Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.
Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.
Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.
Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.
David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …
Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.
Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.
V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.
Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.
Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.
Kolik by stál vývoj open source softwaru zastřešeného konsorciem Linux Foundation (Linux Foundation Collaborative Projects)? Jedná se o 115 milionů řádků zdrojového kódu. Dle dnes publikované studie by vývoj stál více než 5 miliard dolarů (infografika). Kdyby se někdo rozhodl vyvinout software od nuly a nevyužít distribuovaného génia, potřeboval by 41 tisíc člověkoroků, neboli 1356 vývojářů by muselo pracovat 30 let.
Tiskni Sdílej:
Dělejte to sám lépe, než ty projekty, o kterých víte.O to se právě snažím. Trochu mi na tom vadí, že mi pak nějaký ouřada část výdělku sebere a dá to nějakému lemplovi, který umí jen šikovně vyplnit lejstro.
Co víc byste mohl udělat? Nebo jděte do politiky, máte-li na to talent.No, talent na oblbování lidí a vyplňování lejster právě nemám.
No, talent na oblbování lidí a vyplňování lejster právě nemám.Právě, málokdy se sejde láska k dobře odvedené práci, talent na byrokracii a dostatečná vnitřní motivace. Ale dělat věci dobře bez vnější motivace asi není úplně přirozené.
neboli 1356 vývojářů by muselo pracovat 30 letA nebo by mohlo pracovat 2712 vývojářů pouze 15 let. A nebo taky by se mohlo sejít vývojářů deset tisíc a po padesáti letech by nevymysleli vůbec nic.
BTW: Je v té ceně započtená taky neoprávněně přivlastněná nadhodnota alias profit nebo je to čistá částka?
Když dělník vykope jámu za 1 hodinu, za jak dlouho vykope jámu 3600 dělníků?Na té otázce není ale vůbec nic stupidního :) Řekněme, že dělník spotřebuje v průměru 3 sekundy na vyhození 1 rýče zeminy, takže 1200x provede tento úkon. 3600 dělníků bude házet třetinové "porce", takže jim to vezme řekněme 2 sekundy. Na vystřídání se v jámě potřebují řekněme 5 sekund, takže výsledek bude cca 7 hodin. Je to správně?
že udělal trojčlenku...Trojčlenka je zlo, aneb jak něco spočítat bez jakéhokoli ověření správnosti a bez jakékoli znalosti problému.