abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 11:44 | Zajímavý software

    NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 10:55 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | IT novinky

    IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:44 | Zajímavý článek

    Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 30
    včera 01:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 16:44 | IT novinky

    Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    5.6. 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 10:22 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    5.6. 01:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník

    Dotaz: Ako zavolať metódu triedy cez Template parameter?

    hermes avatar 27.6.2021 23:38 hermes | skóre: 6 | blog: Elektro | BA
    Ako zavolať metódu triedy cez Template parameter?
    Přečteno: 565×
    Ahojte snažím sa zavolať metódu tiredy cez template parameter, inej metódy, toto čo tu uvádzam je len príklad nie skutočný Controller aj keď v reále robím wrapper nad jednu HTTPServer libku. A niečo podobné tam používam. Toto sa mi dá skompilovať:
    class Request {}; class Response {};
    
    class Controller
    {
    public:
    	void BeforeAction(Request request, Response response)
    	{
    		std::cout << "BeforeAction" << std::endl;
    	}
    
    	template<typename C, typename void(C::* Action)(Request request, Response response)>
    	void CallAction(
    		Request request,
    		Response response
    	)
    	{
    		this->BeforeAction(request, response);
    		(static_cast<C*>(this)->*Action)(request, response);
    	}
    };
    
    class HomeController : public Controller
    {
    public:
    	void HandleIndex(
    		Request request,
    		Response response
    	)
    	{
    		std::cout << "HandleIndex" << std::endl;
    	}
    };
    auto controller = HomeController();
    auto request = Request();
    auto response = Response();
    controller.CallAction<HomeController, &HomeController::HandleIndex>(request, response);
    
    Ale chcel by som to ešte trošku "učesať" chcel by som aby som nemusel uvádzať ten prvý template parameter v CallAction action metóde (názov triedy). Teda buď aby som ho nemusel vôbec uvádzať, alebo aby sa odvodil nejako pomocou type inference. Viete mi prosím poradiť ako na to? Zdá sa mi zbytočne uvádzať ho 2x porušuje to princíp DRY.

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    Řešení 2× (Вherzet, Jеdna)
    hermes avatar 27.6.2021 23:39 hermes | skóre: 6 | blog: Elektro | BA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako zavolať metódu triedy cez Template parameter?
    Joo a ešte som zabudol napísať, že ide o jazyk C++.
    Gréta avatar 28.6.2021 11:49 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako zavolať metódu triedy cez Template parameter?

    proč prostě jakoby nepoužiješ polymorfizmuz?? :O :O stejně asi jako všecky ty voběkty musej mit to action by to fungovalo takže asi dědit z jednoho předka společnýho :O :O

    hermes avatar 29.6.2021 23:23 hermes | skóre: 6 | blog: Elektro | BA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako zavolať metódu triedy cez Template parameter?
    Ahoj Controller je len bázová trieda, predok všetkých Controllerov od ktorej dedím ostatné custom Controlley.

    Akcie definujem až v potomkoch. Nemôžem ju definovať už v triede Controller, ako virtuálnu metódu a potom ju overridnúť v potomkovi, keďže vopred neviem aký názov Akcií zvolím v potomkovi a akcie môžu mať praktiocky ľubovolný názov.

    Príklad: môžem mať

    HomeController s názvom akcií
    • HandleIndex pre route pattern /home/index
    • HandleAbout pre route pattern /home/about
    ArticleController s Akciami:
    • HandleShow pre pattern /article/show/:articleUri
    • HandleEdit pre pattern /article/edit/:articleUri
    • HandleDelete pre pattern /article/delete/:articleUri
    BeforeAction môžem definovať už v tirede Controller a potom ho overridnúť, keďže to je univerzálna pomocná metóda, ktorá má už vopred daný názov a tá sa zavolá pred zavolaním akejkoľvek akcie. Môžem si v nej nadefinovať napr. spoločné HTTP hlavičky pre všetky akcie. Aby som ich nemusel definovať v každej akcii zvlášť.
    Gréta avatar 1.7.2021 12:31 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako zavolať metódu triedy cez Template parameter?

    keďže vopred neviem aký názov Akcií zvolím v potomkovi a akcie môžu mať praktiocky ľubovolný názov

    jestli jako všecky berou jako argumenty 'request' a 'response' anic víc nic míň by nato šlo možná jít přez function pointery který by byly strkaný jako argument do tý metody 'CallAction' :O :O

    jak se jako zbavit toho datovýho typu v šabloně navíc zatim nevim :D toje moc velikakakakánská c++ magie ukazatele na metody nastrkaný do šablony :D :D

    2.7.2021 00:24 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako zavolať metódu triedy cez Template parameter?
    
    class Request {}; class Response {};
     
    class Controller
    {
    public:
        void BeforeAction(Request request, Response response)
        {
            std::cout << "BeforeAction" << std::endl;
        }
    
        
        template<typename C>
        void CallAction(
            void(C::*func)(Request, Response),
            Request request,
            Response response
        )
        {
            this->BeforeAction(request, response);
            (static_cast<C*>(this)->*func)(request, response);
        }
        
    };
     
    class HomeController : public Controller
    {
    public:
        void HandleIndex(
            Request request,
            Response response
        )
        {
            std::cout << "HandleIndex" << std::endl;
        }
    };
    
    int main()
    {
        auto controller = HomeController();
        auto request = Request();
        auto response = Response();
        controller.CallAction(&HomeController::HandleIndex, request, response);
    }
    
    
    Gréta avatar 4.7.2021 10:53 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako zavolať metódu triedy cez Template parameter?

    nemaj se function pointery jakoby teďko dělat se std::function hele?? :O :O

    4.7.2021 11:43 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako zavolať metódu triedy cez Template parameter?
    Záleží, co od toho čekáš (syntaxe, použití) a/nebo jak moc je/není potřeba (mikro)optimalizovat :-) Pokud by třeba metoda CallAction přebírala std::function<void(Request, Response)>, tak buď bude v místě volání jako parametr hnusný std::bind(&HomeController::HandleIndex, controller, std::placeholders::_1, std::placeholders::_2) (který zároveň často likviduje optimalizace), nebo tam bude lambda [&](Request req, Response res){controller.HandleIndex(std::move(req), std::move(res));}.

    Member function pointer mi zde přijde jako asi přehlednější řešení podle požadavku autora dotazu. Codegen vypadá nejlepší s původním řešením autora ... https://godbolt.org/z/nYbGfoPrW (vlevo řešení s předáním member function jako parametru, uprostřed member function jako template parameter, vpravo předání přes std::function). Osobně jsem čekal, že codegen 1. a 2. bude stejný, že to kompilátor zoptimalizuje, ale asi se mu to moc nedaří ...
    hermes avatar 6.7.2021 00:18 hermes | skóre: 6 | blog: Elektro | BA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako zavolať metódu triedy cez Template parameter?
    hej std::function by to v tomto prípade celé komplikoval.
    Gréta avatar 6.7.2021 11:52 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako zavolať metódu triedy cez Template parameter?
    hermes avatar 6.7.2021 00:15 hermes | skóre: 6 | blog: Elektro | BA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako zavolať metódu triedy cez Template parameter?
    Ahoj ďakujem za zjednodušenie :) funguje to
    Gréta avatar 1.7.2021 12:23 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ako zavolať metódu triedy cez Template parameter?

    Toto sa mi dá skompilovať:

    btw by se mi to zkompilovalo v g++ 10 sem musela přepsat jedenáctej řádek na

    template<class C, void(C::* Action)(Request, Response)>

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.