abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 20:55 | IT novinky

    IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:44 | Zajímavý článek

    Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    včera 01:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 16:44 | IT novinky

    Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    5.6. 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 10:22 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    5.6. 01:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 19:55 | IT novinky

    Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 13:44 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Slavko avatar 23.12.2011 12:23 Slavko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BRL-CAD – Základy modelování
    Tak som to začal skúšať, došiel som až po:
    c -r csg-cube.r roundcube.c - cyls.s
    kde mi napísalo:
    WARNING: 'cyls.s' does not actualy exists
    nemá v tom príkaze byť cyls.c ako o pár riadkov vyššie? Prípadne naopak...
    pawleeq avatar 23.12.2011 15:00 pawleeq | skóre: 19 | blog: pawlixblg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BRL-CAD – Základy modelování
    Má tam být cyls.c, omlouváms e za chybu.
    Overground against monoculture.
    26.12.2011 13:21 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BRL-CAD – Základy modelování
    Já bych měl drobnost k renderování: Spojité křivky to neumí, nebo...?
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    pawleeq avatar 26.12.2011 14:16 pawleeq | skóre: 19 | blog: pawlixblg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BRL-CAD – Základy modelování
    Nevím jestli jsem dotaz pochopil správně.

    BRL-CAD umí beziérovy křivky, ale moc se s nimi nepracuje. Nejprve musíte vytvořit 2d nákres pomocí nástroje sketch a z něj potom těleso "vytáhnout", nebo z něj vyrobit těleso rotační.

    Možná ještě máte na mysli NURBS, tady je situace horší, podpora v zásadě je, ale ani v aktuální verze 7.20.4 ještě nejsou nástroje pro práci s těmito tělesy.

    Netuším jak to souvisí s renderováním, ale pokud vládnete angličtinou, tady je k němu vyřerpávající zdroj.

    Renderování bude věnován samostatný článek, tak se neváhejte ozvat, ať ho mohu napsat podle požadavků publika :)
    Overground against monoculture.
    27.12.2011 16:22 tomo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BRL-CAD – Základy modelování
    Dobry, prva cast serialu ma nakopla ku vyrobeniu balicku pre moj system. Trocha som sa pokochal rendererom pri pohlade na stary nakladak a cakal som co prinesie pokracovanie.

    Druha cast uz ukazala zaklady modelovania a nanasania materialov. Popravde konecne som si nasiel cas a za BRL-CAD som sadol a z jasnym planom som sa pustil do experimentovaia. CSG modelovanim som pred rokmi zacal svoju pracu v 3d (truespace 3) takze som nemal az taky problem zvolit vhodny objekt. Vysledok si mozete pozret tu . Jedine co by ma zaujimalo a narychlo som sa ku tomu nepreklikal a ani googlu sa nechcelo - ako sa vytvaraju polia objektov?

    S pozdravom tomo a tesim sa na dalsiu cast. PS:Ak by sa dalo zamerajte ju na nejake pokrocile modelovacie metody, popripade ako model z BRL dostat do nejakeho ineho cadu popripade simulacneho nastroja.
    pawleeq avatar 27.12.2011 22:40 pawleeq | skóre: 19 | blog: pawlixblg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BRL-CAD – Základy modelování
    Děkuji za pozitivní ohlas.

    Nanášení materiálů jsem jen nakousnul, aby autíčko bylo nějak barevné, možnosti jsou ovšem daleko širší.

    Konverzím z a do ostatních formátů se budu věnovat, zatím nabízím anglický zdroj přímo od autorů.

    Omlouvám se, ale trochu nerozumím termínu "polia objektov". Máte na mysli "pole objektů"? pokud ano, rozveďte to prosím trochu.

    PS: Co to máte za destop/správce oken?
    Overground against monoculture.
    27.12.2011 22:58 tomo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BRL-CAD – Základy modelování
    V autocade to je oznacene ako array, v Maya sa to riesi cez dialog v copy v nom sa nastavi vysledny pocet prvkov.

    V podstate je to dobre na to ked chcem urobit pole 20 x 30 prvkov z jednoho objektu, tak aby som ho rucne nemusel kopirovat, posuvat a otacat 600x. V tomto konkretnom pripade som ale myslel "circular array" - zadate stred, uhol a pocet prvkov a ono to prvky pekne nasklada na kruznicu.

    Spravca okien sa vola afterstep http://www.afterstep.org/ - osobne pouzivam zlahka upravenu verziu 1.8.11 ktora uz ma daky ten patek.
    pawleeq avatar 27.12.2011 23:08 pawleeq | skóre: 19 | blog: pawlixblg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BRL-CAD – Základy modelování
    Už tomu rozumím, je na to vcelku komfortní nástroj a pokreju to v příštím díle.

    Afterstep jsem zkoušel, ale byl defaultně plný spousty pičičáren, asi na něj ještě mrknu :)
    Overground against monoculture.
    28.12.2011 06:57 tomo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BRL-CAD – Základy modelování
    Presne uspech pouzivania afterstepu je o tom co vypnut...
    Grunt avatar 1.1.2012 15:33 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BRL-CAD – Základy modelování
    Wow, tak to je vcelku masakr. Původně jsem myslel, že je BRL-CAD jen nějaký otevřený dávno mrtvý projekt z 80let, ale ono se to podle všeho docela používalo. Naprosto mě dostala prezence FEM, včetně balistického testování.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.