Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.
Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.
Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.
Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.
David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …
Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.
Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.
V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.
Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.
Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.
Robím si jeden projekt pre microcontrollery, používam tam C++20 a zvažujem použitie nových C++ modulov (s exportami).
Moduly som už chvíľku testoval vo Windowse a MSVC a ani tam to nebolo jednoduché to rozbehnúť.
Lenže teraz môj vývoj prebieha v Linuxe a gcc + CMake + ninja, všetko funguje krásne (aj C++20) jediné čo mi robí problém sú tie neštastné moduly. a zase je to uplne o inom. Moduly potrebuje zapnúť nie len kompilátor, ale aj CMake (kde je to experimentálna featura (od verzie CMake 3.25) a treba to zapnúť Uuid-om ktorý som si vygooglil a ktorý je iný pre každú verziu CMake - fuj). Samozrejme to nestačí. Lebo ani s tými uuid-ami mi to nefunguje. Moj koreňový CMakeLists.txt som upravil takto:
cmake_minimum_required(VERSION 3.26.0) set(CMAKE_CXX_STANDARD 20) set(CMAKE_CXX_STANDARD_REQUIRED ON) set( CMAKE_CXX_FLAGS "${CMAKE_CXX_FLAGS} -std=c++2a -DESP32=1 -DARDUINO_ARCH_ESP32=1 -DBOARD_HAS_PSRAM -fdiagnostics-color -fmodules-ts -fmodule-header" ) if(CMAKE_VERSION VERSION_LESS "3.27.0") set(CMAKE_EXPERIMENTAL_CXX_MODULE_CMAKE_API "2182bf5c-ef0d-489a-91da-49dbc3090d2a") else() set(CMAKE_EXPERIMENTAL_CXX_MODULE_CMAKE_API "aa1f7df0-828a-4fcd-9afc-2dc80491aca7") endif() set(CMAKE_EXPERIMENTAL_CXX_MODULE_DYNDEP 1) include($ENV{IDF_PATH}/tools/cmake/project.cmake) project( "Camera3X" )ale dostávam chybu:
CMake Error: Error required internal CMake variable not set, cmake may not be built correctly. Missing variable is: CMAKE_EXPERIMENTAL_CXX_SCANDEP_SOURCE CMake Generate step failed. Build files cannot be regenerated correctly. FAILED: build.ninja
Takže mám nastaviť nejakú premennú CMAKE_EXPERIMENTAL_CXX_SCANDEP_SOURCE ale čo konkrétne? Už toho mám plné zuby. Ak niekto používate moduly s GCC, tak mi prosím pošlite váš CMakeLists.txt pre inšpiráciu, v opačnom prípade to vzdám, lebo ozaj asi nemá zmysel používať neodladené experimentálne featury. Vďaka.
Tiskni Sdílej: