Portál AbcLinuxu, 3. června 2024 23:06


Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
10.7.2015 06:43 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání i5-2400@3.10GHz s Atomem C2750@2.40GHz
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ty vole, proč si má udělat každý závěr sám? Kvůli tomu jsem to otvírala.
10.7.2015 09:32 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání i5-2400@3.10GHz s Atomem C2750@2.40GHz
Ty krávo, protože někomu může vadit poloviční výkon v jednom vláknu a někdo jiný může být spokojený se stejným výkonem s podstatně menší spotřebou při využití všech jader.
10.7.2015 09:47 marek_hb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání i5-2400@3.10GHz s Atomem C2750@2.40GHz
to je ten kráva! :-) - o to je to celé veselejší :)
10.7.2015 10:00 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání i5-2400@3.10GHz s Atomem C2750@2.40GHz
Dík, to se mi líbí! Skvělý zápisek na tuhle žumpu, kdybys to trochu učesal, nejspíš by se to dalo publikovat na diitu nebo rootu jako článek.
10.7.2015 19:58 Víla Simona
Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání i5-2400@3.10GHz s Atomem C2750@2.40GHz
Tak si se stal(a) oficiální členkou kravího stáda, vole. :D.
Agent avatar 10.7.2015 22:32 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání i5-2400@3.10GHz s Atomem C2750@2.40GHz
Žumpu z toho děláš ty. Až odejdeš, žumpa tu nebude.
Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
10.7.2015 07:28 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání i5-2400@3.10GHz s Atomem C2750@2.40GHz
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Před samotnou kompilací jsem pro jistotu spustil 'tar -cp linux-4.0.5-gentoo | cat > /dev/null', aby toho bylo co nejvíc v cachi a tudíž aby byl proces co nejméně zpomalován přístupem na disk.

Nebylo by jednodušší to rovnou překládat na tmpfs, aby to disk neovlivňoval vůbec? (A k čemu je tam dobrý ten cat?)

Vzhledem k tomu, že jste to spouštěl ve virtuálu, což znamená dva operační systémy, kde mohly další procesy náhodně ovlivňovat výsledky, bylo by vhodné aspoň spustit každý test víckrát a uvést aspoň průměr a směrodatnou odchylku.

Ohledně prezentace: je to strašně nepřehledné. Doporučoval bych do textu dát jen tabulku s výsledky jednotlivých testů a kompletní výstupy přiložit zvlášť, aby se do nich čtenář podíval až když ho budou zajímat detaily.

10.7.2015 09:28 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání i5-2400@3.10GHz s Atomem C2750@2.40GHz
Na rovinu - dělal jsem to primárně pro sebe, uvažoval jsem o tom, jestli to vůbec má cenu sem dávat. Asi nemělo...
10.7.2015 10:00 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání i5-2400@3.10GHz s Atomem C2750@2.40GHz
Mělo, já jsem ti vděčná za to, že jsi to sdílel.
10.7.2015 10:16 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání i5-2400@3.10GHz s Atomem C2750@2.40GHz
Určitě mělo, to porovnání je rozhodně zajímavé. Jen jsem upozornil na některé věci, které se daly udělat lépe. Hlavně ta prezentace výsledků, zorientovat se ve výstupech jednotlivých příkazů a vytáhnout z nich to podstatné chvíli trvá; kdyby tam byla přehledná tabulka a pak zvlášť detailní logy, bylo by to mnohem lepší.
10.7.2015 10:38 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání i5-2400@3.10GHz s Atomem C2750@2.40GHz
Jasně. Problém je v tom, že to znamená další plus mínus hodinu, co bych tomu musel věnovat. A nejsem si jistý, jestli mi to za to stojí.
10.7.2015 09:44 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání i5-2400@3.10GHz s Atomem C2750@2.40GHz
Jinak na těch "dvou systémech" v danou chvíli běžel v podstatě jen rsyslog a SSH (+QEMU bez jakýchkoli dalších nástrojů na fyzickém stroji). Vícekrát jsem spouštěl sysbench a OpenSSL a lišily se v podstatě jen o desetiny vteřiny.
10.7.2015 10:21 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání i5-2400@3.10GHz s Atomem C2750@2.40GHz

Tohle je na dnešních systémech bohužel čím dál méně pravda. Ještě tak před 7-8 lety jsem na školeních ukazoval výstup ps a komentoval, že přestože systém (s KDE) běží už několik hodin, jsou tam jen jeden nebo dva procesy, které nasbíraly přes sekundu času CPU (a žádný přes dvě). Dnes už by to vypadalo výrazně jinak.

Když jsou výsledky tak zřetelně odlišné, jako je to ve většině testů tady, tak to moc nevadí. Pokud ale někdy budete dělat test, kde budou jen malé rozdíly mezi dvěma variantami, může to výsledky dost ovlivnit.

10.7.2015 10:30 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání i5-2400@3.10GHz s Atomem C2750@2.40GHz
Teď si nejsem jistý, co není pravda. Je tam základní Gentoo a ve výpisech procesů opravdu vidím jen init (OpenRC), rsyslogd, sshd a udev, na fyzickém stroji ještě qemu-system-x86. Samozřejmě na takovém Ubuntu by to vypadalo jinak.
10.7.2015 10:40 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání i5-2400@3.10GHz s Atomem C2750@2.40GHz
A co se týče posledního testu, tak s nastartovaným LXC vypadá výpis z pstree takhle:
init─┬─6*[agetty]
     ├─lxc-monitord
     ├─lxc-start───init─┬─dbus-daemon
     │                  └─5*[getty]
     ├─rsyslogd─┬─{in:imklog}
     │          ├─{in:imuxsock}
     │          └─{rs:main Q:Reg}
     ├─sshd───sshd───bash───pstree
     └─systemd-udevd
10.7.2015 11:14 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání i5-2400@3.10GHz s Atomem C2750@2.40GHz
Tak to pak ano, ale takhle úsporné systémy jsou bohužel čím dál vzácnější.
10.7.2015 11:21 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání i5-2400@3.10GHz s Atomem C2750@2.40GHz
No já už právě kvůli tomu čím dál častěji používám Gentoo, protože to je stále ještě relativně čisté. A pokud nepotřebuju poslední verze balíčků, tak CentOS6, ten tu s námi ještě pár let bude a při instalaci bez instalátoru člověk také dostane relativně čistý systém. Co budu dělat, až i tyhle poslední ostrůvky zmizí, zatím nevím...
10.7.2015 17:13 Tomeši, Tomeši, ty bejku jeden
Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání i5-2400@3.10GHz s Atomem C2750@2.40GHz
Co budu dělat, až i tyhle poslední ostrůvky zmizí, zatím nevím...
Oběsíš se.
10.7.2015 11:53 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání i5-2400@3.10GHz s Atomem C2750@2.40GHz
Před samotnou kompilací jsem pro jistotu spustil 'tar -cp linux-4.0.5-gentoo | cat > /dev/null', aby toho bylo co nejvíc v cachi a tudíž aby byl proces co nejméně zpomalován přístupem na disk.

Nebylo by jednodušší to rovnou překládat na tmpfs, aby to disk neovlivňoval vůbec?

Pokud je málo paměti, tak i data na tmpfs mohou být odswapována, takže pokud se dělají podobné testy, tak je vhodné před testem swap vypnot. Případně se může místo tmpfs použít ramfs, ten je v jádrech přítoment automaticky (viz cat /proc/filesystems), ale nemá kvóty, limity a hlavně možnost odlložit data do swapu. Tudíž je velmi snadné jeho pomocí dostat systém do stavu, kdy dojde paměť a jádro s tím nemůže nic udělat, navíc se paměť zabraná ramfs (i tmpfs) jeví jako disková cache, tudíž ji mnoho "paměťometrů" ignoruje.
10.7.2015 15:20 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání i5-2400@3.10GHz s Atomem C2750@2.40GHz
Pokud je málo paměti, tak i data na tmpfs mohou být odswapována, takže pokud se dělají podobné testy, tak je vhodné před testem swap vypnot.
Ono je otazka, zda dnes naopak vubec jeste swap zapinat.
10.7.2015 19:03 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání i5-2400@3.10GHz s Atomem C2750@2.40GHz
Presne tak, server by mal mat dostatocne mnozstvo RAM na veci, co tam bezia. To moze byt napriklad v pripade mail servera aj 1 GB. Na mnohych serveroch swap roky nepouzivam.
Jendа avatar 11.7.2015 03:32 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání i5-2400@3.10GHz s Atomem C2750@2.40GHz
Ano. Leakující nebo dlouho idlící aplikace se odswapují a volná paměť se může použít pro pagecache pomalých disků.
10.7.2015 15:56 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání i5-2400@3.10GHz s Atomem C2750@2.40GHz
Zkouším to teď znova na tmpfs, na i5 jsou rozdíly maximálně o tři vteřiny, ale na Atomu "osmijádrová" kompilace dotáhla náskok a v podstatě se neliší od i5. Dokončuju ještě test na čtyřech jádrech, pak to doplním do článku.
Jezekus avatar 10.7.2015 11:50 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání i5-2400@3.10GHz s Atomem C2750@2.40GHz
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Díky za zajímavé srovnani sam mám C2750 v domácím serviku už rok a jsem moc spokojen. Mám Asrock C2750d4i. Spotřeba naprosto parádní i kdyz ne priliz rozdílná v režimu idle/load.
10.7.2015 20:03 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání i5-2400@3.10GHz s Atomem C2750@2.40GHz
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mimochodem, zkusil jsem si ten benchmark OpenSSL spustit na počítači s Xeonem X3440, který podle specifikací nemá podporu AES-NI (a nehlásí ji ani v /proc/cpuinfo). Jak je možné, že to s parametrem -evp jede víc než dvakrát tak rychle?
~ # openssl speed aes-128-cbc
Doing aes-128 cbc for 3s on 16 size blocks: 13336477 aes-128 cbc's in 3.00s
Doing aes-128 cbc for 3s on 64 size blocks: 3619319 aes-128 cbc's in 3.00s
Doing aes-128 cbc for 3s on 256 size blocks: 908566 aes-128 cbc's in 2.97s
Doing aes-128 cbc for 3s on 1024 size blocks: 479547 aes-128 cbc's in 3.00s
Doing aes-128 cbc for 3s on 8192 size blocks: 60609 aes-128 cbc's in 3.00s
OpenSSL 1.0.1o 12 Jun 2015
built on: Sun Jun 21 15:25:42 2015
options:bn(64,64) rc4(16x,int) des(idx,cisc,16,int) aes(partial) idea(int) blowfish(idx) 
compiler: x86_64-pc-linux-gnu-gcc -I. -I.. -I../include  -fPIC -DOPENSSL_PIC -DZLIB -DOPENSSL_THREADS -D_REENTRANT -DDSO_DLFCN -DHAVE_DLFCN_H -DL_ENDIAN -Wall -DOPENSSL_IA32_SSE2 -DOPENSSL_BN_ASM_MONT -DOPENSSL_BN_ASM_MONT5 -DOPENSSL_BN_ASM_GF2m -DSHA1_ASM -DSHA256_ASM -DSHA512_ASM -DMD5_ASM -DAES_ASM -DVPAES_ASM -DBSAES_ASM -DWHIRLPOOL_ASM -DGHASH_ASM -march=nocona -O2 -pipe -fno-strict-aliasing -Wa,--noexecstack
The 'numbers' are in 1000s of bytes per second processed.
type             16 bytes     64 bytes    256 bytes   1024 bytes   8192 bytes
aes-128 cbc      71127.88k    77212.14k    78314.11k   163685.38k   165502.98k

~ # openssl speed -evp aes-128-cbc
Doing aes-128-cbc for 3s on 16 size blocks: 38902595 aes-128-cbc's in 3.00s
Doing aes-128-cbc for 3s on 64 size blocks: 11123415 aes-128-cbc's in 3.00s
Doing aes-128-cbc for 3s on 256 size blocks: 2852978 aes-128-cbc's in 3.00s
Doing aes-128-cbc for 3s on 1024 size blocks: 710868 aes-128-cbc's in 3.00s
Doing aes-128-cbc for 3s on 8192 size blocks: 88929 aes-128-cbc's in 3.00s
OpenSSL 1.0.1o 12 Jun 2015
built on: Sun Jun 21 15:25:42 2015
options:bn(64,64) rc4(16x,int) des(idx,cisc,16,int) aes(partial) idea(int) blowfish(idx) 
compiler: x86_64-pc-linux-gnu-gcc -I. -I.. -I../include  -fPIC -DOPENSSL_PIC -DZLIB -DOPENSSL_THREADS -D_REENTRANT -DDSO_DLFCN -DHAVE_DLFCN_H -DL_ENDIAN -Wall -DOPENSSL_IA32_SSE2 -DOPENSSL_BN_ASM_MONT -DOPENSSL_BN_ASM_MONT5 -DOPENSSL_BN_ASM_GF2m -DSHA1_ASM -DSHA256_ASM -DSHA512_ASM -DMD5_ASM -DAES_ASM -DVPAES_ASM -DBSAES_ASM -DWHIRLPOOL_ASM -DGHASH_ASM -march=nocona -O2 -pipe -fno-strict-aliasing -Wa,--noexecstack
The 'numbers' are in 1000s of bytes per second processed.
type             16 bytes     64 bytes    256 bytes   1024 bytes   8192 bytes
aes-128-cbc     207480.51k   237299.52k   243454.12k   242642.94k   242835.46k
10.7.2015 20:13 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání i5-2400@3.10GHz s Atomem C2750@2.40GHz
Aha, zpět, já měl nějak zafixováno, že -evp zapíná AES-NI, ale ve skutečnosti to zapíná nějaké další kryptografické funkce (které umí AES-NI využít, ale fungují i bez něj).
pushkin avatar 11.7.2015 22:37 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání i5-2400@3.10GHz s Atomem C2750@2.40GHz
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pěkné srovnání, pro běžného uživatele je ale trochu výhodnější tohle: Intel Core i5-2400@3.10GHz vs Atom C2750@2.40GHz. Od pohledu je jasné, že tyhle procesory jsou neporovnatelné...
🇺🇦 Pomoc pro obranu Ukrajiny | SOS Ukrajina | Web4Ukrajina | Web4Ukraine 🇺🇦
11.7.2015 23:28 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání i5-2400@3.10GHz s Atomem C2750@2.40GHz
Co si představujete pod pojmem "neporovnatelné"? :-)
xkucf03 avatar 12.7.2015 17:08 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání i5-2400@3.10GHz s Atomem C2750@2.40GHz

Rok 2010 vs. 2014, TDP 95 W vs. 20 W, 4 jádra vs. 8 jader…

Porovnat se dá samozřejmě všechno, ale u příliš odlišných věcí nedává výsledek moc velký smysl.

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
12.7.2015 21:12 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání i5-2400@3.10GHz s Atomem C2750@2.40GHz

Rok 2010 vs. 2014, TDP 95 W vs. 20 W, 4 jádra vs. 8 jader…

Porovnat se dá samozřejmě všechno, ale u příliš odlišných věcí nedává výsledek moc velký smysl.

Jak jsem psal, srovnával jsem si to z čistě praktického důvodu, protože prostě uvažuju o nahrazení jednoho druhým. Takže pro mě to smysl má...
pushkin avatar 14.7.2015 09:48 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání i5-2400@3.10GHz s Atomem C2750@2.40GHz
Jenze od zacatku je jasne, ze to bude vykonostne krok dolu. Pokud porovnavat, tak bych k tomu pridal procesor z "Atomoveho" segmentu: Athlon 5350. Pri TDP 25 W ma oproti Atomu vyssi vykon jednoho threadu, takze pokud nedojde k vyrazne paralelizaci, bude se zdat rychlejsi. Navic ma dve vyhody - integrovanou grafiku a to, ze jde o samostatny modul, neni tedy problem jej vymenit, pripadne jej zasadit do jine desky.
14.7.2015 10:29 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání i5-2400@3.10GHz s Atomem C2750@2.40GHz
Panebože...

Já si to kvůli vám fakt kupovat nebudu. Já potřebuju úspornou serverovou desku s IPMI a rozumným výkonem ve více vláknech (který je s tím i5 srovnatelný, což mě mile překvapilo). To mi tahle věc splňuje. Dělal jsem si srovnání pro sebe a když už jsem ho měl, tak jsem ho vyblil i sem. Kdybych věděl, že kolem toho bude taková kovbojka, vyprdnul bych se na to...
14.7.2015 10:30 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání i5-2400@3.10GHz s Atomem C2750@2.40GHz
PS: ...a integrovaná grafika je mi v domácím serveru na dvě věci...
pavlix avatar 14.7.2015 11:48 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání i5-2400@3.10GHz s Atomem C2750@2.40GHz
To je tak když lidi řeší víc čísla než užití dané věci. Já jsem teď taky koupil na jeden účel výrazně slabší hardware s ohledem na jiné výhody.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
14.7.2015 14:09 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání i5-2400@3.10GHz s Atomem C2750@2.40GHz
Chces aby to bylo usporne a integrovana grafika je ti k nicemu ? ;-)
14.7.2015 15:28 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání i5-2400@3.10GHz s Atomem C2750@2.40GHz
A grafika je mi na serveru k čemu, že jsem tak smělý? I bez toho základního VGAčka bych se obešel, když tam budu mít k dispozici BMC s možností připojit se na sériovou konzoli.
pushkin avatar 14.7.2015 14:11 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání i5-2400@3.10GHz s Atomem C2750@2.40GHz
Vsak ja take nechci, aby jsi si to kupoval :-) To byla spise ma reakce na to, co si predstavuji pod pojmem (ne)porovnatelne. :-)
14.7.2015 15:24 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání i5-2400@3.10GHz s Atomem C2750@2.40GHz
OK.
14.7.2015 22:30 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání i5-2400@3.10GHz s Atomem C2750@2.40GHz
Jo, jsou zdejší uživatelé ukňouraní čůráci. Ještě štěstí, že tu není kyknos.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.