abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 11:44 | Zajímavý software

    NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 10:55 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | IT novinky

    IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:44 | Zajímavý článek

    Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 30
    včera 01:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 16:44 | IT novinky

    Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    5.6. 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 10:22 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    5.6. 01:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    31.8.2006 14:21 vitas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jazyky a překladače - 4 (syntaxe 2)
    Ani Lisp se nedá popsat regulárním výrazem.
    31.8.2006 15:47 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jazyky a překladače - 4 (syntaxe 2)
    Máš pravdu, Lisp ne, nechal jsem se unést :-).
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    1.9.2006 10:38 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jazyky a překladače - 4 (syntaxe 2)
    ...to je prece ten hezky dukaz o parovani zavorek a stavech automatu ;-]

    btw. nevim jak lisp, ale treba scheme podle R5RS neni bezkontextova gramatika (popis kvazikvotovani tam zavazi), ale pokud se odstrani z gramatiky a presune se do standardni knihovny uz to funguje...
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    31.8.2006 14:27 Abraxis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jazyky a překladače - 4 (syntaxe 2)
    Zaslechl jsem neco v tom syslu, ze narozdil od C nelze C++ popsat LR(1) gramatikou - nevite nekdo o tom neco blizsiho? (jak to je a proc?) Dik.
    31.8.2006 15:23 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jazyky a překladače - 4 (syntaxe 2)
    Něco je k tomu napsáno v http://www.antlr.org/article/needlook.html, případně na http://gcc.gnu.org/ml/gcc/2005-03/msg00757.html. Jak se zdá, tak parsování C++ závisí na sémantice. Potíže asi dělají jmenné prostory a šablony. Ale nikdy jsem se problematice parsování C++ nevěnoval, protože platí toto
    C++ is an extraordinarily difficult programming language to parse.
    Podobně obtížné je parsování perlu. V podstatě je to tak složité, že jediný parser perlu je perl samotný. Pokud vím, tak používá upravenou verzi bisonu.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    31.8.2006 18:26 Jiri Uncovsky | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jazyky a překladače - 4 (syntaxe 2)
    Kéž by jen C++, ani C nejde jednoduše parsovat LR: gamma = (alpha) + beta;
    31.8.2006 20:58 Jan Včelák | skóre: 28 | blog: Fcelda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jazyky a překladače - 4 (syntaxe 2)
    printf("%s\n", s); if (n == 10)

    Tohle by udelalo chybu i v Perlu. Myslim, ze autor zamyslel napsat:

    printf("%s\n", s) if (n == 10);
    31.8.2006 21:04 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jazyky a překladače - 4 (syntaxe 2)
    To je pravda, ono to není správně ani v C, ani v Perlu :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    C++ bych v tomhle serialu radsi v zadnem prikladu ani nezminoval. To neni jazyk, ktery byl navrzeny, ale ktery se vyvinul. A je to pekny brus vcetne nejednoznacnosti v prekladu.

    Kdyz uz ke treba uvadet nejaky hezky objektovy jazyk nad kterym se premyslelo, tak Java, nebo C#.
    Marek Bernát avatar 1.9.2006 09:03 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++
    Pekný objektový jazyk, nad ktorým sa premyšľalo, už uvedený je. Ale možno by naozaj stálo za to uviesť škaredý objektový jazyk, ako Java, C#…
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    1.9.2006 12:42 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++
    Škoda, že 90+ % lidí po přečtení Tvého příspěvku asi začne přemmýšlet „který z nich že je sakra pěkný?“…
    Marek Bernát avatar 1.9.2006 13:14 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++
    Ja predsa nepíšem tie komentáre len tak pre hocikoho :-D
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Vaše politické názory jsou nezajímavé.
    Marek Bernát avatar 1.9.2006 21:51 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++
    Podobne.
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Mikos avatar 5.9.2006 01:02 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++
    Přesně tohle jsem chtěl napsat taky :-) Vždyť je tam uveden ten objektový jazyk nejobjektovějších, ten nejhezčí z nejhezčích, Smalltalk :-) S tím se jav či C# nemůžou naprosto srovnávat... to jsou proti němu ubohé bezmeky ;-)

    I když já přesto radši Python, ač není tak čistoskvoucí jako Smalltalk ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    5.9.2006 04:38 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++
    Doufejme, že jednou vyvinou PyNish, PyRsil nebo PyRiel a vyperou ho dočista do čista. :-D
    5.9.2006 09:14 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++
    Nejhorší je, že mě musel Pavel Křivánek upozornit, že mám v tom Smalltalku chybu. Metoda if: tam standardně není, patří tam ifTrue:. I když syntakticky to dobře je a doprogramovat metodu if:, tak, aby se dala zaměnit s ifTrue: je tak jednoduché, až to hezké není :-D.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    5.9.2006 12:57 Pavel Křivánek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++
    Mezi námi, ona není jediná :-) U příjemce ifTrue: měly být obyčejné závorky, blok zde nedává smysl. Dále n je celočíselný objekt, která nezná zprávu čárka, takže by se této proměnné měla poslat nejdříve zpráva asString, a navíc se ten kód funkčně neshoduje s tím v C. Ale i tak to je syntakticky stále validní smalltalkovský kód.
    5.9.2006 15:52 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++
    Já si ten Squeak budu muset stáhnout a otestovat, protože jsem ve Smalltalku dělal chvilku. Ale díky, tohle se mi hodí do další části o sémantice :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    5.9.2006 13:19 Pavel Křivánek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++
    Smalltalk není vrchol dokonalosti. Kupodivu existuje jazyk, který elegantně řeší řadu jeho drobných nedostatků a přidává nové zajímavé vlastnosti, jako je dynamická násobná dědičnost. A kupodivu toho jeho autoři dosáhli zjednodušením Smalltalku! Tento přístup se bohužel ve vývoji programovacích jazyků nevidí moc často. Ten jazyk se jmenuje Self. Nicméně Smalltalk je taky použitelný ;-)
    Mikos avatar 5.9.2006 15:41 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++
    O Selfu jsem četl, přišel mi jako nesmírně zajímavý jazyk, ale když sem hledal nějakou použitelnou implementaci pro Linux a nějakou rozsáhlejší dokumentaci, příklady, atp., nic sem nenašel. I když možná sem jen hledal špatně, nevím ;-) Našel sem i nějaké prezentační video kde autoři mluví o Selfu, ale žádné skutečně použitelné materiály ne. Z toho vyhledávání mi přišlo, že je to bohužel mrtvý jazyk... krásný projekt, který však nikdy nebyl programátorskou veřejností nějak víc vzat v potaz...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    1.3.2007 20:42 www
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jazyky a překladače - 4 (syntaxe 2)
    Opravte si: "extended Backus Noam form". Ma byt: "extended Backus-Naur form".

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.