abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (90%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 1061 hlasů
     Komentářů: 17, poslední včera 15:31
    Rozcestník

    Dotaz: sweethome3d sa nespustí - OpenGL problém

    26.4.2019 12:20 Snoro
    sweethome3d sa nespustí - OpenGL problém
    Přečteno: 479×
    Ahoj,

    mám problém so spustením programu Sweethome3d na Archlinuxe, okno programu sa normálne otvorí avšak hneď vybehne hláška "Sweethome 3D will exit now because of a fatal error in the 3D rendering system of you computer. Please update the DirectX/OpenGL drivers of your computer graphics card"

    Chyba po spustení cez terminál:
    [snoro@blackdevil ~]$ sweethome3d 
    com.jogamp.opengl.GLException: J3D-Renderer-1: createImpl ARB n/a but required, profile > GL2 requested (OpenGL >= 3.1). Requested: GLProfile[GL3bc/GL3bc.hw], current: 3.0 (Compat profile, compat[ES2], FBO, hardware) - 3.0 Mesa 19.0.3
            at jogamp.opengl.x11.glx.X11GLXContext.createImpl(X11GLXContext.java:440)
            at jogamp.opengl.GLContextImpl.makeCurrentWithinLock(GLContextImpl.java:765)
            at jogamp.opengl.GLContextImpl.makeCurrent(GLContextImpl.java:648)
            at jogamp.opengl.GLContextImpl.makeCurrent(GLContextImpl.java:586)
            at javax.media.j3d.JoglPipeline.createNewContext(JoglPipeline.java:6411)
            at javax.media.j3d.Canvas3D.createNewContext(Canvas3D.java:4612)
            at javax.media.j3d.Canvas3D.createNewContext(Canvas3D.java:2386)
            at javax.media.j3d.Renderer.doWork(Renderer.java:881)
            at javax.media.j3d.J3dThread.run(J3dThread.java:271)
    Error in Java 3D : 3 Renderer: Error creating Canvas3D graphics context
    
    evidentne je teda problém s verziou OpenGL, kde ja mám v3.0 a program potrebuje min. v.3.1, GPU je ATI Radeon HD4850, pozeral som wiki Archu ohľadom ATI, stále si však nejak neviem pomôcť, nejaké rady? Karta by mala zvádať až OpenGL 3.3, chyba bude teda zrejme v ovládači, nainštaloval som všetky možné aj nemožné balíky kt. sa spomínajú na wiki a stále nič, nejaké rady ako to spojazdiť, alebo mám smolu? ďakujem, pripájam výpisy:
    [snoro@blackdevil ~]$ vainfo
    vainfo: VA-API version: 1.4 (libva 2.4.1)
    vainfo: Driver version: Mesa Gallium driver 19.0.3 for AMD RV770 (DRM 2.50.0 / 5.0.9-arch1-1-ARCH, LLVM 8.0.0)
    vainfo: Supported profile and entrypoints
          VAProfileMPEG2Simple            : VAEntrypointVLD
          VAProfileMPEG2Main              : VAEntrypointVLD
          VAProfileVC1Simple              : VAEntrypointVLD
          VAProfileVC1Main                : VAEntrypointVLD
          VAProfileVC1Advanced            : VAEntrypointVLD
          VAProfileH264ConstrainedBaseline: VAEntrypointVLD
          VAProfileH264Main               : VAEntrypointVLD
          VAProfileH264High               : VAEntrypointVLD
          VAProfileNone                   : VAEntrypointVideoProc
    
    ----
    [snoro@blackdevil ~]$ glxinfo | grep OpenGL 
    OpenGL vendor string: X.Org
    OpenGL renderer string: AMD RV770 (DRM 2.50.0 / 5.0.9-arch1-1-ARCH, LLVM 8.0.0)
    OpenGL core profile version string: 3.3 (Core Profile) Mesa 19.0.3
    OpenGL core profile shading language version string: 3.30
    OpenGL core profile context flags: (none)
    OpenGL core profile profile mask: core profile
    OpenGL core profile extensions:
    OpenGL version string: 3.0 Mesa 19.0.3
    OpenGL shading language version string: 1.30
    OpenGL context flags: (none)
    OpenGL extensions:
    OpenGL ES profile version string: OpenGL ES 3.0 Mesa 19.0.3
    OpenGL ES profile shading language version string: OpenGL ES GLSL ES 3.00
    OpenGL ES profile extensions:
    
    ----
    [snoro@blackdevil ~]$ glxinfo | grep direct
    direct rendering: Yes
        GL_ARB_direct_state_access, GL_ARB_draw_buffers, 
    
    ----
    [snoro@blackdevil ~]$ java -version
    openjdk version "1.8.0_212"
    OpenJDK Runtime Environment (build 1.8.0_212-b01)
    OpenJDK 64-Bit Server VM (build 25.212-b01, mixed mode)
    

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    26.4.2019 13:58 NN
    Rozbalit Rozbalit vše Re: sweethome3d sa nespustí - OpenGL problém
    Je to bug v jogl-2.3.2 a mel by na to byt patch v novejsi verzi. Do te doby muzes docasne pouzit hotovy tar.
    27.4.2019 12:21 Snoro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: sweethome3d sa nespustí - OpenGL problém
    ďakujem za radu, poradíš aj prosím ako presne na to? šiel som podľa návodu z toho fóra:
    git clone https://github.com/hharrison/java3d-core.git j3d-core
    git clone https://github.com/hharrison/java3d-utils.git j3d-utils
    git clone https://github.com/hharrison/vecmath.git vecmath
    mkdir jogl-v2.3.2
    wget https://sourceforge.net/p/tuer/code/1319/tree//pre_beta/lib/jogamp/jogamp-fat.jar?format=raw -P jogl-v2.3.2
    cd vecmath
    ant compile
    ant jar
    cd ../j3d-core
    ant compile
    ant jar
    prvé ant compile a ant jav zbehne úspešne, po cd ../j3d-core teda v pohode, ale potom keď spustím posledný príkaz ant compile dostanem error:
    BUILD FAILED
    /home/snoro/j3d-core/build.xml:78: Compile failed; see the compiler error output for details.
    
    takisto sa mi to nasťahovalo všetko do /home, to predpokladám nie je správna cesta kde by to malo byť? /usr/lib/jvm?
    27.4.2019 15:20 NN
    Rozbalit Rozbalit vše Re: sweethome3d sa nespustí - OpenGL problém
    However, you don't have to rebuild Java3D to benefit of this fix, you just have to use the fat JAR above at runtime instead of JOGL 2.3.2 fat JAR until we release another version.
    27.4.2019 16:01 Snoro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: sweethome3d sa nespustí - OpenGL problém
    nejaký konkrétny postup pre laika, čo urobiť s tým JAR súborom aby to fungovalo, by nebol? Čo/ako spustiť/kam ho nakopírovať? Naozaj nemám tucha čo s ním.

    Ten návod čo som našiel a dával hore nemal kýžený účinok, nakoniec ant compile a ant jar zbehlo úspešne (pôvodne som mal default javu v.11, po zmene na v.8 to zbehlo), avšak sweethome3d sa aj tak nespustí, stále dostávam rovnakú chybovú hlášku.
    28.4.2019 10:57 f
    Rozbalit Rozbalit vše Re: sweethome3d sa nespustí - OpenGL problém
    Resil jsem kdysi stejny problem a pamatuju si, ze pomohlo to poustet pres VirtualGL. Zkus to pustit takto:

    vglrun ./SweetHome3D
    Řešení 1× (Snoro (tazatel))
    1.5.2019 11:46 Snoro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: sweethome3d sa nespustí - OpenGL problém
    vyhodí chybu: vglrun: príkaz nenájdený, nakoniec som našiel riešenie, skúste spustiť takto ak má niekto rovnaký problém:
    $ SWEETHOME3D_JAVA3D=1.5 sweethome3d
    u mňa funguje. Ďakujem zúčastneným za rady.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.