Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.
Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.
Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.
Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.
David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …
Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.
Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.
V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.
Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.
Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.
Protože staro-novou Nokii stále používám a i k vlastnímu překvapení, jsem nadmíru spokojen, potřeboval jsem si udělat držák do svého auta (bluetooth handsfree mám na cloně).
Moje auto je všude kulaté a není moc jednoduché kdekoliv cokoliv umístit, tak rozhodnutí padlo vlevo od volantu. Jsou tam spojeny plasty a je možné je přítlakem vychýlit. Po krátkém zamyšlení a odhadu jak to asi vypadá vevnitř se v hlavě zrodil možný tvar zobáčku.Psalo se tady o tisku mimo Zemi, tak jsem si říkal, že i něco ze Země by bodlo…
Takto tedy nějak může v praxi fungovat vývoj s 3D tiskem na Zemi. Toto celé bylo otázkou 4 dnů, ale lze to provést ve dvou dnech, protože tisk kompletu trvá ≈6 hodin a a tisk jen klipu mezi 1.5 - 2.5 hod.
Výtisky jsou z materiálu ABS a stavěny byly s vrstvením 0.1778mm.
Takže se na mém autě k relativně komplikovanému držáku MP4 s kloubem uchyceném na „šuplíček“, překrytu interního osvětlení a krytek stěračů, přidal 4. díl dělaný RP technologií, pominu-li, že mám i kompletní 3D sken (mrak bodů/stl data) celého auta interieru i exteriéru, který se mi zatím ještě na nic nehodil…
Pro ty co mají v nicku na začátku například ‚O‘ :), tak je to v pořádku, zaměstnavatel z toho má to, že zvednu pracovní telefon i ve svém autě a svém volné čase :).
Ale, vážněji, například na krytkách stěračů se zkouší změna barevnosti a odolnosti vakuově litých dílů v praxi, na krytce vnitřního osvětlení, zachování čirosti RP vakuově litých dílů, a na stávajícím držáku se odzkouší stálost lepeného spoje v závislosti na střídání teplot v praxi (nějaké zkoušky máme).
PS: Poslední obrázek je ve vyšším rozlišení, je patrný i povrch, pokud to někoho zajímá…
Tiskni Sdílej:
Ten materiál docela dobře pohlcuje vibrace, síla se rozkládá na plochu a plasty auta jsou „měkké“ ( a když, byť si myslím, že k tomu nedojde, bych klip udělal z PC-ABS nebo pevnějšího PC, případně z pružnějšího materiálu).
Držák na MP4 má sice lehčí přístroj, ale klip je hodně napnutý a je tam už několik let beze změny.
Přiložil jsem STL modely s odchylkou od tvaru 0.03mm (standardně používáme s odchylkou 0.01-0.02mm), když se podíváš na klip, tak kriticky je namáhaný je zobáček na tah, a pevnost zobáčku je výrazně vyšší než pevnost palubky, takže to „vibruje“ jako celek.