NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.
IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.
Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.
Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.
Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.
MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.
Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.
Databáze DuckDB (Wikipedie) dospěla po 6 letech do verze 1.0.0.
Ahoj,
snažim sa učiť C++ a zároven Cimg, mám 2 otázky
1. Otvorim si obrázok a chcem ho zmenšiť ako iný obrázok
CImg\ srcimg("test.jpg") ;
unsigned char res_img = srcimg.get_resize(new_width,new_height);
Kompilácia hádže:
cphix.cpp:72: error: cannot convert 'cimg_library::CImg< unsigned char>’ to 'unsigned char’ in initialization
2. Druhá otázka. Mam načítaný obrázok ako srcimg, chcem ho odovzdať ako parameter funkcii.
void analysis (unsigned char srcimg2[][1040][0][2] )
{
...
}
analysis (srcimg);
Tu komplilacia hádže:
cphix.cpp:79: error: cannot convert 'cimg_library::CImg\’ to 'unsigned char (*)[1040][0][2]’ for argument '1’ to 'void analysis(unsigned char (*)[1040][0][2])’
Skúšal som rôzne varianty v analysis (...) , napr. srcimg2, srcimg2[], ale nikdy to nebralo... Skúšal som aj čítať manuál aj google a živého človeka tu nemám ktorý by mi poradil....
Vopred vďaka za radu...
CImg
, asi bys s tím tedy tak měl pracovat. Sám se ti na pole unsigned char, nebo dokonce na jediný unsigned char, nepřevede. Pokud chceš získat nějaké pole, CImg na to nejspíš bude mít nějakou metodu.
Třeba funkci analysis
bych deklaroval nějak jako void analysis (const CImg &img)
.
void analysis ( const CImg &srcimg2 )
#kompilacia:
cphix.cpp:20: error: expected ‘,’ or ‘...’ before ‘&’ token
cphix.cpp:20: error: ISO C++ forbids declaration of ‘CImg’ with no type
cphix.cpp: In function ‘void analysis(int)’:
Už som to vyriešil, správna syntax je:
void analysis ( CImg<unsigned char> srcimg2 ) { ..... }
analysis (srcimg);
jedine čo mi nie je jasné je, či ten srcimg2 je nový objekt alebo len pointer na ten istý.... a aj to ma zaujíma iba z hľadiska využitie pamäte...
srcimg2
, je to nový objekt, do kterého se zkopíroval obsah toho z volající funkce - v paměti by tedy byly dva. Kdyby to bylo *srcimg2
, byl by to jen pointer na původní objekt. A &srcimg2
by byla reference na původní objekt.
no borím sa s tým ale neviem na to príjsť. Mám takýto zápis:
void analysis( CImg<unsigned char>* srcimg2)
analysis (&srcimg)
to skompiluje a aj zbehne, ale neviem ako k tomu srcimg2 pristupovať (teda získavať stadiaľ RGB hodnoty).
štandartná syntax je 'srcimg2(0,0,0,0)', ale vypísalo mi že k srcimg2 sa nemôže pristupovať ako k funkcii...
Viem že je to príliš špecifické možno to skusim priamo na cimg fore...
(*srcimg2)(0,0,0,0)
Tiskni Sdílej: