Portál AbcLinuxu, 25. května 2024 15:56


Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
11.6.2013 08:53 Pff
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chakra Linux 2013-05 Benz
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Přesunout věc z AUR do CCR je otázka pár příkazů do terminálu. Navíc tam už celkem dost věcí je. + Fakt nechápu proč tady pisálek hodnotí co nemá rád, ať si píše o Manjaru (to je ten "Linux Mint k Ubuntu") a né o Chakře...
Fluttershy, yay! avatar 11.6.2013 10:32 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chakra Linux 2013-05 Benz
Přesunout věc z AUR do CCR je otázka pár příkazů do terminálu.

Ano, vždyť to sám píšu. Ale proč dělat věci jednoduše, když to jde složitě, že? Ve wiki jsem mimochodem vysvětlení, proč je CCR oddělený, nenašel.

ať si píše o Manjaru

Manjaro se mi vůbec nepovedlo nainstalovat, a to jsem chtěl. ^_^ (Nicméně to tam ještě nebyl nový instalátor.)

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
11.6.2013 11:28 Pff
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chakra Linux 2013-05 Benz
"Ano, vždyť to sám píšu. Ale proč dělat věci jednoduše, když to jde složitě, že? Ve wiki jsem mimochodem vysvětlení, proč je CCR oddělený, nenašel."

Je to kvůli dependencies, kolikrát jsou balíky v Archu rozdělený a v Chakře je to jeden package.

Manjaro se mi vůbec nepovedlo nainstalovat, a to jsem chtěl. ^_^ (Nicméně to tam ještě nebyl nový instalátor.)

Jo, před 0.8.5 to byla katastrofa, ale teď už je to v pohodě. Já bych ho i používal, ale vadí mi ta podpora/nepodpora AMD GPU ovladačů. V tomhle je Chakra lepší.

Já třeba Chakru přestal používat kvůli MESA, i když je 9.1 krásně stabilní tak jí prostě neudpatnou (prej MESA updatujou jenom při nový major (4.X) verzi KDE...)
Fluttershy, yay! avatar 11.6.2013 12:04 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chakra Linux 2013-05 Benz
Je to kvůli dependencies, kolikrát jsou balíky v Archu rozdělený a v Chakře je to jeden package.

Na to jsem časem taky přišel, ale jak píšu, ve wiki jsem vysvětlení nenašel a ty rozdíly jsou většinou tak malé, že je podezřívám z NIH na úkor kompatibility.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
11.6.2013 10:27 kozec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chakra Linux 2013-05 Benz
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zial, zatial co Chakra mozno skutocne trpi NiH syndromom, vyvojari Archu coraz rychlejsie a rychlejsie smeruju k stavu, ked sa implementuje kazda kravina, ktoru niekto v suvislosti s Linuxom navrhne a je jedno, kolko systemov a casti sa pri tom rozbije. Z Archu sa tak stava horsie tamagotchi, nez je Windows.

Clovek si nevybere.
11.6.2013 11:29 Pff
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chakra Linux 2013-05 Benz
Chakra a NIH? Můžu dostat prosím příklad?
11.6.2013 11:57 JanM | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chakra Linux 2013-05 Benz
Viz závěr článku.
11.6.2013 12:46 Pff
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chakra Linux 2013-05 Benz
Furt nějak nechápu, můžu dostat prosím názvy aplikací? CCR není NIH (dependencies, chybějící balíky atd.), ten jejich package manager se dělal kvůli GTK+ free systému (což je teď s extra repositářem pasé) atd.
11.6.2013 16:25 kozec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chakra Linux 2013-05 Benz
Co ma pacman s (respektive proti) GTK+ free systemu?
11.6.2013 22:33 Pff
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chakra Linux 2013-05 Benz
U nich to bylo kvůli bundles.
Salamek avatar 11.6.2013 16:25 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chakra Linux 2013-05 Benz
Od kdy je archlinux distribuce na normalni pouzivani pro normalni lidi ? :-D To ze se furt neco predelava a "rozbiji" je snad zakladni myslenka archu. Pokud chces nudné distro kde se aktualizuji 4 balicky za mesic (HOTFIX) tak si instni nejake ubuntu LTS nebo rovnou debian stable.
Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
11.6.2013 16:36 kozec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chakra Linux 2013-05 Benz
Ani nenormalny clovek nepotrebuje kazdy mesiac riesit presun 1/3 binarok z miesta na miesto alebo premenovanie 10 pythonich balickov na python2 z python odovodnene zrejme tym, ze sa niekto v Redhate naozaj kruto nudil. Ked som na Arch prechadzal, mohol som kazdy den spustit aktualizaciu a v pripade nudze rucne mergovat konfigurak. Potom sa nieco proste zvrtlo a od tej doby som nezazil, ze by pacman -Syu fungovalo na ziadnom mojom stroji.
12.6.2013 01:01 mikro
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chakra Linux 2013-05 Benz
Chlapi, ja fakt neviem, co vy s tym Archom robite. Ja som pomerne narocny pouzivatel, dost programujem, instalujem, z AURu aj z oficialnych zdrojov a zazil som za tych 5 rokov, co pouzivam Arch, snad dve (slovom dve) situacie, ked mi system nenastartoval. Napr. ten prechod z /bin na /usr/bin bol totalne bezproblemovy, 2 baliky mali konflikt, odstranil som, pozrel fix, nainstaloval som, vybavene.
12.6.2013 19:14 k77
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chakra Linux 2013-05 Benz
tiez tak nejak, az na to, ze som mal problem teraz pri /bin -> /usr/bin.. moja chyba, upgradol som vsetko okrem filesystem, medzitym vypadol na den a pol internet tak som zabudol, ze som uprostred upgradu a restartoval som :)
Salamek avatar 13.6.2013 15:20 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chakra Linux 2013-05 Benz
Ja s tim taky nemam problem, staci cist archlinux.org. Za celou dobu co arch pouzivam se mi posral tak 1x a opraveno bylo z 3min, jen rikam ze Archlinux neni distribuce pro lidi co chteji stable distro, to totiz archlinux nezarucuje a neni to jeho cil. Tzn uzivatel Archu by mel pocitat s tim ze se po update muze neco posrat, a ne se divit ze se to posralo.
Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
11.6.2013 15:20 fri
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chakra Linux 2013-05 Benz
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Davide, tvůj příspěvek mě navedl k tomu, abych doplnil překlad. Jak často to tedy aktualizují, když je to napůl neustálá aktualizace?

Předpokládám, že není potřeba to zvlášť sledovat, leda podle oznámení o významnějších milnících na stránkách.

Fluttershy, yay! avatar 11.6.2013 15:34 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chakra Linux 2013-05 Benz
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
11.6.2013 16:36 fri
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chakra Linux 2013-05 Benz

JÓOOOOOOOO.

Vidím, že jsi pozorně sledoval závěrečnou scénu filmu Scary Movie 2. :-)

Bedňa avatar 12.6.2013 19:29 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chakra Linux 2013-05 Benz
>>>
KERNEL ULTRAS video channel >>>
12.6.2013 20:49 fri
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chakra Linux 2013-05 Benz
Často každý, kdo ten železný klacek vezme do ruky, má přírůstek hmoty v podobě kusu železa v palici dopředu zajištěn. To, aby si včas vzpomněl, že lépe to jde jinak.
Bedňa avatar 12.6.2013 23:40 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chakra Linux 2013-05 Benz
... že lépe to jde jinak.
Skúšal som.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
11.6.2013 16:42 Foo Bar | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chakra Linux 2013-05 Benz
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
> Linux Mint, který je populární jako “vyladěné Ubuntu”

[citation needed]
Fluttershy, yay! avatar 11.6.2013 17:18 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chakra Linux 2013-05 Benz
Distrowatch ^__^
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
11.6.2013 21:40 pedro
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chakra Linux 2013-05 Benz
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Naopak kdyby Chakra měla stejný vztah k Archu jako Mint k Ubuntu, tak by Chakra byla "nestabilní" distribuce bez šance na rozšíření mezi pohodlnější nebo méně znalé uživatele. Ten jejich přístup je zajímavý, pro mě jediný důvod z celého článku pro vyzkoušení.
Fluttershy, yay! avatar 11.6.2013 22:14 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chakra Linux 2013-05 Benz
Mint zdržuje některé aktualizace [z Ubuntu], mohli by dělat totéž (ostatně to dělají).
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
gtz avatar 11.6.2013 22:08 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chakra Linux 2013-05 Benz
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
lepší než namátkou openSuSE
proč je lepší než openSuSE? Dle mne je Kubuntu jen trapný odvar z KDE co má openSuSe. Fedora má myslím KDE srovnatelné s OSS.

Takže proč?
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
Fluttershy, yay! avatar 11.6.2013 22:22 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chakra Linux 2013-05 Benz
Nevím, zda jsem to rozebíral zde, nebo na nějakém fóru, ale ve stručnosti šlo o to, že (1) zbavit se distribučního brandingu bylo značně netriviální (rozbíjely se tím závislosti), ovšem nechávat jsem ho tam nechtěl, protože zpomaloval přísun aktualizací z upstreamu (preferuju stabilní dedikované repozitáře z toho seznamu na wiki); (2) potkal jsem tam nějaké bugy, které jsem jinde neviděl; (3) v principu to bylo KDE + branding, kdežto Chakra má Kapudan, předinstalované některé povedené widgety (Lancelot!) apod. Integraci GTK aplikací zmiňuji v článku — v openSuSE jsem to nikdy neviděl fungovat takhle dobře.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
gtz avatar 11.6.2013 23:00 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chakra Linux 2013-05 Benz
(1) Suse používá už hodně dlouho svoji politiku repositářů i balíčků a i kdyý jsem instaloval věci s -branding-opensuse tak to bylo v pohodě. No problém mohl nastat když se přidal Factory repositář a z něj se pokusit udělat aktualizaci.

(2) no taky jsem potkal pár bugů, ale mašinu mi to neshodilo (akorát párkát padla plasma), ale to bylo v nějaké betě, když jsem si hrál s PCMCIA kartou v PCI adaptéru.

Lancelot je také v Suse obsažen ale všechny widgety si musí člověk dopnit sám. Otázkou jsou vždy priority co člověk používá

Jak je ta Chakra náročná na systémové prostředky vs. Suse atd.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
Fluttershy, yay! avatar 12.6.2013 05:33 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chakra Linux 2013-05 Benz
(1) Suse používá už hodně dlouho svoji politiku repositářů i balíčků a i kdyý jsem instaloval věci s -branding-opensuse tak to bylo v pohodě. No problém mohl nastat když se přidal Factory repositář a z něj se pokusit udělat aktualizaci.

Stabilní (ne Factory) Core a Extra odsud znamenalo, že půlka KDE se neaktualizovala kvůli brandingu. Když jsem chtěl branding odinstalovat, nastalo dependency hell.

(2) no taky jsem potkal pár bugů, ale mašinu mi to neshodilo (akorát párkát padla plasma), ale to bylo v nějaké betě, když jsem si hrál s PCMCIA kartou v PCI adaptéru.

Mám na mysli podivné chyby podobné tomu, když jsem se snažil někde nahodit Sabayon a LXDE mi při každém spuštění systému naběhlo se zcela odlišnou konfigurací (většinou rozbitou). Prostě podivnosti.

Na druhou stranu mám s jistým softwarem prostě pech. Třeba GNOME 3 u mě nikdy pořádně nefungovalo. Nebo ta proklatá správa balíčků v openSuSE — je to jediná distribuce, ve které se mi stalo, že se systém naprosto zbořil, když během aktualizace vypadl proud.

Jak je ta Chakra náročná na systémové prostředky vs. Suse atd.

Z mé zkušenosti podstatně méně, co se týče paměti. Přesná čísla teď nedám. To ostatní je celkem irelevantní, je to vlastně stejný software.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
gtz avatar 12.6.2013 10:49 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chakra Linux 2013-05 Benz
(1) to máš pravdu tam je branding celkem hodně provázaný a odinstalovat ho znamená hodně práce. Zkoušel jsem to dělat když jsem Suse instaloval přes síť a snažil jsem se Yastu vnutit, aby nebral branding .... no byla to pakárna, ale nakonec se zdařilo.

(2) To byl problém LXDE, ne Suse. Suse to přejalo a chyba se dostala i do OBS. Bylo to hned na začátku 12.3, po aktualizaci je vše v pořádku. Tam tuším byla nějaká chyba v lxlauncheru.

Nebo ta proklatá správa balíčků v openSuSE
zypper a yast jsou myslím celkem hodně slušní, ale pokud děláš aktualizaci celého systému nebo jen aktualizaci systému přes jedno repo a v tu chvíli to padne tak hodně závisí kde to padne. Stalo se mi něco podobného na 12.2 když jsem dělal (zypper dup) a elektřina si blikla. No systém naběhl do init 3, tak jsem spustil zypper dup znovu a po restartu to bylo v pohodě.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
Fluttershy, yay! avatar 12.6.2013 11:46 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chakra Linux 2013-05 Benz
(2) To byl problém LXDE, ne Suse. Suse to přejalo a chyba se dostala i do OBS. Bylo to hned na začátku 12.3, po aktualizaci je vše v pořádku. Tam tuším byla nějaká chyba v lxlauncheru.

Píšu o Sabayonu a mám pocit, že to nebylo v době začátku 12.3. Jenom ty chyby byly podobného charakteru.

zypper a yast jsou myslím celkem hodně slušní

Řekněme, že mi nevyhovují, ale to není podstatné, podstatné je, že se mi rozsypal systém, a to tak, že totálně. Několikrát se mi krom toho stalo, že během aktualizace padlo připojení — a IIRC v openSuSE se instaluje průběžné, ne "všechno stáhnu, pak instaluju".

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
gtz avatar 12.6.2013 18:26 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chakra Linux 2013-05 Benz
v 12.3 když děláš update nebo i nové věci přes zypper (zypper in) tak on si napřed všechno stáhne a potom instaluje od 1 do konce. Netuším zda GUI to má jinak, ale instaluji to především z zypperu ručně.

Na to se dá i zvyknout, jen mne poslední dobou štve, že nové kernely jsou jak moloch které na sebe nabalují xx věcí. Poslední 3.7.10 problémy s IEEE1394, velké problémy s identifikací DVB (SDR-RTL) kdy identifikuje modul, ale již ho blbě zavede, že ladí jen spodní frekvence. KDEčka když pustíš v plné palbě na starém železe s < 2GB RAM tak je to hodně slabé. Když na tom konfigu najede akonadi tak už je mašina totálně zabitá...
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
Fluttershy, yay! avatar 12.6.2013 21:19 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chakra Linux 2013-05 Benz
KDEčka když pustíš v plné palbě na starém železe s < 2GB RAM tak je to hodně slabé. Když na tom konfigu najede akonadi tak už je mašina totálně zabitá...

Stabilně mám zabráno do 1,5 GiB RAM, a to včetně rozežraného Firefoxu.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
gtz avatar 12.6.2013 21:50 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chakra Linux 2013-05 Benz
Nějak by to šlo to vím, největší problém vidím v tom akonadi. Dokud jsem použil standardní účet s jedním kalenářem tak to šlo, ale když jsem naimportoval pracovní věci tak akonadi bobtná a roste. Nakonec to asi dopadne tak, že to celé dám pryč a budu používat defaultně Evo.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
Fluttershy, yay! avatar 12.6.2013 21:51 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chakra Linux 2013-05 Benz
Akonadi nevypínám. Poslední dobou ani Nepomuk.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
gtz avatar 12.6.2013 21:54 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chakra Linux 2013-05 Benz
Nepomuk a jeho indexování vypínám během instalace pro celou domovskou složku. Nepomuk u mne běží jen přes akonadi (na maily).
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
15.6.2013 20:15 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chakra Linux 2013-05 Benz
V čem je problém s Firewire? Mě funguje v pořádku. I když používám je jen na přenos videa z kamery.
gtz avatar 15.6.2013 23:44 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chakra Linux 2013-05 Benz
Nenačte správně vše jak má. Když připojím kameru do HDD-Boxu, který je připojen do komplu tak nenaidentifikuje ani kus. Když obě zařízení připojím na samostatný šlahoun tak to nějak jede. Ale jak jsem se na to díval je to případ od případu (staší modely nForce ano boha a přitom starší modely od Aceru v pohodě). Na Asusu kde jen jeden port identifikuje jen zařízení, které je zrovna připojené do portu, druhé ignoruje.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
20.11.2014 14:26 Jarda
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chakra Linux 2013-05 Benz
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
chci se jen zeptat jak se so chakry instaluje nový program? mám ho prvně a vůbec se v tom nevyznám :D potřeubuju tam dát například adobe flash player :)
20.11.2014 16:02 kozec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenze: Chakra Linux 2013-05 Benz

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.