celkový výsledek za delší období. A ne rozporovat každý jejich krok a chtít každou chvíli někoho odvolat z funkce. Někdy mi přijde, že je naše společnost paralyzována řešením aktuálních jednotlivostí, ale méně se zamýšlí nad nějakými dlouhodobějšími trendy a výsledky. Přispívají k tomu i novináři, kteří se snaží přinášet zprávy co nejrychleji, sotva se stanou (a podat je samozřejmě patřičně bulvárně), přitom u většiny těch informací je úplně jedno, jestli se je dozvím dneska hned po ránu nebo až za dva týdny nebo třeba za půl roku v nějakém souhrnu. Ta posedlost okamžitostí je až chorobná.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    2.2. 22:02 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Politici, úředníci
    V podstate s tebou souhlasim az na to ze politici by nemeli zamestnavat pribuzne ani jejich firmy. Vubec.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 2.2. 22:16 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Politici, úředníci
    Nebyl bych proti, pokud by to zvedalo úroveň státu. V tomto případě by stačilo školství. Ale vzhledem k úrovni našeho státu, respektive školství musím být proti. Protože hlavním záměrem je přisát tyto lidi na penězovod s co nejmenší efektivitou práce.
    xkucf03 avatar 2.2. 22:39 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Politici, úředníci
    Tohle je trochu kontroverzní téma… Ale když někdo zaměstná svého syna nebo jiného příbuzného, tak to všichni vědí a dotyční si musí o to víc dávat pozor, aby to dopadlo dobře. Ale když zaměstná anonymního brigádníka a ten mu bude vracet zpátky nějaké peníze v hotovosti, nebo nějakou brigádnici, která mu po pracovní době vyjde vstříc, tak je ten výsledek stejně špatný, akorát to není tolik vidět a kdyby se v tom někdo vrtal a upozorňoval na nevalné výsledky, tak se jen řekne, že brigádník selhal nebo mu to prostě moc nešlo a vymění se za jiného. Kdežto těch příbuzných máme každý omezený počet a navíc se ví, kdo je s kým příbuzný.

    Chápu, že se někdo může obávat nepotismu – určitě by to neměla být masová záležitost a první volba (obklopit se v práci samými příbuznými), ale pokud to bude spíš výjimečně (jednou dá synovi brigádu) a tam, kde jde o vhodného kandidáta, tak s tím nemám zásadní problém.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    3.2. 10:30 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Politici, úředníci
    Sahal na to? Sahal! :-D
    Vedle těchto činností a tvorby aplikace Tau se syn Krejčího podílel i na práci na elektronickém systému na přihlašování na střední školy, za to ale podle ředitele honorář nedostal.
    A tohle by se také nemělo hrotit?

    https://www.novinky.cz/clanek/domaci-trafika-nebo-drzhubne-v-brne-vznikl-post-za-sto-tisic-mesicne-pro-piratskou-zastupitelku-40459464

    Odporný bulvár... ;-)
    xkucf03 avatar 3.2. 12:25 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Politici, úředníci
    Tohle je ale hnus. Nicméně tady vidím problém už v existenci takového výboru a takto placené pozice a dalších tímhle způsobem vygenerovaných „pracovních“ míst. Je samozřejmě horší, když z toho profitují Piráti, ale vyhozené peníze to jsou tak jako tak, bez ohledu na to, kdo na té židli sedí.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Fluttershy, yay! avatar 3.2. 13:11 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše re: fašismus
    No jo, vy národovci byste národnostní menšiny nejradši vypráskali.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    3.2. 17:18 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: re: fašismus
    Legislativa plati pro vsechny stejne, tak proc mit nejake specialni odbory? Stat a jeho zakony musi merit vsem stejnym metrem.
    Fluttershy, yay! avatar 3.2. 18:13 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše re: non sequitur

    No a něco k věci?

    Tradičně na vesnici starosta urovnává sousedské spory, když se se sousedy baví. Na větší vesnici jako Brno, kde je těch skupin víc, se hodí mít kompetentní mediátory a příp. tlumočníky. Veskrze i pro naplňování obsahu té legislativy.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    3.2. 18:54 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: re: non sequitur
    A proc by mel mediator byt vyhrazen pro urcite skupiny obyvatel na zaklade nejakeho klice? Proc to neni obecny mediator? Tento selektovni pristup uplatnovala prvni republika vuci narodnostnim mensinam a nebylo to vubec dobre.
    4.2. 21:10 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: re: non sequitur
    Ako, že by sa mal vytvoriť úrad ombudsmana? To je teda novinka.
    2.2. 10:43 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spuštění systému elektronického podávání přihlášek na střední školy (DiPSy) bylo odloženo
    Ono by uplne stacilo, kdyby zdrojaky byly pod DUVERNE nebo necim takovym. Pak muze klidne byt diplomka o implementaci modulu X, nebo refaktoringu Y, nebo zabezpeceni Z podle nejnovejsich poznatku. Podobne nekteri diplomanti na Obrane/FJFI pracuji na neverejnych datech/materialech.
    2.2. 11:22 Javaman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spuštění systému elektronického podávání přihlášek na střední školy (DiPSy) bylo odloženo
    To měl být vtip?

    Software vyvíjený státem / pro stát by měl být svobodný tzn. mj. veřejně dostupný všem. Jednak uvidíš ty krásy, které za tvoje peníze odborníci naprogramovali a jednak je budeš moci použít i třeba ve své firmě, když už jsi to zaplatil.
    2.2. 12:45 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Spuštění systému elektronického podávání přihlášek na střední školy (DiPSy) bylo odloženo
    Je to zlepseni oproti stavajicimu stavu, kdy stat ty zdrojaky pravdepodobne ani nema.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.