abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 11:44 | Zajímavý software

    NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 10:55 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | IT novinky

    IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:44 | Zajímavý článek

    Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 29
    včera 01:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 16:44 | IT novinky

    Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    5.6. 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 10:22 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    5.6. 01:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    Josef Kufner avatar 25.4.2006 07:46 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP v příkladech - 13 (mapa k pokladu 2)
    Fíha, ta mapa vypadá celkem dobře, akorát mi nesedí ten rozostřený okraj :-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    25.4.2006 10:06 Milan Vančura | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP v příkladech - 13 (mapa k pokladu 2)
    Ahoj,

    tak musim rict, ze serial je sice ctivy, ale vysledky (tim myslim obrazky) mne o GIMPu nepresvedcily. Mapa je totalne umela, vubec nevyvolava dojem realneho objektu. Myslim tim neostre okraje papiru, totalne umele pozadi, obrazek lode (pirati pouzivaji hlavickovy papir? :-) ), totalne nerealisticke pomackani papiru, co vypada spis jako textura kamene...

    A to ta mapa dopadla v porovnani s jinymi pokusy jeste dobre. Napr. v porovnani s tim semaforem.

    A protoze ja mam cele ty roky s GIMPem stejny problem, tak se ptam: nebyl by nejaky kurs, serial, odkaz na knihu atd. JAK DELAT NENASILNE REALISTICKE UPRAVY V GIMPU? Nemusi to zacinat hned vyrobou "ala fotky" ze zelene louky, stacily by pro zacatek upravy fotek (retuse, prace s barvami...) takove, ze nejsou pak pro pozorovatele videt, nevsimne si jich, vidi jen vysledne dilko...
    25.4.2006 10:25 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP v příkladech - 13 (mapa k pokladu 2)
    Řekl bych, že cílem seriálu je představit nástroje a možnosti. Co který filtr dělá, jak ho aplikovat, co můžeš očekávat za výsledek. A to tyto články beze zbytku splňují. Realističnost a konečný vzhled jsou věci, které každý posuzuje jinak.

    Autor článků volí pro jednotlivé "úkoly" postupy, se kterými chce čtenáře seznámit. Že se výsledek liší od tvého očekávání, je z tohoto hlediska v podstatě bezpředmětné, protože po přečtení budeš každopádně vědět, jak dosáhnout různých efektů, po kterém nástroji sáhnout, chceš-li něco udělat atp.
    obrazek lode (pirati pouzivaji hlavickovy papir? :-) )
    Přesně o tom mluvím. Každému je snad jasné, že jde pouze o způsob, jak upozornit na zajímavé možnosti a funkce editoru.
    25.4.2006 11:32 Milan Vančura | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP v příkladech - 13 (mapa k pokladu 2)
    Promin Roberte, to jsme si nerozumneli: ja nekritizuji clanek/serial - a tudiz ho nemusis obhajovat :-)

    Ja uz mnoho let patram, jak v GIMPu delat takove upravy, aby byl vysledek nenasilny a realisticky. A priznavam, ze jsem permanentni zacatecnik. A tak jsem hledal, jestli by pro me tento serial nebyl to, od ceho se odpichnu.

    Ale byl spis o predstaveni zakladnich vlastnosti tech filtru. Vysledky jsou hrozne umele. Vem si treba ten semafor - jestli pamatujes taky eru osmibitu - nepripomina Ti to tehdejsi vytvory? Mne silne, proste to krici do sveta: "ja jsem circle vyplneny popredim a ty tri carky jsou domalovany pastelkou z menu". To je jako by Tvuj dojem z obrazu na platne byl v prve rade "to je anilinka cislo 47, tady krizne tazena stecem 13" a teprve po nemalem usili z hlavy tohle vypudit bys mohl premyslet o tom, co na tom obraze vlastne je (o nejakych pocitech a nalade nemluve).

    A proto (at je serial dobry nebo spatny - ja myslim, ze je pro ledacos dobry) pro me to znamena, ze jsem opet nenasel. A (logicky) kdyz jsem nenasel, se ptam: "nevite prosim nekdo, kde bych nasel?"

    Milan
    25.4.2006 21:44 Václav Hlobil | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP v příkladech - 13 (mapa k pokladu 2)
    To je jednoduche. Pokud chcete vytvorit realneji vypadajici vysledek, musite mit talent, cit a spoustu trpelivosti a casu. Pak muzete vysledek nakreslit a pouzivat pri tom i nastroje predstavene v serialech podobnych tomuto.

    Obavam se, ze vetsina autoru podobnych tutorialu ma mozna nejakou snahu predstavit nastroje, ale to je vse. Nemaji ani talent, ani trpelivost.

    Pokud hledate v Gimpu nejake tlacitko "udelej mi realnou mapu", nic takoveho neexistuje. Budete si muset sednou nejdrive nad papir, nacrtnout skicu, pohrat si s tim a dalsi krok mozna bude Gimp. Muzete s takovou mapou hrat cely den.

    Troufnu si tvrdit, ze podobne tutorialy jsou jen zaplacnutim mista, aby se na serveru jako neco delo. Zakladni tutorialy uz existuji spoustu let. Vse ostatni je jen zbytecne kopirovani kopirovaneho, na sto zpusobu. Zbytecne.

    Gimp muze byt jednim z nastroju, jak projevit svuj talent, ale nedokaze vam talent dat.
    26.4.2006 08:21 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP v příkladech - 13 (mapa k pokladu 2)
    Obavam se, ze vetsina autoru podobnych tutorialu ma mozna nejakou snahu predstavit nastroje, ale to je vse. Nemaji ani talent, ani trpelivost.
    Jak snadné je plivnout jedovatou slinu...
    Troufnu si tvrdit, ze podobne tutorialy jsou jen zaplacnutim mista, aby se na serveru jako neco delo.
    Ale ovšem. Takové jsou z principu všechny články. Nebo bys chtěl, aby seriály vyřešily chudobu rozvojových zemí a globální oteplování?
    Zakladni tutorialy uz existuji spoustu let. Vse ostatni je jen zbytecne kopirovani kopirovaneho, na sto zpusobu. Zbytecne.
    Tak teď nevím, jestli bych neměl vyházet všechny kuchařské knihy a nechat si jen Dobromilu...

    Já naopak - a podle ohlasů pod jednotlivými díly i čtenáři - považuji podobné návody za dobrý způsob, jak zajímavým způsobem přiblížit možnosti, které program nabízí. Ale pokud můžeš doložit, že jde o kopii, budeme to řešit. Nemyslím však, že by to tak bylo. Spíš máš potřebu to úsilí trochu shodit. Proč, to nevím.

    Vím však, že talent máš. Pojď se tedy podílet na tutoriálu, který budeš ty považovat za hodnotný.
    26.4.2006 22:28 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP v příkladech - 13 (mapa k pokladu 2)
    Ano, tyhle řeči fakt žeru. Ať už jde o článek na jakékoliv téma, vždycky se najdou experti, kteří umí všechno líp a taky to vždycky řeknou. Na tom by ostatně nebylo nic závadného, ba naopak. Jenže ono to obvykle u toho mluvení i skončí.

    Díky všem, kdo píšou články. Ať už to jsou profíci nebo "jen" začátečníci, kteří rádi s nečím seznámí i jiné začátečníky.
    25.4.2006 10:49 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP v příkladech - 13 (mapa k pokladu 2)
    celý hodně rozsáhlý seriál je na linuxsoftu
    27.4.2006 16:00 Stepan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP v příkladech - 13 (mapa k pokladu 2)
    Ahoj, mne jako uvod do GIMPu velmi dobre poslouzila kniha Grokking the GIMP. Je volne dostupna na

    http://gimp-savvy.com/BOOK/

    Obrazky co tam jsou sice taky nejsou nijak oslnive, ovsem je tam vse pekne vysvetleno od zakladu, vcetne drobneho uvodu do barevnych prostoru. Pokud se o GIMP opravdu zajimate, muzu vrele doporucit. Je to navic dost ctive.
    25.4.2006 10:14 Murděj Ukrutný | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP v příkladech - 13 (mapa k pokladu 2)
    Jestě by to chtělo stín pod mapou takto to vypada jako by byla mapa "přilepená" na podkladu
    22.12.2006 21:40 hafik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP v příkladech - 13 (mapa k pokladu 2)
    Ja chcem len dodat je dobry cesky manual je na http://docs.gimp.org/cs
    30.1.2011 01:08 MalejDoom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP v příkladech - 13 (mapa k pokladu 2)
    Kde je Terminal? :D dík za odpoved xD

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.