NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.
IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.
Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.
Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.
Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.
MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.
Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.
Databáze DuckDB (Wikipedie) dospěla po 6 letech do verze 1.0.0.
Pri platenom SW sa často argumentuje tým, že kupujúci dostane technickú podporu. Z mojich životných skúseností, ale môžem povedať, že tá podpora často za veľa nestojí. Preto predkladám malú anketu.
Volať technickú podporu tvorcu SW je niečo, s čím nemám dobré skúsenosti. Od situácií, kedy to skončí tým, že ja operátorovi na druhej strane telefonickej linky vysvetľujem, aké produkty predávajú. Pri vysvetľovaní už prekonaných úskalí zisťujem, že operátor netuší, ako ich produkt funguje a podobne.
Support, ktorý mi poradí "vypnúť-zapnúť", alebo "vypnúť-počkať-zapnúť", alebo "preinštalovať", alebo "skontrolovať či mám dobre zapichnuté káble" - taký support mi je k ničomu. Keď má byť support ku nejakému produktu k niečomu, tak musím hovoriť s človekom, ktorý daný produkt pozná zhora aj zdola.
Samozrejme support, kde užívatelia píšu svoje tipy a triky na webové fórum hostované výrobcom SW je support, ktorý je síce užitočný, ale nie je dôvodom "platiť za support" či už samostatne, alebo ako súčasť obstarávacej ceny SW. Takisto nemám na mysli "inhouse support" poskytovaný znalým kolegom alebo šikovným bratrancom.Tiež mi je jasné, že investovaním dostatočne veľkého množstva peňazí môžete dostať vynikajúci support, ale v praxi sa tak deje zriedka.
Takže anketová otázka znie: aké sú vaše skúsenosti so supportom? Je užitočný?
Tiskni Sdílej:
Prevazne pouzivame Linux a OSS, takze placeny support na telefonu to nema [...]Jestli tohle bylo myšleno jako implikace, tak to není pravda.