abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (90%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 1071 hlasů
     Komentářů: 17, poslední včera 15:31
    Rozcestník

    Dotaz: Jaky SSD do X230?

    22.10.2016 14:32 petrfm
    Jaky SSD do X230?
    Přečteno: 863×
    Ahoj, poridil jsem X230 a resim dilema, jaky do toho narvat disk. V soucasne T400 jsem mel 120GB intel 520 s MLC pametmi (velka spokojenost) na Kubuntu a na puvodnim plotnovem disku jsem mel Win7 - misto cdrom. X230 ma jen jednu pozici na 2.5" sata a pak mSata. Premyslim, ze bych se plotnoveho disku zbavil a take se zbavil windows, protoze jsem je uz skoro vubec nepouzival a kdyz obcas potrebuju nejakou utilitu, ktera bezi jen pod WIN, dokazu docela uspesne virtualizovat treba XPcka, tak proc bych mel mit WIN v dualbootu.

    Otazka 1 : Jaky disk ze soucasne nabidky byste vybrali? Premyslim nad Crucial MX200 - 250GB 2.5", nebo Crucial MX200 250GB mSATA. Take lide doporucuji Samsung 850 EVO, ale ten pouziva TLC pameti, coz se mi nelibi a udajne je pomalejsi, ale uzivatelske benchmarky nekdy ukazuji zavratne hodnoty a ve srovnani s crucialem, dokonce i nad tim mym intelem 520 vychazi lepe, tak nevim.

    mSata je drazsi, ale dava mi moznost do budoucna poridit druhy disk treba samostatny 128GB pro WIN7 nebo plotnovy disk, kdyby ssd byl maly.

    Otazka 2 : Provozujete nekdo SSD s dualbootem win? Prijde mi to jako zverstvo, ale kdybych zjistil, ze z nejakeho duvodu potrebuju na stroji fyzicky WIN, tak by to byla moznost.

    Otazka 3: A posledni vec - mam na starem NB kubuntu 14.04, v nem spousty instalovanych programu. Puvodne jsem si myslel, ze prejdu s novym notebookem na nove kubuntu, ale co tak ctu, nerisknu provozovat nove KDE ve firme, kde potrebuju, aby to bezelo stabilne a nemuzu si dovolit resit nejake bugy. Pred casem jsem cetl, ze udajne linuxu nevadi, kdyz vezmu disk s funkcnim systemem a vrazim ho do NB s jinym HW, pokud to neni neco extra specifickeho, tak to pojede. Je to pravda? Muzu tedy nainstalovat na novy SSD ciste kubuntu a potom jenom prekopirovat soubory, abych nemusel instalovat vsechny programy a upravy, co jsem si delal pro KDE znova?

    Diky za nazor a pripadne rady, P.

    Odpovědi

    k3dAR avatar 22.10.2016 19:34 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaky SSD do X230?
    1) Transcend 370 jde o MLC (ne 370S(Silver))
    2) Neprovozuju, ale neni duvod pro by to nechodilo ("akorat" nebude mozne pouzit full-disk luks sifrovani)
    3) lze prendat disk (nebo zkopirovat na jinej) to extra specificke je jedine ze bys mel doinstalovan uzavrenej ovladac pro AMD nebo Nvidia, coz by ale v nejhorsim zkoncilo jen tak ze nenastartuje grafika, takze bys ten ovladac odinstaloval v konzoli a po restartu by to najelo, absolutne nevadi zmeny ide=>sata, zmeny cpu architektury, chipsetu, radicu...
    Windows si drzej databazi aktualnich/nainstalovanych zarieni a pri prendani jsou mimo a je loterie jestli se proberou a jak to bude stabilni(jinak lze pouzit pred prendanim ve win: "sysprep /generalize" co tomu pomuze), Linux si pri kazdem startu ocucha dostupny HW a nahodi pro nej ovladace, takze zmena HW je mu ukradena a nemusis nic resit...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    22.10.2016 20:51 petrfm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaky SSD do X230?
    ad3 to zní právě až tak neuvěřitelně, ze se se mi tomu nechce verit :-))) prave proto, ze jsem odkojeny na DOSu a pak WIN 95,98,XP atd, kde absolutne kazda zmena HW vyzadovala reinstall. Takze linux ma ovladace v jadre a kdyz nainstaluju bezne distro, nijak se neupravuje, jsou tam proste ovladace pro vsechen dostupny HW? Takze skutecne migrace se da resit pouhym kopirovanim? Bude asi problem s Legacy/UEFI, takze budu muset distro na novy disk klasicky nainstalovat, ale veskere dalsi nastaveni muzu prenest, takze se vyhnu vsemu tomu srani? Uz ani netusim, co vsechno jsem instaloval a nastavoval, cili by mi mozna prospelo, nainstalit si to znova a vyhnout se zacatecnickym chybam, kdy clovek instaluje kazdou kravinu (na tom KDE jsem se linux defakto ucil, takze jsem kolikrat fakt zkousel a zkousel, dokud TO nefungovalo. S ovladaci grafiky jsem si taky hral, atd.)

    A dalsi, co mne desi, ze to neni jako ve win, kde se podivam, jaky SW mam nainstalovany, zalohuju si program files, dokumenty a jsem "v suchu". V linuxu do toho tak nejak "nevidim". Mozna je to jen pocit, ale vnimam to tak. Poprve budu migrovat, tak z toho mam proste strach, nechci se do toho na tyden zahrabat :-) Ale dokud nebude novy NB fungovat, stary NB s diskem necham v provozu a nebudu nic mazat, at o neco neprijdu.
    23.10.2016 00:35 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaky SSD do X230?
    Proč je to k neuvěření? IBM OS/2 Warp šel taky takhle klonovat - stačilo zkopírovat disk a obnovit MBR z diskety. V DOSu se to dělalo taky tak. Aha, MS to ve Windows musel nějak zkomplikovat, takže znalosti o tom, že to jde i jednoduše, se vytratily...
    23.10.2016 12:21 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaky SSD do X230?
    Tak ono az s Win prislo to jejich "plug and play" a automaticka instalace ovladacu, ne? Treba na DOSu mel clovek ovladac maximalne pro cdromku a sit, zbytek si resil vzdycky dany SW - grafiku, apod.

    A ja se poprve realne setkal s linuxem az v dobe win7, takze proto mne to prekvapuje :-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    k3dAR avatar 23.10.2016 20:47 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaky SSD do X230?br.br
    v dobe dosu byl uz davno multitaskovy graficky operacni system na hw co zvladal 4kanalove audio, syntezu, tisice barev a samozrejme neco jako plug and play, Amiga se systemem Workbench... prisla v 1985 a mela autoconfig ;)
    byla sranda sledovat jak na Amize je vynikajici zvuk a grafika, graficke prostredi a kolega s PC mel DOS+NortonCommander a hry tam vypadali mnohem hnusnejsi a na speakeru to skripalo a lidi si delali na paralelni port doma zvukovky co aspon vzdaaaalene se priblizili zvuku z Amigy...
    naopak bylo smutne sledovat jak Amiga propada pod PC, jak Windows vyhrava nad mnohonasobne lepsi OS/2 atd...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    Max avatar 22.10.2016 21:30 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaky SSD do X230?
    MLC, TLC, je to jedno.
    Samsung neberu kvůli problémům s řadičem/fw. Možná to dopilovali, možná ne.
    V jobu jedeme Crucialy (M4, MX100, MX200, MX500, BX200, MX300 ...) a ok. SW support mají (fw vydávají) a není problém.
    Do privatu jsem nakupoval kvůli ceně převážně Transcend 370S a taktéž spokojenost (první lidi před rokem a půl a 0 reklamací).
    Do svého privátu nakupuju bazar / z aukra (převážně intel ssd, ale i nějaké Kingstone) a také plně ok.
    To, zda jít to mSATA, nebo ne, to je tvoje věc. Druhá otázka je také jen čistě tvoje věc. To se prostě musíš rozhodnout sám. Když se nedokážeš sám rozhodnout, hoď si kostkou, co na to říci.
    Poslední dotaz : ano, stěhování systému není problém, pro linux od počátku bytí a pro windows v poslední době taktéž ne.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    22.10.2016 21:36 petrfm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaky SSD do X230?
    byl jsem rozhodnuty pro ten crucial ale nahlodali jste mne... http://ssd.userbenchmark.com/Compare/Transcend-SSD370S-256GB-vs-Crucial-MX200-250GB/m26718vs3196

    jinak jaky je rozdil mezi tim skem a 370? podle testu to vypada, ze sko je lepsi, navic je o cca 4 stovky levnejsi http://ssd.userbenchmark.com/Compare/Transcend-SSD370S-256GB-vs-Transcend-SSD370-256GB/m26718vs2701

    asi pujdu do sata. kdyby nebylo misto - casem, tak zase mezitim ssd spadnou a muzu pridat druhy prave do msata. ale spis kdyz zase vymenim NB, bude uz msata mimo kurz, kdezto sata disk pouziju vzdycky, nebo se alespon lepe proda.
    Max avatar 22.10.2016 22:54 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaky SSD do X230?
    370 - Plastic casing
    370S - Aluminum casing
    A czc udává u verze "370" rychlejší zápis - 470 (verze 370S má vedených 320)
    Více nevím, ale já vždy kvůli ceně bral 370S.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    k3dAR avatar 23.10.2016 06:16 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaky SSD do X230?
    ruku do ohne za to nedam, ale:
    370 - NAND 20nm
    370S - NAND 16nm
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    23.10.2016 12:18 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaky SSD do X230?
    Ano, to jsem taky prave nekde cetl - ale, ma to nejaky zasadni vliv na neco? na co? zivotnost? rychlost?
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    k3dAR avatar 23.10.2016 20:57 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaky SSD do X230?
    teoreticky prave ze na oboje... zivotnost tezko posoudit, rychlost dle tohoto user-prumerovanej benchmark naopak mluvi pro 370S, predpokladam ze to zavisi na vice faktorech...
    ja mam Transcend 370 v RaspberryPi2 tam tu rychlost tak neresim :-D
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    23.10.2016 22:33 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaky SSD do X230?
    RPi2? jak jsi to tam pripojil? :-) pres USB-SATA? ma to nejaky zvlastni vyznam, kdyz se do nej da vrazit rychla SD karta?
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    k3dAR avatar 23.10.2016 23:02 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaky SSD do X230?
    mel sem tam nejdriv system na microSD Sandisk EVO (EVO+ sem nezkousel, PRO/PRO+ by vysla draz nez to SSD vcetne redukce :)
    cteni z te microSD by slo, ale v momente zapisu to slo do kytek, kdyz pustil apt-get upgrade tak sem system nemohl az "par desitek(?)" minut pouzivat, nic neslo pustit, zmenit dir bylo peklo...
    s tim SSD nemam absolutne zadnej problem, pri upgrade (nebo cokoliv jineho co mi generuje vice zapisu) nepoznam ze se neco deje, Palemoon beha mnohem rychleji kvuli cache...
    pripojene to mam pres mSATA SSD => redukce mSATA do USB=>USB2USB kloub, takze to mam otocene dospod RPi a neprekazi to ani kabel, vcetne 64GB SSD to stalo ~1100Kc :)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    24.10.2016 00:14 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaky SSD do X230?
    Tak to jo :-) na tu redukci mSata koukám, super. To provozuješ Rpi2 jako desktop? Zkoušel jsem kdysi Rpi1 a bylo to tragicky slabé i na web, do Rpi2 jsem přímo dával KODI a nic jiného jsem už nezkoušel. Hodilo by se mi něco, co málo žere domů, pro ženu na web a děti na gcompris :-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    k3dAR avatar 24.10.2016 23:13 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaky SSD do X230?
    tak nemam to jako primarni desktop, ale snazil chvili sem to tak zkousel pouzivat a dobry, jinak to mam jako primarni televizi s Kodi, akorat me mrzi ze Kodi musim vypnout abych se dostal k destkopu, maj to nejak prekopane vuci x86, kde staci alt-tab, nebo \ pro prepnuti fullscreen/window... trochu se se v tom hrabal, ale nepodarilo se...
    jinak mam na tom Raspbian ale misto LXDE sem doinstalovl Xfce... s Palemoonem je web v pohode, ale cim vic tabu otevres tim vic narazis na 1GB, rychloste mi to prijde v pohode, ale nekomu to muze pripadat trochu vlacne v porovnani s nejakym Atomem, nebo dokonce s i5 ;) gcompris muzu zkusit, ale jestli mas RPi2 nebude lepsi kdyz vrazis tam jinou kartu a zkusis si sam? :)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    25.10.2016 01:53 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaky SSD do X230?
    hele jasny :-) ja te nechci do niceho honit, spis mne zajimalo, jak na tom jede web, atd. Mam tady dve lenova thinkcenter co mi zbyly po stehovani skladu, s nejaky core2duo, takze do placnu pod stul, pripojim na druhy vstup monitoru a bude. Vyhodou je, ze to uz ma nainstalovany i linux :-D jedina nevyhoda, ze to dost zere, ale cas jsou taky penize.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    k3dAR avatar 25.10.2016 17:57 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaky SSD do X230?
    ja to pochopil tak ze RPi2 mas na stole, takze nez ti zprostredkovane psat jak to/co chodi, ze to muzes zkusit :) pokud nemas, tak ti muzu neco zkusit kdyz napises co, gcompris se instaluje :)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    k3dAR avatar 25.10.2016 17:59 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaky SSD do X230?
    pro prohlizec na RPi3, porovnani RPi2 a RPi3 a dalsi, zkoukni nejake video ;)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    25.10.2016 19:00 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaky SSD do X230?
    Jo, doslova mam rpi na stole, protoze jsem ho po stehovani odpojil od televize a jeste jsem ho nepripojil :-) ale hned od zacatku jsem ho kupoval na KODI, takze tam primo letelo distro s kodi, proto jsem nemel moznost a popravde ani duvod zkouset desktop :-) Sranda je, ze asi 14 dnu potom, co mi prislo domu, vyslo RPi3. To by mne mr-lo, ale co nadelas :-DDD

    Jinak kodi na 1cce lagovalo jako prase, na dvojce je to uz docela slusne pouzitelne, tak z toho usuzuju, ze trojka by uz by byla pouzitelna i na to obcasne brouzdani :-) Pritom stoji asi o stovku, nebo o dve vic.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    k3dAR avatar 25.10.2016 19:24 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaky SSD do X230?
    na 2 docela slusne pouzitelne? me prijde absolutne rychle, mozna si pouzil stare/spatne distro, uz nevim kdere "kodi distro" to bylo ale nejake sem mel take vlacne a kdyz pri prehravani zobrazil menu tak bylo dost pomale a video se trhalo... zkusil sem pak jine a to bylo ok, jeste sem pak zmenil nastaveni aby neomezovalo fps menu pri prehravani videa, nakonec sem do Raspbianu pridal repositar s Kodi16 a chovalo se stejne vyborne takze jedu na tom, neresim vyssi rozliseni, 720p je asi maximum co sem na tom pustil a v pohode, bezne to pouzivam na iptv 720x576 h264+aac a nepoznam rozdil oproti notasu s i5 :)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    25.10.2016 20:03 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaky SSD do X230?
    To je subjektivni pohled. Tobe se muze zdat ferrari absolutne rychle, ja si myslim, ze je docela slusne rychle :-) Proste to fungovalo, nelagovalo to, ale myslim si, ze uplne bez prodlevy to nechodilo, bylo to proste akorat, necekal jsem. RPi1 se casto zahryzlo treba na 10 sekund a cekal jsem jak ocas, nez se otevre nabidka.

    RPi 2 je v pohode, mne ale nastvalo, ze tak rychle prisla trojka, byl bych si byval ten tyden, nebo dva pockal a ty dve stovky priplatil :-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    k3dAR avatar 25.10.2016 20:17 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaky SSD do X230?
    no treba si prave mel/mas to vadne/stare Kodi distro ;) nebo pokud ti Kodi na i5 neprijde absolutne rychle ;)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    25.10.2016 20:35 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaky SSD do X230?
    ja jsem kodi na i5 nikdy nespoustel.. nemam tu potrebu. IMHO kodi je na multimedialni centrum. Na desktop/notebook mi staci SMplayer
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    pavlix avatar 25.10.2016 08:42 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaky SSD do X230?
    Zkoušel jsem kdysi Rpi1 a bylo to tragicky slabé i na web,
    Co to znamená tragicky slabé i na web? Browsing je nejnáročnější věc, kterou na desktopu potřebuju provozovat, všechno ostatní je alespoň teoreticky možné offloadovat. A myslím, že to platí pro většinu liďí. Nebude to platit pro specializované desktopovéaplikace, ale tam se zase o rpi nebudeme vůbec bavit.

    No já jsem viděl nějakou ne až tak drahou šikovnou desku od asrocku, která dokonce jela na „laptopový“ zdroj. Tady to někdo ukazoval. Já jsem bohužel krátce předtím koupil jiný asrock bez této vlastnosti jako základ pro servřík (4x sata), ale jako desktop jsem ho nezkoušel ani jsem nezjišťoval detaily ohledně spotřeby.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    25.10.2016 13:17 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaky SSD do X230?
    To máš pravdu, na druhou stranu, myslel jsem to tak, že web je dnes to základní, co od desktopu člověk očekává. Jako náročnější věci vidím třeba editaci fotek, videa, nebo přehrávání filmů. IMHO prohlížení webu by MĚLO být méně náročné, než přehrávání SW dekodovaného videa. Že to dnes bývá často naopak, je smutné :-(

    Jo, na tu desku jsem měl taky zálusk, nějak 1900DC, to DC na konci označuje napájení napaječem pro notebooky, místo ITX. Ale ve finále jsem dotáhnul server domů, je to klasické C2D, lenovo thinkcenter, protože když si spočítám, kolik stojí ten asrock, jak dlouho ho budu mít, než ho zase vyhodím, resp. vyměním a kolik za ty roky propálím, tak i kdyby to byly 2 tisíce navíc, tak reinstalaci toho systému zabiju jeden, dva dny a ty peníze hravě vydělám tím, co mne živí.

    Vždycky prostě neplatí, že když úspořím 20W příkonu, tak na tom vydělám. I čas má svou cenu, na to lidi zapomínají. Když spočítám, kolik jsem ho "promarnil" u různých arm desek, měl bych předplacený ČEZ na 5 let :-) To promarnil dávám do uvozovek, protože já si s těma deskama hrál proto, abych se něco naučil. Úspora byla druhotná věc. Ale MiniITX sestavy jsou klasické x86 kompy, na tom se člověk nic moc nového nenaučí.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    25.10.2016 13:20 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaky SSD do X230?
    Jinak kdybych řešil NOVÝ server, kde bych instaloval vše znova, od píky, tak jasně, ten miniITX je jasná volba. I když... mají dost drahé skříně. Dnes seženeš za pár korun ojeté Lenova, které žerou o 20W více a na server to stačí. Navíc se skříní. Je třeba to rozpočítat na roky, kolik propálíš, aby se to zaplatilo. Pak samozřejmě ten asrock má novější - levnější a rychlejší paměti a modernější rozhraní a našlapanější grafiku. Navíc, třeba za 3-5 let pořád půjde prodat. To za likvidaci toho lenova bude potřeba spíš zaplatit :-D
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    pavlix avatar 25.10.2016 13:27 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaky SSD do X230?
    Bohužel už jenom přehrávání filmů z webu umí být náročnější než stažení a přehrání filmu lokálně (třeba i během stahování, což jsem s mplayerem běžně praktikoval). Celý problém je v tom, že musíš interagovat s externími poskytovateli, kteří nemají jediný důvod ti vyjít vstříc, spíše naopak.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    25.10.2016 13:48 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaky SSD do X230?
    Jojo a proto po odzkouseni jsem rpi1 na desktop zavrhnul, protoze je proste pro BEZNOU PRACI, ktera u vetsiny lidi zahrnuje i surfovani webem pomale. IMHO lepe poslouzi ojety repasovany NB, za podobnou cenu. RPi je super vec a libi se mi, ale jednicka je spise takove ARMove arduino, nez desktop, nebo multimedialni centrum.

    Proto mne prave zajimalo, jak je na tom dvojka, nebo trojka. Kdyz se podivam, jak bezi web na androidu, take na ARMu, staci tomu dvoujadro a sviha to docela hezky, takze si myslim, ze trojkove RPi za cenu +- 1000CZK je uz slusny adept na energeticky usporny a nenarocny desktop.

    Otazka je, jestli neni lepsi se podivat po nejakem ojetem tabletu s moznosti pripojit k nemu monitor po kabelu. Klavesnice a mys neni problem a android uz dneska na brouzdani webem staci. Pripadne se da pouzit vyrazeny chytry mobil. Treba moje ex xperie mk16i mela miniHDMI a dala se pripojit k televizi a fungovala pak jako takovy desktop s androidem.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    k3dAR avatar 25.10.2016 17:50 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaky SSD do X230?
    RPi1 CPU ARMv6 1x 700MHz a 512MB RAM
    RPi2 CPU ARMv7 4x 900MHz a 1GB RAM
    RPi3 CPU ARMv8 4x 1200MHz a 1GB RAM

    predstav si ze pri zkusenosti s "Pentium Mobile 1.5GHz + 512MB RAM" bys cekal ze "Pentium Core2Quadtro 2.4GHz + 1024MB RAM" bude podobne ;)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    Tomáš Bžatek avatar 25.10.2016 15:25 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaky SSD do X230?

    Mam dobre zkusenosti s Toshiba SSD, nyni brandovane jako OCZ. Zkus napr. OCZ VX500 - testy viz.http://www.storagereview.com/toshiba_ocz_vx500_ssd_review. Crucial (s Marvell radicem) mi uz jednou umrel a umrel tak, ze jsem z nej nedostal ani bajt.

    Koupim litajiciho tucnaka
    25.10.2016 15:30 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaky SSD do X230?
    Už mám na poště Transcend 370S, za chvíli si pro něj běžím, takže otázka vyřešena. Widle půjdou do virtuálu, kam patří, vlastní partyšna, potažmo disk je pro ně moc nóbl:-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    26.10.2016 21:45 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaky SSD do X230?
    Ad 2 - odpovim si sam, dnesnim poznatkem Nevim, zda to bylo ve starsim VirtualBoxu, ale v aktualni verzi jsem objevil bezesvy rezim... Kdy se na plose zobrazi jen konkretni aplikace, nebo okno z hostovaneho systemu. Takze se da pohodove pracovat s WIN aplikaci v prostredi LINUXu, bez nutnosti trapit se vine, apod. Cili pokud je dostatecne vykonny stroj a nepotrebuju spoustet hry, nebo narocne graficke programy, ztraci IMHO dualboot absolutne smysl. Mnohem pohodlnejsi je virtualbox + bezesvy rezim :-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    k3dAR avatar 26.10.2016 22:14 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaky SSD do X230?
    ano, bylo to ve starsi verzi, minimalne 7let od verze 3.neco ;)
    duvod proc resit pres wine (krome maleho vykonu hw) stale ale jsou, nekdo nepotreuje aby bezel dalsi os jen kvuli 1 aplikace, nebo nema Windows licenci, nebo nesouhlasi s EULA, nebo nechce bezet uzavrenej system, nebo nechce proste bezet Windows z jinych duvou :) ale mas pravdu, ze pri nenarocnych aplikaci (latka dle vykonu hw a uzivatele) je to rozhodne nejvhodnejsi reseni pri vyberu mezi DualBoot a tohle ;)
    pri potrebe vetsiho vykonu pak sahnout po KVM/QEMU (ja pouzivam z jinejch duvodu) ten ale nema bezesvy rezim, coz je jedina vyhoda VirtualBox pokud to nekdo pozaduje...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    26.10.2016 22:25 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaky SSD do X230?
    Tak ono KVM je hlavne na server, ne? Pro pristup k tem vidlim napr. pres RDP. Takhle to pouzivam v praci. A nekde jsem nasel nejakej patch, jak donutit desktopove Win aby v ramci RDP podporovaly ten bezesvy rezim - sdileni jedne aplikace jako okna. Nevim ted, jak se to jmenuje (moc slivovice), ale podporuji to az novejsi serverove edice win. Diky tomu patchi se da takhle pouzivat jedna aplikace vzdalene - napr. ucetni, nebo nejaky CAD soft :-) bez nutnosti rozbihat celou plochu.

    Jeste je otazka, jestli to podporuje i LINUX klient RDP - treba remmina. Ale myslim ze jo - uz je to dlouho, co jsem to cetl a mam to zahrabane nekde v zalozkach, nebyl cas to testovat
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    k3dAR avatar 26.10.2016 23:00 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaky SSD do X230?
    KVM(Kernel-based Virtual Machine) (wiki) je virtualizace primo Linux jadrem, kterou vyuziva QEMU pro primo virtualizaci, nesouvisi to s tim jestli na serveru nebo lokalne, to te zmatlo asi ze "Virt-Manager nad libvirt" umoznuje se pripojit k serveru kde pod KVM bezi virtualy, ale bezne je to pouzivat i lokalne, me treba vyhovuje ze si muzu jednotlive snapshoty virtualu primountovat a pristupovat k tomu mimo virtual (virtualbox pokud se to nezmenilo podporuje jen mount aktualniho stavu), to ze muzu zavrit okno a nevypnu tim virtual, to ze nemusim (ani automatem) resit prekompilaci vbox modulu pri upgrade jadra, priradit USB zarizeni bez potreby instalovat nejake extension a plno dalsich drobnosti...
    pokud bych hral hry tak bych pak vyuzil ze KVM umoznuje pridelit jednu fyzickou grafickou kartu naprimo/vyhradne pro virtual, to Virtualbox neumi...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    26.10.2016 23:46 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaky SSD do X230?
     tak bych pak vyuzil ze KVM umoznuje pridelit jednu fyzickou grafickou kartu naprimo/vyhradne pro virtual
    to jsem ani nevedl. Provozuju KVM na serveru. A protoze jsem ted serverik stehoval domu, vyuzil bych to, ze bych si mohl zvirtualizovat KODI a pripojit k nemu pres HDMI TV :-) Pak by to zralo jednu elektriku a pritom by virtualka "na hrani" neohrozovala virtualky "na praci".

    Mam tam integrovanou a moznost vrazit dedikovanou kartu. Tu dedikovanou pak priradim? To jsem fakt netusil, budu si to muset prostudovat. Ze se daji takhle prirazovat USBcka, to jsem delal, treba s tiskarnou, ze jsem ji pripojil k virtualce s widlema.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    k3dAR avatar 28.10.2016 01:55 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaky SSD do X230?
    osobne sem to tedy nikdy nezkousel, protoze mam same notasy a jedinej mini-itx desktop co ma ale cpu bez podpory virtualizace :) kazdopadne to neni jen nekde priradit ale asi se musi kolem toho trochu laborovat, asi ne kazda karta chodi atd.. info jak na debianu

    jinak nevim jestli to neni zbytenej kanon na Kodi, tohle se primarne pouziva pro 3D Windows hry kdy tim ziskas 95%(?) rychlost jako kdyby si nastartoval samotne Win... pro Kodi asi bude nejlepsi kdyz zapojis to RPi2 co mas na stole :) teda pokud z neho neches zkusit udelat ten desktop :)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.