abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 20:55 | IT novinky

    IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:44 | Zajímavý článek

    Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    včera 01:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 16:44 | IT novinky

    Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    5.6. 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 10:22 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    5.6. 01:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 19:55 | IT novinky

    Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 13:44 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník

    Dotaz: SAS/SATA řadič v PC bude to fungovat?

    9.12.2020 19:03 Zpp_
    SAS/SATA řadič v PC bude to fungovat?
    Přečteno: 453×
    Stavím si domácí servera sháním PCI-E SATA řadič. Na eBay jsem narazil na mraky karet jako je toto: https://www.ebay.com/itm/Genuine-LSI-6Gbps-SAS-HBA-LSI-9200-8i-9211-8I-IT-Mode-ZFS-FreeNAS-unRAID/122699479424?epid=7033716617&hash=item1c91757980:g:ISsAAOSwH61cPLMo Bude tohle fungovat v normálním počítači (ne specializovaném serveru) s linuxem?

    Odpovědi

    9.12.2020 19:30 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SAS/SATA řadič v PC bude to fungovat?
    Asi by k tomu bolo treba pozrieť aj kábel SAS to SATA.
    9.12.2020 21:19 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SAS/SATA řadič v PC bude to fungovat?
    Přesně těchhle máme několik, fungují úplně v pohodě. Stačí kabely SFF-8643 na satu, např. https://www.ebay.com/itm/Mini-SAS-SFF-8643-to-4-SATA-7pin-hard-disk-6Gbps-data-Raid-Cable-Convertor-50CM/163964516101. Lze z nich i bootovat, v jejich biosu lze nastavit konkrétní bootovací disk. Samozřejmě nefunguje activity/HDD led.
    AraxoN avatar 10.12.2020 09:20 AraxoN | skóre: 47 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SAS/SATA řadič v PC bude to fungovat?
    Ak máš PCIe 2.0 x8 port na doske... čo ma privádza k otázke. Intel kedysi blokoval širšie PCIe porty (x4 x8 x16) na desktopových doskách len na použitie s grafickými kartami. Ešte sa takéto zrady robia, alebo to už je minulosť?
    paul2no avatar 10.12.2020 11:21 paul2no | skóre: 16 | blog: Paulovo doupě | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SAS/SATA řadič v PC bude to fungovat?
    O tomhle jsem nikdy neslyšel. Každopádně já mám v homeserveru SATA řadič (nějaký z Aliexpresu) v PCI-e 16x portu a normálně to funguje. Čipset B85, procesor i5 4460. Koupeno 2015.
    Pravda, láska a elektrická trakce zvítězí nad lží, nenávistí a trakcí motorovou.
    AraxoN avatar 11.12.2020 08:00 AraxoN | skóre: 47 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SAS/SATA řadič v PC bude to fungovat?
    Myslím, že sa tým Intel snažil chrániť svoj serverový segment produktov. Ale bolo to už dávno a neviem to nájsť nikde.

    Len pre istotu... Ide Ti to na vyššej rýchlosti než x1 ? Zistíš cez lspci, hľadaný výraz "LnkSta:" a "Width"...
    sudo lspci -vv | less
    
    ...
    5b:00.0 Ethernet controller: Intel Corporation I350 Gigabit Network Connection (rev 01)
    ...
                    LnkSta: Speed 5GT/s (ok), Width x4 (ok)
    ...
    xxxs avatar 11.12.2020 09:55 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SAS/SATA řadič v PC bude to fungovat?
    skor su tie linky zdielane. mozno tam bol nejaky lock, aby grafika fungovala nedegradovane.
    paul2no avatar 11.12.2020 20:26 paul2no | skóre: 16 | blog: Paulovo doupě | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SAS/SATA řadič v PC bude to fungovat?
    Jede to na 2 linkách (je tam 1x ASM1062).
    Pravda, láska a elektrická trakce zvítězí nad lží, nenávistí a trakcí motorovou.
    11.12.2020 22:06 Vantomas | skóre: 32 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SAS/SATA řadič v PC bude to fungovat?
    Tu zkušenost nemám, ale já naopak slyšel, že je to opačně - s deskami od Intel problém nebýval, ale problém měly různé Asus a jiné rádoby highend našlapaný desky, kde prostě jejich BIOS počítal s tím, že v širokých PCIE portech bude jenom grafika a nic jiného.
    Petr Tomášek avatar 12.12.2020 09:36 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SAS/SATA řadič v PC bude to fungovat?
    Ono ti to poběží i na PCIe 1.0 8x, jenom cca o pětinu pomaleji (při maximální SATA rychlosti). Takže na rotační disky úplně v pohodě na rychlých SSD to trochu poznáš, ale žádná hrůza...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Max avatar 11.12.2020 11:23 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SAS/SATA řadič v PC bude to fungovat?
    V desktopu s tím problém nebude, jen mám zkušenost, že některé storage řadiče nedělají downgrade na nižší počet linek. Pokud máš tedy řadič, který je pro 8x, tak by jsi ho měl strčit do slotu 8x nebo 16x.
    Pak jsem se ještě setkal s nějakýma omezeníma na úrovni biosu, ale to jen v případě značkových PC, konkrétně HP. Tzn., že když si člověk koupí stolní PC od HP, může pak mít v budoucnu s takovými věcmi problém.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    paul2no avatar 11.12.2020 20:34 paul2no | skóre: 16 | blog: Paulovo doupě | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SAS/SATA řadič v PC bude to fungovat?
    Ono je vůbec možné strčit kartu s delším konektorem do kratšího slotu?
    Pravda, láska a elektrická trakce zvítězí nad lží, nenávistí a trakcí motorovou.
    Heron avatar 11.12.2020 21:05 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SAS/SATA řadič v PC bude to fungovat?
    Samozřejmě. Existují open-ended sloty, do který lze zasunout i delší kartu. Proto taky PCI-E konektor má všechny "společné" piny na první místě (tj před klíčem) a následují už jen linky. Tj klidně lze zasunout 16x kartu do 4x open ended slotu.
    11.12.2020 21:57 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SAS/SATA řadič v PC bude to fungovat?
    A vyskytují se tyto sloty na běžných deskách, na které se ptá tazatel? Samozřejmě včetně prostoru za slotem, aby se tam karta vešla.
    Max avatar 11.12.2020 23:29 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SAS/SATA řadič v PC bude to fungovat?
    Jde o něco jiného, standardně se dělají dlouhé sloty, ale s menším počtem zapojených linek. Tj. máš desku, vidíš PCI 4x, dáš tam řadič pro PCIe 4x a nejde a pak zjistíš, že v tom slotě není zapojeno PCIe 4x, ale třeba jen 1x
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Petr Tomášek avatar 12.12.2020 09:39 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SAS/SATA řadič v PC bude to fungovat?
    V desktopu s tím problém nebude, jen mám zkušenost, že některé storage řadiče nedělají downgrade na nižší počet linek.
    Hm, a jeden by myslel, že je to základní vlastnost PCIe. Takový zařízení by si snad nemělo smět ani dát logo PCIe... :-(
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    12.12.2020 10:09 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SAS/SATA řadič v PC bude to fungovat?
    Nebolo niečo podobné už v časoch pred PCIe, teda keď sa začali zdieľať prerušenia cez ACPI?

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.