Portál AbcLinuxu, 30. května 2024 07:05


Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
PepaSFI avatar 18.3.2015 14:51 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
bohužel nemůžu souhlasit s tím že na Desateru se za ty tisíce let nic neměnilo. Měnilo se a podle mě dost podstatně. Protože jsem formálně katolík, někdy mi dost vrtaly v hlavě rozpory v některých textech. Stručně řečeno, měnilo se kdeco, podle toho co se hodilo. Konkrétně desatero je třeba tady http://cs.wikipedia.org/wiki/Desatero i s těma změnama a to se s tím ještě kdovíco natropilo v překladech.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
18.3.2015 14:58 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
Význam se nezměnil zcela určitě. Navíc Wikipedie pro mne opravdu není autoritativní zdroj.
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
PepaSFI avatar 18.3.2015 19:15 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
když změním text, změní se i význam. Nejlíp je to vidět právě na tom poněkud pomíchaném prvním a druhém přikázání. Pokud by mělo platit tak jak jsou texty v Exodu a Deuteronomiu, pak by se katolická církev soustavně dopuštěla hříchů proti těmto přikázáním. Ale nám se líbí obrazy a sochy a tak budem dělat že nějaké tradiční texty neé a uděláme stručné "v jednoho Boha věřit" a "nevezmeš jména Božího nadarmo".
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
18.3.2015 19:22 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
Šema Jizrael, Adonaj elohejnu, Adonaj edach. Jiinak, cirkev učí Desatero a vychǎzí ze zmíněnych knih a přiklonila se k jednomu výkladu,
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
PepaSFI avatar 18.3.2015 22:25 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
ale houby leda. To není výklad, prostě si to upravili jak se to hodilo. Původní text je mnohem rozsáhlejší, podrobnější a mnohem přesněji a přísněji vykládající. Když z odstavce udělám heslo, není to výklad ale ztráta informace.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
pavlix avatar 18.3.2015 20:46 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
+1

Tolerance vyobrazování toho, co je na nebi i toho, co je na zemi, je jeden z mála projevů jejich pokrytectví, za který jsem vděčný.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
18.3.2015 15:01 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
Jinak, texty jak v Exodu, tak v Deuteronomium se nezměnily. Pouze jsou dva druhy Desatera v Toře. Ale o tom se ví.
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
18.3.2015 16:42 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
No například různé církve v různých dobách různě interpretují, které příkázání je které. Na té wiki je to docela pěkně porovnané (a to přitom českou wiki jinak moc nemusim). Katolické církve mají např. typicky první dvě biblické sloučené do jednoho a poslední zase rozdělené do dvou, patrně z politických důvodů :-D

Jinak chválit desatero a Turinga v jednom zápisku je, řekl bych, mírně zvláštní, když člověk vezme v úvahu notoricky netolerantní přístup řady křesťnských církví k homosexuálům...
18.3.2015 16:47 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
Ja jsem tolerantní katolík. A učení církve mi tu toleranci nezakazuje.
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
18.3.2015 17:01 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
A učení církve mi tu toleranci nezakazuje.
Záleží, co všechno se myslí tou tolerancí, nicméně teoreticky ano, protože oficiální učení Římskokatolické církve je pro členy, pokud vím, závazné.
pavlix avatar 18.3.2015 16:49 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
TNo například různé církve v různých dobách různě interpretují, které příkázání je které.
Tak ony ty církve dost různě interpretují, které přikázání co znamená, a většinou zcela bez ohledu na jeho znění.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
18.3.2015 16:56 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
TNo například různé církve v různých dobách různě interpretují, které příkázání je které. Tak ony ty církve dost různě interpretují, které přikázání co znamená, a většinou zcela bez ohledu na jeho znění.

Které církve a jak? Všeználku. :-). A konkrétně!
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
pavlix avatar 18.3.2015 17:23 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
Potrefená husa.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
18.3.2015 16:53 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
Navíc ten zákaz homosexualnich styku pochází ze Starého Zakona. Takže to není vynález křesťanské církve, ale ortoxního judaismu.
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
pavlix avatar 18.3.2015 17:24 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
Hlavněže je vždy na koho se vymluvit.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
18.3.2015 17:34 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
Zatím jsi ničim ani ty ani kralyk neargumentoval. Oba se snažíte mluvit o něčem, o čem nemáte ani jeden páru. :-) jinak kralyku. Učení cirkve prikazuje milovat bližniho, ale nenávidět hřích. Tedy hřích, nikoliv osobu,
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
18.3.2015 17:54 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
jinak kralyku. Učení cirkve prikazuje milovat bližniho, ale nenávidět hřích. Tedy hřích, nikoliv osobu
Vím o tom (proč máš neustále pocit, že jsi jediný, kdo ví něco o církvi nebo křesťanství obecně? :-D), přijde mi to ale jako pokus o alibismus. Ať už bližního církev miluje nebo ne, stále je z jejího učení jasné, že homosexuálové jsou považováni za hříšníky prostě protože jsou to homosexuálové. To imho úplně stačí.
pavlix avatar 18.3.2015 18:01 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
Vím o tom (proč máš neustále pocit, že jsi jediný, kdo ví něco o církvi nebo křesťanství obecně?
Jestli to nebude tím, že pán je trošičku narcis.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
18.3.2015 18:54 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
Kralyku, hrisniky cirkev miluje. Hetero jako homo, jen ten hrich ne. Jinak co ty cirkve, co jinak interperetuji jinak Desatero, ktere to jsou?
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
18.3.2015 19:13 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
Pravoslavné mají, stručně řečeno, 1. Nebudeš mít jiného Boha, 2. Neozbrazíš, 3. Nezneužiješ jména. (Atd.) Katolické oproti tomu slučují první dvě a rozdělují poslední do dvou.
18.3.2015 21:32 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
Kralyku, základ je v Toře, takže oni vycházejí jen z jiného rozdělení, nikoliv z jiné interpretace.
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
PepaSFI avatar 18.3.2015 18:57 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
je to trošku jinak, teda nevím jak to je s interním názorem církevních autorit a je to tak možná lepší ale mělo by to být asi tak že hříšník je ten kdo činí hříchy. A takovým činem může být i myšlenka. Takže homosexuál není automaticky hříšníkem pokud se nechová hříšně a kontroluje své hříšné myšlenky. No ale když to vezmem důkladně, pohlavní styk by podle Bible byl hříchem vždy když se neděje za účelem plození potomstva. Takže všichni.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
18.3.2015 19:22 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
V každém případě z toho plyne to, že, dle církve, heterosexuálové mají možnost mít sex aniž by to byl hřích (ať už jsou příslušné nuance jakékoli), zatímco homosexuálové ne.
18.3.2015 21:30 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
Kralyku, mohou mít sex bez hříchu, když se ožení v Církvi. Pochopitelně se ženou. :-) Takže zase tvá úvaha je mimo.
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
PepaSFI avatar 18.3.2015 22:12 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
není tak moc mimo. Formálně by to snad šlo ale když půjdem do detailů tak je to zas hřích. Bude to přetvářka, lež. Navíc to nebude moc asi fungovat, teda u muže, žena může být v sexu pasivní a nějak to prostě zvládat. Aby to fungovalo, asi by musely přijít na pomoc nějaké ty hříšné myšlenky a lítáme v tom zas. Ale církvi možná stačí ta formální přetvářka. Hřích je to pořád ale to už nám je fuk, hlavně že je po našem.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
18.3.2015 22:24 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
Tak, co je hřích, nebo není, pro věřícího určuje Desatero a Církev. Nikoliv laik.
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
19.3.2015 11:26 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
Kralyku, mohou mít sex bez hříchu, když se ožení v Církvi.
To jim ale není dovoleno. Zjisti si to, je to tak...
19.3.2015 12:24 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
Jistě jsi si prostudoval církevní právo, ale Církev věří, že se člověk tedy v případě homosexuálů může přiklonit na "správnou" stranu. Takže je jim dovoleno oženit se, zplodit děti atd. :-)
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
Darth Phantom avatar 19.3.2015 18:33 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
Takže věřící může být homosexuál, ale nesmí se homokládit, jinak spáchá hřích. Říkám to správně?
Tahle patička nemá hlavu ani patu
19.3.2015 12:50 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
19.3.2015 13:39 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
... Turing se mezitím v hrobě obrací ...
19.3.2015 15:25 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
Napřed tvrdíš, ž znáš fakta, pak se odvoláváš na Turinga. Jinak pochopitelně i podle toho filmu manželství pro něj bylo nepřijatelné. Z jiného důvodu ovšem.
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
19.3.2015 16:14 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
Napřed tvrdíš, ž znáš fakta, pak se odvoláváš na Turinga.
Pochopitelně jsem to myslel tak, že církví není povoleno manželství osob stejného pohlaví.

Jinak celkově absolutně nechápu tu církevní posedlost plozením dětí, hlavně protože
  1. Lidí je na světě 7 miliard, má snad církev pocit, že je to málo?
  2. Copak církev snad nějaký děti plodí? :-D
Darth Phantom avatar 19.3.2015 18:27 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
7 miliard, má snad církev pocit, že je to málo?

To je jednoduché jak facka - čím víc potomků věřících -> tím více manipulovatelných oveček do stáda. To se ovšem týká (nějaké ty papežské bláboly) teoreticky jen 2 miliard lidí, 5 miliard lidí na zeměkouli má papeže a jeho encykliky na háku.

Na podporu mého tvrzení stačí uvést třeba jen ty obštrukce se šprckama. Teprve nedávno papež připustil jejich používání. Papež v 21. století povolil šprcky věřícím. Celkem humorné.
Tahle patička nemá hlavu ani patu
PepaSFI avatar 19.3.2015 18:34 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
Církev, zřejmě je míněna katolická, jako asi nejznámnější představitel křesťanství, v ostatních to bude podobné, má pocit že je to málo, tedy málo křesťanů. Muslimy, hinduisty, buddhisty a jiné zatvrzelé, neobratitelné pohany nemůže počítat do týmu a tak prostě kalkuluje s vlastní tvorbou.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
Darth Phantom avatar 19.3.2015 19:23 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
Ano, to je dobra poznamka. Minil jsem hlavne katolickou cirkev, ovsemze. Nicmene krestanskych cirkvi jsou stovky. A mnoho z nich je autokefalnich, tudiz maji papeze v zadni casti tela. Pravoslavna cirkev a jine papeze neuznavaji. Ale rekl bych, ze maji nazor na tohle plozeni potomku podobny.

Tahle patička nemá hlavu ani patu
19.3.2015 19:16 lenny
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
pred 2 tyzdnamy nejaky americky vedec prisiel s teoriou ze ak zoberies organicke prvky teda tie ktore su potrebne k vzniku zivota a das vsetk oco to potrebuje teda vystavenie silnemu ziareniu a pod. nevznikne ti nic ine nez bakteria a potom rastlina a pod jednoducho podla jeho teorie je vznik zivota zakodovany do vesmiru a nie prirodzeny vyber ako to hovori darwin alebo boh. a est ktomu tento objav http://tech.sme.sk/c/7705175/videli-chemicku-reakciu-ktora-mohla-byt-pri-vzniku-zivota.html

takze nech nikto tu nestavia vymysleneho boha nad Boha ktory stvoril vesmir a dal tieto zakony. je to na smiech
18.3.2015 18:54 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
Nejen to, rozumny moderni clovek z desatera uznava tak mozna tri nebo ctyri z tech prikazani. (Lepe receno - jen asi dve - nezabijes a nepokrades - povazuje za natolik zavazna, aby za jejich nedodrzeni byli lide trestani.)

Me na tom zapisku zarazila jina vec - ze mel "Turing problem s ostatnimi lidmi". To ja bych tedy takhle rozhodne nepostavil; naopak bigotni mestacka spolecnost mela problem s nim (jako homosexualem).
Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
18.3.2015 19:05 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
Turing byl genius, ktery měl socialni deficit. Takže měl potíže s lidmi i mimo svou homosexualtu. Což mu pochopitelně pak u neinformovaných hrubě přitížilo.
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
18.3.2015 19:29 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
To nebyli neinformovani lide - byli to mestaci, casto elity.

A presne to, co pises, je prave to, co mi na tom vadi. Jak muzes s klidnym srdcem prohlasit, ze nekdo, jehoz moralni postoje jsou nejakych 50 let napred pred vetsinovou spolecnosti, ma "socialni deficit"? Ja vidim ten socialni deficit uplne jinde, tedy. :-)

Mimochodem, zrovna ted je na HN odkaz. Aaron Swartz byl takovy moderni Turing. Dost mozna za 50 let spolecnost zjisti, jak moc byl moralne napred, jako u toho Turinga.
Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
18.3.2015 21:34 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
On měl sociální potíže nikolv že byl homosexuál, ale třeba že neodečítal neverbální projevy. Mimo jiné. Ty je máš zřejmě také, ale na rozdíl od Turinga nejsi genius. :-)
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
Agent avatar 18.3.2015 22:14 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
Já tu vidím nedostatek porozumnění na obou stranách.

Když vás zavřem mezi opice a nedokážete se s nimy domluvit a oni vás rozsápou, znamená to asi, že máte sociální deficit.
Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
18.3.2015 23:30 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
nedokážete se s nimy domluvit a oni vás rozsápou,

Jistě si četl, nebo viděl Zaříkávače koní. Pokud jsi schopen navázat neverbální komunikaci s opicemi, což možné je, pak tě nerozsápou. Pokud nejsi schopen navázat komunikaci s lidmi, která je srozumitelná druhé straně, pak máš mezi lidmi problém. Takhle to prostě je. Turing ve filmu měl problém s komunikací, která by ho učinila srozumitelnějším většímu počtu lidí. Pouze byl srozumitelný jen někomu. Což byl ten deficit.
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
Agent avatar 19.3.2015 00:30 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
No budiž, mě jde o to, kdo má větší sociální deficit, jestli ty opice (i mezi lidmi), nebo ti druzí, jiní. V podstatě ten argument můžu otočit, aspoň mi to tak připadá.
Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
18.3.2015 23:50 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
Ty je máš zřejmě také, ale na rozdíl od Turinga nejsi genius. :-)
Proc ses uchylil k tomuto osobnimu utoku?
Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
18.3.2015 23:59 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
Útok? To byla jen informace, jak ho vnímám. Rozhodně ho nevnímám jako genia. Což vůbec není znehodnocující.
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
19.3.2015 07:05 tealigts
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
dvorní šašek abc linuxu pan Jílek útočí se brání vždy slušně
18.3.2015 19:46 Tomáš Vyčítal
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
Turing problem s ostatnimi lidmi
já bych souhlasil s tím, že lidé, kteří se v nějaké oblasti značně odlišují od průměru (vynikají např. v nějaké činosti) mají v komunikaci s běžnými občany mnohdy težkosti. Protože těch 'běžných' je ovšem obrovská většina ( a členové té většiny si vzájemně 'rozumí'), nastaví se ve společnosti takové podvědomí, že ti géniové jsou 'divní'. Jestli se to musí nazývat socialní deficit nedokážu posoudit.

V této souvislosti bych rád ovšem poukázal na tu skutečnost, že neplatí věta, 'že když má někdo sociální deficit, tak že by byl geniální'. Takovým klasickým případem je autor zápisku.
18.3.2015 23:54 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
'že když má někdo sociální deficit, tak že by byl geniální'.

Kde jsem takovou větu napsal? :-)
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
18.3.2015 19:50 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
Ono i to "Nezabiješ" je diskutabilní, protože v originále je význam použitých slov trochu jiný. Lepší překlad by byl "Nezavraždíš".
pavlix avatar 18.3.2015 20:50 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
A pak je ještě otázka, zda to interpretuješ tak, že nezavraždíš člověka nebo tak, že nezavraždíš souvěrce.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Rezza avatar 19.3.2015 19:34 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
A zrovna dneska uz spousta tech veci nema smysl. Proste byly to veci z dane doby a poplatne sve dobe, kdy tehdejsi vladci potrebovali nejak nasmerovat lid. Dnes ma smysl nez nesesmilnis dat nenasdilis fotku nahou svou na Facebook.
20.3.2015 18:57 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
nenasdilis fotku nahou svou na Facebook
Ano, proc se s tim obtezovat, kdyz to za tebe muze udelat nekdo jiny. :-)
Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
18.3.2015 15:11 AndrejB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jílek (malá Hamletovská divadelní):
Bodal Jílek do stěny
bodal do přístěnku
nůž měl pěkný kostěný
nůž měl pěknou střenku

Bodal Jílek do stěny
bodal, bodal, bodal,
nůž měl pěkný kostěný
nevím co bych dodal
18.3.2015 15:30 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
Jílek (malá Hamletovská divadelní):

Dost málo talentu.
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
18.3.2015 20:07 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jděte laskavě s náboženstvím do Průhonic.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
18.3.2015 22:27 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
Ale no tak, co by na to chudáci obyvatelé v Průhonicích řekli? Co proti nim máš?!? :-)
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
18.3.2015 22:29 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kód Enigma a jiné
Modlili se za spásu vašich duší. :-)
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.