Portál AbcLinuxu, 29. května 2024 15:49


Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
18.1.2010 22:58 ddd
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
zrovna o vikendu jsem docetl Nadaci na hranicich, ceka me Nadace a Zeme ...

taky to ctu jednim dechem, je to mazec. Jedna z nejlepsich serii co jsem kdy cetl.
18.1.2010 23:06 hudin | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
"Pár dobře postavených diferenciálních rovnic a umíme předpovídat osudy lidstva jakožto celku."

No, jeste Vas asi cekaji "prvni" dve knizky, kde tech par diferencialnich rovnic Seldon stavi od svych cca triceti az do smrti... ;-)

Ja ted hlavne uvazuju, kdy prectu vsechny novely o robotech a Nadaci/Zakladne vpo sobe, tak jak nakonec tvori celek...
alblaho avatar 19.1.2010 08:57 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
No jestli to všechno musel řešit symbolicky, tak se nedivím :-).

Myslel jsem, že ty Předehry vynechám, ale teď jsi mě navnadil.
19.1.2010 14:15 hudin | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
jj, myslim, ze to chces precist ;-)

jinak jeste musim pochvalit BBC - slysel jsem perfektne namluvene audio booky puvodnich tri dilu
18.1.2010 23:42 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Je to věcí náhody, shody okolností, světového spiknutí či správné konstelace hvězd, že se tu poslední cca rok, co Argo vydává "původní" trilogii v tom krásném provedení a co jsem se rozhodl neshánět starší vydání a počkat si na tato, objevuje tolik nadšených zápisků o Nadaci a já k tomu nemůžu skoro nic říct, protože třetí díl ještě nevyšel a z doby, kdy jsem Nadaci četl poprvé, si už nic nepamatuju? :-)

P.S.: Argo, prosím prosím, donuťte Viktora Janiše k překladu ostatních knih série, a pak je vydejte! :-)
Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
alblaho avatar 19.1.2010 08:51 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
Já všechno půjčuji z Městské knihovny v Praze, výtisky z počátku 90. let. S překlady Jarmily Pravcové a Zuzany Drhové jsem byl moc spokojen. Zato překlad Nadace a Země je hnus. Z radního Trevize je najednou rada Trevize (jako rada Vacátko?). Postavy, co si najednou příliš žoviálně tykají a oslovují se "kamarádíčku", až má člověk pocit, že je to román o pražské galérce.

Zajímalo by mě, jaký je ten Viktor Janiš, jak říkám Pravcová se mi zdála výborná.

Jinak je to efekt sněhové koule, dlouho jsem si chtěl přečíst nějakou klasickou scifi, ale k Nadaci mě inspiroval nějaký zdejší zápisek:-).
David Ježek avatar 19.1.2010 09:02 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
nebyl jsem to ? ;-)
19.1.2010 10:46 Robo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
jj, tiez ma tvoj blog na Asimova naviedol; ale uplne mi stacila prva kniha :-) not my cup of tea
19.1.2010 11:35 AViP
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
Já můžu srovnávat jen původní Nadaci, další díly jsem v novém překladu zatím nečetl. V prvním díle je Janiš čtivější, ale občas mu "ulítne" nevhodně zvolený idiom či technický termín, který neodpovídá 40./50. létům (což se prostě při překladu stane a je do značné míry chybou redakce, že to nechytla), jinak nelze mít větší výhrady.

Pravcová byla dost neohrabaná, což ovšem poměrně korespondovalo s neohrabaností originálu, nicméně pochybuji, že Hober Mallow mával kolem sebe na palubě vesmírné lodi puškou (na straně druhé, i u ní by většinu renonců odstranila pořádná redakční práce, byť by byla zapotřebí v trochu větším rozsahu).

Překlad od Drhové byl jedním slovem příšerný a pro její totálně zpackaný překlad Druhé Nadace není omluva (Mobs Riot mluví za všechny, v překladu jsou naprosto elementární chyby, kdy si člověk klade otázku, jestli dotyčná vůbec věděla, co vlastně překládá). A aby překladatel vyloženě zkazil pointu, to se vidí opravdu málokdy (konkrétně povídky "Mezek pátrá").

19.1.2010 12:56 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
no jo, obcas se zadari. Vcera jsem videl kousek jednoho komedialniho serialu a tam mluvili o ukryvani obsahu do souboru pomoci stenografie.
kotyz avatar 19.1.2010 18:15 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
Jo, NCIS! :-D Taky ze ma neco schovany ve skrytym oddilu RAMky na svym notebooku. Ale jednou rekli staganografie, ale jinak mluvili furt o stenografii. Na zabavnej serial to je ale porad dobry. Takovejch kiksu je v tom serialu vic, mozna v kazdy epizode minimalne jeden. Ale clovek na to prece kouka kvuli necemu jinymu ... ;-)
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
Nicky726 avatar 19.1.2010 21:20 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
Ještě že na to člověk nekouká...
Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
19.1.2010 22:13 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
No, ja vidim tak jeden dil z deseti a to jeste ne celej, ale prca je to naramna. Fakt by mne zajimalo jak moc vazne to mysleli :-)
19.1.2010 23:08 kuly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
Jako kdo, scénáristi, nebo překladatelé?
20.1.2010 07:53 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
Scenaristi. Pokud uz je to hotovy, preklad s tim moc neudela. Cest vyjimkam typu "Par parmenu".
24.1.2010 16:53 Viktor Janiš
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
Příloha:
To je zajímavá námitka, to mi ještě nikdo neřekl. V zásadě si člověk nemůže pomoct, narodil se nějakých čtyřicet let po vydání knížky samotné, takže nutně bude překládat do současnější češtiny a pro své vrstevníky (šance přeložit to včas bylo kvůli bolševikům nenapravitelně promrhána.) Překlad od Pravcové vypadá na povrchu snesitelně (přinejmenším když je vám patnáct, tehdy mě nic moc nezarazilo), ale když se tomu člověk podívá pod kapotu, už to tak hezký pohled není. Psal jsem na to analýzu pro časopis Plav, tak to sem zkusím přiložit. A souhlasím s tím, že překlad od Drhové je opravdu šílený (přeložit "briefacase" jako "obálka", to jsem snad nikde jinde neviděl).
20.1.2010 12:09 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
Nová vydání Nadací překládá mistr Janiš? To je příjemné překvapení. Já si je tedy plánuju poshánět v angličtině, česky jsem je četl několikrát, ale čím lepší překlad tohohle skvostu, tím samozřejmě lépe.
20.1.2010 12:36 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
Klasická trilogie v překladu mistra Janiše vyšla už někdy v roce 2001, no a teď vychází znovu. Kéž by vyšly i ty ostatní části nadační série…

Mimochodem, kromě Druhé nadace se extrémně těším ještě na tohle :-) (Kantos Hyperionu ani nezmiňuju.)
Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
20.1.2010 12:40 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
To si děláš... Další Chinova kniha? Ty máš u mně hodně piv, člověče. :-D Sakra, nějak poslední dva roky už scénu moc nesleduju, kdo ví, co všechno mi ještě za tu dobu uniklo... Každopádně dík za informaci.
24.1.2010 16:57 Viktor Janiš
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
To byste museli Martinu Šustovi rozmluvit jeho plány :) Chce po mě dvě Nadace ročně, což mu při své vytíženosti nemůžu slíbit.
Berysek avatar 19.1.2010 08:32 Berysek | skóre: 3 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Na popud někoho tu, možná tebe, jsem se pustil do čtení Nadace (AlReader rulez). První kniha super, teď jsem u druhé a dost to drhne, děj skáče po desetiletích a furt nic. Už se těším až se to trochu rozjede...
Linux here, Linux there, Linux, Linux everywhere... :)
alblaho avatar 19.1.2010 08:55 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
Jo, je to takový dějepis:-). Ale hrozně se mi líbí, jak postavy z novějších knih koukají do historie a obdivují své hrdiny. Pojmenovávají po nich své lodě a tak. Přitom ti hrdinové toho ve své době měli plné brejle a ani pořádně nevěděli, co činí.
19.1.2010 09:32 CET
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No, Prattcheta mam tusim uz komplet, co vysel v CZ, takze ted uz docist tech par, co mi zbyva a pak bych se chtel taky vrhnout na Nadaci (a mozna zbytek Assimova).

Jinak co se sexuality tyka, docela me serou americky filmy, ve kterych musi minimalne jedna sexualni a/nebo romanticka scena byt, ikdyz se jedna o akcni, scifi, komedii, proste vzdycky.

U romantickych filmu a komedii to jeste zkousnu, ale u akcnich a scifi, zvlast dobre myslenkove provedenych scifi, mi ty milostny veci nesedi, jeste muzou ukazat 15 sekund, ze jsou do postele a dej muze jit dal a ne, ze tam budou ukazovat cely milovani na 10 minut.

Sex a milovani mam rad a kdyz chci videt sex, najdu si porno, kdyz milovani, pustim si romantiku. Je prece jasny, ze kazdej clovek ve filmu musi jit nekdy na zachod a ma obvykle i chut na sex a kdyz ma skym, tak si uzijou. Na druhou stranu, ve 24 jsem Bauera jeste nikdy nevidel jit na hajzlik, aspon na malou.
19.1.2010 14:14 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
Sám Asimov si výkřiky kritiků ohledně absence sexu vychutnal v knize Ani sami bohové, kde je nejen sex, ale rovnou mimozemský sex a dokonce tři pohlaví :-)

A to cpaní romanických scén do amerických filmů, které ale musí být podle ujetých pravidel hodnocení (ve stylu "useklá hlava dobrá, odhalené prso špatné"), se mi také nelíbí - pokud to není přímou součástí příběhu, působí to rušivě, obzvlášť pro znalce předlohy.

Například už jednou mnou zmiňovaný Guillermo del Toro chce zfilmovat Lovecraftův román "V horách šílenství", ale producentům se nelíbí, že tam není (jako ostatně v naprosté většině Lovecraftova díla*) žádný sex (a žádný happyend, neboť jeho hrdinové většinou zešílí nebo zemřou, případně obojí) a že by to tudíž nemělo u diváků úspěch. Což je zvrhlé, protože napřiklad ideově a lokačně podobný horor "Věc" se také obešel bez sexu (i happyendu) a byl úspěšný.

*Na druhou stranu, scéna, při které přišel na svět Wilbur Whateley (a jeho ještě obludnější dvojče) z Hrůzy v Dunwitchy, by jistě potěšila všechny místní příznivce chapadelnatého porna :-)
kyknos avatar 19.1.2010 15:31 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
He he, Lovecraft s happyendem :)

Ale sex jsem nekde v Lovecraftovi videl, kde jen to bylo...
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
19.1.2010 17:37 JS
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
Ani sami bohove byla jedina knizka od Asimova, co jsem cetl, ale knizku o sexu si prece jen predstavuji ponekud jinak. :-)
kotyz avatar 19.1.2010 18:10 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
Tu sem taky cet a pak jeste Roboty usvitu (tam toho sexu taky krapet bylo). Jen tyhle dve zatim. Clarka mam teda nactenyho lip - komplet Ramu (i ty ktery psal s Gentry Leem, ale ty dalsi co psal Lee sam to uz neni ono, to sem vzdal asi po 20 strankach) a Vesmirnou oddyseu. A pak nejaky dalsi, uz si presne nepamatuju co vsechno, ale urcite Konec detsvi a pak mozna jeste Devet miliard bozich jmen. Uz je to taky nakej ten patek, no. Ted bych si ty knizky rad koupil a precet znova (predtim sem to cet bud z monitoru jako pdf a nebo salatovo-lepenkovou edici z rokycansky knihovny).
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
kotyz avatar 19.1.2010 18:26 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
Vec prave moc uspesna nebyla, minimalne ve svy dobe ne. Ale stejne se z toho pak stal kult. viz z tebou odkazovany wikipedie: The theatrical performance of the film was poor.[3] The poor opening has been attributed to many factors, including Steven Spielberg's E.T. the Extra-Terrestrial, which was released at the time and features a more optimistic view of alien visitation. However, The Thing has gone on to gain a cult following with the release on home video.
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
kotyz avatar 19.1.2010 18:22 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
IMHO maji nejaky normy co vsechno v tom filmu musi mit, aby jim to nakej producent zaplatil. Takze sou pak vsechny filmy stejny - pravdolaska vyhraje, postelova scena nejmin jedna, politicky korektni, pokavad to ma mit rating PG-13 tak se tam skoro vubec nebo vubec nemluvi sproste a nestrika a netece (maximalne tochu kape) krev. A pokud to ma bejt akcnak, tak je to docela blby potom :-D

A pak sou tu nizkorozpoctovy (nezavisly) becka, ktery si s tou "kucharkou zarucene uspesnyho filmu" hlavu nelamou a ty sou obcas i lepsi (a nebo totalni sracky jaky toci podle pocitacovejch her Uwe Boll) ...

Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
Nicky726 avatar 19.1.2010 21:35 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
A pak jsou tu ještě Hadi v letadle. ;-)
Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
kotyz avatar 20.1.2010 00:43 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
to me strasi v polici pokazdy kdyz du do levnejch knih :-D
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
kotyz avatar 19.1.2010 18:00 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
hyperatomove ublognuti ;-)
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
bazil avatar 19.1.2010 22:30 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A] předehry k nadaci ROZHODNĚ nevynechat ;-) B] jooo zrovna louskám "nadace na hranicích" C] ne Baya ale Bayta ;-)
alblaho avatar 20.1.2010 08:32 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
To máš fuk, stejně jsem si nevzpomněl a ni nevygooglil jméno toho jejího manžela :-).
20.1.2010 09:01 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Poučná Nadace
http://terminuscity.tripod.com/chars/chars4.html

Prvni vysledek :-)

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.