abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 20:55 | IT novinky

    IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:44 | Zajímavý článek

    Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    včera 01:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 16:44 | IT novinky

    Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    5.6. 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 10:22 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    5.6. 01:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 19:55 | IT novinky

    Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 13:44 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    xkucf03 avatar 11.7.2019 10:14 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Heslo ve scriptu

    OpenSSL mi hlásí varování:

    $ echo ahoj | openssl enc -aes-256-cbc -a -salt -pass pass:heslo
    *** WARNING : deprecated key derivation used.
    Using -iter or -pbkdf2 would be better.
    U2FsdGVkX1/MmdqIhLBWQQxQ1RM1OguQlsQVjCxe5OU=

    Lepší by tedy bylo použít:

    $ echo ahoj | openssl enc -aes-256-cbc -a -pbkdf2 -pass pass:heslo
    U2FsdGVkX1/MXOXIoTimxz/EwJpqshL6s/iGbm7aDWI=

    Nicméně celé šifrování je tu trochu nadbytečné, když jsou zašifrovaná data i heslo v souborech hned vedle sebe. Když už, tak se dělá aspoň to, že zašifrovaná data jsou v souborech a heslo v databázi – nebo naopak – takže kdyby někdo ukradl zálohu jen souborů nebo jen databáze, k datům se nedostane, takže to trochu nějaký smysl má (byť je to pořád v podstatě security through obscurity).

    Pokud by šlo jen o to „aby nebilo do očí, když skript prohlížíte / upravujete, a někdo, koho nemůžete odehnat, vám stojí za zády“ – tak na to stačí i kódování Base 64, není potřeba šifrovat.

    Důležité je, aby byla hesla/klíče oddělená od programu/skriptu a nemohla se ani náhodou dostat do historie verzovacího systému.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    11.7.2019 11:48 Milan Uhrák | skóre: 31 | blog: milan_at_ABC
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Heslo ve scriptu
    Hm, ssh mi tuto hlášku nehodilo, ale jistě je to dobrý posun vpřed ( opustit salt ).

    Co se týče toho zašifrování, tak ano , na zamýšlený účel je to kanón na vrabce a na pořádné zabezpečení slabý půlkrok vpřed.

    Ale touhle cestou jsem se dal, a došel jsem do cíle. Řešení se dá později uzpůsobit k různým vylepšením, což base64 už nenabízí.

    Díky za ohlas ..

    M.
    11.7.2019 23:16 ACSA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Heslo ve scriptu
    Pojem security through obscurity se používá pro tři úplně odlišné věci:
    1) místo toho abych to zabezpečil pořádně, tak to jen zobfuskuju.
    - Tohle je samozřejmě fuj.
    2) zabezpečím to a obfuskuju (nebo k tomu třeba aspoň nezveřejním zdrojáky).
    - Může snižovat udržovatelnost
    - Může snižovat šanci odhalit chyby, které tam přecejen omylem udělám - žádný program není bez chyb
    - Ztěžuje automatické zneuití průniku, což v globálu vede ke zvyšování nákladů útočníka - pokud díky chybě v nějaké serverové komponentně ukradnu 10 000 všemožně zašifrovaných databází, je to fakt opruz i když ty klíče mám k dispozici.)
    3) zabezpečit to nejde, tak to aspoň obfuskuju.
    - Bezpečné to není
    - Dokáže nechutně ztížit práci. Patří sem třeba ochrana proti kopírování programů, DRM, nebo viry. A v tom fakt není sranda se hrabat.
    Jendа avatar 12.7.2019 15:14 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Heslo ve scriptu
    3) má zajímavý důsledek že typicky znemožňuje adminovi který to nechce crackovat pochopit co na čem závisí a kudy jaká citlivá data tečou a na základě toho učinit správné rozhodnutí o zabezpečení. Celá ta Pass-The-Hash sága + toto vzniklo podle mě přesně z tohoto důvodu.
    12.7.2019 17:01 ACSA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Heslo ve scriptu
    No... Já vidím problém v tom, že Microsoft napřed dal lidem iluzi alespoň nějaké bezpečnosti (a tím je přesvědčil že sdílet ten soubor s lidmi není naprosto nepřípustné), a pak to celé sabotoval tím že to heslo napsal na web.
    Jendа avatar 12.7.2019 17:25 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Heslo ve scriptu
    IMHO kdyby ho nenapsal na web tak to stejně za chvíli někdo reverzne. Viz třeba mimikatz.
    12.7.2019 18:42 ACSA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Heslo ve scriptu
    Já bych to nepsal na web a do toho souboru napsal takové to klasické "nikomu tenhle soubor neposílejte". Jinak díky za tip na zajímavej SW.
    12.7.2019 18:45 ACSA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Heslo ve scriptu
    Byť je teda otázka, jestli to někdo nezreverzí už týden po vydání, no..
    Josef Kufner avatar 11.7.2019 20:27 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Heslo ve scriptu
    Prostě to heslo dej do jiného souboru. Třeba do ~/.netrc. Nebo kamkoliv jinam. Tím také vyřešíš to, že to heslo necommitneš spolu se scriptem (pokud bys ho někam commitoval).
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    11.7.2019 22:45 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Heslo ve scriptu
    A potřebuješ nutně heslo? Nemůžeš to vyřešit třeba přihlášením přes pubkey (pokud to je ssh)?
    12.7.2019 11:16 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Heslo ve scriptu
    Hele pokud má mít skript přístup k nějakému zdroji a ty máš přístup ke skriptu, tak to je asi neřešitelný problém bych řekl. :-) Navrhoval bych znepřístupnit ten soubor všem kromě root uživatele daného serveru.
    xsubway avatar 12.7.2019 11:35 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Heslo ve scriptu
    To ale neřeší "čumili", tedy jen částečně :-)

    Ty se totiž řeší jinak. Ale samozřejmě je vhodné oddělit kód a hesla.
    12.7.2019 20:27 Milan Uhrák | skóre: 31 | blog: milan_at_ABC
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Heslo ve scriptu
    Jasně ... takto není vidět heslo, ani když zkontroluji ( otevřu a mrknu se ) na obsah souborů s hesly a s čumilem za zády ...

    Myslím, že zašifrování hesla tímto způsobem splňuje přesně to, co jsem chtěl a umožňuje případné rozšíření o různé skrývačky a vylepšení.

    Ale nejsem v situaci, kdy by stálo za to komplikovat si toto dalšími labyrinty ... prozatím.

    Díky za reakce

    M.
    15.7.2019 15:00 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Heslo ve scriptu
    Jasně ... takto není vidět heslo, ani když zkontroluji ( otevřu a mrknu se ) na obsah souborů s hesly a s čumilem za zády ...
    Proc by ses do toho souboru dival kdyz tam to heslo neuvidis ani ty? :-)
    16.7.2019 10:11 Milan Uhrák | skóre: 31 | blog: milan_at_ABC
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Heslo ve scriptu
    to byl myšlen případ, kdy hesla vysourcuju v otevřeném textu do vedlejšího souboru...
    Gilhad avatar 17.7.2019 16:55 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Heslo ve scriptu
    Treba pokud mam takovych vic a vim, ze to je na tri ruzne stroje a u jednoho to zakodovane zacina AA u druheho to konci 222 a ten treti je proste divnej, tak mi jedno mrknuti staci, abych videl, zda paruju spravny stroj se spravnym heslem :)
    21.7.2019 10:13 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Heslo ve scriptu
    Nebo dej heslo do proměnné prostředí. Tu proměnnou potom můžeš nastavovat ručně nebo nějakým wrapperem.
    Pochybnost, nejistota - základ poznání

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.