Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.
Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.
NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.
IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.
Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.
Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.
Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.
MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.
Společnost Valve hledá testery Steamu pro Linux. Máte-li zájem, přihlašte se pomocí svého Steam účtu. Další informace na Komunitě služby Steam. V databázi CDR (Content Description Record, databáze společnosti Valve obsahující informace o aplikacích na Steamu) záznamů s Linuxem přibývá.
Tiskni Sdílej:
Nějak to nechápu , nejdřív sem se nemohl přihlásit , tak sem ve windows zakázal zabezpečení steamu a potom sem se nakonec v linuxu přihlásil na stránky steamu . Vyplnil dotazník o mém PC a kde nic tu nic nikde steam pro linux nenašel. Jen MS hnus .msi a přes wine to nechci.
Co teda je na tom steamu Beta pro linux ?
Q: What architecture is the client currently being developed for i686 or x86_64? A: It’s currently targeting 32-bit Ubuntu 12.04 LTS. (blogs.valvesoftware.com/…)┌∩┐(◕_◕)┌∩┐ Valve!
duvodem bude chaba podpora x86_64 ze strany windows ekosystemuCož o to, ono spíš jde o sračkoidně napsanou aplikaci, která chybně předpokládá pevné velikosti některých datových typů a pak se kompletně zesere a padá při kompilaci na jiné platformě. Kdyby neprogramovali jak prasata a použili správné datové typy, bylo by portování otázkou obyčejné rekompilace a vše by správně fungovalo a nebylo by třeba ani testování. Pochopení bych měl jedině u aplikací obsahujících nějaký JIT compiler, který by musel překládat do strojáku. Dalším problémem může být výběr knihovny, která je napsaná sračkoidně. Vemte si třeba glib, je to plný bordelu typu "tady je velikost jako int", "v týhle fci zase jako gsize", "v týhle gssize" a "do týhle strčíme třeba glong", ať má uživatel knihovny radost a musí přetypovávat a kontrolovat rozsahy jak debil, popř. chybně předpokládat. A jako bonus mu uděláme nový typ "gint", aby nemohl pracovat s typem int, protože v budoucnu se náš typedef gintu může změnit třeba na int128_t a pak by se jeho program zbláznil. Takových knihoven je bohužel v dnešní době spousta, prostě vývojáři si z nějakého důvodu musí "typedefovat" vlastní typy, ty pak používají a uživatele knihovny nutí k tomu samému, nemůže použít původní typ, protože ten se může změnit. Přitom i tak starý standard jako C99 vám ty dává dostatečný výběr datových typu, co se hodí pro danou situaci. Né, mě ale nestačí int32_t, proto si musíme typedefovat gint32, i32, __i32, Int32 a podobné vylomeniny. A jestli vývojáři nedokáží po třinácti letech použít standardní typy, je to smutné.
A není ten rozdíl počtu balíčků, pro zpětnou kompatibilitu?
Já to vidím tak, že 64b počítače jsou nevržené k možnosti k serverového výkonu. Ne primárně pro desktopové využití.
Jsou dva názory lidí, co používají desktop
1. Jedni co používají 64b, kvůli tomu, že rozdíl výkonu není tak velký od 32b (nároční a nespokojení).
2. Ti co používají 32b, právě proto, co si myslí první skupina lidí (normální).
Meli byste byt radi, ze se vubec Valve rozhodlo vrazit nemale prachy a tak skvele hry do opensource sveta prorazit a jeste mu opravit spoustu vad.Další společnost u které bych měl být vůbec rád že si všimla po několika (i více jak deseti a zrovna když se jim to začalo hodit) letech, že existuje něco otevřený svobodný software? No jestli to s tou vděčností tak půjde dál…
BTW: Oni mají v plánu něco otvírat nebo jen portovat?
A: It’s currently targeting 32-bit Ubuntu 12.04 LTS.To už fakt vyjde nastejno jako ‚targeting real-mode MS-DOS‘...