abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (90%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 1058 hlasů
     Komentářů: 17, poslední včera 15:31
    Rozcestník

    AI challenge – mravenčí souboje

    Pokud se chcete odreagovat, možná vás zaujmou stránky http://aichallenge.org, kde programujete mravence v mraveništi.

    Hra funguje tak, že si stáhnete balíček obsahující zdrojové kódy obecného mravence. Zdrojové kódy upravíte a nahrajete je zpět na server, kde ovládají vaše mravence. Cílem hry je zničit soupeře, čehož dosáhnete sbíráním jídla na mapě, jenž vám umožní vytvářet nové mravence kterými pak útočíte na vaše protihráče.

    K dispozici je podpora jazyků C, C#, C++, Clojure, CoffeeScript, Common Lisp, D, Erlang, Go, Groovy, Haskell, Java, JavaScript, Lua, OCaml, Pascal, Perl, PHP, Python (i verze 3), Ruby, Scala a Visual Basic.

    23.10.2011 18:52 | Bystroushaak | Zajímavý projekt


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    23.10.2011 19:42 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AI challenge – mravenčí souboje
    To vypada hustě, ale jestli server spouští kód v céčku, tak myslím, že existuje způsob jak vyhrát trochu nestandardně :-D.

    Škoda ale, že princip vyžaduje programování, to si moc lidí nezahraje :-(. Zajímavý by bylo taky nechat ovládat některé mravence člověkem.
    23.10.2011 22:33 Martin Habovštiak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AI challenge – mravenčí souboje
    Práve kvôli tomu to môže byť super. Mal som takto možnosť programovať už 3 rôzne hry a práve to bolo super.
    Computers are like air conditioning - both stop working properly, when you open windows...
    24.10.2011 14:59 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AI challenge – mravenčí souboje
    To vypada hustě, ale jestli server spouští kód v céčku, tak myslím, že existuje způsob jak vyhrát trochu nestandardně :-D.
    Co jsem cetl pravidla, tak je to spis zpusob, jak se nechat diskvalifikovat:

    "Entries which are deemed to violate the spirit of fair and sportsmanlike competition will be disqualified without any opportunity for appeal. In particular, memory scanning, intentionally losing games, and behavior conditional on the opponent's identity are prohibited."
    24.10.2011 19:13 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AI challenge – mravenčí souboje
    Což je škoda, protože tohle (podvody) jsou taky občas prostředky umelé inteligence.
    25.10.2011 16:50 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AI challenge – mravenčí souboje
    Nejenom umělé inteligence, ale i přirozeného výběru v přírodě (takže ve výsledku lidské inteligence) ;-)
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    David Watzke avatar 23.10.2011 19:44 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AI challenge – mravenčí souboje
    To je hezký a rád bych se zúčastnil, ale kvůli brutálnímu nedostatku času nemůžu :-(
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    23.10.2011 19:55 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AI challenge – mravenčí souboje
    Docela vtipně jim to řeší návrhy umělý inteligence. Stačí jim naprogramovat universum a uživatelé sami dodaj nejlepší algoritmy :-D.

    Jinak možná se zůčastním, ale můj způsob programování jsou neustálé testy, abych jim nepřehltil systém :-D.
    23.10.2011 20:01 Gonio- | skóre: 2 | blog: moje | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AI challenge – mravenčí souboje
    jen takový detail: podporují Common Lisp a ne tyhle "dva" jazyky: Common, Lisp :D
    Myslíte si, že máte pravdu ? To je rozdíl mezi námi dvěma, já mám totiž jistotu, že ji nemám.
    David Watzke avatar 23.10.2011 20:02 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AI challenge – mravenčí souboje
    Hehe :-) Opraveno, dík.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Bystroushaak avatar 23.10.2011 20:42 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AI challenge – mravenčí souboje
    Lol, díky za upozornění, zmátlo mě že je to jako jediné na dvou řádcích. Říkal jsem si že je to nějaké divné, ale do lispu nedělám, tak mě napadlo jestli to není nějaký dialekt, či co :)
    23.10.2011 21:02 pjoter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AI challenge – mravenčí souboje
    Luy, to je hrůzinec tady to...
    Bystroushaak avatar 23.10.2011 21:11 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AI challenge – mravenčí souboje
    To jako že se to dá skloňovat nějak líp?
    David Watzke avatar 23.10.2011 21:20 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AI challenge – mravenčí souboje
    Upravil jsem to. Zpravidla je IMHO nejlepší se českému skloňování v takovýchto případech vyhnout.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Bystroushaak avatar 23.10.2011 21:37 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AI challenge – mravenčí souboje
    23.10.2011 22:35 Martin Habovštiak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AI challenge – mravenčí souboje
    Pokiaľ tam fungujú volania socket(), bind(), connect(), recv(), send(), tak to môže byť haluz!
    Computers are like air conditioning - both stop working properly, when you open windows...
    23.10.2011 22:51 agg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AI challenge – mravenčí souboje
    ja uz jsem si kdysi hral s podobnyma hrama a bylo jich dost. nejake tanky, kdy clovek musel naprogramovat ovladani pasu, dela, radaru.

    pak byla hra neco jako assembler, kde male programky se kopirovaly ve fiktivni pameti a navzajem se snazily prepsat data a kod.

    Bystroushaak avatar 23.10.2011 23:08 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AI challenge – mravenčí souboje
    Jo, to poslední je známé jako corewars a roboti by mohli být robocode.

    Jinak tohle se trochu liší dvěma věcma - škálou podporovaných jazyků a počtem mravenců, kterých je tolik kolik nasbíráte jídla. Díky tomu je nutné pro přežití implementovat algoritmy rojové inteligence, protože programujete jen jednoho obecného mravence, který se musí domluvit s ostatními :)
    24.10.2011 12:25 hanoj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AI challenge – mravenčí souboje
    nerika se tomu multiagentni systemy?
    Bystroushaak avatar 24.10.2011 12:43 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AI challenge – mravenčí souboje
    Věřím že ano.
    24.10.2011 14:56 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AI challenge – mravenčí souboje
    Akorat ze tohle, co jsem to zbezne cetl, neni az tak uplne multiagentni - ten algoritmus je centralni.
    24.10.2011 01:28 jnd | skóre: 1 | blog: lnx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AI challenge – mravenčí souboje
    Ceebot a Colobot jsou výborný hry, strávil jsem s nima hodně času, dá se programovat i hrát "manuálně". Bohužel se to nějak moc neujalo.
    Dreit avatar 24.10.2011 00:08 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AI challenge – mravenčí souboje

    Chybí mi tam Bash :-D

    Nope
    24.10.2011 01:02 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AI challenge – mravenčí souboje
    Takových by se dalo (Brainfuck třeba :-D).

    BTW ty jazyky, který často fungujou pomocí rekurze by mohly být pro server docela nebezpečný. Takový hledání optimální strategie pomocí rekurze by rychle ukončilo paměť :-D.
    24.10.2011 09:45 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AI challenge – mravenčí souboje
    O tail call optimalizaci už jsi slyšel? Takovou pitomost může z klávesnice vypustit jen ten, kdo o těch jazycích nic neví.
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    24.10.2011 19:26 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AI challenge – mravenčí souboje
    Tomu se říká nepochopení vtipu tvořeného pomocí nesprávné konstrukce. Jsem myslel, že je zřejmej a tak jsem nepsal tagy. Ale je fakt, že jsem to psal ospalej v 1AM...

    Optimalizace na zanoření rekurze je hezká, ale v tom vtipu, kterej předpokládá výpočty s exponenciální náročností pro každou další buňku a počet buněk tak 100x100 (nebo kolik maj hrací pole), je celkem zanedbatelná.

    BTW mám za to, že některý interpreti těchto jazyků stejně to volání funkce sebe sama převádí interně na smyčku.

    BTW^2 I kdybys měl to omezení, tak ti stejně může dojít paměť, protože ti může růst počet mravenců (pro jednoho mravence, individuální rekurze).
    24.10.2011 10:19 Tom.š Ze.le.in | skóre: 21 | blog: tz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AI challenge – mravenčí souboje
    Pokud ti fakt hodne chybi, tak se s nima domluv, oni byvaji vstricni. Common Lisp byl zarazen pokud se pamatuju predminule (Tron) taky az behem souteze, kdyz nejaky zajemce (aerique, iirc) dodal starter pack, minule (Planet Wars) byl jen diky dobrovolnikum od zacatku (a byla v nem vitezna submission :) ), a i ted ho delali dobrovolnici.

    Takze pokud se na to to citis a neni to jen skadleni, mozna staci jim napsat.
    poky74 avatar 24.10.2011 16:29 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AI challenge – mravenčí souboje

    Parádní počin!

    Až na systém ranku, je použitej algoritmus od MS, kterej se imho hodně na prd...

    Začal jsem sice včera večer a je možný že jsem to nepochopil, ale nějakej dán co byl na mapě proti mě měl u botů pathfinding, detekci kolize, kooperaci i útoky na kopce (a kdo ví co ještě) a měl rank 24, borci co se jim mravenec zasekl u první zdi a zruhej to do něj zezadu napálil má 38, což mi nějak nesedí...

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    24.10.2011 19:17 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AI challenge – mravenčí souboje
    Rank jsem nestudoval, ale kdyby byla stupnice: v nule nejlepší a ty čísla mocnina u 2^x, tak by to možná odpovídalo :-D.
    Bystroushaak avatar 29.10.2011 21:59 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AI challenge – mravenčí souboje
    Tak co, hrajete to někdo? :)
    30.10.2011 20:34 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AI challenge – mravenčí souboje
    Po zprávičce jsem se regnul a uploadoval starterkit... teď při tom volnu jsem se konečně dokopal k tomu se podívat, co a jak to dělá. Takže s pár bugfixama mám teď něco, co je sice stále dosti stupidní, ale už se to aspoň snaží chodit za jídlem, většinou se nezasekne na místě u vody a ve většině případů ani nevrazí sami do sebe :D

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.