abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (90%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 1066 hlasů
     Komentářů: 17, poslední včera 15:31
    Rozcestník

    XMPP propagace

    1.10.2007 04:52 | Linux | poslední úprava: 1.10.2007 05:10

    Potřeboval jsem ve windows stahnout originálního klienta ICQ a tak jsem zavítal na stránku icq.atlas.cz. Tyhle stránky jsou naprosto jednoduché, přehledné a barevné :-D .
    Proto jsem se rozhodl, že se pokusím vytvořit něco s podobnou strukturou aby to bylo pro nové uživatele komunikačních protkolů dostatečně snadné :-) a tak vznikla stránka: www.jabber.xf.cz :-)

    Snažil jsem se držet předlohy icq.atlas.cz :-) vybral jsem Closed-source klienta, ale jedině z toho důvodu, že je mně přijde velmi jednoduchý. Pokuď by někdo byl ochotný udělat nějaké to pěkně barevné tlačítko DOWNLOAD XMPP nebo nějaké další vylepšení stránky budu vděčný :-) .
    Jakékoliv návrhy na vylepšení jsou vítány(nejlépe XHTML/CSS kód).



    0K!AS

    PS: prosím omluvte, že tam asi něco chybí a něco je tam špatně :-)        

    Hodnocení: 67 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Líbí se vám?
     (2 %)
     (6 %)
     (14 %)
     (60 %)
     (13 %)
     (5 %)
    Celkem 94 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    1.10.2007 05:22 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMPP propagace
    Obsahově dobrý, ale forma nic moc. První, co člověka trkne do očí, jsou reklamy od Googlu. Tu vpravo beru, ta neruší. Ale ta druhá skoro uprostřed stránky je fakt špatná. Jinak bych se asi vykašlal na nějakou fotku žárovky, jednoduchý čáry atd. a soustředil se spíš na kreslenou grafiku. Mělo by to bejt příjemně a přiměřeně barevný a snadno čitelný (tady vadí vlákno žárovky). Tohle lidi táhne, fotka žárovky a čtyři černý čáry nezaujmou. Udělej screenshot z funkční nastavený verze i s kontaktama, případně zastřel i obrázek nějaký tý zajímavý funkce. Z prázdnýho okna ala Skype hned po instalaci si nikdo na zadek nesedne. Nemusíš ani kecat kraviny (o celosvětový rozšířenosti) a opičit se (text o SMS), to je přinejmenšim neslušný a nesportovní. A v neposlední řadě, pokud chceš prezentovat vybranou nestandardní službu (SMS), bylo by dobrý říct, kde se k ní dá dostat. To neni samozřejmost, neni to na každym serveru, nemůže si to doma zprovoznit Franta z Horní dolní, neni to ani součástí standardu.

    Jinak je sice fajn prezentovat přímo komunikační standard, ale je nesmysl ho pojit s konkrétní aplikací. Když uděláš vysoce úspěšnou kampaň o linuxu a dáš do ní dva obrázky Ubuntu s vyobrazenym logem, ochranou známkou atd., vznikne velmi silnej dojem, že linux je Ubuntu a všechny ostatní distribuce jsou něco jinýho. To je špatně! Buď dělej reklamu konkrétní službě a vytvoř třeba samoinstalační balík Mirandy pro klienty českejch Jabberovejch služeb pro veřejnost (Jabber.cz a další), nebo dělej reklamu protokolu, ale uveď všechny možnosti (tj. velký provozovatele, možnost provozování vlastního serveru, nabídka klientů v různejch systémech, webový klienti typu Meebo atd.)

    P.S.: Neber to jako že bych tě chtěl odradit, to určitě ne. Nenásilná forma reklamy je stokrát lepší než ruční přesvědčování, i kdyby měla tísicinovou úspěšnost (podomního obchodníka většina lidí taky vyhazuje, aby si prakticky totéž za stejný peníze stejně koupili v obchodě). Jen bohužel neni tak jednoduchý jí udělat správně. Tim spíš, pokud se komunita kolem opensource a otevřenejch standardů snaží fungovat i trochu eticky.
    David Heidelberg avatar 1.10.2007 05:28 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMPP propagace
    trochu jsem to poupravil, přesunul reklamu, obrázek žárovky... ohledně toho klienta: já si myslím, že lidé jsou líní hledat klienta, stačí když kliknou na odkaz download a pro některé je to tak i tak problém... :-)

    0K!AS

    PS: Screenshot tam dám :-) ale tohle jsem teď v rychlosti jen sesmolil jako návrh :-)
    David Heidelberg avatar 1.10.2007 05:32 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMPP propagace
    ajaj, koukam, že FFv3 to trošku blbě renderuje tu stránku...

    0K!AS
    1.10.2007 05:37 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMPP propagace
    Samozřejmě, hledat klienta mezi tou stovkou možností je problém a ne jen pro laiky. Já s tim v Linuxu zápasim prakticky 7 let (jsem zvyklej na Mirandu a nic jinýho mi nevyhovuje). Co se týká dalších screenshotů, tak nějak jsem s tim počítal, že tohle jen první nástřel. Ale to je to poslední do mozaiky. Mrkni se i na ty další připomínky a nelam si hlavu s tim, jak to vypadá. Toho se někdo chytne (v nejhoršim já), ale musí to stát na solidních základech.
    David Heidelberg avatar 1.10.2007 05:43 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMPP propagace
    Nemáš náhodou Jabber? :-)
    1.10.2007 06:50 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMPP propagace
    Náhodou mám :D
    1.10.2007 05:33 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMPP propagace
    Mimochodem by nemusel bejt marnej nápad (ale to je spíš výzva k provozovatelům těch velkejch služeb, jednotlivec na to asi nemá velkou páku) kontaktovat Seznam nebo Centrum.cz. Tyhle portály navštěvuje i mládež prakticky denně, oba nabízej vlastní webovou komunikaci, ale k IM se zatim nijak nepostavili. Seznam zřejmě po Jabberu sáhne, neboť se dlouhodobě inspiruje Googlem, ale proč mu v tom pro vlastní dobro trochu nepomoct? Reklama by přilákala nový lidi třeba k Jabber.cz, Seznam by měl možnost vyhodnotit si úspěšnost tý kampaně a pokud by chtěl založit vlastní službu propojenou dejmetomu s mailem, blogem, službou Spolužáci.cz atd., i to by Jabberu mohlo pomoct.
    1.10.2007 19:43 Martin Matějek | skóre: 12 | blog: Flying_circus | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMPP propagace
    (...) Reklama by přilákala nový lidi třeba k Jabber.cz, Seznam by měl možnost vyhodnotit si úspěšnost tý kampaně a pokud by chtěl založit vlastní službu propojenou dejmetomu s mailem, blogem, službou Spolužáci.cz atd., i to by Jabberu mohlo pomoct.
    Dobrý nápad. Seznam spojuje kdeco s kdečím a tohle by mohlo nenásilně přitáhnout další lidi k Jabberu. Nevím jak moc složité je provozovat Jabber server, ale myslím si, že přidat k JID podle Seznamových mail postfixů nebude takový problém. Koneckonců Root nedávno taky spustil jabber server, i když fyzicky není jejich.
    Don't judge me by the friends I keep. No, no, no. Judge me by the enemies I have slain!
    1.10.2007 06:59 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMPP propagace
    Ano, klasika.... Někdo chce něco propagovat, tvrdě to podporovat a pak se nezmůže na víc, než na veřejný free hosting, jsem jediný komu to připadne amatérské?
    David Heidelberg avatar 1.10.2007 07:08 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMPP propagace
    hele, jestli mně chceš ten hosting platit, tak děkuju, jestli ne, tak bych být tebou pomlčel.

    Jinak pokuď bude slušná návštěvnost, tak snad ta reklama časem na normální hosting vydělá.. i když to není moc reálné...

    0K!AS

    PS: až přijdu ze školy, tak jdu vylepšovat webík :-)
    1.10.2007 09:59 Lukas | skóre: 12 | blog: Mind 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMPP propagace
    nenech se odradit, kazdej nejak zacinal, je lepsi delat alespon neco nez nic nebo hloupe kecat. Treba se z toho neco vyvine, dulezite je tve presvedceni o smysluplnosti te veci.
    1.10.2007 07:46 Lynn | skóre: 16 | blog: hell | Němčice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMPP propagace
    Mně vadí jen ta překrmenost reklamou. Free hosting je až pak... :-D
    To je síla televize...
    David Heidelberg avatar 1.10.2007 11:44 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMPP propagace
    kdyby bylo možný tou reklamou aspoň vydělat na normální hosting tak by to bylo super :-)

    0K!AS
    1.10.2007 14:13 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMPP propagace
    600Kč za rok na webhosting a doménu... tak vynech 3x za rok hospodu.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    1.10.2007 08:18 blogsm | skóre: 8 | blog: mozektevidi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMPP propagace
    Hlavně že je tam reklama :( Opravdu má cenu vydělávat na každé maličkosti? Pochopil bych to u placeného hostingu, takle, když je tam reklama i na wz.cz tak to vypadá opravdu smutně.
    S linuxem teprve začínám! (už půl roku) mozektevidi.net
    LuFa avatar 1.10.2007 14:10 LuFa | blog: LuFa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMPP propagace
    >> XMPP neobsahuje žádné reklamy, žádný spyware!

    Bohužel, alespoň co se reklamy týká, se toto nedá říct o představované propagační stránce v tomto spotu :-(.
    LuFa avatar 1.10.2007 14:10 LuFa | blog: LuFa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMPP propagace
    >> XMPP neobsahuje žádné reklamy, žádný spyware!

    Bohužel, alespoň co se reklamy týká, se toto nedá říct o představované propagační stránce v tomto spotu :-(.
    1.10.2007 08:54 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMPP propagace
    Stáhnout XMPP v češtině je blbost, protože to je několik RFC, žádný klient. Bohužel. Navíc Pandion nemá podporu VoIP, pokud si dobře pamatuji.

    Ale jinak ano, něco takového tak trochu potřebujeme (a někteří již připravují).
    David Heidelberg avatar 1.10.2007 11:47 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMPP propagace
    ale podle ovládání je to nejlepší alternativa k ICQ/Skype... na tohle se dá velmi rychle zvyknout a jednodušše nastavit...

    0K!AS

    PS: jo, s VoIP nevim, ted to zacnu upravovat teprve k lepsimu obrazu, jinak jsem to psal mezi 02:00-04:00, takze je tam dost chyb(hlavne je to v podstate modifikovany icq.atlas.cz), az se trosku prospim, tak to budu dal "vylepsovat", ale musi to proste zustat jednoduchy tzn.: zadnej vyber klientu, stahnout jeden soubor, nainstalovat, vytvorit ucet... kdyby takhle nefungoval ICQ, tak v CR bude mit sakra malo uzivatelu... :-)

    0K!AS
    1.10.2007 09:34 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMPP propagace
    Ja si myslim ze ta spoluprace se seznamem nebo nejakym takovym mladeznickym webem by byla ku prospechu veci.

    Atlas za svoje penize propaguje ICQ v telebedne, tak proc by Jabber nemohl byt taky na obrazovce.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    1.10.2007 10:08 Lukas | skóre: 12 | blog: Mind 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMPP propagace
    ano, jedina sance pro jabber v ceskych zemich je bohuzel spoluprace se seznamem. Jinak nelze konkurovat icq. Pokud by seznam rozjel vlastni "jabber.seznam.cz" vsichni kdo maji mail na @seznam.cz by automaticky byli registrovani na tento jabber server. Cilene podstrcit jednoduche aplikace pro windows i linux. Provazat i s ostatnimi sluzbami na seznamu a pak tu sance je. Pokud se tady nepostavi za jabber nejaky velky portal ci subjekt tak navzdy zustane komunikacnim nastrojem mezi nami par nadsenci.
    1.10.2007 10:42 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMPP propagace
    Zaprvé Seznam.cz v brzké době nebude tím "hrdinou", který se postaví za XMPP/Jabber. Nemají o IM v současnosti příliš zájem.

    Zadruhé pokud by chtěli "vlastní" IM a postavili ho na XMPP/Jabberu, tak ještě tím nutně nemusejí dělat přímo propagaci XMPP/Jabberu. Podívejte se například na Google Talk – kvůli jeho uživatelům je teď třeba v Pidginu jak protokol "XMPP", tak "Google Talk", protože uživatelé Google Talku netuší, že se připojí přes XMPP...
    Pavel Stárek avatar 2.10.2007 13:37 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMPP propagace
    Podívejte se například na Google Talk – kvůli jeho uživatelům je teď třeba v Pidginu jak protokol "XMPP", tak "Google Talk", protože uživatelé Google Talku netuší, že se připojí přes XMPP...
    Mám pocit že to tam je protože Google Talk používá, jiný TCP/UDP port, používá šifrovanou komunkaci atd. Tak je tam tato volba, aby se BFU nemusel zabývat, jak všechny ty volby pro "protokol Google Talk" (v uvozovkách, protože jinak je to klasický XMPP + libjingle) správně nastavit.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    2.10.2007 13:52 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMPP propagace
    Místo pocitů si něco zjisti. V dostatečně moderních klientech není vůbec potřeba pro podporu Google Talku žádná speciální konfigurace. Google Talk nepoužívá žádné jiné porty, ani žádné jiné šifrování. Stačí, aby se klient choval podle standardu XMPP (RFC) a ve východním nastavení povolil posílání plain-text hesla po šifrovaném spojení.
    Pavel Stárek avatar 2.10.2007 16:45 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMPP propagace
    Nevím, školy nemám, ale proč musím mít v PSI klientovi (u účtu na Google Talk) ručně vyplněn název serveru a port, a u účtu na njs.netlab.cz to mít nemusím. A ve specifikaci XMPP section-15.9 je uveden port 5222 jako port na který se mají připojovat klienti. O žádném portu 5223 (který používá Gogle Talk) se nepíše. Schválně jsem teď v PSI zrušil ruční zadání serveru a portu (aby se tedy choval jako klient dodržující již zde zmíněné RFC, ostatní volby jsem nechal stejně, tak jak fungují s Google Talkem), a samozřejmě jsem se nepřipojil. Tak tady nerozšiřuj bludy, a neoháněj se tady RFC specifikací. Prostě Google Talk pouze používá rozšířený protokol XMPP ale jede si na svých portech + SSL.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    2.10.2007 17:52 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMPP propagace
    Začal bych třeba od toho, že Psi 0.10 nepodporuje XMPP podle RFC, ty jeden blude! Neumí SRV (proto zadáváš ručně talk.google.com), neumí starttls na standardním portu (proto zadáváš 5223).

    Port 5223 je "dědictví" starého Jabberu, tradičně na něm běželo šifrování SSL/TLS trochu "jiným" způsobem, než podle pozdějšího RFC. I Jabbim (tedy např. njs.netlab.cz) poslouchá na portu 5223 a umožňuje tak využívat SSL/TLS šifrování všem zastaralým klientům.

    A je to Psi, ne PSI. Zkus Psi 0.11 a připojíš se ke Google Talku bez jediného konfigurování navíc oproti Jabbim.
    Pavel Stárek avatar 3.10.2007 13:47 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMPP propagace
    No tak vidíš, to si mi mohl napsat rovnou, a já bych ti za odměnu nenapsal že píšeš bludy :-) Každej nemůže vědět všechno, ale zajímalo by mne, který RFC dokument je tedy platný pro XMPP protokol, zdá se mi, že je v tom bordel.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    1.10.2007 10:29 Zadejte prosím své jméno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMPP propagace
    No vypada to spis jako nepodarena reklama na zarovky.
    David Heidelberg avatar 1.10.2007 11:51 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMPP propagace
    taky názor, bylo by ale dobré, aby si uvedl co tam změnit, aby to nevypadalo jako reklama na žárovky.

    0K!AS
    rADOn avatar 1.10.2007 10:47 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše jabber.cz
    jestli to ma byt konkurence www.jabber.cz tak se to moc nepovedlo. a jestli se ti na jabber.cz neco nelibi tak proc to proste nespravis ?
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    David Heidelberg avatar 1.10.2007 11:48 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jabber.cz
    ne rozhodne ne, to ma byt JEDINE konkurence icq.atlas.cz :-)
    1.10.2007 11:58 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jabber.cz
    Ona hlavní stránka www.jabber.cz se taky hodně nepovedla. Spousta keců o "ničem", nikoho to nezajímá, nikdo to nečte. Podle Google Analytics je sice Hlavní_strana (logicky) zdaleka nejnavštěvovanější, ale taky na ní návštěvnící stráví zdaleka nejméně času, zhruba v řádu sekund. Naproti tomu na stránkách o ICQ transportu (což je druhá nejnavštěvovanější stránka) stráví i několik minut, protože tam jsou (byly) relevantní a zajímavé informace.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 1.10.2007 10:55 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMPP propagace
    IMHO nejlepsi reklamou je ted Jabbim.cz. Nekomu muze vadit, ze je to pocin jedne konkretni firmy, ale ve vysledku je to stranka, ktera prezentuje Jaber v CR rozhodne nejseriozneji a nejsrozumitelneji.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    David Heidelberg avatar 1.10.2007 11:50 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMPP propagace
    celkem slusny, ale je tam pro beznyho BFU moc informaci, musi to mit strukturu icq.atlas.cz :-) a HLAVNE jedno stacitko DOWNLOAD! :-)

    0K!AS
    Ilfirin avatar 1.10.2007 15:23 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMPP propagace
    Však makaj na vlastním klientovi. Až bude, bude i tlačítko Download. Takhle by bylo asi kontraproduktivní cpát jim software třetí strany.
    1.10.2007 11:00 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMPP propagace
    LOL, tak tomu říkám decentralizace v praxi :-D
    msk avatar 1.10.2007 11:23 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMPP propagace
    Mne sa na tom webe paci spominana moznost komunikovat hlasom, ktoru som este v ziadnom klientovi nevidel fungovat ( okrem gtalk4win ).
    1.10.2007 11:56 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMPP propagace
    Ten web je zavádějící -- Zaprvé stažením Pandionu nestáhneš žádné XMPP, zadruhé Pandion nemá podporu hlasu.
    David Heidelberg avatar 1.10.2007 12:48 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMPP propagace
    VoIP upraveno, beznou lamu taky nezajima, jestli kdyz stahuje ICQ6, stahne BiBi4... :-D

    0K!AS
    Vykook avatar 1.10.2007 12:47 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMPP propagace
    1/ Všechny nováčky odradí ta zkratka XMPP, napiš tam Jabber.
    2/ Používej slova jako "sluníčkový" nebo "vymazlený".
    3/ Nic ti na tý stránce nebliká, bez toho to taky nepůjde.
    4/ Skrýnšot je děsnej
        a/ Divný fleky v menu.
        b/ Slova "Nastavit síťové transporty" každýho zelenáče odradí.
        c/ Idealní by byl záběr na roster s nějakejma kýčovitejma ikonkama.
        d/ Místo pilota srdíčko
    5/ Dát na pozadí žárovku co vypadá na první pohled jako smrtka s kosou, také není dobrý nápad.
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    David Heidelberg avatar 1.10.2007 12:51 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMPP propagace
    1) myslim ze XMPP je bliz ICQ... Jabber je moc dlouhej... ale zvážím to

    2) na vymazleny.. to je tak pro 15lety holky, ale zase tam muzou prijit i normalni lidi :-D

    3) nejsem grafik, to bych prave potreboval

    4) ja vim, ale ja ve svym jabber listu nemam zadny ikoky u lidi vetsinou, takze muj roaster vypada hrozne... :-(

    5) lepsi zatim neni :-(

    Hodne to vazne na grafice... :-( to neni moje silna stranka... ale pokud by si chtel pomoct, budu jen rad :-)

    0K!AS
    Daniel Kvasnička ml. avatar 1.10.2007 13:16 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMPP propagace
    1/ Všechny nováčky odradí ta zkratka XMPP, napiš tam Jabber.
    V te souvislosti bych taky doporucil autorum Jabber.cz, at trosku zapracuji na titulku "open source XML instant messaging". Open source je fajn, ale rozhodujici to pro lidi neni, ze je to XML, na to hazi bobek jeden kazdy BFU a instant messaging taky neni zrovna "friendly", minimalne proto, ze ne vsichni jsou tak uplne zbehli v anglictine.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    1.10.2007 13:21 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMPP propagace
    Něco k Jabber.cz jsem psal výše.

    Pokud vymyslíš (nebo kdokoli jiný) vymazlenější titulek, určitě jej tam dáme. Původně to byla taková "pocta" starému webu jabber.cz.

    À propos... je nějaký hezký, zavedený český výraz pro instant messaging?

    Celkově je jabber.cz hodně užitečná (a dovolím si tvrdit, že úspěšná) stránka a těch pár zajímavých článků nám šetří spoustu času, který bychom strávili vysvětlováním stále stejných problémů dokola. Samozřejmě, ideální by bylo odstranit ty problémy, kvůli kterým v prvé řadě Jabber.cz Wiki vznikla...
    Ilfirin avatar 1.10.2007 15:35 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMPP propagace
    Instant messaging = internetový kurýr (jsem někde viděl)
    Vykook avatar 1.10.2007 15:38 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMPP propagace
    "Kecálek" je mezi lidma docela rozšířený a hlavně to zní NEtechnicky.
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 1.10.2007 16:58 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMPP propagace

    Pokud vymyslíš (nebo kdokoli jiný) vymazlenější titulek, určitě jej tam dáme. Původně to byla taková "pocta" starému webu jabber.cz.
    Podle diskuse k hlavni strance Jabber.cz nejsem jediny, komu ten titulek nesedi a to, co tam ten dotycny navrhuje, je myslim docela OK.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    1.10.2007 17:39 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMPP propagace
    Neříkám, že jsi jediný. Mně osobně také nepřijde nejšťastnější. :)
    LuFa avatar 1.10.2007 14:34 LuFa | blog: LuFa
    Rozbalit Rozbalit vše Pandion je pouze pod Windows :-(
    Nelíbí se mi, že doporučovaný Jabber klient Pandion je zřejmě pouze pod OS Windows. Proč uživatelům nepředstavit klienta, který stejně dobře jak na Windows běží i pod Linuxem? Například PSI.
    1.10.2007 14:44 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandion je pouze pod Windows :-(
    Psi je hodně složitý a nevidím důvod proč by měla stránka propagovat multiplatformního klienta.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 1.10.2007 14:48 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandion je pouze pod Windows :-(
    Mně připadá GTalk příliš obyčejný a určitě bych propagoval multiplatformního klienta spíš než software určený pro platformu jedinou.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 1.10.2007 17:03 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandion je pouze pod Windows :-(
    Obycejny... ma search-as-you-type vyhledavani, ktere jsem jinde nevidel, tesnou provazanost s Gmailem, minimalisticky vzhled, VoIP, moznost vkladat videa a obrazky primo do okna chatu. Me tam tedy nic moc nechybi... moznost skinovat chaty bych uvital. Kdyby Talk umel treba temata pro Adium, bylo by to skvele.

    No a samozrejme mi vadi, ze neni pro Linux :-) Ale doufam, ze je to jen otazka casu.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    1.10.2007 17:41 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandion je pouze pod Windows :-(
    Skinovat chaty Google Talk umí, ne?
    1.10.2007 18:29 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandion je pouze pod Windows :-(
    JJ, umí.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 2.10.2007 22:27 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandion je pouze pod Windows :-(
    No jo, ale tvorit novy skiny AFAIK neni nijak uzivatelsky privetivy. Ani jsem tam nenasel moznost nejaky novy skin aplikovat. Mozna jsem jenom slepej.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    1.10.2007 14:49 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandion je pouze pod Windows :-(
    Psi, ne PSI.

    Psi je v pořádku, ale hned na začátku potencionální uživatel narazí například na chybějící český překlad v instalátoru (musí se doplnit ručně). Dále se pak podle mě netváří až tolik přátelsky.

    Google Talk je podle mě pěkný klient, největší problém vidím v nestandardním přenosu souborů, což už zasáhne docela dost uživatelů.

    Osobně bych pro každou platformu měl raději nativní, vyladěné, pěkně integrované klienty. Samozřejmě, multiplatformnost a integrace s podporovanými operačními systémy se úplně nevylučuje, ale zatím není pravidlem. V Gnome raději Pidgin, v Mac OS X raději Adium atp.
    1.10.2007 14:37 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMPP propagace
    Co takhle se pustit do překladu GTalku a propagovat ten? Sice podporuje jen google, ale zase je mnohem uživatelsky přívětivější a má VoIP.
    1.10.2007 14:39 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMPP propagace
    GTalk (část česky), hodně málá. Spíše jsem jenom zkoušel jestli to vůbec půjde přeložit :-) Pokud se do toho nikdo z vás nepustí, tak to bude chvilku trvat, než to přeložím sám, ale určitě to udělám. Používají ho totiž rodiče na komunikaci se mnou, tak ať to mají česky :-) Ve windows GTalk v Linuxu Kopete. :D
    1.10.2007 15:04 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMPP propagace
    Dovolil jsem si o tom sepsat stručnou stránečku a připojit screenshot.
    Ilfirin avatar 1.10.2007 15:37 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMPP propagace
    Vidíš Okias. Z toho si vem příklad. A jdi radši propagovat GTalk. K tomu přihoď gmail a je to. A bude i platit, že umí VoIP.
    emorjino avatar 1.10.2007 17:59 emorjino | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMPP propagace
    a dost lidí už gmail navíc má a ani neví, že je to zároveň i jabber
    Mám rád Kubuntu, KDE (AmaroK obzvlášť), Firefox, Jabber, Wikipedii, Last.fm, Frozen Bubble.
    David Heidelberg avatar 1.10.2007 19:37 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMPP propagace
    No GTalk je omezený na gmail"Je možné se s tímto klientem připojit jen na účet GMail."... to se mi moc nelíbí...

    0K!AS
    Ilfirin avatar 1.10.2007 20:25 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMPP propagace
    Furt mluvíš, že to chceš udělat pro BFU. Ale zajímají tě ty BFU vůbec? On nechce řešit kde je připojenej, chce aby to fungovalo. A to Google zaručí.
    David Heidelberg avatar 1.10.2007 20:42 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMPP propagace
    Ale v tomhle případě je to závislý na účtu gmail, což takový omezení nemá ani ten atlas(i když umožňuje propojení)

    0K!AS
    1.10.2007 21:55 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMPP propagace
    Ano, ICQ klient není vázaný na servery ICQ inc., opravdu ne...
    Ilfirin avatar 1.10.2007 23:10 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMPP propagace
    Atlas umožňuje propojení? A s čím proboha? Než závislost na poskytovateli radši řeš S2S a to Google neblokuje.
    1.10.2007 21:55 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMPP propagace
    Přesně tak...
    Ilfirin avatar 2.10.2007 09:59 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XMPP propagace
    Navíc bych integraci s gmailem považoval jako výhodu a ne naopak.
    1.10.2007 19:15 Lemroza
    Rozbalit Rozbalit vše Návrh
    Já bych to viděl nějak takto.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 1.10.2007 19:21 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh
    Já bych vůbec nezmiňoval XMPP. Je to skoro jako kdyby se o Firefoxu psalo jako o HTTP klientovi.
    David Heidelberg avatar 1.10.2007 19:37 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh
    freshmouse avatar 2.10.2007 20:20 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh
    Nikdy jsem nepochopil, v čem se to liší. :-(
    Ilfirin avatar 2.10.2007 21:06 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh
    XMPP : název protokolu
    Jabber : Obchodní název sítě, či služby

    Analogie:
    Sít, služba: ICQ
    protokol: OSCAR

    nebo i zmiňovaý web:
    Název služby: WWW, web
    Protokol: http

    A te+d jen doufat, že jsem nenapsal kraviny :-)
    Ilfirin avatar 2.10.2007 21:19 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh
    Takže, pokud jsem neplácal kraviny, lze říci, že Google žádný Jabber neprovozuje. Provozuje vlastní službu Google talk.
    Ale jelikož využívá XMPP protokolu, tak účet lze obshluvat i klienty pro Jabber.
    David Heidelberg avatar 1.10.2007 19:30 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh
    nádhera, kde si vzal ty tlačítka? to právě potřebuju.. jinak tam nahradim Jabber za XMPP...

    0K!AS
    1.10.2007 20:09 Lemroza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh
    Zde je zdrojový svg.
    David Heidelberg avatar 1.10.2007 20:20 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh
    máš nějaký jabber účet? :-) (muj okias(/zavinaC/)njs.netlab.cz)

    0K!AS
    Vykook avatar 3.10.2007 18:06 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh
    Ale ty moc nereaguješ....
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.