Portál AbcLinuxu, 30. května 2024 15:59


Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
14.5.2008 23:12 laco
Rozbalit Rozbalit vše Re: V Debianu rozbili OpenSSH
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jo, jo, už se o tom píše skoro všude...
14.5.2008 23:14 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: V Debianu rozbili OpenSSH
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Je to pruser ako svina, v skoro celej firme teraz menit kluce...
pele avatar 14.5.2008 23:19 pele | skóre: 28 | blog: Bleabr | UH
Rozbalit Rozbalit vše Re: V Debianu rozbili OpenSSH
jj humus, ale pojed to tim perlovskym skriptem, treba nebudou vsechny "weak"
Pravda má jednu velkou výhodu: člověk si nemusí pamatovat, co řekl.
15.5.2008 10:37 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: V Debianu rozbili OpenSSH
To nestačí, v podstatě všechny DSA klíče, které byly použity proti OpenSSL s tímto problémem, můžou být odhaleny kýmkoliv, kdo má přístup k zašifrovaným datům. Stačí vyzkoušet 2^15 (nebo 2^17 pokud nevíme jaký používal procesor) kombinací.
15.5.2008 21:02 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: V Debianu rozbili OpenSSH
Mas nejak podporene toto tvrzeni? AFAIK jde pouze o klice generovane rozbitym OpenSSL.
16.5.2008 00:37 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: V Debianu rozbili OpenSSH
Bohužel nejde, DSA je prostě z tohoto pohledu blbě navržené. Stačí tohle? Teď na podrobnější vysvětlování nemám náladu :-).

Koneckonců i v tom bezpečnostním oznámení je to napsáno:
Furthermore, all DSA keys ever used on affected Debian systems for signing or authentication purposes should be considered compromised; the Digital Signature Algorithm relies on a secret random value used during signature generation.
18.5.2008 21:00 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: V Debianu rozbili OpenSSH
Furthermore, all DSA keys ever used on affected Debian systems for signing or authentication purposes should be considered compromised

To je ovšem podstatně slabší, než co tvrdíte vy. Že je problém s klíči použitými na chybujícím systému, tomu nemám problém věřit. Ale pokud by měl být problém i s klíči použitými proti takovému systému, znamenalo by to, že DSA už je navěky ztraceno - co by bránilo útočníkovi nainstalovat si Debian s tou chybou?

18.5.2008 21:50 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: V Debianu rozbili OpenSSH
Uznávám, napsal jsem to blbě.

Nicméně stejně DSA v podstatě nemá smysl používat (od té doby co vypršely patenty na RSA).
21.5.2008 22:04 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: V Debianu rozbili OpenSSH
Téhle úvaze nerozumím. Protože algoritmus A není zatížen patenty, nemá smysl používat algoritmus B sloužící ke stejnému účelu? Podle stejné logiky nemá smysl používat RSA, když DSA není zatížena patenty…
21.5.2008 22:24 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: V Debianu rozbili OpenSSH
Ta logika je spíš taková, že DSA mělo smysl používat když RSA bylo zatíženo patenty a tudíž ve mnoha distribucích nebylo podporováno. DSA je z principu mnohem více náchylné na útoky, kdy někdo může uhodnout jak se bude chovat generátor náhodných čísel (což je přesně to co se teď stalo), kdežto RSA žádnou takovouhle principiální slabinu nemá (nebo se o ní zatím neví :-)).
15.5.2008 13:29 zelial | skóre: 21
Rozbalit Rozbalit vše Re: V Debianu rozbili OpenSSH
usage: ./dowkd.pl [OPTIONS...] COMMAND [ARGUMENTS...]

COMMAND is one of:

  file: examine files on the command line for weak keys
  host: examine the specified hosts for weak SSH keys
  user: examine user SSH keys for weakness; examine all users if no
        users are given
  help: show this help screen

OPTIONS is one pf:

  -c FILE: set the database cache file name (default: dowkd.db)

dowkd currently handles OpenSSH host and user keys and OpenVPN shared
secrets, as long as they use default key lengths and have been created
on a little-endian architecture (such as i386 or amd64).  Note that
the blacklist by dowkd may be incomplete; it is only intended as a
quick check.
14.5.2008 23:14 Douglish | skóre: 9 | blog: mind_dump
Rozbalit Rozbalit vše Re: V Debianu rozbili OpenSSH
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Asi jsi chtel napsal OpenSSL a ne OpenSSH, ne? Krom toho, zminka o tom tady jiz byla jak na abclinuxu tak na rootu.
alblaho avatar 14.5.2008 23:32 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: V Debianu rozbili OpenSSH
Já idiot. Jasně, dík.
15.5.2008 09:49 MJ | Tady a teď
Rozbalit Rozbalit vše Re: V Debianu rozbili OpenSSH
Ne, opravdu OpenSSL. OpenSSH tuto knihovnu používá pro kryptografická primitiva a mimo jiné také pro generování náhodných čísel.
Bluebear avatar 15.5.2008 00:44 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: V Debianu rozbili OpenSSL
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mno jo... to se prostě občas stane, chyba se prevít vloudí. Neměj jim to za zlé.

Jak říká jeden z mých přátel, "stane se i střízlivému" :-)
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
15.5.2008 00:59 Laoc
Rozbalit Rozbalit vše Re: V Debianu rozbili OpenSSL
Chyby z vlastních řad se vždy omlouvají s lehkým srdcem...
„Proč musíme všichni do nekonečna trpět, copak nesmíme znát pravdu?“ „Jakou pravdu?
15.5.2008 10:21 skonciljsem | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: V Debianu rozbili OpenSSL
Chyby z vlastních řad?
15.5.2008 16:17 Laoc
Rozbalit Rozbalit vše Re: V Debianu rozbili OpenSSL
Ano, chyby z vlastních linuxových řad.
„Proč musíme všichni do nekonečna trpět, copak nesmíme znát pravdu?“ „Jakou pravdu?
Bluebear avatar 15.5.2008 12:08 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: V Debianu rozbili OpenSSL
Jaképak vlastní řady, já patřím ke klanu zelených ještěrek! :-)
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
15.5.2008 16:18 Laoc
Rozbalit Rozbalit vše Re: V Debianu rozbili OpenSSL
Já vím, přesto ale máte s Debianem velmi mnoho společného...
„Proč musíme všichni do nekonečna trpět, copak nesmíme znát pravdu?“ „Jakou pravdu?
belisarivs avatar 15.5.2008 17:50 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: V Debianu rozbili OpenSSL
Ty tedy musis byt dokonalost sama.
IRC is just multiplayer notepad.
15.5.2008 23:47 Laoc
Rozbalit Rozbalit vše Re: V Debianu rozbili OpenSSL
Filosofové měli k dokonalosti vždy blíže než generálové, milý Belisarie.
„Proč musíme všichni do nekonečna trpět, copak nesmíme znát pravdu?“ „Jakou pravdu?
belisarivs avatar 16.5.2008 12:55 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: V Debianu rozbili OpenSSL
Ne, pouze o tom umeli lepe presvedcovat.
IRC is just multiplayer notepad.
15.5.2008 01:07 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: V Debianu rozbili OpenSSL
No ono jim nejde mít za zlé, že se spletli. Jediné co jim můžu zazlívat (a taky to dělám) je to, že patchují bez spolupráce s upstreamem tak důležité součásti jako jsou šifrovací nástroje a knihovny.
alblaho avatar 15.5.2008 01:37 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: V Debianu rozbili OpenSSL
Já se přidávám. Prostě kryptografie není žádná prdel a kdo si není absolutně jistý tím, co dělá, měl by se držet zpět. Debianu v podstatě vděčím za všechno mí Linuxové existování, ale tohle se tedy hrubě nepovedlo.
15.5.2008 07:40 Jan Zapletal
Rozbalit Rozbalit vše Re: V Debianu rozbili OpenSSL
Já bych ohledně spolupráce s upstreamem nebyl tak příkrý. Podle tohoto pohledu to vypadá trošku jinak.
alblaho avatar 15.5.2008 09:04 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: V Debianu rozbili OpenSSL
No jo, kdyby byl ten upstream code okomentovaný, tohle by se nemuselo stát.

"The problem is that in the same file, in another function all other sources of entropy were being merged into the pool of randomness using exactly the same code line as the one code line flagged by Valgrind."
15.5.2008 09:09 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: V Debianu rozbili OpenSSL
MD_Update(&m,buf,j);
To jsou ty popisné identifikátory…
Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
15.5.2008 09:54 MJ | Tady a teď
Rozbalit Rozbalit vše Re: V Debianu rozbili OpenSSL
Když se to vytrhne z kontextu o něco méně :), je docela srozumitelné, co kód dělá. Upstream bych z toho vážně nevinil, tohle opravdu padá celé na hlavu distribučního maintainera.
15.5.2008 09:51 MJ | Tady a teď
Rozbalit Rozbalit vše Re: V Debianu rozbili OpenSSL
Pokud vím, bylo to takto: funkce pro inicializaci entropy poolu dostala buffer konstantní velikosti, do kterého volající uložil náhodné bity. V některých případech ovšem nevyplnil buffer celý, takže Valgrind varoval, že se přistupuje k neinicializovaným datům (zbytek bufferu). Maintainer na to reagoval tím, že zpracování celého bufferu zakomentoval. Ehm.
15.5.2008 10:42 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: V Debianu rozbili OpenSSL
Je to jinak :-). V tom kódu bylo dvakrát MD_Update(&m,buf,j);, které aktualizuje náhodný pool bufferem. Poprvé se to provede z bufferu, který vypadnul z mallocu a to způsobí warningy ve valgrindu. Podruhé až když je ten buffer naplněn daty z /dev/urandom. Problém je v tom, že ten patch odstranil obě tyto volání, a ne jen to první. O přehlednosti a dokumentovanosti kódu OpenSSL se radši vyjadřovat nebudu :-).
belisarivs avatar 15.5.2008 09:20 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: V Debianu rozbili OpenSSL
Souhlas.

Tohle je IMHO dobry nazor:

If you consider a distribution as something more than a big chaotic bunch of packages, you’ll have to make some distro-specific patches to make the whole distribution consistent. In the Games Team we have to really patch some games a lot to make them just usable. We’re far ahead of Slackware in any case, so why try to go back to the past? Most of the patches provided by Debian improve, stabilize and integrate the programs. The fact that there might be an error once in a while doesn’t contradict that, and in fact we’re correcting much more errors than the ones we might be creating, as unfortunate as they might be, like in this case.

Je to reakce na navrh, pouzivat pouze pokud mozno nepatchovane programy a patche posilat nejdriv do upstramu jak to pry dela Slackware.
IRC is just multiplayer notepad.
alblaho avatar 15.5.2008 11:01 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: V Debianu rozbili OpenSSL
Na tom, že patchuje není nic špatného. Pokud jde o hry, tak ať si s tím, pro-pána-jána dělají co chtějí, kdyžtak spadne nějaká, no. Ale u takových kritických věcí by měli být ultrakonzervativní.

No stane se. Už jsem určitě vyrobil horší chyby, jen nejsem maintanerem superdůležitého balíku superpopulární distribuce :-)
15.5.2008 11:13 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: V Debianu rozbili OpenSSL
Šetřil bych s těmi superlativy. :-)
belisarivs avatar 15.5.2008 11:50 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: V Debianu rozbili OpenSSL
Ja pro setreni nevidim duvod. ;-)
IRC is just multiplayer notepad.
alblaho avatar 15.5.2008 12:23 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: V Debianu rozbili OpenSSL
Že jo. Výsledky distribuční ankety dopadnou tak, že hodně velká část strojů bude debian-based a všechny tyto stroje mají tenhle balík v základní instalaci.

On totiž Debian je superoblíbený hlavně pro forkování :-)
15.5.2008 12:41 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: V Debianu rozbili OpenSSL
Výsledky distribuční ankety dopadnou tak, že…

Paranoik by si asi položil otázku, jak to můžete takhle předem vědět. :-)

15.5.2008 12:46 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: V Debianu rozbili OpenSSL
:D
belisarivs avatar 15.5.2008 13:37 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: V Debianu rozbili OpenSSL
To je dano jeho urcenim a celkovou kvalitou.

Je to super OS, s paradnim systemem spravy balicku a systemu celkove a dalsim, ale neni orientovany na zacatecnikuv desktop.

No, a ty distribuce proste tezi z jeho vyhod a jeste jej zpristupnuji zelenacum.
IRC is just multiplayer notepad.
belisarivs avatar 15.5.2008 13:41 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: V Debianu rozbili OpenSSL
Tim nechci rici, ze by Ubuntu a podobne nemely na sve popularite zadnou zasluhu. Ale proste ten vliv Debianu je v systemu videt.

Ja casto a rad treba zabrousim do /usr/share/doc kde se da csto najit nejaky ten "debian.howto" apod. coz jsou jednoduche step by step navody.

Fakt parada.
IRC is just multiplayer notepad.
15.5.2008 10:38 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: V Debianu rozbili OpenSSL
No ono to tak jednoduché není. Ten patch byl poslán na OpenSSL mailing list, pár lidí k němu cosi řeklo, ale nikdo, že by to bylo špatně. Problém je, že tohle se děje s většinou patchů co se do OpenSSL pošlou :-).
15.5.2008 10:48 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: V Debianu rozbili OpenSSL
15.5.2008 09:51 Robo
Rozbalit Rozbalit vše Re: V Debianu rozbili OpenSSL
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
jj, to nasere
15.5.2008 19:47 spectrum | skóre: 29 | blog: spectrumblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: V Debianu rozbili OpenSSL
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No a? Já bych OpenSSL rozbít neuměl... :-) Ano, Debian je moje distribuce číslo jedna. ;-)
16.5.2008 15:18 MJ | Tady a teď
Rozbalit Rozbalit vše Checker
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Napsal jsem skriptík kontrolující slabé klíče, který má o něco větší pokrytí než defaultní databáze debianího ssh-vulnkeys. Třeba se vám také bude hodit.

Pokrývá DSA 1024, RSA 1023-1024, RSA 2047-2048 a využívá data z projektu Metasploit.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.