IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.
Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.
Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.
Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.
MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.
Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.
Databáze DuckDB (Wikipedie) dospěla po 6 letech do verze 1.0.0.
Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.
Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.
A *o
na *functor
, možná to jen nechápu...
struct { size_t a; size_t b; };
Nejspíš by se i našel způsob, jak během compile-time zjistit, jestli ten member func pointer není větší...
operator ()
, protože tam se to castuje na jiný typ, než který byl uložený, a každý může mít jinak velké member pointery.
#ifndef NDEBUG ... #endif
)
at
je hází úmyslně, neházející verze je operator []
.
GCC má debug verzi STL, která asserty obsahuje.
typeid(void(Ts...))
nebo neco podobneho.
template <typename ReturnT, typename... ParamTs> class Callback { protected: struct Iface { virtual ~Iface() {} virtual ReturnT operator ()(ParamTs... params) = 0; }; template <typename Type> struct Impl : public Iface { using Func = ReturnT (Type::*)(ParamTs...); Impl(Type &obj, Func func) : obj(obj) , func(func) {} virtual ~Impl() {} virtual ReturnT operator ()(ParamTs... params) { return std::forward<ReturnT>(obj.*func(std::forward<ParamTs...>(params))); } Type &obj; Func func; }; Iface& iface() { return *reinterpret_cast<Iface*>(buf); } size_t buf[4]; public: template <typename Type> Callback(Type &obj, typename Impl<Type>::Func func) { // Místo static_assert lze upravit, aby to použilo new static_assert(sizeof(Impl<Type>) <= sizeof(buf), "Buffer not large enough to capture callback"); new (buf) Impl<Type>(obj, func); } ~Callback() { iface().~Iface(); } ReturnT operator ()(ParamTs... params) { return std::forward<ReturnT>(iface()(std::forward<ParamTs...>(params))); } }; Callback callback(t, &Type::getValueForInput); int value = callback(input);
std::forward
na návratové hodnoty je zbytečný, navíc nebude fungovat s void
.
virtual ReturnT operator ()(ParamTs... params)
a virtual ~Impl()
v Impl
by bylo lepší označit override
.
Callback
templatová třída, pak se rovnou může použít std::function
, ne?
operator ()
) by šlo zabalit přes reinterpret_cast, protože není polymorfní (takže je to jen pointer na funkci, kde první parametr je this
), ale nebude to ověřovat typy parametrů.
Ten reinterpret_cast v původní implementaci nebude fungovat, pokud bude castovat z polymorfní třídy na nepolymorfní či obráceně, a nejspíš ani pokud bude mezi různými stromy polymorfních tříd, protože u virtuálních metod je to typicky implementováno jako index do vtable, nikoliv pointer.
class functor { protected: struct iface { virtual ~iface(){}; }; template <typename... Ts> struct args : public iface { virtual void call(Ts...) = 0; }; template <typename A, typename... Ts> struct impl : public args<Ts...> { A* obj; void (A::*func)(Ts...); impl(A* o, void (A::*f)(Ts...)) : obj(o), func(f) {} void call(Ts... args) { (obj->*func)(args...); } }; size_t i[4]; public: template<typename A, typename... Ts> functor(A* o, void (A::*f)(Ts...)) { static_assert(sizeof(impl<A, Ts...>) <= sizeof(i), "Buffer not large enough to capture callback"); new (i) impl<A, Ts...>(o,f); } template<typename... Ts> void operator()(Ts... params) { args<Ts...> *a = dynamic_cast<args<Ts...>*>(reinterpret_cast<iface*>(i)); if(a) a->call(params...); else qDebug() << "bad parameters"; } };
Tiskni Sdílej: