abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 11:44 | Zajímavý software

    NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 10:55 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | IT novinky

    IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:44 | Zajímavý článek

    Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 29
    včera 01:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 16:44 | IT novinky

    Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    5.6. 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 10:22 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    5.6. 01:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník

    Dotaz: Správa C++ projektů (odkazy ve správě verzí?)

    microcz avatar 26.8.2011 13:32 microcz | skóre: 18 | blog: Michalův zápisník | Praha
    Správa C++ projektů (odkazy ve správě verzí?)
    Přečteno: 362×
    Dobrý den,

    předem se omlouvám za případnou stupiditu dotazu, ale potřeboval bych od Vás poradit....

    Pracujeme ve firmě na několika rozsáhlejších projektech v C++. Jednotlivé projekty mají mezi sebou závislosti, například projekty B a C používají různé podmnožiny z množiny tříd projektu A, který byl vytvořen dříve. Zároveň pro projekt A beží podpora a je potřeba uvedené třídy měnit (vylepšovat, opravovat)

    Řešením by mohlo být rozdrobit projekty do mnoha malých knihoven a v každém projektu si pak stahovat ze správy verzí aktuální verze potřebných knihoven. V jave by tohle byla paráda, ale problémem je C++ ... psát CMake pro každou knihovnu, uvažovat fakt že každá knihovna může být závislá na jiných knihovnách, být schopen zkompilovat každou knihovnu pro všechny požadované architektury, operační systémy a začlenit ji do projektů, nutnost stromovitě překompilovávat závislosti, to vše činí z tohohle způsobu řešení peklo.

    Proto bych se chtěl zeptat zda nějaký existující verzovací systém neobsahuje něco jako tvorbu odkazů...

    PŘEDSTAVA:
    1. Existovali by oddělené složky pro projekty A,B,C...atd
    2. Každý projekt by měl svou adresářovou strukturu, ale z růzých míst v B a C by mohli být odkazovány třídy nebo celé adresáře projektu A.
    3. Pokud by někdo stáhl z repozitáře pouze projekt B nebo C, stáhli by se mu místo linků reálné soubory a adresáře, aniž by vědět o přítomnosti linků na projekt A, při commitu změn v těchto souborech by se ale updatovaly i soubory v A.
    Zdá se Vám to jako hloupost? Jak byste podobný problém řešili vy?

    Odpovědi

    26.8.2011 16:47 vbar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa C++ projektů (odkazy ve správě verzí?)
    Subversion podporuje symlinky, ale bohužel nikoli pod Windows... Osobně jsem tenhle problém řešil na svém posledním projektu hrubou silou, tj. sdílené soubory se udržovaly zvlášť a každý projekt který je potřeboval si je v rámci buildu zkopíroval. Je pravda že to ten build komplikuje, a dělat změny na originálu mimo projekt je nepohodlné, ale pro podporu bouřlivě se vyvíjejících závislostí a obskurních platforem to má své výhody. Stabilnější části jsem ale stejně tlačil do sdílené knihovny - kolik jich na konkrétním projektu má být a jak velké je podle mně hlavně otázka osobních preferencí architekta...
    26.8.2011 18:40 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa C++ projektů (odkazy ve správě verzí?)
    Subversion hlavně podporuje svn:externals a není problém sdílený kód umístit do jedné složky, kterou takhle „nalinkujete“. S tímto přístupem mám na Windows dobré zkušenosti. Nicméně už nějakou dobu používám git, který externals umí také.
    26.8.2011 17:43 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa C++ projektů (odkazy ve správě verzí?)
    Dejte si to vše do jednoho repa, nebo vyjměte z A jednu knihovnu na kterou budou odkazovat A B C.
    aniž by vědět o přítomnosti linků na projekt A, při commitu změn v těchto souborech by se ale updatovaly i soubory v A
    To je dost nebezpečné řešení.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    26.8.2011 20:33 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa C++ projektů (odkazy ve správě verzí?)
    Nebezpečného na tom není nic.

    Akorát normálnější je sdílená knihovna (blouznění tazatele o samostatných makefiles nechápu, to snad už takhle je, nebo má rozbitý build system).
    Josef Kufner avatar 29.8.2011 22:34 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Správa C++ projektů (odkazy ve správě verzí?)
    V Gitu bych to řešil pomocí submodulů.

    Ten makefile napíšeš jen jednou a pak ho budeš jen kopírovat a kopírovat pro každou knihovnu.

    Závislosti můžeš vyřešit celkem jednoduše malým scriptem. V kořeni každého submodulu bys mohl mít soubor, kde na samostatných řádcích budou uvedeny závislosti dané knihovny. Pak jen uděláš cat lib/*/závislosti | uniq a odečteš seznam souborů (| while read d ; do [ -d "$d" ] || echo "Missing $d" ; done).

    Build takového projektu bude jen o tom, že v tom adresáři lib/ budeš mít makefile, který rekurzivně zavolá makefily všech knihoven. Pokud je pořadí kompilace důležité (nemělo by být, hlavičkové soubory by měly stačit), tak ty soubory se závislostmi jednoduchým scriptem poskládáš do makefilu (každý soubor spojit v jeden řádek uvozený jeho jménem a dvojtečkou, tedy ještě to asi bude chtít převést názvy na jména archivů knihoven). Jo a ten makefile v lib zavoláš na začátku kompilace tvého projektu.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.