abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 20:55 | IT novinky

    IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 10:44 | Zajímavý článek

    Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    dnes 01:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | IT novinky

    Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:22 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 01:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 19:55 | IT novinky

    Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 13:44 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    5.8.2016 00:54 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)
    Objednat lze také tištěnou verzi za 329 Kč (připojení přes IPv4) nebo 279 Kč (připojení přes IPv6).
    WTF? z toho by ČOIka měla radost :-D
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Bedňa avatar 5.8.2016 01:40 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)
    Tí majú iné starosti, ako u nás v hospode, že nieje pokľadňa v dostatočnej výške, takže dostali pokutu.

    Ďakujeme spojeným imperialistickým štátom, to zvíšenie o desať centimetrov zmení chod dejín a sveta ako takého.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    5.8.2016 08:33 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)
    Za toto buzerovanie podnikatelov sa podakuj Ficovi, ktory musel pre zbytocnych colnikov vymysliet nejaku pracovnu napln, aby ich nemusel vy***at na dlazbu a oni ho nadalej mohli volit. Takze teraz kontroluju blocky z pokladni, ci ti tam niekde nechyba diakritika alebo ci ti nechyba bodka v nazve firmy...
    5.8.2016 09:13 fukfukfuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)
    To at si s tim vytrou zadek...
    5.8.2016 17:21 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)
    Imho by firma mela mit pravo urcit si, za jakou cenu a co bude komu prodavat. Nikoho ke koupi nenuti. Rozdilnou cenu dle verze ip tedy jako problem nevidim. Problem vsak spatruji v tom, ze se cznic montuje do spousty odvetvi, ktere spravci narodni domeny neprislusi: routery s "bezpecnostni sondou", aplikace pro postizene, vydavani knizek, atd. Delaji mnoho marginalnich projektu, ktere vsak maji velke naklady a kvuli kterym je nutno zamestnavat velke mnozstvi zbytecnych lidi, kteri delaji zbytecnou praci. Osobne toto chovani a plytvani nepovazuji za racionalni, a proto bych byl rad, aby se sprava cz domeny sverila do rukou klasicke spolecnosti, ktera se bude chovat racionalne a jejiz chovani bude motivovano dosazenim zisku, coz je cilem kazdeho racionalniho podnikani.
    5.8.2016 17:49 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)
    A nestačilo by, kdyby se přejmenovali na Spravci narodni domeny a vývoj marginálních projektů?
    5.8.2016 20:44 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)
    Nie. To má rezervované SK-NIC. Akurát, že ani tie marginálne projekty nerobí. Jak já vám závidím CZ-NIC :-(
    5.8.2016 23:09 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)
    Ne. Spravne reseni by bylo sverit spravu narodni domeny nejakemu racionalnimu komercnimu subjektu. Prijatelne reseni by bylo, aby se cznic venoval pouze sprave narodni domeny a neutracel za zbytecne zamestnance.
    Marián Kyral avatar 6.8.2016 07:39 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)
    ...racionalnimu komercnimu subjektu.
    Cože? Každý komerční subjekt se snaží o maximalizaci zisku. Dát mu monopol nedopadá dobře.
    6.8.2016 21:55 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)
    Jiste. Monopol v nejakem odvetvi nemusi byt idealni, ale rozhodne by v tomto pripade byl lepsi nez stavajici stav.
    Conscript89 avatar 7.8.2016 10:12 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)
    To je vec nazoru nebo nejak podlozene? Ze pises "rozhodne".
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    Jendа avatar 8.8.2016 21:05 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)
    Nechápu. CZ.NIC není komerční subjekt? (jak se pozná racionalita?)
    Bedňa avatar 5.8.2016 19:57 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)
    jejiz chovani bude motivovano dosazenim zisku, coz je cilem kazdeho racionalniho podnikani.
    Toto sú klasické výroky zmrdov ktorí opakujú len nejaké naučené poučky. Nikdy v živote keď som niečo robil, tak som nemyslel na to, že to robím za peniaze.

    Detroid je tvoje vysnívané mesto kapialistov, teraz v centre predávajú nehnuteľnosti po jednom dolári, tam tam choď a už neotravuj s pičovinami.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    5.8.2016 22:55 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)
    Toto sú klasické výroky zmrdov ktorí opakujú len nejaké naučené poučky.
    Podle mne jsi hlupak a idiot zaroven, gratuluji. Co jineho nez zisk by melo byt smyslem podnikani? Pokud toto nechapes sam od sebe, podivej se do zakona, co je smyslem podnikani a existence spolecnosti (firmy).
    Nikdy v živote keď som niečo robil, tak som nemyslel na to, že to robím za peniaze.
    Tvoje vec, ale jak to souvisi s cznicem? Strc si sve OT kecy za klobouk.
    Detroid je tvoje vysnívané mesto kapialistov, teraz v centre predávajú nehnuteľnosti po jednom dolári, tam tam choď a už neotravuj s pičovinami.
    Kdyz te muj prispevek, ktery jen prezentoval muj nazor a byl psan bez emoci a bez umyslu vyvolat flame, takto drazdi, pak na nej prosim nereaguj. Me se v me zemi libi a nehodlam ji opustit, takze do detroitu patrne budes muset jet sam.
    Bedňa avatar 5.8.2016 23:24 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)
    Keby sa mi to chelo matematicko dokázať, že tá tvoja spoločnosť smeruje do Detridu tak ti to spočítam, ale ja na teba seru, tak si to hoď do Google.

    Nechápeš základy spoločenského života a ani hodnoty, zrejme máš aj hodnotu svojej matky prepočítanú na dolary.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    6.8.2016 00:09 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)
    Keby sa mi to chelo matematicko dokázať, že tá tvoja spoločnosť smeruje do Detridu tak ti to spočítam
    No, ono to bude spíš, že tomu hodně chcete věřit, než že byste to dokázal spočítat a pak ještě obhájit...
    Quando omni flunkus moritati
    6.8.2016 22:03 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)
    tak ti to spočítam
    Prosim, spocitej mi to. Tesim se.
    ja na teba seru
    To je v poradku, ja na tebe taky.
    Nechápeš základy spoločenského života a ani hodnoty, zrejme máš aj hodnotu svojej matky prepočítanú na dolary.
    Tento tvuj vyplod je jen dalsim dukazem, ze jsi omezeny hlupak. Napsal jsem zde jen svuj nazor. Zadny utok a zadna snaha vyvolat flame. Tobe se muj nazor nelibi a misto argumentu jen utocis. Hodnota lidskeho zivota je silne relativni a vzdy zalezi na tom, kdo ji zrovna posuzuje.
    hodnotu svojej matky prepočítanú na dolary
    Jsi idiot? Ja odjakziva prepocitavam na marky. :-D
    7.8.2016 04:17 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)
    Napsal jsem zde jen svuj nazor. Zadny utok a zadna snaha vyvolat flame.
    Tvůj "názor" všichni znají, protože s ním spamuješ diskuse již mnoho let od té doby, co ti vojeli starou. Tím "názorem" tady již léta zasíráš naprosto nesouvisejí diskuse jen proto, že je v nadpisu CZ.NIC. Trolle zkurvenej.
    Bedňa avatar 7.8.2016 22:17 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)
    100 ľudí má spolu tisíc dolárov, každý po desať, teraz sa jeden kapitalista Odin rozhodne, že snimi vyčurá a nahovorí ako je zle, že majú len desať, čo tak mať raz toľko. Je pripravený že bude žiť len z požierania trávy, ale požičia im tých svojich 10 dolárov na úrok. Podľa veľkosti úrokov ktoré si stanovíš, ľahko si vypočítaš, za koľko v tej spoločnosti okrem teba budú len tvoji otroci.

    Stačí?
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    little.owl avatar 5.8.2016 23:31 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)
    Co jineho nez zisk by melo byt smyslem podnikani?
    Treba snaha poskytnou pomoc, obohatit zivot lidi ci ovlivnit chod spolecnosti v nejake oblasti, nejakym zpusobem. Zisk nemusi byt jedinou motivaci k [ekonomicke] aktivite.
    Pokud toto nechapes sam od sebe, podivej se do zakona, co je smyslem podnikani a existence spolecnosti (firmy).
    V pravnim radu naproste vetsiny statu existuji neziskove spolecnosti ci neziskova zdruzeni.
    A former Red Hat freeloader.
    6.8.2016 21:57 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)
    Treba snaha poskytnou pomoc, obohatit zivot lidi ci ovlivnit chod spolecnosti v nejake oblasti, nejakym zpusobem. Zisk nemusi byt jedinou motivaci k [ekonomicke] aktivite.
    Ucelem podnikani je dosazeni zisku. Tak je to dokonce zakotveno v nasich socialistickych zakonech. ;-)
    V pravnim radu naproste vetsiny statu existuji neziskove spolecnosti ci neziskova zdruzeni.
    To bohuzel existuji, ale o tech rec opravdu nebyla. ;-)
    7.8.2016 01:20 tacoberu | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)
    Co jineho nez zisk by melo byt smyslem podnikani?
    Treba snaha poskytnou pomoc, obohatit zivot lidi ci ovlivnit chod spolecnosti v nejake oblasti, nejakym zpusobem. Zisk nemusi byt jedinou motivaci k [ekonomicke] aktivite.
    Abych to ještě trochu zašmodrchal, pojem "zisk" se dá chápat zcela obecně, jako něco, co získáš ze své aktivity. Takže ziskem charitativní společnosti je úleva chudým. Bohatý podnikatel se může angažovat do filantropických aktivit, aby získal (zisk) pocit, že někomu pomohl.

    Ale to jen pro zpestření. Stejně tu na sebe jen zbytečně štěkáte.
    5.8.2016 22:57 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)
    Vypadni s tim spamem, čůráku.
    5.8.2016 23:04 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)
    Vida, dalsi hlupak. Pokud ti prispevek psany bez emoci a prezentujici nazor vadi, nereaguj na nej. Tu nadavku, kterou se mne snazis dojmout, rikej radeji svemu otci za to, ze zplodil takovou menecennou kreaturu.
    5.8.2016 23:12 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)
    Už jsme ti tady asi 100x říkali, ať si svoje trauma z toho, jak ti někdo z CZ.NIC vošukal starou, jdeš vyřešit ručně. Na ty donekonečna vopakovaný zvratky spamovaný pod absolutně každou zprávou týkající se CZ.NIC už fakt není nikdo zvědavej.
    5.8.2016 23:15 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)
    Nech si sve projekce a vlhke sny, hlupaku. Kdo na to neni zvedavy, necht to necte a zustane mlcet. To reseni je tak jednoduche, ze jej pochopi i idiot tveho formatu.
    5.8.2016 23:36 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)
    Vlhký sny máš možná ty, když si nachčiješ do pemprsky.
    6.8.2016 21:54 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)
    OMG. Tebe museli v mladi hodne po hlave mlatit, ze? :-) Mno nic. Prebal se a bez radeji spat. ;-)
    Agent avatar 7.8.2016 21:31 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)
    Nebyls to ty, kdo tu nedávno psal, že se v mládí často bouchal do hlavy, tuším, v tramvaji nebo kde?

    Ale mám tu jeden korporátnělidožravý ftípek, tipuji, že bys byl mezi prvníma:

    Do IT firmy přijmou do oddělení vývoje jako specialisty pět kanibalů. Během uvítacího ceremoniálu jim šéf říká: "Máme tady podnikovou kantýnu, chodit tam samozřejmě můžete, ale jen za předpokladu, že nebudete obtěžovat ostatní spolupracovníky." Kanibalové slíbí, že nikoho obtěžovat nebudou. Za měsíc za nimi přijde šéf znovu a povídá: "Jsem s vámi spokojen, všichni pracujete dobře. Mám ale jeden problém: zmizela nám uklízečka, nevíte náhodou, co se s ní stalo?" Všichni kanibalové se dušují, že nic nevědí. Šéf jim uvěří a odejde, načež náčelník kanibalů se ptá: "Kterej idiot sežral tu uklízečku?!" Jeden kanibal se přihlásí a náčelník na něj řve: "Ty blbče, už měsíc tady žerem manažery, projektové manažery, vedoucí oddělení a nikdo si ničeho nevšimnul - a ty musíš sežrat zrovna uklízečku!!!"
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    7.8.2016 18:42 Escaron
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)
    Ale CZ.NIC je zájmové sdružení oněch klasických společností[1]. V zakládací listině je třeba IBM[2], asi těžko si můžeme představit klasičtější společnost. Dále je tam spoustu s.r.o. a a.s. a jedno zájmové sdružení převážně českých vysokých škol. To je asi jediná cesta jak by se z daní obyčejného občana mohly dostat peníze do CZ.NIC a následně být vyhozeny na "zbytečné" projekty. Ale je tu jedna otázka. Bylo by lepší kdyby správcování cz domény vlastnila jedna společnost a nebo kdyby správcovalo několik společností najednou skrze sdružení? Za mě rozhodně druhá možnost, tak jak to je teď. To odkud si seženou peníze na vlastní projekty, pokud to není ze státních dotací, je mi celkem ukradené, stejně jako to kolik najmou lidí.

    [1] https://www.nic.cz/page/351/
    [2] https://www.nic.cz/files/nic/doc/zakladatelska_smlouva.pdf
    5.8.2016 22:59 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)
    V čem přesně vidíš problém?
    7.8.2016 11:57 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)
    Myslím si, že jde o diskriminaci a klamání spotřebitele. Většina lidí ani neví, co to je ipv4/ipv6 a přitom jim tam ukazují nějakou nižší cenu, které ve skutečnosti nejsou schopni dosáhnout - pokud jejich operátor ipv6 nenabízí, pak je tahle nabídka pro ně diskriminující. Taky by mně zajímalo, zda to mají ošetřené v obchodních podmínkách - nehledal jsem, nemám čas ná 3.14čoviny, ale myslím si, že tu knížko v reálu nikdo nekoupí a bude to jen způsob jak z neziskovky vylejt prachy.

    Mimochodem, taky jsem dojatý tím, do kolika projektů se CZ.nic angažuje. Absolutně jim na jejich projekty prdím, raději bych platil za doménu 50Kč. Je to jako stát, který za prachy z mých daní platí neziskovky podporující nepracující zm*dy a nebo si najímá tým odborníku, co dělá výzkumy o tom, proč je hovno hnědé.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    7.8.2016 12:56 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)
    které ve skutečnosti nejsou schopni dosáhnout - pokud jejich operátor ipv6 nenabízí, pak je tahle nabídka pro ně diskriminující.
    Můžeš vyprudit svého "operátora", můžeš přejít k jinému, který IPv6 nabízí, nebo si ho holt můžeš pořídit sám, například zcela zdarma přes IPv6 tunel.
    Taky by mně zajímalo, zda to mají ošetřené v obchodních podmínkách - nehledal jsem, nemám čas ná 3.14čoviny
    To bys hledal marně, ono tam žádné obchodní podmínky nejsou. Oni zase nemají čas na takové píčoviny, jako je sepisování obchodních podmínek k věci, kterou nabízejí zdarma ke stažení nota bene pod CC licencí. To je nepochopitelné, co?
    Absolutně jim na jejich projekty prdím, raději bych platil za doménu 50Kč
    Ano, máš na výběr ještě stovky TLD jiných. Tak prď dál a běž ke komerční konkurenci.
    Je to jako stát, který za prachy z mých daní platí neziskovky
    Ne. Narozdíl od státu CZ.NIC nemusíš platit ani korunu, viz výše.
    Agent avatar 7.8.2016 21:47 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)
    Můžeš vyprudit svého "operátora" - jenže je mi to stejně na dvě věci, "můj" operátor na mě sere.

    můžeš přejít k jinému, který IPv6 nabízí - nemůžu, žádný takový tu není

    přes IPv6 tunel - no dejme tomu, ale je to zbytečnej vopruz

    sepisování obchodních podmínek k věci, kterou nabízejí zdarma ke stažení nota bene pod CC licencí. To je nepochopitelné, co? - Ano, některý věci jsou nepochopitelný. Třeba to, že někdo dělá/nabízí něco zdarma. Určitě věřim tomu, že to dělaj zdarma z lásky k lidem a žerou při tom trávu a kameny.

    Ano, máš na výběr ještě stovky TLD jiných. Tak prď dál a běž ke komerční konkurenci. - A co když z nějakýho důvodu chci zrovna cz?

    Narozdíl od státu CZ.NIC nemusíš platit ani korunu, viz výše. - To je asi tak jediný pozitivum. I když... Jistej si tim rozhodně nejsem. Pokud spolupracujou se školama, tak nějakou oklikou se tam ty moje daně taky dostanou, ale to už mě nijak zvlášť nesejří.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    Conscript89 avatar 7.8.2016 23:42 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)
    Ano, máš na výběr ještě stovky TLD jiných. Tak prď dál a běž ke komerční konkurenci. - A co když z nějakýho důvodu chci zrovna cz?
    Tak chtej, ale nikdo te k tomu nenuti, ne? Ja taky chtel Nintendo 3ds a nakonec si ho koupil i kdyz se mi nelibi jak je uzavreny a jaky ma DRM. Rozhodne po nich ale nic pozadovat nemuzu, krome toho co jsem si koupil...
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    8.8.2016 12:52 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)
    Je to zajímavé, ale téměř v každé diskuzi, která se otře o trh, přijde spousta lidí s "pohádkou o volném trhu" a spoustou keců o tom, jak volný trh nemůže fungovat. Pak jednou dojde na diskuzi o monopolní situaci na trhu - tedy o situaci, kde trh prokazatelně nefunguje - a najednou je tu spousta keců o "nikdo vás nenutí" a "můžete si vybrat"

    Ne, nemůžete, narozdíl od počítačových hraček je CZ.NIC jediná organizace, která smí nabízet domény s koncovkou .cz. A tvrdit, že koncovku .cz lze v našem prostředí plnohodnotně nahradit jinou koncovkou, to je hodně odvážné.
    Quando omni flunkus moritati
    8.8.2016 17:46 Marv-CZ | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)

    A Sony je jediná firma, která vyrábí PlayStation, MS je jediná firma, která vyrábí XBox, apod. Některé hry jedou exkluzivně jen na té „správné“ konzoli a nemůžeš ji nahradit jinou.

    .cz můžeš nahradit třeba .eu. Doménový název stejně skoro nikoho nezajímá, běžný uživatel jde na stránky přes vyhledávač, maximálně to má v oblíbených.

    U technologicky náročnější výrobků a výrobků omezených přírodními zdroji, je jen iluze, že si můžeš na volném trhu vybírat. To platí pro jednoduché věci typu rohlík. Já třeba ignoruji reklamy, a když si chci něco koupit, tak si nejprve promyslím co, a jdu to hledat. Ve výsledku zjistím, že to stejně nevyrábí a musím koupit to, co mi výrobci vnucují nebo nic. (Miliardáře, co si mohou nechat na míru vyrobit cokoliv nepočítám.)

    9.8.2016 01:43 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)
    U technologicky náročnější výrobků a výrobků omezených přírodními zdroji, je jen iluze, že si můžeš na volném trhu vybírat.
    Jenže doména není ani technologicky náročný výrobek, ani omezený přírodní zdroj. Akorát by se nejvyšší kontrola nesměla přiřazovat jednomu subjektu, který si určuje pravidla (nad rámec příslušných RFC) dle své libovůle.
    Quando omni flunkus moritati
    Jendа avatar 9.8.2016 02:59 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)
    ani omezený přírodní zdroj
    Je, v jednom DNS namespace může být jen jedna .cz a dvoupísmenkových obecně může být jen 676.
    Akorát by se nejvyšší kontrola nesměla přiřazovat jednomu subjektu, který si určuje pravidla (nad rámec příslušných RFC) dle své libovůle.
    Jak by sis takové přidělování představoval? Jako že .cz bude spravovat pět firem, každá s jinými pravidly? Co když budou třeba konfliktní?
    9.8.2016 12:40 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)
    Je, v jednom DNS namespace může být jen jedna .cz
    Reálný klient má zájem ne o .cz, ale třeba o moje-firma.cz. I tam sice může vzniknout nějaký střet zájmů, ale už jich nebude tolik. Víc než 10 lidí, kteří by mohli potřebovat franta-opicka-instalater.cz, v téhle zemi asi nebude
    Jak by sis takové přidělování představoval? Jako že .cz bude spravovat pět firem, každá s jinými pravidly?
    Klidně. Základní správa domény .cz jsou nameservery, housing, admini a programátoři nějakého API, kterým do těch nameserverů půjde vkládat záznamy. Nic moc víc. Tohle může dělat jedna firma/spolek/to-je-fuk, ale jediná pravidla, která smí vynucovat, jsou úplné základy - dodržení RFC, zákaz vložení duplikátů a maximálně zákaz míchání různých znakových sad v jednom IDN jméně.

    Každý měsíc se spočítají náklady na provoz téhle infrastruktury, spočítají se domény 2. řádu, které ten měsíc existovaly, a náklady - žádný vývar - se poměrně rozdělí mezi ty subjekty, kdo ty které domény do systému zavedl. Plus/mínus platba předem, aby ten správce nežil z ruky do huby. O prodej koncovým zákazníkům se pak může starat, kdo chce a jak chce.

    Jestli to budou racionálně se chovající firmy, iracionálně se chovající neziskovky nebo CZ.NIC zspo, to už je fuk. Stejně jako to, jaká pravidla si nastaví. Pokud CZ.NIC řekne, že si udělali v kancelářích průzkum a o IDN pořád není zájem, můžu jít za iracionální neziskovkou, která je nabízí. Pokud se stanu severským božstvem, klidně si .cz doménu objednám u racionálně se chovající firmy za 1000Kč na rok. Jako CZ.NIC alpinista, kterému vyhovuje, že se registrátor domén cpe do oblastí, které mu nepřísluší, můžu zůstat u nich. To už je fuk, tohle už není monopol a každý si může vybrat to, co mu vyhovuje.

    K tomu nějaká opatření, aby provozovatel .cz nameserverů nebyl nenahraditelný, a hotovo. Různá - a potenciálně konfliktní - pravidla nejsou problém.
    Quando omni flunkus moritati
    Jendа avatar 9.8.2016 12:55 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)
    Myslím, že výsledkem bude chvíli .cz doména za 5 Kč ročně, a pak už si žádnou doménu nekoupíš, protože všechny budou mít spekulanti.
    Pokud CZ.NIC řekne, že si udělali v kancelářích průzkum a o IDN pořád není zájem, můžu jít za iracionální neziskovkou, která je nabízí.
    Ten problém nebyl v tom, že by CZ.NIC měl problém změnit tu jednu volbu ve svém konfiguráku, ostatně zjevně už to umí, ale v tom, že lidem vadilo mixování verzí s diakritikou a bez ní (viz starší flamy tady na AbcL).
    9.8.2016 17:53 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)
    Doménové spekulace jsou tak dobrý kšeft, že by se zaplatilo držet celý slovník domén? To by znamenalo platit drtivou část nákladů na provoz těch nameserverů, jen tak narychlo tipuju tak půl milionu měsíčně.

    To by jednoho vedlo k zamyšlení nad změnou povolání ;-)
    Quando omni flunkus moritati
    Jendа avatar 10.8.2016 13:54 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)
    Doménové spekulace jsou tak dobrý kšeft, že by se zaplatilo držet celý slovník domén?
    No předpokládal bych něco jako že při snížení ceny na desetinu spekulant koupí skoro desetkrát víc domén.
    To by znamenalo platit drtivou část nákladů na provoz těch nameserverů, jen tak narychlo tipuju tak půl milionu měsíčně.
    Ano, a to mi přijde dost málo na to, že si od tebe všichni ostatní budou muset kupovat domény s pěknou přirážkou.
    10.8.2016 15:59 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)
    Ano, a to mi přijde dost málo na to, že si od tebe všichni ostatní budou muset kupovat domény s pěknou přirážkou.

    Pokud se trefíš do toho, co někdo chce. Neregistrovaných .cz domén, které se dají sestavit ze slovníku a zároveň je někdo bude chtít, už tolik není - spíš jsou to domény nově vznikajících firem a tak. Dřív zkrachuješ, než seženeš dost lidí, co ti tu přirážku zaplatí.
    Quando omni flunkus moritati
    9.8.2016 09:45 Marv-CZ | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)
    NIC.CZ je sdružení více subjektů. Jestli chceš, tak se do něj přidej a zkus na valné hromadě (nebo co to mívají) prosadit své zájmy (ať to slevní, ať nelijou peníze jinam apod.). Můžeš k tomu navest i další lidi, ať máte více hlasů. Stávající stav ti tyhle možnosti dává, na rozdíl od toho, kdyby to vedla jedna, nebo i více, komerčních firem.
    9.8.2016 12:06 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)
    Jo, a cestou odtud se můžu stavit u voleb, kde mám možnost ovlivnit politickou situaci a dění v této zemi...
    Quando omni flunkus moritati
    8.8.2016 17:30 Marv-CZ | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)

    Po dobu půsbení CZ.NIC cena významně klesla. Pamatuji doby, kdy doména .cz stála 800 Kč (a to měla koruna vyšší hodnotu) a vedla to právě komerční společnost. I se stávající cenou je o doménu velký zájem. Kdyby to vedla komerční firma, tak to spíše zdraží, aby si zvedla zisk. Který by šel do soukromých kapes. Takhle jde na projekty, které sice nemusí mít přínos pro každého, ale aspoň něco. Takový klient pro datové schránky nebo Knot jsou určitě přínosnější, než že si majitel soukromé firmy bude za zisky z registrace domén .cz vozit zadek v nějnovější Audině.

    Když jsi tak pro volný trh, tak bys měl spíše řešit to, proč „tvůj operátor na tebe sere“ a nemáš možnosti si vybrat jiného. Přitom tam by volný trh fungovat měl, ne?

    8.8.2016 21:25 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)
    Po dobu půsbení CZ.NIC cena významně klesla. Pamatuji doby, kdy doména .cz stála 800 Kč (a to měla koruna vyšší hodnotu) a vedla to právě komerční společnost.
    Jenže to už si tady nikdo ze zde přítomných tržních "mudrců" nepamatuje.

    Vůbec bych těmhle neumdlévajícím uřvancům flusajícím po všem, co má v titulku CZ.NIC poradil - stačí se podívat k sousedům na Slovensko, jak jim to báječně "funguje".
    8.8.2016 22:24 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)
    Nevim, kolik ti je troubo, ale ony doby opravdu pamatuji. :-D Ale rad bych byl mladik a nepamatoval si je.
    8.8.2016 23:55 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)
    1918? To už jsi kmet. Ty pamatuješ ještě doménu .athu, ne? Nebo ji zrušili z roku na rok?
    10.8.2016 11:05 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)
    Pokud vím, ta kniha se PRODÁVÁ. Pokud něco prodávám, jsem povinen, mít obchodní podmínky, jinak ČOIka nadělí solidní pokutu. Proč bych proboha měl chtít ipv6? Funguju bez ní zcela v pohodě. To je jako bys cikánovi řekl, ať si přebarví držku, pak ho nebudou diskriminovat. Narozdíl od ipv6 se v podnikání bez .cz domény neobejdu, nebo bych minimálně přicházel o zisk, čili ji svým způsobem platit musím, stejně jako daně státu. A ve finále, bezdomovec státu nic neplatí. Ale já nechci být bezdomovec ani venku, ani na internetu, takže mě se*e, že sdružení, která se stará o TLD utrácí prachy za <->čoviny. Bylo by mi uúplně jedno, kdyby to dělala jedna firma. Vždyť na tom nic není. A při ceně domény 5Kč/rok a počtu domén by uživila i nějaký ten svůj aparát, včetně zbytečně hezké sekretářky, kvalitního kávovaru i předraženýho papíru.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Jendа avatar 10.8.2016 13:55 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)
    Proč bych proboha měl chtít ipv6?
    Je stejně nemorální, když někdo má slevu pro děti, studenty, důchodce, pro držitele věrnostní karty, pro výherce slosování?
    takže mě se*e, že sdružení, která se stará o TLD utrácí prachy za <->čoviny
    A pak jsou tady zase lidi, které to nesere, protože si myslí, že NIC musí držet cenu vysoko pro odrazení spekulantů, a jsou radši, když je „utrácí za <->čoviny“ související se svobodným softwarem než kdyby s nimi dělal to co s nimi dělá většina ostatních správců TLD.
    11.8.2016 20:51 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)
    Pokud něco prodávám, jsem povinen, mít obchodní podmínky,
    Ne.
    se v podnikání bez .cz domény neobejdu, nebo bych minimálně přicházel o zisk
    Tak určitě. Bez .cz domény nikdo neudělá žádnej byznys, to je přece jasný, to dá rozum. Ty stovky dalších domén jsou úplně zbytečný, jediná použitelná je přece .cz
    A při ceně domény 5Kč/rok

    ... by sis v tom spekulantském ráji pořídil hovno a ne doménu.
    12.8.2016 11:16 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)
    Bez .cz domény nikdo neudělá žádnej byznys, to je přece jasný, to dá rozum. Ty stovky dalších domén jsou úplně zbytečný, jediná použitelná je přece .cz
    Ne všichno podnikání je zaměřeno na IT odborníky. Ne-cz doména je pro BFU podobný problém, jako když nemáte mail na @seznam.cz (potvrdí zejména lidé, kteří používají e-mail jmeno@prijmeni.cz)
    ... by sis v tom spekulantském ráji pořídil hovno a ne doménu.
    Jj, DOOOM!
    Quando omni flunkus moritati
    12.8.2016 11:57 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)
    Ne-cz doména je pro BFU podobný problém, jako když nemáte mail na @seznam.cz (potvrdí zejména lidé, kteří používají e-mail jmeno@prijmeni.cz)
    BFU napíše doménu do vyhledávače -> úplná hovadina.
    12.8.2016 12:37 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)
    BFU napíše doménu do vyhledávače
    ... a když to zadá bez koncovky, první, co to najde, je .cz doména.
    Quando omni flunkus moritati
    Václav 10.8.2016 23:33 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)
    Kolik z lidí kteří by byli cílová skupina knih od CZ.nic asi tak neví co je IPv6?
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Bedňa avatar 11.8.2016 22:44 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)
    +1
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    5.8.2016 09:14 fukfukfuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výkonnost open source aplikací (Edice CZ.NIC)
    Proboha, ktery debil to prekladal, to je skoro horsi nez "jaderne noviny"...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.