Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.
Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.
NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.
IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.
Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.
Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.
Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.
MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.
Přestože GUI DR naznačuje podporu VST v Linuxu není tomu tak.
DR umožňuje definovat External Audio Processes, kterým je zvolený audio clip z timeline předán ve formě odkazu na ext. soubor .WAV (Command line ... spusteni editoru s parametrem cesty na ext.soubor, Clipboard .. cesta k ext. souboru v clipboardu, Reveal ... pouhe spusteni ext. nastroje).
V případě využití Audacity je v něm soubor automaticky otevřen. Po skončení úprav audia v Audacity je nutné provést Export do původního .WAV souboru.
Nejprve jsem myslel, že se upravený soubor do DR načte až po ukončení z DR spuštěného ext. nástroje, ale vypadá to že DR si hlídá modify-time u .WAV souboru a načte si ho jednou po prvnim uložení.
Je třeba dávat pozor, že pokud se dodatečně ext. soubor WAV změní v DR se to projeví až po jeho restartu!!! Není znám způsob jak v rámci otevřeného projektu vynutit načtení dodatečně uložené verze ext .WAV.
Tento komplikovanější způsob úprav (proti editaci v DR) s sebou přináší jednu výhodu a to, že DR uchovává všechny verze zpětně importovaných .WAV jak je vidět na screenshotu výše (nad originální Untitled.wav jsou verze úprav).
Při více variantách úprav je tak možné enablovat podle potřeby jinou a umístit jí nad ostatní, samozřejmě nerelevantní úpravy jdou dle potřeby smazat.
V příkladu na screenshotech šlo o osmi kanálový audio clip (test repro).
Zatímco Audacity zachovalo obsah všech stop, v případě editoru ocenaudio přežil export do WAV obsah pouze první stopy (ostatní byly po exportu do .WAV prázdné).
Dle nastavení to přitom vypadá, že by měl ocenaudio všech osm stop respektovat.
Tento editor by měl mít podporu .VST, takže by mohl rozšířit možnosti úpravy zvuku na rámec DR. Chystaná verze Audacity 3.2 ve feature listu slibuje podporu .VST3, tak uvidíme.
Většina ostatních DAW nástrojů (schopnějších z hlediska podpory .VST) pod Linuxem asi .WAV jako vstupní parametr pro svou projektovou orientaci akceptovat nebude (ruční import ext. WAV je možný, ale neohrabaný), ale možná by u některých šlo voláním připraveného skriptu z DR vytvořit minimální projekt, který by již import .WAVu obsahoval.Tiskni Sdílej:
v toru nevidim obrázky :O :O
'html funguje' to piše
vobrázky už sou teďko vidět :D ;D