Portál AbcLinuxu, 1. listopadu 2024 00:02


Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
Gréta avatar 4.2.2021 14:36 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Těšim se, až poletim při západu Slunce nad mořem a budu sledovat odlesk od vln moře. Až budu cca ve 14 km hledat hvězdy za dne, jestli tam taky budou vidět jako ve starym Šturmu. A až najdu nějakej most, pod kterym se dá podlítávat.

sem myslela žeto je jakoby válečná hra nějaká kde se jako bombardujou furt různý ty londýny a drážďany podle tamtěch spitfajrů a mesršmithů namalovanejch :O :O

oslavná píseň na pana soudruha generalisima prezidentčíka Petra Pavla Pávka 🎶🫡🦚🎶
vencour avatar 4.2.2021 14:40 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
Lidi jsou různý. Mne baví to, o čem píšu. Na druhou stranu, když se člověk naučí cca ze 6000 stop odhazovat tak, že se postupně 3x trefí, to byl trénink na Invazi, i to má něco do sebe,
Jinak hecování je fajn ... snad se nepletu, že virtuální piloti v sobě vidí lidi.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
vencour avatar 8.2.2021 21:06 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
Především v reálu si nemůžete dělat, co chcete. Nemůžete přistát na poli, na silnici, nemůžete vzít hydroplán nebo vrtulník (to bylo jen ve "starym Šturmoviku"). Nemusíte nikomu nic hlásit, čekat na volný koridor a tak. A neplatíte 1800 litrů benzínu (objem nádrží P-38).
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
vencour avatar 14.2.2021 19:44 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
3. odpověď ... krása a zážitek k tomu patří, ať se děje co děje. Fajn je moci vnímat to kolem, co tam je, kaši pod sebou nad mrakama, barvy nebe, cesty krajiny. Pojíždějící a organizované kamarády. Občas i virtuální autentičnost, že to neni jen hra. Že jde o něco víc. I proto je občasný klid a pohoda tak supr.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
4.2.2021 14:36 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
U grafiky sensors vypisují jak teplotu tak spotřebu, taky fajn.

Ze zvědavosti: jaká je typická spotřeba v klidu (desktop, po chvíli bez uživatelské aktivity) a při běžné práci s desktopem? Zajímalo by mne, jestli jsou tyhle náročnější karty "žravější" i když je člověk nevyužívá zdaleka naplno.

Gréta avatar 4.2.2021 14:41 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38

dneska jako gpu umí vyrobit víc peněz než kolik spapá eletriky takže toje uplně jedno ;D

4.2.2021 14:43 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
Už před časem jsem četl, že těžba na GPU už se taky nevyplatí a že už frčí jedině ASIC.
4.2.2021 14:44 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
Nebo přesněji: že se vyplatí jen v případě, že tu elektřinu platí někdo jiný. :-)
Gréta avatar 4.2.2021 15:02 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
Gréta avatar 4.2.2021 15:01 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
vencour avatar 4.2.2021 14:48 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
V Xkách to má žrát cca 33W, když mam "pause" při puštěném Šturmu tak cca 65W, podle specifikace má žrát "až 150W".
Ještě jedna drobnost ... ono nic neni k mání na skladě, nic rozumného? Když jsem 27.1. pátral po rozumné grafice, měli poslední kus GTX1650 4GB ram - za snad hodinu nebyla, už zmizla.
Když jsem šmejdil po netu a našel tu RX570, prý jich měli "aspoň dvacet na skladě" a dnes ... "prodej skončil".
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
4.2.2021 14:54 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
Já si teď nedávno koupil Radeon Pro WX2100 (na Alze v pohodě skladem). Když nechám KDE5 chvíli v klidu, stabilizuje se asi na 3.2W, při běžné práci (konsole, přepínání ploch, prohlížeče) mívá tak 7-8W, při náročnějších věcech (včetně kódování a dekódování 1080p HEVC) asi 11W, quake2 (2560x1440 60fps) 11-13W a u nějakého WebGL dema se mi to podařilo vytáhnout až na 19W (víc jsem ještě neviděl). Takže jsem asi zvolil (ze svého pohledu) dobře. :-)
vencour avatar 4.2.2021 15:10 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
Ju. Má jen 2GB RAM? Jiná liga/hra.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
4.2.2021 15:18 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
Jistě… ale zatím jsem nenarazil na nic, kde by to nestačilo. Jinak jsou k dispozici i výkonnější WX3200 nebo WX4100 se 4GB, ale jsou samozřejmě dražší a mají taky vyšší TDP (50W místo 35W).
vencour avatar 4.2.2021 15:42 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
Ok, mohl jsem napsat "to je jiný svět".
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
4.2.2021 15:52 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38

Aby nedošlo k nedorozumění: rozhodně jsem neměl v úmyslu nikomu rozmlouvat nebo hanět jeho volbu. Opravdu mne primárně zajímalo, jestli je taková odlehčená karta opravdu úspornější v nenáročném provozu než by výkonnější. Abych pravdu řekl, čekal jsem, že tam rozdíl bude, ale vůbec ne, že je tak propastný.

Mimochodem, tyhle WX karty jsou překvapivě dobře utajené. Nezpomínám si, že bych o nich někdy slyšel nebo četl, dokud jsem na ně nenarazil tak, že jsem si na Alze dal filtr podle TDP. :-) Přitom si myslím, že pro toho, kdo nehodlá hrát nějaké opravdu náročné hry, ale běžně mu počítač běží celý den, je to v podstatě ideální volba.

vencour avatar 4.2.2021 15:59 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
To už i Ryzen (procesor) má být v tomto ohledu konkurenceschopný, poskytovat nějaký grafický výkon. Aspoň recenze to tvrdí.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
4.2.2021 16:01 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
Ty, které jsou zajímavé pro mne (2700X, 3900X, časem možná 5900X nebo nějaký jeho nástupce) určitě ne. :-)
4.2.2021 16:25 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
Sice to neni primo herni grafika, ale na kancelarskou praci a dobry obraz je velmi dobra.

AMD WX 2100 jsem ted nahrazoval v lete AMD WX 3200 Pro.

Oproti WX 2100 to ma o dost lepsi vykon ve 4K. Mene chyb v driverech. A lehce jsem si priplacel kvuli HW podpore nejakych vypoctu (ROCM).

Spotrebu neresim. 700,-Kc za rok mene nebo vice nema smysl resit.

ATI All In Wonder (Rage 128 Pro) jsem ted kupoval do sbirky....

gf
4.2.2021 16:50 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
Sice to neni primo herni grafika, ale na kancelarskou praci a dobry obraz je velmi dobra.

Herní není, výrobce ji prezentuje jako "workstation" GPU, možná právě proto je tahle řada stranou zájmu. Asi tomu odpovídá i výbava - tři DP výstupy, velmi dobrá podpora openGL, video decode i encode, nějaké ty jednotky na výpočty, ale už ne tolik výkonu a featur zajímavých pro náročnější hry.

Blaazen avatar 4.2.2021 18:19 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
Jak je na tom s hlučností? Jede ventilátor pořád?
4.2.2021 18:35 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
Ano, běží pořád, ale je tam jeden a poměrně malý, subjektivně jsem nezaznamenal rozdíl oproti tomu, když jsem tam měl pasivně chlazenou kartu.
5.2.2021 14:09 drnest | skóre: 13 | blog: Dřinu nechte strojům
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
Ahoj, změř to taky jen v Xkách bez puštěného Šturmu.
vencour avatar 5.2.2021 15:19 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
Tohle vidí sensors ...
$ sensors
amdgpu-pci-0100
Adapter: PCI adapter
vddgfx:      725.00 mV 
fan1:        1257 RPM
temp1:        +31.0°C  (crit = +94.0°C, hyst = -273.1°C)
power1:       32.08 W  (cap = 120.00 W)

$ sensors -v
sensors version 3.6.0 with libsensors version 3.6.0
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
5.2.2021 17:08 j
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
Ono to je dany tim, ze jak ATi tak NV vyhlasily novy karty, ale za ceny tech starech => vsici prodejci se hledeli tech starych co nejdriv zbavit, coz se jim kvuliva naprosty nedostupnosti tech novych povedlo, ale ty novy jsou nedostupny furt, takze GPU aktualne proste nesezenes, nebo za naprosto nesmyslny penize.

Alternativne si muzes tak maximalne stoupnout do fronty a par mesicu cekat.

Trebas tu

https://www.evga.com/products/productlist.aspx?type=0&family=GeForce+30+Series+Family&chipset=RTX+3080

---

Dete s tim guuglem dopice!
4.2.2021 22:40 bigBRAMBOR | skóre: 37
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ja tomu nerozumim, proc je v nadpisu p-38 coz je myslim taky letadlo a neni o nem textu ani zminka? Nebo je jenom ja jsem to nepoznal?
Blaazen avatar 4.2.2021 22:50 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
Já to pochopil tak, že tam s ním vencour bude lítat. BTW, když se japonců po válce ptali, jakýho letadla se nejvíc báli, tak říkali právě dvojocasýho ďábla.
Blaazen avatar 4.2.2021 22:55 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
Jo, je tam: :-)

P-38J - 2 sloty (průzkum - nebojový) 474th FS - Otevřeno
Bez výzbroje (takéž bez munice do kanonů a kulometů)
Průzkumné P-38J přímo nezasahují do bojů, hlásí velitelství stav bojových operací ve výběžku. Startují 30 min před bojovou misí k průzkumu.
- 606_vencour
5.2.2021 10:09 bigBRAMBOR | skóre: 37
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
takze vencourovi mise jsou cisty voyeurismus ?
vencour avatar 5.2.2021 10:27 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
Kdysi dávno to bylo hlavně na P-38 a to opravdu nebylo čisté kochání a výsledek máme v "Dvoraně slávy".
Povinnost i odpočinek, práce i zábava. To se přece doplňuje. Pětihodinovej let z Anglie na pláže, pak tuším okolo Le Havre a zpět do Anglie, i to bylo na Invazi.
Pardon, že jsem Lajťase nezmínil. Považuju ho za úžasný a hodný letadlo, nedělá kraviny, dovolí a unese hodně. Možná tak Štorch Fi 156 je stejně přínosný, vzlet i přistání "na pár metrech" je supr.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
8.2.2021 17:28 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
máš srovnání s lítáním třeba ve war thunder? to mi zatím na "lítací" vyblbnutí stačí, ale proč se nekouknout jinam
vencour avatar 8.2.2021 18:17 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
A víš, na co se přesně ptáš?
Jak starýho (Il-2 1946), tak novýho Šturma (Battle of X) lze nějak ladit ke své/cizí spokojenosti (mít různou obtížnost). Z novýho Šturma dávají kluci odkazy na videa. Tak pro přehled.
Sám vidim, že nějakej cit je třeba, čili pravidelnějš cvičit, aby to člověka bavilo.
Mně vyhovuje spolíhat se jen na kokpit, bez berliček a helperů. Je to náročnější hledat cíl jen podle mihnutí než podle popisu a barvy textu. u toho cíle
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
vencour avatar 20.2.2021 15:16 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový Šturm na linuxu a zase P-38
Zkus si představit, že nějaký mocenský (silový) projev je až následek rozhodnutí.
A že už jsi začal přemýšlet o světě.Po shlédnutí Doctor Who - Zygone speech mně osobně přišlo, že násilí je následek absence správného jednání. A takové kochání pomáhá přemýšlení.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.