Portál AbcLinuxu, 8. června 2024 12:25


Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
Limoto avatar 24.8.2009 20:04 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

 

Hlavní problém je v tom, že herní servery generují dost trafficu

Většina ne.

 

24.8.2009 20:09 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)
Otázka je, co si představujeme pod pojmem dost trafficu. A taky záleží na vytížení - kolik hraje lidí, atd. v průběhu dne. Zatím tam máme asi 5 CS 1.6 serverů a jde to, to je pravda. Jenže ti lidi, co nám psali, že chtějí provozovat, to by generovalo fakt hodně trafficu (celej jeden komerční hosting CS serverů - to jsme museli zamítnout - na to se ani VPS moc nehodí, aby tam běželo nějakých 100 CS serverů - to už je na dedikovanou ne zrovna slabou mašinu).
--- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
Limoto avatar 24.8.2009 20:13 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)

No, o CS:S serverech jsem slyšel, že geerují hodně trafficu, CS 1.6 nevím. Každopádně u ničeho jinýho jsem si toho nevšiml :-)

24.8.2009 20:21 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)
Pravda je, že nám tam nějakej ten tejden běžel GTA San Andreas Multiplayer server, plně public dokonce na listu veřejných serverů a traffic byl v řádech stovek MB (ale nevím kolik lidí na tom hrálo, což značně degraduje hodnotu takové informace).
--- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
xkucf03 avatar 24.8.2009 20:28 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)

Třeba mně tam běží veřejný Sauerbraten server a ten nežere skoro vůbec – viz svickova.frantovo.cz – kdybyste si chtěl někdo zahrát, tak napište na jabber.

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
24.8.2009 21:18 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)
Jak veřejný, když je auth? Ale dobrý nakopnutí. Už dlouho plánuji dopsat IPv6 do Sauerbraten/enet.
xkucf03 avatar 24.8.2009 21:42 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)

ty se tam nepřihlásíš? já žádné heslo nezadávám a občas si tam i s někým zahraju :-)

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
24.8.2009 21:59 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)
Nevím, já jsem si jen vypsal seznam serverů a spletl jsem si, co dělá auth (autentizace setmaster). Připojit se lze, je to dobrý.
xkucf03 avatar 24.8.2009 20:23 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Musíte si vybrat

Asi bychom časem měli umístit jeden server do serverovny s neomezenými přenosy – pro tyhle případy – ať si pak lidi vyberou, jestli chtějí kvalitu a budou se držet trochu na uzdě, nebo chtějí neomezené přenosy a nevadí, že budou občas výpadky nebo problémy. Pak je tu ještě třetí možnost – neomezené přenosy a vysoká kvalita – myslím, že pokud to někdo zaplatí, není problém něco takového zorganizovat pod křídly našeho sdružení – ovšem cena se odvíjí od nabídky datacenter a s tím nic nenaděláme.

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
24.8.2009 20:21 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Člověče, to vám výměna jádra dá vždycky tak zabrat?

Vždyť se prostě uvaří nové jádro, potřebné soubory se překopírují do /boot a až když je vše připraveno, tak se zavaděči řekne, ať pro tentokrát natáhne nové jádro. Pak dáme reboot a obvykle naběhne nové jádro (aby ne, když se používá oldconfig). Záležitost nejvýše dvou minut. Když se něco pokazí, tak stačí reset a najede starý systém a pak si může člověk v klidu rozmyslet, co udělal špatně. Po úspěšném bootu pak ještě zbývá kontrola, že vše, co má, běží, ale to už nemá vliv na dostupnost služeb. Po nějaké době (hodiny, dny), kdy je stabilita nového jádra prověřena, se v konfiguraci zavaděče přesune nové jádro do výchozí polohy a tím upgradovací cyklus končí.

24.8.2009 20:25 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)
Asi takhle - uvařit vlastní jádro - mrkni se na http://git.openvz.org/ pro představu, kolik lidí se OpenVZ patchsetu věnuje. Navíc, když se něco nepovede, volám podporu Master Internet aby připojili KVM k serveru, což trvá nejdýl (takovejch 10minut). A koukám, že já blbec jsem tam zapomněl napsat, že jsem měl problémy s firewallem, jak jsem ladil tu podporu ve vpsAdminu a tak se mi povedlo ten výpadek prodloužit. To si piš, že jsem měl nervy v kýblu :-D
--- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
24.8.2009 21:23 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)
Jo tak, vy nemáte v serveru IPMI a testujete patche na ostrým stroji? To bych taky potřeboval kýbl.
Jendа avatar 24.8.2009 22:08 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)
Proč nepoužíváte distribuční jádro? Nerýpu (protože ještě produkčně nevirtualizuji), ptám se :-).
24.8.2009 22:21 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)
Právě že jsem přepínal z domavařeného na distribuční a kapku jsem se přepočítal a nekouknul na nastavení Grubu pořádně.
--- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
24.8.2009 20:24 Tomáš Srnka | skóre: 7 | Bratislava/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Myslim, ze tie jadra boli menene na dialku, v tom pripade chvilu trvalo, kym pripojili KVM :-).
Five words: "WHY ARE WE DOING THIS?!?!?!?!?" | vpsFree.cz
24.8.2009 20:28 Tomáš Srnka | skóre: 7 | Bratislava/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)
Heron avatar 24.8.2009 20:49 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)
V takovém případě ale stačilo na power switchi odpojit na chvíli napájení a server by nabootoval do starého jádra.
24.8.2009 21:01 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)
To byla moje blbost. Přeci jenom se to pořád učím. Příště už by se to nemělo opakovat.
--- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
Heron avatar 24.8.2009 21:08 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)
Jasně, chyby děláme všichni - je důležité se z nich umět poučit. Začátky jsou vždy těžké, ale po létech je to to na co člověk rád vzpomíná :-). Jen tak dál v dobře započaté práci.
24.8.2009 23:10 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)

> V takovém případě ale stačilo na power switchi odpojit na chvíli napájení a server by nabootoval do starého jádra.

Pokud to mas tak v GRUBu nastavene.

Michal Fecko avatar 24.8.2009 20:40 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nejaké grafy záťaže CPU a diskov? najmä pri i7 ma to zaujíma vo špičke
24.8.2009 20:44 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)
--- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
Michal Fecko avatar 24.8.2009 20:45 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)
Hmmm, cpu bety sa teda oproti alfovemu Qcku riadne nudi - a to ma ak som to dobre pochopil viac ludi, nie?
Heron avatar 24.8.2009 20:56 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)
Ten stroj beta nemá platný https certifikát. Je tam z alfy.
Luboš Doležel (Doli) avatar 24.8.2009 20:41 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Z vlastních zkušeností z firmy můžu říct, že lidé s virtuály jsou nejnevděčnější zákazníci. Je mezi nimi až příliš mnoho lidí, co s Linuxem vůbec neumí, a to byste nevěřili, co s tím dokážou udělat! Jestli jste si mysleli, že není možné Linux zavirovat, jste na omylu! :-)
Michal Fecko avatar 24.8.2009 20:44 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)
Ako? Daj priklad, pls :-]
Luboš Doležel (Doli) avatar 24.8.2009 20:57 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)
To kdybych věděl :-) Ale šikovně se ty stvůry maskujou. Jen je vám pak divný, když bash dělá TCP spojení...
Michal Fecko avatar 24.8.2009 20:58 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)
ale to je potom vazne, nie? som netusil ze Linux je tak lahko napadnutelny... prakticky som realne pouzitelny virus pre Linux osobne ani nevidel...
Luboš Doležel (Doli) avatar 24.8.2009 21:02 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)
Není to vážné, spíš s majiteli serverů je to vážné. Normálnímu smrtelníkovi se nemůže podařit nadělat tolik děr. Děravý CMS, slabé heslo na FTP, slabé heslo na SSH a už to lítá. A než aby si tam dali lepší hesla, tak chtějí omezovat IP adresy v iptables...
24.8.2009 21:33 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)
Před nějakou dobou tady vyšla zprávička s odkazem na článek na téma napadnutelnost Linuxu. Jedním ze závěrů bylo to, že ELF binárky se dají napadnou velmi dobře.
Quando omni flunkus moritati
Michal Fecko avatar 24.8.2009 20:55 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Čiastočne offtopic - aké su vaše názory na tzv. skladané servery [povačšine lacnejšie, avšak iba jeden zdroj, sata disky bez hotplugu, jednoprocáková doska, do 16G RAM] vs. značkove servery [s dvojitym napajanim, hotplug SAS diskami, 16+ GB RAM, vyššiou cenou, prisposobenou šasi s poväčšine prepracovanejším prevedením [BIOS, HW a pod.]]?
Heron avatar 24.8.2009 21:01 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)
Na domácí žvýkání je skládaný server dostačující.
Michal Fecko avatar 24.8.2009 21:25 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)
A co ak ten server poskytuje komercne "zvykani" viacerym ludom [zakaznikom]?
Heron avatar 24.8.2009 21:46 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)
To fakt ne.

Když už si to ti lidé platí, tak očekávají jistou kvalitu. Tu nelze dosáhnout se skládačkou z běžných komponent, některé ani neexistují - hledal jsem do své domácí stanice HW raid řadič (CPU + baterií zálohovanou cache). Do klasických PCI-E jsou to všechno fake raidy (a to ještě s minimálním počtem portů, takže ani na sw raid nepoužitelné), PCI-X nebo 64 v běžný desce zase nemáš). Sežeň běžnou desku třeba s ECC RAMkama ;-). Zde je velmi tlustá čára oddělující servery a PC.

A když už začneš na koleně stavět server ze serverových komponent, tak velmi rychle zjistíš, že je to lepší koupit od profíků jako celek. Oni to testují, ladí výkonnost. PC jsou optimalizováné pro jeden thread (bohužel i CPU i7 - turbo režim - a to jsem se těšil, že se konečně programátoři naučí používat vlákna), server je celkově stavěn pro multiprocesový přístup. Dále tu je SW s HCL. Dát ESX na takový HW z jejich seznamu je hračka, najdeš na to spousty rad (které v konečném důsledku ani nepotřebuješ, protože to je testované), když něco neklapne (včetně podpory od výrobce).
Bluebear avatar 24.8.2009 23:31 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)
Když už si to ti lidé platí, tak očekávají jistou kvalitu. Tu nelze dosáhnout se skládačkou z běžných komponent

Ony ty značkové stroje taky nejsou žádná sláva, tedy pokud vybíráš z levnějších modelů. Dostaneš víceméně totéž, jako by sis to složil doma, akorát výrobce má vyzkoušené, že to spolu jakžtakž funguje, nakoupil to levněji ve velkém, ušetřené peníze si strčil do kapsy a prodá ti to o dvacet procent dráž. :-(

Máš ovšem velikou pravdu, že kvalitní komponenty (nebo přesněji komponenty, které nejsou úplný šunt) se shánějí setsakra těžko. To, co se prodává v běžných obchodech, je často totální vylevněný šunt vhodný jedině na smetiště. Kromě toho je nutné myslet na to, aby to spolu dokázalo rozumně spolupracovat a aby se to vůbec vešlo do bedny (na to jsem si několikrát hnusně naběhl).

Suma sumárum, koupí značkového stroje si člověk ušetří fůru běhání a nervů, ale o vyšší kvalitě bych si nedělal iluze - pokud nejdeš do velkého serveru, který je drahý jako svině.

Zálohovat, zálohovat, zálohovat, to je heslo dne. :-)
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
xxx avatar 24.8.2009 23:34 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)
Nadruhou stranu, pokud bude člověk těch servrů stavět třeba 20, tak už se to počáteční běhání může vyplatit.
Please rise for the Futurama theme song.
Bluebear avatar 24.8.2009 23:47 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)
Hmmm, 20 serverů, to stojí těžké prachy tak či tak :-(

Přiznám, že tady bych asi měl těžké dilema.

Okamžitý výdaj bude určitě menší, když člověk navrhne jednu sestavu a koupí tutéž dvacetkrát plus daný počet náhradních dílů. Poměr cena/výkon bude také určitě lepší než u dvaceti ekvivalentních značkových strojů.

Ale: u takové farmičky už obvykle hraje velkou roli i to, jak rychle se to podaří opravit a nahodit, a se značkovými servery většinou přichází i lepší záruka. Ale zase až s těmi dražšími, u těch levných je to stejně bída. :-(

Je otázka, jestli by se v takovém případě nevyplatilo koupit menší počet velkých, drahých serverů, které mívají jak velký výkon, tak profesionální záruku a servis.
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
25.8.2009 00:57 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)
Ohledně vpsFree.cz jsem zastáncem levnýho a rychle nahraditelnýho hw, až to dotáhneme na vlastní rack, tak případnej servis chci řešit hrubou a rychlou výměnou kus za kus a obnovení dat ze zálohy. Btw - neví někdo o solidním, ne-kernel-patch-hnus FS, kterej se umí chovat jako RAID mirror po síti? (glusterFS vypadá zajímavě, takže něco dalšího?)
--- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
25.8.2009 00:58 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)
Zapomněl jsem zmínit nutnost přístup k zápisu ze všech nodů.
--- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
25.8.2009 01:05 VSi | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)

Dokonce jsem se vás chystal zeptat, jaké řešení plánujete pro tu "online migraci".

Tohle jsem taky řešil, a použitelně vypadá snad už jen DRBD. Zdá se mi dost ověřený a funkční, na vlastní testování se teprve chystám. Jinak pár lidí tady už psalo, že s tím mají velmi dobré zkušenosti. Já mám pořád strach, že když něco takové zprovozním, budu se nejvíc bát aby se to nerozpadlo (stav split-brain, když si každý uzel myslí, že ten druhý spadnul).

Nad DRBD může být normálně Ext3 - pak může být FS připojen jen na jednom z uzlů. Nebo nějaký clusterový FS, třeba OCFS2 nebo GFS - pak můžete zapisovat z obou uzlů DRBD zároveň. Nebo lze mít nad DRBD svazkem clustered LVM pro Xen virtuální disky, pak lze dělat i živou migraci Xen guestů mezi fyzickými stroji.

25.8.2009 01:29 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)

Online migraci řeší OpenVZ utilitka vzmigrate. Nejdřív sesyncne (přes ssh) stav virtuálů (rootfs, context - paměť, stav v jádře atd.) a pak jednoduše "přepne" mezi HW servery. Pravda je, že úspěšnost online migrace není 100%. To jsem ve vpsAdminu vyřešil fallbackem na offline migraci.

DRBD se mi osobně moc nezdá, jednak je to moc v kernelu, to má nic-moc výkon a je to nestabilní (aspoň co jsem to zkoušel naposled). Navíc to neumí pravej multimaster pro víc než 2 nody. Takže jediný řešení vidím v GlusterFS 2.

--- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
25.8.2009 01:43 VSi | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)

Online migraci řeší OpenVZ utilitka vzmigrate. Nejdřív sesyncne (přes ssh) stav virtuálů (rootfs, context - paměť, stav v jádře atd.) a pak jednoduše "přepne" mezi HW servery.

Hmm, tak to je docela pěkné.

K DRBD se dají najít informace o seriózním a stabilním nasazení, problémy s výkonem by neměly být zásadní (je samozřejmě nutné propojení Gb ethernetem, popř. více Gb rozhraní v trunku). Ale je pravda, že to bude citlivé na verzi jádra + verzi DRBD modulů, bude to chtít trochu ladění nebo zjistit ověřenou konfiguraci a moc na to nesahat. Pro víc než 2 stroje to taky není. Jako možné řešení bych viděl 2× storage server s výkonným s mnoha disky v HW RAIDu + replikace přes DRBD, podívejte se na distribuci OpenFiler, tam údajně iSCSI a DRBD funguje bezvadně. A k tomu hromadu serverů, na kterých poběží OpenVZ virtuální servery. Propojení přes iSCSI a nad tím GFS. Obecně bych asi čekal, že clusterové věci budou vyladěné v enterprise distribucích, při použití skoro-poslední verze jádra asi lze čekat problémy...

Až budete mít plný rack, můžete uvažovat o nějakém diskovém poli s iSCSI rozhraním.

Glusterfs vypadá hodně zajímavě, ale mě tam chybí podpora uživatelských kvót a ACL.

25.8.2009 01:48 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)
Glusterfs vypadá hodně zajímavě, ale mě tam chybí podpora uživatelských kvót a ACL.
Tak to potom AFS nebo Lustre.
--- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
25.8.2009 01:58 VSi | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)

AFS – pokud myslíte Andrew File System, tak tam pokud vím ani replikace dat není. Je možné mít data ve více kopiích, ale jen jedna je RW, ostatní jen pro čtení. Nutnou součástí je Kerberos autentizace. Kouzlo AFS je v něčem jiném - je to globální filesystem, používá se v prostředí s desítkami tisíc uživatelů - např. univerzity (určitě na ZČU, jako hlavní síťový FS), CERN. Tady si vlastnostmi nejsem úplně jistý, ale pro tohle použití to není vhodná věc. AFS je distribuovaný - tj. data v rámci jedné adresářové struktury lze mít transparentně uložená na různých serverech.

Lustre – co jsem našel, tak je to pro clustery se stovkami až tisíci stroji, nic moc vhodného pro 3 servery.

viz http://en.wikipedia.org/wiki/Replication_(computer_science)#Disk_storage_replication

25.8.2009 02:06 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)

ad AFS - nevěděl jsem. ad Lustre - no, je pravda že to je kapku overkill pro 3 stroje :-) Smutnou pravdou je, že současnej stav není ideální ani u jednoho FS / replikačního cluster řešení. Ona to asi není žádná sranda to odladit tak, aby to jelo výkonně a spolehlivě.

Každopádně GlusterFS se hodí tam, kde není potřeba dělat psí kusy -> takže záloha, sdílená data pro nějakou aplikaci a podobně. Rootfs VPS na to stejně nejde umístit, to lze (u openvz) jenom na ext2/3.

--- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
25.8.2009 02:18 VSi | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)

S tím zhodnocením situace souhlasím. Holt kdo potřebuje takový výkon a spolehlivost, obvykle má prostředky i na pořízení nějakého plně HW řešení replikace, nebo alespoň diskového pole s redundantními řadiči a propojením k serverům. Software řešení na normálním HW stejně bude mít vždycky značné limity ve výkonnosti, takže po vývoji něčeho takového nebude až tak velká poptávka.

Pro méně náročné situace myslím stačí ten GlusterFS nebo DRBD, kde se zřejmě dá postavit spolehlivé řešení, i když ne úplně ideální a podle všech představ (poslední kernel etc.).

Jinak k takovéhle diskusi by měla sloužit i skupina Virtualizace (uvažovalo se snad o doplnění názvu + High Availability), kde si toho spíš někdo všimne. Určitě tam jsou lidé, kteří by k tomu měli co říct. Zkuste položit dotaz i tam.

xxx avatar 24.8.2009 23:32 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)
Myslím, že nejde říct obecně ne. Záleží na tom jaké komponenty tam člověk vecpe. Pokud vezme nějakou 1U case, Intel Server Board a nějaký rozumný paměti a procesor. Tak má furt obstojný server za dobrý peníze. S tím diskovým subsystémem jste se trefil. Souhlasím s tím, že tam se asi láme chleba. Dokud stačí dva 1TB v sw RAID1, tak není co řešit. Když stačit přestanou, tak už stojí za to uvažovat o hotovém řešní.
Please rise for the Futurama theme song.
24.8.2009 21:09 kapo | skóre: 15 | blog: runtime
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

 Mate to nejak pravidelne zalohovane? O necem takovem uvazuji pro osobni/komercni repozitar, ale bez zaloh bych do toho nesel.

Why make things difficult, when it is possible to make them cryptic... - Aksel Peter Jorgensen
24.8.2009 21:12 DoomDog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)

No bolo by super keby alpha zalohovala betu navzajom (to najdolezitejsie) + nejake zalohy na 3. cisto backup server ...

Heron avatar 24.8.2009 21:13 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)
Oni ti to zálohovat nebudou. Server na hostingu (a je jedno jestli fyzický či virtuální) si musíš zálohovat sám.
24.8.2009 21:17 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)
No teď jsme to probírali a schválili, musím to implementovat.
--- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
Heron avatar 24.8.2009 21:32 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)
Je to váš boj :-)

Takže hromadu pásek, páskovou knihovnu a ohnivzdorný trezor na jiné lokalitě.
24.8.2009 21:35 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)
To už je lepší samostatný zálohovací stroj s diskama - pravděpodobně to bude levnější než pásky a rozhodně to bude pohodlnější.
Quando omni flunkus moritati
24.8.2009 21:35 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)
To zas ne. Pro dobrotu na žebrotu? Timhle stylem by to asi nešlo. Prostě záloha do kříže mezi dvojicemi serverů a odchod na párek.
--- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
24.8.2009 21:36 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)
To mělo bejt na Herona. Chjo.
--- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
Heron avatar 24.8.2009 21:58 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)
No, však jsem psal, že to zálohovat nebudete ;-).

Hele, neber to moje rýpání moc osobně. Ono je fakt lepší, když si člověk nabije čumák sám a přijde na to, že to měl dělat jinak.

Já koncem minulého roku moc potřeboval server na páteři a chtěl jsem pořídit HP ProLiant DL380 G5 a na to nasadit ESX(i). Skončilo to na čem? No na penězích. Ty máš odvahu a čas vzít rachotinu a odvést to na housing a nasadit tam něco co potřebuje patch do kernelu. I to se cení.
thingie avatar 25.8.2009 08:03 thingie | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)
Jako by potřeba patche do kernelu něco znamenala.
Růžové lži.
24.8.2009 21:15 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)
Zálohují se bude do kříže (alfa->beta a beta->alfa) 1x týdně přes vzdump - musím to odladit a spustím to někdy během dneška/zítřka. Momentálně není jak vymyslet jiný způsob.
--- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
24.8.2009 21:16 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)
Píšu kraviny - správně je "Zálohovat se budou"
--- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
Luboš Doležel (Doli) avatar 24.8.2009 21:16 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)
Co takhle lidem poskytnout místo, kam si mohou zálohy sami rsyncovat?
24.8.2009 21:18 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)
Spíš bych to viděl na podporu "snapshotu" celého VPS ve vpsAdminu -> na kliknutí. Tak to ještě teda doprobereme.
--- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
24.8.2009 21:52 kapo | skóre: 15 | blog: runtime
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)

 Nevim, jak OpenVZ funguje, jestli mate pristup do filesystemu virtualu, ale pokud jo, tak by mozna bylo nejlepsi zaloha: zakaznik nadefinuje adresare a ty se zalohuji. Precijen zalohovat cele virtualy muze byt prostorove celkem narocne...

Why make things difficult, when it is possible to make them cryptic... - Aksel Peter Jorgensen
24.8.2009 21:56 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)
To není špatnej nápad. Mrknu na možnosti jak to vymyslet. (Přístup k FS virtuálů je, protože je to de facto jenom chroot)
--- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
Michal Fecko avatar 24.8.2009 21:19 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)
Nieje to lepsie ked sa to bude robit celkovo a automaticky - preco by sa mal o nieco "zakaznik" starat?
xkucf03 avatar 24.8.2009 22:04 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)

Zase když jsou zálohy v režii zákazníka, tak si sám může vytáhnout třeba smazané soubory nebo přepsané konfiguráky ze zálohy – když se zálohuje všechno najednou, tak je to opruz, který musí dělat správce centrálního serveru. Docela zajímavý by byl solaris a jeho ZFS snapshoty – možná až budeme dělat další server…

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
Limoto avatar 24.8.2009 23:14 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)

 

solaris a jeho ZFS snapshoty

A nebo taky FreeBSD...

 

Heron avatar 24.8.2009 22:05 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)
preco by sa mal o nieco "zakaznik" starat?

Třeba proto, že to jsou jeho data?

Jendа avatar 24.8.2009 22:12 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)
Protože mi třeba stačí zálohovat jenom databáze?
MaFy avatar 25.8.2009 00:11 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zatím jsem to tu nenašel, ale já se hlásím jako zájemce o soft ;-)
Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
25.8.2009 00:52 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)
Ok, až to uvedeme do (aspoň trochu) publikovatelnýho stavu (měsíc, dva - musíme dodělat přechod na gettext a PDO). S fancy one-command instalátorem ale zatím tak jako tak nepočítej :-D
--- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
default avatar 26.8.2009 18:27 default | skóre: 22 | Madrid
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Jen malý dotaz: jakou máte dostupnost?

26.8.2009 19:29 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)
--- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
default avatar 26.8.2009 20:49 default | skóre: 22 | Madrid
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak jde život... (Anebo co nového ve vpsFree.cz)

Já se neptal na to, co vysype minun na základě historie, ale co garantuje občanské sdružení nebo čeho by chtěli administrátoři dosáhnout. :-D

xkucf03 avatar 26.8.2009 20:58 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Dostupnopst vpsFree.cz

Neměří to minun ale nezávislý měřák :-)

Čeho bychom chtěli dosáhnout? Co garantujeme? Ale no tak, naslibovat se dá cokoli, důležité jsou výsledky ;-) Chceš čtyři devitky, nebo víc, 100%? Slíbit můžeme cokoli, ale pokud chceš SLA a smluvní pokuty pokud nebude dodržená požadovaná dostupnost… budeš muset zvolit komerční dražší hosting. Pro dostupnost děláme to nejlepší, co umíme, ostatně, běží na tom i naše stroje.

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
default avatar 26.8.2009 21:05 default | skóre: 22 | Madrid
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dostupnopst vpsFree.cz
Pro dostupnost děláme to nejlepší, co umíme, ostatně, běží na tom i naše stroje.

Díky, to mi stačí.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.