abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    31.5. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    31.5. 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    31.5. 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Rozcestník

    K čemu ty tablety jsou?

    5.1.2012 21:21 | Přečteno: 6664× | Externí paměť

    Neodolal jsem, a když nám O2 v rámci dobrých vztahů nabídlo Galaxy Tab za korunu, tak jsem jim tu korunu dal. Hlavou mi totiž vrtalo, k čemu ty tablety jsou?

    Po cca měsíční zkušenosti s tabletem: Je to zajímavá věc na brouzdání po webu, oproti notebooku je nastartovaný hned a je možné na si přečíst zprávy, Wikipedii, nebo si otevřít nějakou dokumentaci. Na správu e-mailu to je trošku slabší, poštu je možné rychle smazat, popř. ji přeposlat někam jinam. Napsat na tom něco delšího, než jednu větu ("Odpovím Vám později"), nedokážu.

    Napsat cokoliv delšího na dotykové klávesnici je pro mně nepohodlné (až nemožné). Minimálně na Androidu 3 je docela problém dostat kurzor dotykem na správné místo a text s překlepem nějak opravit. Teoreticky se k tabletu dá připojit externí klávesnice, na té se sice píše docela dobře. Obsahuje dokonce i kurzorové šipky, ale váží asi půl kila. Dohromady má tablet i s klávesnicí 1.05 kg, což je docela dost - můj notebook váží 1.22 kg a umí toho výrazně lépe. Na to, že klávesnice stojí přes 2000 CZK, tak má navíc poměrně nepříjemné klávesy, stisk je docela měkký a bez odezvy.

    Kdybych do toho zařízení dokázal dostat normální operační systém (<noflame>třeba i s Unity</noflame>), tak by to jako počítač mohlo být docela funkční. Takhle je to specializované zařízení, pro které nemám velkého využití. Nakonec ho použijeme v práci jako terminál pro intranetovou aplikaci. Bude sbírat data v terénu - dá se k němu připojit BlueTooth barcode reader.

    Hlavou mi teď nevrtá, k čemu ty tablety jsou, ale otázka daleko zajímavější: Proč lidi chtějí tablet? (a že jich je).

    PS: Anežka si ale stejně myslí, že na tabletu jsou nejlepší omalovánky (Zebra) a přehrávání pohádek. Nedivím se jí. :-)        

    Hodnocení: 88 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    5.1.2012 21:38 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Tablety jsou k tomu, aby se to dobre polykalo.
    5.1.2012 21:41 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    .. a proto je chteji predevsim pasivni konzumenti obsahu, aby ten obsah mohli dobre polykat.
    kotyz avatar 5.1.2012 21:56 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Jasně že to je jen pro pasivní konzumenty, protože se na tom aktivně nic tvořit nedá ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    5.1.2012 22:20 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Tablety jsou k tomu, aby se to dobre polykalo.
    Tím myslíte, že je to takové hezká a příjemná obálka, aby člověk snadněji zhltl to svinstvo, co se schovává uvnitř? :)
    GeoRW avatar 6.1.2012 08:32 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    ze ty sis je rano zase zapomel vzit? :-)
    "This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
    6.1.2012 09:20 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Jak uz jsem zminil nize v diskusi, tablety vubec nepouzivam.
    6.1.2012 09:28 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    A mimochodem, jestli mi neverite, az nekdy uvidite mladou slecnu s tabletem, muzete se ji zeptat, jestli rada polyka. Uvidite, ze mam pravdu.. Ovsem muze to byt tezke - zeny s tablety jsou pomerne vzacne.
    Dalibor Smolík avatar 6.1.2012 09:55 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Super, tohle mě napadlo přesně taky :-)))
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    6.1.2012 10:22 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    To uz je na povazenou... uz asi opravdu prisel vek, kdy beres po dvou prasky a ne schody...
    Dalibor Smolík avatar 6.1.2012 11:24 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Kdyby jenom po dvou .. :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    9.1.2012 01:12 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    To je super, koupim zene iPad.
    Dreit avatar 5.1.2012 21:41 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?

    To nahánění kurzoru mě na Androidu taky štvalo, nakonec jsem na marketu našel Hacker's keyboard a hned je to lepší - kurzorové šipky, F1 - F12, page up/down, práce přes SSH je najednou o hodně jednodušší. Na druhou stranu mám Samsung Galaxy Ace a tam je docela problém se do šipek i písmenek trefit, zato na tabletu je to určitě jednodušší :-)

    Nope
    Věroš avatar 5.1.2012 21:45 Věroš | skóre: 24 | blog: Co není v hlavě | 49.29 s.š., 16.54. v.d.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Díky za tip, vyzkouším. Použitelnost by se mohla výrazně zlepšit.

    Na správu serverů z terénu používám zatím kapesní počítač právě kvůli plné klávesnici. (a děsím se okamžiku, kdy se moje N900 přestane fungovat).
    Školím Ansible
    6.1.2012 08:13 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Presne tak. Nic lepsiho nez N900 jsem zatim nevidel. Multitasking funguje normalne, ctrl-backspace na prepinani procesu je super. HW klavesnice obsahuje vsechny dulezite klavesy, navic jako spravny linux system jsem si udelal vlastni layout, takze mam naprosto vsechny klavesy pro praci v konzoli i cesky text pristupne primo. Navic diky HW klavesnici mam i hmatovy feedback o poloze klaves - ono se to nezda, ale tohle je hodne dulezita vec. Na co je mi klavesnice na obrazovce, kdyz se nedokazu trefit na klavesy - nejde o to, ze nepisu spravne vsemi deseti, to je u tabletu cloveku uplne na nic, protoze rozlozeni je jine a velikost je taky jina, takze clovek potrebuje hmatovy feedback - pokud ovsem clovek neni "profesionalni" pisar a ocima sleduje klavesnici misto obrazovky:-)

    Samsung galaxy tab pouzivam jako video prehravac (zvuk do sluchatek, velikost obrazu pro jednotlivce dostacujici), web browser (pouze cteni, psat tam nejaky zapisek je priserne obtizne, radsi pisu prispevky na N900) no a tuhle jsme zkouseli skype video hovor, tak to bylo taky super. Jinak delam radsi ale na N900 - lip se mi tam pise, SSH funguje dobre, vejde se do kapsy.
    18.1.2012 10:33 Mercuriuz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    já začínám se svojím devítikilem mít problémy, nekupoval sem novou, nýbrž "novou" z druhé ruky (nevhodný dárek, majitel na ni párkrát chytnul a usoudil že je to kus HW k ničemu....vůl :-D), což se projevilo na výdrži baterky (rok nenabíjená odložená v krabici je pro baterku smrt, teď na vánoce sem si udělal radost a koupil si novou) ale taky na rychlosti systému, vyzkoušel tam snad nainstalovat všechno co na repu našel, takže mobil zapráskanej s prominutím pičovinama, který se sice odinstalovali, ale nechaly po sobě spousty bordelu (a mám pocit že nevynechal appky na úpravu nastavení do kterých by BFU určitě chytat neměl) a teď se občas (průměrnej uptime 5-7d) začne sekat a musí se resetnout, jinak se s ní domluvit nedá, už mockrát sem chtěl přežehlit os, jenže...sem línej a není čas :-( ale jinak si ji nemůžu vynachválit, střežím jako oko v hlavě a zatím je bez povrchových vad na kráse :-) V poslední době sem pár kousků na netu viděl docela levně, kdo chce do kapsy švýcarskej nůž se slotem pro simku, neváhejte ;-)
    Salamek avatar 6.1.2012 19:23 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    doby kdy ti odejde n900 se des jako cert krize, me odesla, ted mam samsung galaxy s2 a je to shit nejvetsiho kalibru (ze strany OS, HW klavesnici by to chtelo)
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    gtz avatar 6.1.2012 20:27 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    to má jen HTC DESIRE Z , tedy tu použitelnou. S2 včetně klávesnice je jen pro AT&T
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    poky74 avatar 6.1.2012 20:37 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?

    3 dny potom co mi n900 došla jsem si koupil ještě 2 do zálohy, asi zbytečně, je kvalitnější než jsem si myslel a i při hodně nešetrném způsobu zacházení chodí bez problému, jedna z nejlepších koupí co jsem za poslední roky udělal..

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    5.1.2012 23:49 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Jů, díky, tohle mi u ConnectBotu na SGS2 chybělo!
    6.1.2012 11:48 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Že si připojíš Happy Hacking Keyboard? Ano, to je ideální řešení.
    5.1.2012 22:09 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Můj názor je, že "poptávka po tabletách" je tak trošku spiknutí počítačového průmyslu. Zdá se mi neuvěřitelné, že se lidi nechají tak zmasírovat, ale sejně to považuju za majoritní faktor té popularity.

    Proč: Počítačová HW je velmi levný a panuje v něm velká konkurence, a to jak co se týče komponent, tak co se týče sestav (velcí OEM prodejci zdá se žijí z toho, že - zaprvé - MS jim dává OEM licence za míň než kolik stojí v obchodě koncáka a - zadruhé - že za úplatu rvou do počítačů všelijaké demoverzel, lišty a jiný tzv. crapware). Čili výrobci HW by rádi nějaký nový druh produktu, kde by se od těchto problémů alespoň dočasně odvázali a měli větší marže.

    Úplně stejné je to s výrobci softwaru - alespoň v spotřebitelském segmentu si lidé zvykli na to, že prakticky všechen software je buďto freeware nebo open source, a tedy zadáčo. Lidi kupují prakticky jenom windows - nedávno to ještě byl i antivir, ale pak se rozmohly free edice a bylo.

    Podobnou motivaci mají i poskytovatelé obsahu: na počítačích se rozmohlo pirátství (týká se i SW) a lidi si hrozně zvykli na to, že za nic neplatí, všecko si všelijak stahujou. Oproti tomu si vezmětě pěkný nový tablet s itunes, úplný čistý stůl. Nikomu nepřijde divné, že se všecko streamuje od oficiálních poskytovatelů, většinou se za to platí, zkrátka do tabletu si můžete kdecos *koupit*. Podobná situace je se softwarem - kdybyste chtěli vydělávat na různých dolarových serepetičkách (ani tomu nechic říkat aplikace), tak vám na PC pšenka nepokvete, lidé mají už jinší standardy. Na smartphonech a tabeltech oproti tomu voilla appstore - situace je úplně jiná a penízky tečou jako divé.

    Zkrátka, první generace internetistů si zvykla, že všecko je zadarmo (jeden týpoek z jakéhosi velkého vydavatelsví to řekl tvrdě "we lost an entire generation"), a teď jde o to, přeučit lidstvo aby mu nevadilo si kupovat, přičemž to má být tak, aby tón udávala nabídka, ne aby hrála prim poptávka (protože ta má tendenci šetřit). PC prostředí je pro tyto účely příliš "prohnilé" a zatížené oním navyknutím se na grátis.

    TL;DR

    Tablety jsou tady proto, že na PC už se špatně vydělává a firmy (hw, software, obsah) by to chtěly změnit.

    5.1.2012 22:54 XXX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    To je zajimave spiknuti a neco pravdy na tom asi bude.

    Ale z uzivatelskeho hlediska ma tablet skutecne dost vyhod. Vetsina uzivatelu daleko vice konzumuje nez produkuje obsah a na tabletu se konzumuje daleko pohodlneji nez na pocitaci. Ja tablet nemam, jen rozmerove velky telefon a stejne si casto vyberu spis jej nez notebook, napr. do postele, ve vlaku se i z toho telefonu konzumuje pohodlneji nez z notebooku (a to mam 12" NTB, takze velmi mobilni, lehky ...).
    10.1.2012 21:28 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Naprostý souhlas. Jediný důvod, proč výrobci hovoří o tom, že éra PC skončila, je to, že na tabletech mají nový obchodní model, který jim umožňuje uzavřenost, kontrolu nad zákazníkem a vynucené sbírání peněz za nic (viz ty app story, obchody s muzikou atd). Smutné je, že se tou manipulativní lží nechali zblbnout všichni ostatní. Novináři o konci PC éry rovněž píšou jako o hotové věci, přestože PC stále drtivě dominuje a ještě nějakou dobu bude, neznalí uživatelé novinářům uvěřili a i softwaroví vývojáři si myslí, že nemá cenu dále vyvíjet (pro) desktop. Bohužel i vývojáři svobodného softwaru, kteří by měli mít víc vlastního rozumu.

    A tak nakonec klasický PC desktop zanikne snad ne kvůli tomu, že jej převálcují tablety, ale proto, že se všichni nechají zblbnout tou zištnou lží výrobců, a od desktopu a PC hromadně odejdou v mylném domnění, že přestal existovat.
    cezz avatar 10.1.2012 23:28 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Aha, cize na pocitaci mas tu hudbu zadarmo a programy tiez? ;-)

    Z hladiska vyrobcu HW nejak nevidim zasadny rozdiel medzi produkciou notebookov a tabletov. Urcite by som za tym nevidel nejake spiknutie..
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    11.1.2012 07:02 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Ano, mám. Ale klíčový rozdíl je právě ta uzavřenost. PC je skládačka. Na PC si každý dá co chce, odkudkoli, a bere se to jako norma. Což moc rádi proprietární výrobci vytlačují jako přežitek (s falešným odůvodněním, že to je pro pohodlí a bezpečí zákazníka). Na tabletu je systém, který tam dal výrobce, a s jinou možností se nepočítá. A ten systém pak určuje co, jak a odkud si tam pak uživatel dodá, tím, že mu dá prakticky jedinou „povolenou“ cestu k provedení oné transakce. A autoři systému pak z uskutečnění každé takové transakce bezpracně sbírají desátky (tedy nejde o platbu za ten vlastní software nebo hudbu, ale o parazitický podíl jen za to, že ta platba proběhla). Což, jak jsem přesvědčen, je jediný důvod, proč všichni tvůrci systémů hromadně na tento trendový model přecházejí, a proč se do nich snaživě cpou i dosavadní outsideři, kteří dosud jinde v klasických oborech štěstí neměli a nesype jim to (viz Ubuntu nebo Opera, kteří teď snaží prosadit svůj nový systém pro chytré televize atd.) Samozřejmě všichni mají plnou pusu řečí o tom, jak to dělají pro komfort zákazníků a skvělé nové možnosti a moderní funkce, ale jediný důvod je to, že všichni pochopili, že tady byl nalezen zlatý důl, bezpracné rýžování ve velkém. Čím masověji, tím lépe.

    Neznám obchodní model výrobců hardwaru a jejich smlouvy s dodavateli softwaru a poskytovateli služeb, tak se nemůžu vyjadřovat k tomu, jestli i jim část z toho vývaru připadá nebo ne, nebo jestli se prostě jenom vezou na módní vlně nových zařízení, která oživují poptávku. Ale třeba v případě Applu, který dělá hardware a software jako jeden celek, je to bezpředmětné. Tam je myslím úplně jasná ta jediná motivace, o kterou jim se zaváděním těchto přístrojů jde. To je to, o co jim vždycky šlo. Totální kontrola. Hlavně nad finančními toky. Proto se teď taky najednou, po objevení tohoto zlatého dolu, z Applu stala prakticky před noc nejbohatší megamiliardářská firma světa technologií. A ostatní se jej snaží napodobit (a taky pořádně zbohatnout).
    11.1.2012 07:21 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Ještě k těm smluvám výrobců HW a SW - samozřejmě jsou to spekulace, já nevím, co si třeba povídali Ballmer s Elopem, když si plácli na tu nabídku spolupráce, ale divil bych se, kdyby z toho výrobce HW neměl nic. Jsou to právě výrobci systémů, kteří na prosazení těch svých mají eminentní zájem (Apple rýžuje za transakce a obsah, Google chce prosadit Google a navíc taky rýžovat, Microsoft si s novými zařízeními za žádnou cenu nesmí nechat ujet vlak do propadliště dějin a navíc taky chce rýžovat), takže se všichni (i ten Canonical a další) samozřejmě snaží, aby si výrobci vybrali právě jejich systém. Čili nějakou motivaci na spoluúčasti asi nabízí. Pokud se nerozhodnou přímo výrobce HW koupit... K čemuž to taky celkem směřuje.
    cezz avatar 11.1.2012 21:43 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Ja by som to videl inak. Za poslednych 6 mesiacov stiahli ludia z marketu 4 miliardy aplikacii. Vacsina z nich bezplatnych. Nechcelo sa mi hladat, ci to zahrna aj stiahnutia updatov, ale keby aj, rozhodne to nie je vec, ktoru mozes hostovat doma na DSL. Vsetko to vyzaduje nezanedbatelnu infrastrukturu a clovekohodiny. Ak to povazujes za "bezpracne", tak si u teba taky system rad objednam.. ;-)

    Pre vyrobcov HW vidim vyhodu jedine v tom, ze takyto uzavrety system musi mat nutne omnoho vacsiu chybovost sposobenu pouzivatelom. Kazdy kto aspon par dni robil servis v nejakom PC shope urcite potvrdi - co niektori "odbornici" urobia pri skladani PC, to si clovek proste nevymysli :-)

    Tebe ani mne samozrejme nikto nebrani si vlastne PC poskladat. BFU si zrejme na browsovanie kupi laptop, alebo aj tablet. Ja konkretne oboje, ale pre klasicke stolne PC vyuzitie nemam.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    5.1.2012 22:32 Ondřej Profant | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Pro mě je tablet k tomu k čemu jsem naivně chtěl notebook (později netbook). K rychlé interakci kdekoliv. Mám Asus Transformer (Android 3.2) a je to super. Mám spoustu nainstalovaných jednoúčelových prográmků, které mi zprostředkovávají mnohé části Internetu v příjemném rozhraní (Idos, program, RSS, kalendář). Vždy je to rychle po ruce, nedochází baterka, většina věcí je dobře optimalizovaná...

    Oddechové hry jsou také fajné, hudba, remote control desktopu (používám večer na filmy), ssh (hacker keyboard). A je lehký a skladný.

    Chybí už mi jen správný mobil. Nějaký který umí opravdu jen sms, volat, budík, ale zato vydrží 2 týdny a je skladný. Tam kde bych využil nějaký multimediální mobil beru dnes již tablet (stejně málokdy člověk chodí bez nějakého zavazadla). Ještě bych u mobilu ocenil odolnost.

    Notebook, který mi je zároveň k něčemu užitečnému má hned několik nevýhod. Je drahý, špatně upgradovatelný, malá výdrž, težký... a nebo je to o něco přívětivější tablet na běžnou práci (nějaký netbook s atomem). A to mi zas stačí tablet + desktop (či velký notebook, který víceméně plní funkci desktopu).

    Řešením by mohl být nadupaný ultrabook, ale tam je zas nebezpečná koncetrace - v případě rozbití, ztráty už je to velmi nepříjemné. Nemluvě o datech.

    Toť můj chaotický názor.

    MaFy avatar 5.1.2012 22:51 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Naprosto souhlasím... Přes den pracuju na normálním PC, tablet beru na výjezdy k zákazníkům. Nahrazuje mi poznámkový blok. A pak je to neocenitelný pomocník ráno a večer doma.. V posteli, u kávy, na toaletě... Rychlé noviny, náhled mailů a roztřídění na důležité a spam, atp...
    Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
    5.1.2012 23:53 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Mám to úplně stejně. A díky tabletu jsem zjistil, že číst knížky v elektronické podobě se dá, a nemusí to být vůbec takové utrpení, jako jsem kdysi viděl na Kindlu.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    cezz avatar 6.1.2012 01:03 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    To by ma zaujimalo v com je tablet lepsi na citanie knih, nez Kindle (alebo iny e-ink based reader) Ja mam oboje a na rychly nahlad kludne pouzijem tablet, alebo aj pocitac, ale na dlhsie citanie si vsetko posielam do Kindlu.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    6.1.2012 01:16 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Funguje i potmě bez pitomé lampičky. Teď je v pět odpoledne tma a osvětlení v autobuse je mizerné.

    Pokud máš knihy v PDF, snadno poznáš. Nebo pokud s textem pracuješ (píšeš si poznámky, vyhledáváš si pojmy ve slovníku nebo ve wiki).

    Čtečku bych si asi znova nekoupil, to spíš tablet ideálně s něčím jako Pixel Qi (takže NI Adam) nebo kombinaci tabletu a nějakého třeba i starého PDA s monochromatickým displejem (Palm Zire 21?).
    cezz avatar 6.1.2012 01:31 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    To je asi vec pohladu. Ja to beriem tak, ze ta lampicka je vzdy po ruke (v puzdre) a teda ju pouzijem vzdy, ked treba. Naopak klasicke LCD je na silnejsom slnku na citanie nepouzitelne a neexistuje ziadny opak "pitomé lampičky", ktory by som zapol a mal bezproblemovu viditelnost.

    PDF je problem vsade, kde clovek nema display rozmeru aspon A4, zvycajne si ich nechavam konvertovat amazonom na ebook. Co sa tyka slovniku, ten pouzivam na Kindle velmi casto a neviem si ho vynachvalit.

    Pixel Qi vyzera cool, ale zial pouzitelne zariadenie s tymto displayom som este nevidel. NI Adam je zial momentalne v rovnakom stave ako kedysi Neo Freerunner.. (a je to skoda, koncept sa mi velmi paci)
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    6.1.2012 01:57 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Když si spočítám, jak často si v létě lehnu ven s beletrií a jak často si potřebuju projít ve špatně osvětleném MHD nebo před spaním v polotemném pokoji nějaké PDF, volba je jasná.

    PDF se dají rozumně číst šířku při aspoň 800 pixelech v tomto rozměru (slajdy jsou v pohodě, na A4 to chce pdfcrop nebo trošku větší šířku), sedmipalcový displej mi z hlediska jemnosti při těch 800 pixelech vyhovuje. LCD má výhodu funkčního posouvání.

    NI Adam jsem viděl a celkem to fungovalo. Pokud do toho nasypu knížky a pak je to bude zobrazovat, budu spokojený, ostatní věci mě prakticky nezajímají.

    Jedna z mála výhod čteček je, že když si koupím čtečku za 3500 Kč, pravděpodobně bude fungovat, u pochybného čínského tabletu za stejnou cenu tu jistotu zdaleka nemám.
    6.1.2012 11:43 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Když si spočítám, jak často si v létě lehnu ven s beletrií a jak často si potřebuju projít ve špatně osvětleném MHD nebo před spaním v polotemném pokoji nějaké PDF, volba je jasná.
    * LCD je pro cteni na zahrade nepouzitelne od dubna do listopadu, rozhodne ne jen pres leto. * V pokoji mam lampicku, stoji par stovek a vyrazne zlepsi cteni za sera na cemkoliv. Mohu jen doporucit. * Na ctecce se mnohem lepe cte i za beznych svetelnych podminek v misnosti.
    PDF se dají rozumně číst šířku při aspoň 800 pixelech v tomto rozměru (slajdy jsou v pohodě, na A4 to chce pdfcrop nebo trošku větší šířku), sedmipalcový displej mi z hlediska jemnosti při těch 800 pixelech vyhovuje. LCD má výhodu funkčního posouvání.
    Todle nechapu, kdyz si kupuju ctecku i tablet, tak si vyberu takove rozliseni, jake mi vyhovuje. Ctu casto PDF ve formatu typicke technicke literatury a proto jsem sahl po ctecce s rozlisenim 1200*825

    Vyhodou ctecky je i vydrz na baterie, pri beznem pouziti vydrzi cca mesic.
    6.1.2012 12:01 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    * LCD je pro cteni na zahrade nepouzitelne od dubna do listopadu, rozhodne ne jen pres leto. *

    Nemám ve zvyku v listopadu na zahradě klepat kosu, jenom abych si mohl číst venku. Stejně je tak brzo tma, že to pro mě nemá cenu.

    V pokoji mam lampicku, stoji par stovek a vyrazne zlepsi cteni za sera na cemkoliv. Mohu jen doporucit.

    Lampičky mám čtyři. Jsem z nich nešťastný (LED mají hnusné světlo a chcípají, žárovky chcípají a nejdou už nejlépe sehnat, zářivky mají odporné světlo). Když lampičku nevypnu, než usnu, blbě se vyspím, ale natahování se po vypínači je otrava.

    Na ctecce se mnohem lepe cte i za beznych svetelnych podminek v misnosti.

    Subjektivní. Mám okno pouze na severní straně, takže v zimě a deštivých dnech je tu pološero celý den, do toho mám jen malou rozptýlenou lampičku. Na čtečce nejde číst ani omylem.

    Todle nechapu, kdyz si kupuju ctecku i tablet, tak si vyberu takove rozliseni, jake mi vyhovuje. Ctu casto PDF ve formatu typicke technicke literatury a proto jsem sahl po ctecce s rozlisenim 1200*825

    9,7", že? To už se mi do kapsy nevejde a cena je tak vyšší, že bych si rozmyslel, zda si to vezmu do veškerých podmínek, do nichž si beru tu menší věc.

    Vyhodou ctecky je i vydrz na baterie, pri beznem pouziti vydrzi cca mesic.

    Má zkušenost jednak jiná (mírně horší), ale dnes už to asi bude vypadat jinak. Každopádně to je mi celkem jedno, pokud to zařízení vydrží přes den a bude fungovat lépe.

    cezz avatar 6.1.2012 14:11 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Klasicky LCD vs e-ink flamewar. IMHO tu neexistuje len jedna pravda, je to vec nazoru.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    6.1.2012 16:46 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?

    Zařízení s (transflective) LCD je vždy lepší, pokud je

    • nedostatek světla,
    • k dispozici externí zdroj energie,
    • požadována slušná odezva.

    Podotýkám, že

    • lampička k e-inkoustu spotřebovává energii,
    • špatné osvětlení také unavuje oči (v mém případě více než kvalitní LCD),
    • ještě jsem neviděl zařízení s e-inkoustem, na kterém by šlo pohodlně psát a přepínat mezi více knihami/dokumenty.
    cezz avatar 6.1.2012 17:23 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Zariadenie s e-ink je vzdy lepsie, pokial je:
    • viac svetla z okolia
    • nemozne/nepohodlne pouzivat externy zdroj
    • dostatocne raz za cas otocit sranu
    Podotykam, ze
    • LCD spotrebuvava energiu vzdy (a teda aj pri idealnych svetelnych podmienkach)
    • Zle osvetlenie so zapnutou vstavanou lampickou som este nezazil
    • Este som nevidel LCD, ktore by moje oci (ne)unavovalo podobne ako e-ink
    Ako som povedal, je to vec nazoru (a sposobu pouzitia)
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    6.1.2012 19:13 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Zariadenie s e-ink je vzdy lepsie, pokial je: dostatocne raz za cas otocit sranu

    Argument na úrovni (ovcí) firmy Apple. Produkt něco neumí... to je vlastnost, uživatelé to nepotřebují.

    Este som nevidel LCD, ktore by moje oci (ne)unavovalo podobne ako e-ink

    Transflective LCD jsi viděl? Já viděl Pixel Qi, jeho předchůdce v OLPC a používal jsem LCD, které se tak při minimalizovaném podsvícení chovalo.

    Zle osvetlenie so zapnutou vstavanou lampickou som este nezazil

    Tak si zajdi do nemocnice nebo na jiné místo, kde mají intenzivní blikající osvětlení v rámci příšerné části spektra.

    LCD spotrebuvava energiu vzdy (a teda aj pri idealnych svetelnych podmienkach)

    Transflective LCD naprosto zanedbatelně (jak je možné, že se moje čtečka s e-inkoustem vybije, aniž by se obnovoval displej? (řečnická otázka, odpověď je zřejmá)).

    nemozne/nepohodlne pouzivat externy zdroj

    Nereálné, pokud člověk nepochoduje/netáboří zcela mimo civilizaci (ve střední Evropě takřka nemožné).

    Zariadenie s e-ink je vzdy lepsie, pokial je: viac svetla z okolia

    Venku platí několik měsíců ročně (ve střední Evropě) nikoliv po celý den, jinak je stejně nutné dodávat energii do osvětlení, tudíž je to irelevantní.

    cezz avatar 6.1.2012 20:55 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Zariadenie s e-ink je vzdy lepsie, pokial je: dostatocne raz za cas otocit sranu

    Argument na úrovni (ovcí) firmy Apple. Produkt něco neumí... to je vlastnost, uživatelé to nepotřebují.

    Nie, naozaj nepotrebujem viac ako raz za cas otocit stranku. Zato potrebujem aby citacka vazila co najmenej. Videl si novy Kindle? Vazi menej ako vacsi smartphone. Nieco s hmotnostou bezneho tabletu proste na dlhodobe citanie nie je.
    Este som nevidel LCD, ktore by moje oci (ne)unavovalo podobne ako e-ink

    Transflective LCD jsi viděl? Já viděl Pixel Qi, jeho předchůdce v OLPC a používal jsem LCD, které se tak při minimalizovaném podsvícení chovalo.

    Nevidel. Rovnako ako som nevidel ani funkcne, rozsirene a rozumne podporovane zariadenie s takym displayom, ktore by sa dalo kupit aj so zarukou a za normalne peniaze - nejaky tip?
    Zle osvetlenie so zapnutou vstavanou lampickou som este nezazil

    Tak si zajdi do nemocnice nebo na jiné místo, kde mají intenzivní blikající osvětlení v rámci příšerné části spektra.

    Nejak nechapem, co z toho lampicka v puzdre neriesi..
    nemozne/nepohodlne pouzivat externy zdroj

    Nereálné, pokud člověk nepochoduje/netáboří zcela mimo civilizaci (ve střední Evropě takřka nemožné).

    Kedykolvek na cestach, alebo vonku je to zvycajne nemozne, v posteli, na gauci,.. je to nepohodlne. Okrem toho, nabijat "knihu" denne je nepouzitelne, raz za par tyzdnov sa to este da zvladnut.
    Zariadenie s e-ink je vzdy lepsie, pokial je: viac svetla z okolia

    Venku platí několik měsíců ročně (ve střední Evropě) nikoliv po celý den, jinak je stejně nutné dodávat energii do osvětlení, tudíž je to irelevantní.

    Kedykolvek je vonku vidno a neni tam zle pocasie, je lampa zbytocna. Vseobecne ju pouzivam tak 20% casu - rozhodne by som tu vyhodu nulovej spotreby nepovazoval za irelevantnu.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    Věroš avatar 6.1.2012 21:45 Věroš | skóre: 24 | blog: Co není v hlavě | 49.29 s.š., 16.54. v.d.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    STOP FLAME. prosím.

    Pánové, pro diskuse čtení knih na e-ink vs "normálním" displeji si založte prosím vlastní diskusi někde jinde.

    Děkuji za pochopení.
    Školím Ansible
    pavlix avatar 6.1.2012 21:59 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Trhni si :). Celý ten blogpost není víc než flamebait, takže si nemáš na co stěžovat :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    7.1.2012 00:39 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Nie, naozaj nepotrebujem viac ako raz za cas otocit stranku. Zato potrebujem aby citacka vazila co najmenej. Videl si novy Kindle? Vazi menej ako vacsi smartphone. Nieco s hmotnostou bezneho tabletu proste na dlhodobe citanie nie je.

    Tohle tu už bylo s výrobky Apple, neberu. A můj tablet váží asi stejně jako nový kindle, pokud už přistoupím na to, že se vybere jedna z nejlehčích čteček široko daleko a tou se pak argumentuje.

    Nevidel. Rovnako ako som nevidel ani funkcne, rozsirene a rozumne podporovane zariadenie s takym displayom, ktore by sa dalo kupit aj so zarukou a za normalne peniaze - nejaky tip?

    OLPC a NI Adam jsem držel v ruce. Obojí fungovalo.

    Nejak nechapem, co z toho lampicka v puzdre neriesi..

    Lampička přesvítí osvětlení místnosti? Ahááá!

    Kedykolvek na cestach, alebo vonku je to zvycajne nemozne, v posteli, na gauci,.. je to nepohodlne. Okrem toho, nabijat "knihu" denne je nepouzitelne, raz za par tyzdnov sa to este da zvladnut.

    Jednou za pár týdnů na to zapomenu, pak se divím. Krom toho microUSB kabel mám skoro furt u sebe (už jen kvůli telefonu) a ve střední Evropě prostě tařka vždy je, kam ho píchnout.

    Kedykolvek je vonku vidno a neni tam zle pocasie, je lampa zbytocna. Vseobecne ju pouzivam tak 20% casu - rozhodne by som tu vyhodu nulovej spotreby nepovazoval za irelevantnu.

    Jo, takže zřídka (např. dneska u nás ani minutu). Schválně, kolik žere ten SoC? A nezapomínej, že ten displej se vypne, když se nepoužívá.

    7.1.2012 10:42 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Sleduju tohle vlakno, a musim rict, ze je moc zabavny. To je ten tablet takova kravina, ze musis pouzivat argumenty jako "pokud ti nevadi ze na ctecte se neda vic nez cist tak ses jako ovce applu" nebo "to ze to musim nabijet kazdy den je vlastne vyhoda, pac na to nezapomenu" :-D

    Ja bych rekl, ze rozdil je primarne v tom, ze tablet je cool geeky toy, zatimco ctectka je prakticka zalezitost. Jinak Amazon se se svym kindle fire pokousi o to lepsi z obou svetu, ale bohuzel je to cele zamcene a pripravene na to, jak si od nich ten obsah budes kupovat, coz treba ja nehodlam delat.
    7.1.2012 15:43 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Sleduju tohle vlakno, a musim rict, ze je moc zabavny.

    Však proto trolluju, ne?

    cezz avatar 8.1.2012 06:40 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Musim priznat ze po tych vyssie spominanych argumentoch som to vzdal. :-D

    Inak na kindle fire sa daju normalne instalovat .apk subory a dokonca na amazon app store mas aplikacie konkurentov (co sa medii tyka) cize nie je az tak uzavrety ako hovoris. Skor taky viac jednoucelovy, to ano.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    cezz avatar 6.1.2012 01:13 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    +1 Tiez mam Transformer a pouzivam ho na to iste. Ked chce clovek pracovat, jasne, ze sadnem za normalny desktop, ale uprimne, ked nie som v praci, tak uz bezne PC nezapinam cely den.

    Kedysi som pocul dobre prirovnanie (neviem, ci to nepovedal Jobs) PC k nakladnym automobilom a tabletov k beznym osobnym autam. S tym, ze kedysi tiez bola vacsina cestnej dopravy nakladna a vela ludi si nevedelo dost dobre predstavit, naco by bolo komu treba auto bez vlecky a len pre osobnu prepravu.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    6.1.2012 14:36 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    To je chujovina. Spíš by PC bylo běžné osobní auto (většina kár co používají firmy jsou osobáky, ani ne pickupy), a tablet takovej ten smart/skůtr/segway/jezdící kufr/skládací kolo nebo cokoliv co příde v budoucnu místo nich.
    cezz avatar 6.1.2012 15:25 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    V momentalnom stave by sedelo aj to. Tam slo o prirovnanie z historie. Pozri napriklad toto. Okrem toho staci sledovat ake popularne su dnes notebooky - a to aj pre ludi, ktori ich nakoniec pouzivaju vyslovene ako stolne PC. Ten trend je pomerne jasny. To iste auta - staci sa pozriet na najpredavanejsie modely v EU.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    6.1.2012 02:02 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    K iterakci? Ale na tabletu se neda vysilat, muzes jenom prijimat. Nerikal bych tomu iterakce, protoze te to nuti do pasivni a submisivni role.

    Ale tak nekomu to treba vyhovuje.
    6.1.2012 08:15 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Ale na tabletu se neda vysilat, muzes jenom prijimat.
    To skoro zní, jako bych na tabletu nemohl uskutečnit videohovor :-)

    Ne, vážně. Autor zápisku nechť vyzkouší klávesnici Swype, já už si bez ní nedokážu psaní na dotykovém zařízení ani představit. Výchozí klávesnice od Samsungu by taky nebyla úplně špatná, já s ťukáním do displeje nemám problém, ale je šíleně pomalá (možná by nebyla, kdybych vypnul doplňování, ale to doplňování tam právě chci). Jasně, na psaní románů to není, ale na běžné používání webu nebo IM to celkem dostačuje.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    6.1.2012 08:29 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Moje kriterium v soucasnosti je - da se na tom programovat v Emacsu? Na mem EEE v pohode, takze do MHD idealni. :-)
    6.1.2012 09:29 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Já si nemůžu pomoct, ale na těchhle zm(en|r)šených klávesnicích bych stěží napsal Hello, world :-) Zkoušel jsem to, a prostě na to asi mám moc velké pracky. Zlatá klávesnice mého ThinkPadu (který vlastně není ThinkPad, ale to nevadí).
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    6.1.2012 18:52 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Tiez som si myslel, ze sa na netbooku bude zle pisat. Ale zistil som, ze to ide bez problemov. Mam ten najmensi - Eee PC 701.
    6.1.2012 19:17 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Ten jsem měl taky, napsal jsem toho na něm docela dost a upřímně jsem ho kvůli té klávesnici nenáviděl. Jakmile jsem ho přestal potřebovat, šel z domu. Klávesnice na 901 a ještě jednom stejně velkém subnotebooku byla podobně příšerná. Pod deset palců nikdy víc.
    6.1.2012 21:05 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Me na te klavesnici nejvic vadi umisteni jednicky, a pak ze neni moc kvalitni. Jinak se to da snest, jelikoz mam male prsty (to spis ten Thinkpad me privadi k silenstvi s prehozenym Fn a Ctrl). Delam preklepy docela dost i tak, a proto je Emacs pro me pohodlnejsi nez Vim.
    7.1.2012 00:26 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Však narážím na kvalitu. Prohýbala se, pružila, klávesy šly celkem ztuha a blbě se mezi nimi orientovalo. Rozložení nic moc. Prsty mám taky malé.
    6.1.2012 08:51 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Mám spoustu nainstalovaných jednoúčelových prográmků, které mi zprostředkovávají mnohé části Internetu v příjemném rozhraní (Idos, program, RSS, kalendář). Vždy je to rychle po ruce, nedochází baterka, většina věcí je dobře optimalizovaná...

    Tohle zvládne s přehledem i slušný telefon, ovšem to je asi o pohodlí a zvyku (někdo má rád pohodlí velkého displeje, někdo zase pohodlí cestování bez zavazadla).

    Na androidu se prakticky nedá dělat žádná tvůrčí práce, už psaní jednoduchých skriptů v bashi, případně úprava konfigurace serverů je pro mě utrpením (ano, mám rád vim :-)). Psaní poznámek je tak tak (ale fakt je že zde mluvím o telefonu, jakkoliv mi dotyková klávesnice nepřipadá smysluplná ani na větší úhlopříčce, alespoň co jsem měl možnost různé tablety zkoušet) O nějakém programování, stříhání videa, úpravě fotografií etc etc etc si člověk může nechat jenom zdát. Prakticky jediné na co se dá třeba iPad využít je kreslení (ale je nutné dokoupit kapacitní stylus).

    Suma sumárum, mám raději chytrý telefon co mi poslouží na ty jednoúčelové prográmky a k tomu se s ním dá telefonovat, než mít ještě křehký a blbě přenosný (oproti tomu telefonu) tablet navíc - pokud se chci jakkoliv realizovat, stejně musím sáhnout po laptopu (nebo lépe po desktopu).
    6.1.2012 10:13 Martin Petr | Třinec/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Proč bys na tabletu dělal nějakou tvůrčí práci, proboha? Programoval? Stříhal videa?! Tablet je zařízení primárně pro konzumování obsahu (čtení, poslouchání, sledování videí) a další nenaročné funkce (kalendář, RSS atd.), pro cokoli jiného a náročnějšího nemá smysl. To je jako tahat v kufru desktop, aby sis mohl číst v autobuse.

    Klidně můžeš kosit trávu hráběma a pak ji hrabat kosou, proč ne. Ale zkus to naopak a pak dej vědět...
    6.1.2012 10:35 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Tablet je zařízení primárně pro konzumování obsahu (čtení, poslouchání, sledování videí) a další nenaročné funkce (kalendář, RSS atd.), pro cokoli jiného a náročnějšího nemá smysl.

    A právě proto pro mě nemá tablet IMHO smysl jako celek. Když si chci číst něco na webu v autobuse, můžu si k tomu vzít stejně tak telefon, který beztak tahám abych byl na příjmu... na slušném telefonu takto jde číst klidně i knihy, pokud člověk není dalekozrakej a nezapoměl brejle :-) Nehledě na to že noviny i knihy se dají koupit v papírové podobě.

    Spíš mi v tom příspěvku šlo o praktické využití, prostě mi jen připadá pořídit si dneska za deset tisíc stroječek na čtení je dost uhozené, užitná hodnota takové věci je dost nízká.. na druhou stranu jsou lidi co si pořizují laptop na přehrávání filmů tak se radši hádat nebudu :-)
    6.1.2012 10:46 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    na slušném telefonu takto jde číst klidně i knihy
    Byl bych blázen, kdybych chtěl číst knihy na telefonu. Zkoušel jsem to (moje SGSko má 4palcový displej) a prostě se to nedá. 10palcový displej Galaxy Tabu je tak akorát.
    Nehledě na to že noviny i knihy se dají koupit v papírové podobě.
    Což je výrazně míň pohodlné, a to ve všech fázích, od nákupu (v elektronické podobě ihned) přes čtení (tahat s sebou tenký sotva půlkilový tablet nebo dvě tlusté bichle?) po uskladnění (už prostě nemám knihy kam dávat).
    prostě mi jen připadá pořídit si dneska za deset tisíc stroječek na čtení je dost uhozené
    Ale jo. Čtečka s 10palcovým displejem stojí nejmíň 8 tisíc, to už by fakt bylo uhozené :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    6.1.2012 10:51 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    mně se knihy na tom 4" displeji čtou celkem pohodlně, už jsem jich hezkých pár takhle přečetl :-)
    6.1.2012 11:04 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Tak když ti to vyhovuje, proč ne, mně to nevyhovovalo ani trochu. Původně jsem teda s využitím tabletu jako čtečky vůbec nepočítal, ale ukázalo se, že to je to hlavní, k čemu ho používám. Jo a na videohovory :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    6.1.2012 11:13 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    videohovory

    Nevíš náhodou o nějaké rozumné aplikaci na videohovory přes SIP? Nebo co na videohovory používáš?
    6.1.2012 11:14 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Nevím, vystačím si s Google Talkem.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Věroš avatar 6.1.2012 12:17 Věroš | skóre: 24 | blog: Co není v hlavě | 49.29 s.š., 16.54. v.d.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    na slušném telefonu takto jde číst klidně i knihy
    Nesouhlasím. Pěkných pár knih jsem takhle na N900 přečetl ve vlaku přečetl. Po asi roce mi to přišlo hodně nepohodlné, moc malý písmenka a svítí to.

    Zkoušel jsem pak číst i na tom tabletu, ale unavuje to oči. Hodně.

    Na občasné přečtení něčeho je tablet vyhovující (třeba dokumentace k programování), ale na dlouhé čtení už moc ne. Na delší čtení (i do toho vlaku) jsem nakonec pořídil Kindle - na delší cesty je neuvěřitelně pohodlný, dokážu pročíst i cestu Brno - Praha.
    Školím Ansible
    8.1.2012 16:48 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    na delší cesty je neuvěřitelně pohodlný, dokážu pročíst i cestu Brno - Praha

    No vidíš, já cestu Brno-Praha pročtu klidně i na tom telefonu. Přizpůsobení barevného schématu očím je ale samozřejmě nutné..
    Fluttershy, yay! avatar 8.1.2012 17:04 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    To já ani na jednom, protože kolem Pardubic usínám. ^.^
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Vykook avatar 8.1.2012 18:42 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    To cos napsal ty je podoby ceste Praha -> Dobris pesky. Ujdes to, ale auto je proste pohodlnejsi a rychlejsi.
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    Fluttershy, yay! avatar 8.1.2012 19:03 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    WTF? o_O
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Vykook avatar 8.1.2012 23:18 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Myslím, že to pochopil každý který chtěl, ale dobrá přepíšu to i pro tebe: Samozřejmě že si tu knížku na smartphonu přečteš, ale na čtečce to je řádově pohodlnější.
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    Fluttershy, yay! avatar 9.1.2012 08:11 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Jediný správný způsob FTW?

    Podotýkám, že čtečku mám, ale většinu času jen leží na poličce* nebo ji nevytahuju z batohu, protože číst na ní něco jiného než relativně nenáročnou** beletrii je pro mě nepohodlné.

    * Do kapsy se mi vejde, ale omezuje mě pak v pohybu. Když mám nacpaný batoh, každý centimetr se počítá. Na úkor čtečky.

    ** Listování slajdy ze školy? Nepohodlné. Čtení skript nebo PDF z časopisů (dva sloupce a obrázky)? Velmi nepohodlné. Mám tu knížky v angličtině a českém překladu, při čtení je obě varianty porovnávám a občas mrknu do slovníku (dost obskurní angličtina), na web nebo do jiné knížky. Na čtečce nemožné. Za poslední půlrok jsem na tom přečetl jednu velmi krátkou povídku psanou jednoduchým jazykem, u všeho ostatního jsem to radši odložil, až budu mít aspoň při ruce další zařízení.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    9.1.2012 07:51 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    To je věc názoru. Určitě je při cestování pro mě pohodlnější a rychlejší vytáhnout z kapsy telefon, než abych tahal z batohu či jiného zavazadla tablet. Takový iPad je poměrně velký a těžký, a navíc ještě křehký, člověk si musí dávat navíc v tom batohu pozor, aby se neopřel o stěnu, neházel tam ostré předměty apod.. Zavazadlo nepotřebuji a můžu si číst kdekoliv mě to jen napadne :-)

    Ten sloupek textu který je 6 cm široký se mi čte poměrně pohodlně, ostatně užší blok textu se obecně čte pohodlněji, a posouvání dotykem je intuitivní, opravdu s tím nemám problém, naopak, malé rozměry telefonu jsou jen přínosem.
    9.1.2012 08:25 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    pořídit si dneska za deset tisíc stroječek na čtení je dost uhozené
    Kdysi dávno (8 let zpět?) jsem si pořídil PDA primárně na čtení za 12 tisíc. Jaj, to byly časy :-)
    Josef Kufner avatar 6.1.2012 12:44 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Zrovna stříhání videa si docela dokážu představit. Pokud je displej dostatečně velký a GUI počítá s prstama.

    Já pomalu sháním zařízení, které nahradí můj stávající telefon a umožní mi napsat si poznámku o věci, která mě zrovna teď v autobuse napadla a nechci ji zapomenout. Sáhnu do kapsy, vytáhnu své mobilní zařízení, napíšu poznámku jednou rukou, protože druhou se držím, abych nepadl na hubu a celé se to přitom klepe, protože zrovna jedu po mizerné silnici.

    K tomu to musí mít wifi, protože mobilní datové tarify jsou obludné, použitelný kalendář a fungující synchronizaci s notebookem (přes tu wifi).

    A další pěknou věcí by byl grafický SSH klient: Jednoduché GUI s několika tlačítky, které by se připojilo po SSH k počítači/domácímu serveru a tlačítka by spouštěla připravené příkazy (dálkové ovládání).
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    6.1.2012 14:39 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Jak chcete střihat na něčem co

    1) má kakaovej procesor s výkonem mexického dolaru?

    2) nemá harddisk nýbrž flašku o velikosti tak 32gb (když máte jó štěstí).
    6.1.2012 15:44 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Teoreticky by to slo.. To co nastriha na tom tabletu bude jen thumbnail toho videa, a pak necha stejne operace provest s tim originalnim (velkym nezkompresovanym) souborem.
    7.1.2012 01:58 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    pravá ruka, levý ucho, drby drb...
    7.1.2012 08:58 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Pokud treba nekdo cestuje, a ma jen tablet, pak se to vyplatit muze (za predpokladu, ze ten SW umi ty ostatni kroky zautomatizovat).
    6.1.2012 14:04 vita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    K tomu mobilu - sms, volani, dva tydny vydrzi (mozna i vic, kdy jsem ho naposledy nabijel si nepamatuju - na druhou stranu, vypinam ho na noc), skladny, budik asi ma (nepouzivam), odolnost zatim "poradne" netestovana (jen parkrat spadl na podlahu a prezil:)), cena mirne nad 1000 Kc - Nokia 2323. Za sebe muzu doporucit, absolutne mi slouzi k tomu, co od mobilu ocekavam.
    6.1.2012 14:28 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Ja si ted koupil dumbphone nokii (x1 tusim) za 1100, a vyrobce se chlubi pohotovostni dobou pres mesic, a v recenzi na czc nejakej typek pise, ze se sedmdesati hovorama denne na dvou simkach (coz je hodina hovoru denne, coz je sileny) mu vydrzi pet dni. Taky by to mohla byt dobra volba. Ne moc znama znacka Evolve zas vyrabi telefon ktery pri padu do vody plave, coz muze byt fajn. Plus ma vseljak zpevnenou konstrukci a podobne.

    Kupodivu, zatimco je nejvic cool mit smartphone, ty dumbphony se taky zdokonaluji a nabizi cim dal tim vic toho co se po nich chce -- tedy skoro nic.
    6.1.2012 15:05 vita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Jo, tak X1 vypada jeste mnohem lepe (umi jeste lepe to co pouzivam a neumi tolik toho co stejne nepouzivam:)). Skoda ze kdyz jsem kupoval tu 2323, tak jeste nebyl na trhu...
    6.1.2012 12:07 Milan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Bez ohladu co sa tu popisalo, tak ja osobne by som to pouzil na konzumaciu obsahu video, audio, noviny, ked cestujem do prace 90min a teraz je rano tma noviny sa prakticky nedaju citat, ako na pracu to pouzivat je urcite nezmysel, na to by som odporucil notebook, ale na tu konzumaciu obsahu a nejake hry a zabavu moze byt.
    6.1.2012 14:43 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Na konzumaci videa preferuju něco co má trošku větší obrazovku než prťavou a co nemusím hodinu a půl držet v pazourách. A co nemá obrazovku zapatlanou od prstů... a co má trošku větší reproduktory... a přece jenom, klávesnicí se pauza/seek/volume atd ovládá líp... a...
    poky74 avatar 6.1.2012 16:24 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?

    Na práci notebook? Trpěl jsem tak 3 roky jenom proto že jsem netušil jak pořádné pracovní prostředí zvedne produktivitu.

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    Dalibor Smolík avatar 6.1.2012 16:44 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Souhlas. Notebook jedině na cesty, jinak ho nesnáším :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    6.1.2012 19:27 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Nevím jak může někdo notebook nesnášet. Já svůj Thinkpad miluju a poloha v pololehu na gauči je na práci úplně super.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Dalibor Smolík avatar 7.1.2012 15:33 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Někde jsem viděl obrázek "Kamasutra 21. století", tam bylo zobrazeno 64 poloh při práci s notebookem v posteli :-))
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    6.1.2012 12:08 fettgesicht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Tyhlety tablety každého jenom otravují... ne, já vím, není to moc vtipný, ale nemohl jsem odolat, ta hláška je prostě nesmrtelná.

    Kámoš vyměnil netbook za tablet, netbook mi prodal, a osobně nechápu, proč se zbavil něčeho tak univerzálního. Přitom má i dvě čtečky.
    6.1.2012 13:24 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Je to zajímavá věc na brouzdání po webu, oproti notebooku je nastartovaný hned a je možné na si přečíst zprávy, Wikipedii, nebo si otevřít nějakou dokumentaci.
    Presne v tom vidím zmysel (a nič viac by som od toho neočakával). Sedím pred telkou a vidím zaujímavú reportáž o XY. A chcem si o XY prečítať viac. Alebo sledujem film a neviem si spomenúť, kde som toho-a-toho herca videl. Atd atd.
    dostat kurzor dotykem na správné místo

    Čo tak použiť stylus?
    6.1.2012 16:31 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Čo tak použiť stylus?

    Dost nahouby, když ty vergly dneska nemají ani díru na stylus a musíš si ho dokupovat (čest výjimkám).

    gtz avatar 6.1.2012 17:57 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    když ty vergly mají kapacitní lcd tak bys musel použít stylus jiného tvaru než normální. Jistě je plno levných tabletů made in čína, které kapacitní nemají, ale vše je vykoupeno cenou za co ten tablet pořídíš. Slušný tablet 10" s Tegrou, 3G, GPS se dá sehnat venku někde k 190$.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    6.1.2012 19:19 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    A to s mým komentářem souvisí jak? Téměř žádný ten tablet nemá stylus a díru, do které by se ten stylus schoval.

    Kapacitní displej je technologie, která se nikdy neměla rozšířit.
    Vykook avatar 6.1.2012 19:36 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Zvlastni, mam nekolik hracek s rezistivnim displejem a kapacitni povazuju za vykoupeni. Kolikrat jsem jen hledal stylus na zablaceny podlaze tramvaje...
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    7.1.2012 00:29 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Tak ho stačí ho nevytahovat a používat nehty... počkat, to by chtělo nehryzat si je, že?

    Já ho vytahuju jenom na kreslení nebo psaní něčeho dlouhého. Kapacitní displej je nepřesný a většinou mi nereaguje (v chladnu nebo při potících se prstech).
    7.1.2012 10:44 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Nevim jak ty, ale vetsina lidi si nehty striha.
    7.1.2012 15:48 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Což o to, já taky, ale zpravidla nechávám aspoň jeden delší, abych mohl pohodlně měnit baterie v elektronice, vytahovat psovi klíšťata, vymačkávat jebáky (že bych porušil zvyklost a doplnil smajlíka?) a šmejdit po resistivním displeji.
    Dalibor Smolík avatar 7.1.2012 16:06 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Ale fuj, zrovna svačím :-) Na klíšťata je lepší "banánek", tím se dobře uchopí a je to bezpečnější.
    V některých částech muslimské společnosti bylo zvykem, že si váženější pánové nechávali dlouhý nehet u malíčku. Jako důkaz, že se nemusejí živit fyzickou prací a tudíž patří do lepší společnosti.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Fluttershy, yay! avatar 7.1.2012 16:11 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Na klíšťata je lepší "banánek", tím se dobře uchopí a je to bezpečnější.

    To neznám. Google zřejmě taky ne. Znám tu plastovou pinzetu, ale IMHO stojí za houby. Používám krajon, když ho mám při ruce.

    V některých částech muslimské společnosti bylo zvykem, že si váženější pánové nechávali dlouhý nehet u malíčku. Jako důkaz, že se nemusejí živit fyzickou prací a tudíž patří do lepší společnosti.

    Zajímavé. Něco jako prsteny u čínských úředníků (historicky, hrošíci na tom asi budou jinak)?

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    kotyz avatar 7.1.2012 17:05 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Ten banánek bude asi tohle ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 7.1.2012 17:07 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Správně se teda banánkem myslí tohle, ale tim klíště chytit rozhodně nejde ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Fluttershy, yay! avatar 7.1.2012 17:10 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    To mě vůbec nenapadlo. Bych se bál, že se urve.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Dalibor Smolík avatar 7.1.2012 19:44 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Bingo! :-) Je to přesně ono, při troše opatrnosti jde klíště vytočit docela dobře. Jinak banánek tomu říkal strejda, který opravoval televize už v 50. letech a je mi jasné, že ten termín není přesný. Správný banánek se používal tenkrát jako anténní zástrčka (ty banánky pro televizi byly potřeba dva)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    kotyz avatar 8.1.2012 00:18 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Jo, banánky bejvaly dva na kabelu od antény a strkalo se to do televize buď přímo nebo přes takový placatý bílý redukce. A mají i další využití - třeba jako konektory u různejch zdrojů, nabíječek a měřících přístrojů, většinou se používá červená na + a na - je modrá nebo černá. V dílně takovejch věcí máme, třeba i ruský elektronky z padesátýho roku, jestli je ještě nikdo nevyhodil. Děda spravoval televize a rádia ještě někdy v 90. letech, ale teď už akorát občas nějakou rozebere do šrotu. Akorát teď na 1. ledna (protože už to byl třetí rok co jí má, takže má po záruce a smí se v ní hrabat) si ke svý zánovní digitální televizi přidělal přepínač a zásuvku na pořádnej reprák v dřevěný bedně (vykuchanej z nějaký starý černobílý Tesly), aby moh dělat rámus na celej barák (má sluchátka aby neobtěžoval okolí, ale tam se musí měnit baterky a špatně se v nich spí u televize). Trvalo mu to celej den, dřív by takovou maličkost měl za hodinu. Aspoň po skončení pořád funguje, taky už se mu povedlo jednu opravovat tak dlouho až se musela vyhodit, protože pokaždý po půlhodině provozu začala hořet (přece nedá tři stovky za trafo, když si to může převinout, přeletovat a zalejt asfaltem, nakonec je dal, ale už byla tak zničená deska že už to stejně nefungovalo a v mezičase stačily chcípnout jiný součástky co byly předtim ještě dobrý). Aspoň se s nim doma nenudíme, neni nad to mít doma kutila a elektrikáře ve výslužbě, kterej musí furt něco dělat aby se nenudil. Já skončim taky tak, akorát místo televizí a rádií se budu hrabat ve 30 let starejch počítačích a herních konzolích ...

    No a to co si vydával za banánek je správně krokosvorka, ale nejsme detailisti ...

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Dalibor Smolík avatar 8.1.2012 02:41 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Díky za obsáhlý zajímavý výklad, detailisti nejsme, ale pojmenování má být správné :-) Takže krokosvorka. Jsem poučen :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    7.1.2012 16:15 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Aha. Jo, nekde jsem to videl, a ted mi to dava smysl uz.
    gtz avatar 7.1.2012 17:17 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    váženější pánové nechávali dlouhý nehet u malíčku
    na co nehet, když znakem bohatství bylo i to kolik ten člověk měl žen. :-)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Vykook avatar 8.1.2012 23:22 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Promiň, ale nehty jsou naprostá zoufalost. Je to nepřesné a musíš kroutit prsty či celou ruku aby ses ve finále stejně nedotknul bříškem. Možná to bude bude že je ten tvůj kapacitní displej šmejd. Co to je za přístroj?
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    Fluttershy, yay! avatar 8.1.2012 23:32 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Hmmm, já tedy s nehty nemám problém žádný. Kvůli kytaře je mám tak jak tak, byť jsem ji nevytáhl ani nepamatuju.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    9.1.2012 08:21 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    no nevim, já ty prsty naopak musim kroutit, abych šáhnul bříškem a ne nehtem :) jinak v zimě mám podobný problém; mám HTCčko a jakmile to vytáhnu u záporných teplot, tak nějaké skrolování (ještě hůře v prohlížeči, kde se skroluje oběma směry a funguje tam multitouch) je dost problém...
    Vykook avatar 9.1.2012 10:45 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    nedovedu si to nejak moc anatomicky predstavit, jak se ti tam muze plect ten nehet. Ja telefon obvykle drzim v prave dlani a ovladam pravym palcem. U iPhonu jsem mel v mrazech problem jen s tim, ze jsem nechtel vyndavat ruku z rukavic, jinak si nepamatuju problem. Ted mam Galaxy ACE, ale zima me s nim jeste nepotkala, takze nevim.
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    9.1.2012 17:13 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    tak já třeba držím telefon v levé ruce a tou pravou ťápu na display - pak jdu tím prstem jakoby kolmo - tedy nehtem a na bříško jím musím otočit... někdy na něj šahám tak jako ty; ale jednak takhle mám tím prstem větší přesnost (typicky když se trefuju na odkaz v prohlížeči - na tohle je ovládání prsty fakt na mrtvici), jednak mám tenhle zlozvyk z několika PDA, co jsem měl (jenom jsem v té ruce ještě držel stylus :)) ) a dále na tom telefonu mám hw klávesnici, takže v tomhle případě tu levou ruku mám tak, abych s ní mohl psát a na display teda nedošáhne.
    gtz avatar 6.1.2012 20:32 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Viděl jsem stylusy u tabletů jak jsem psal z číny. Ale u nás je to vesměs bez stylusů.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    gtz avatar 6.1.2012 17:59 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Čo tak použiť stylus?
    on mluvil asi o kapacitním lcd a stylusů na to jsem viděl pár, ale nějak mne to neoslovilo
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Vykook avatar 6.1.2012 18:38 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Jde použít třeba párek. :D
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    6.1.2012 21:03 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Nez vytahovat parek to uz si to muzu udelat prstem. :-)
    Vykook avatar 8.1.2012 23:22 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Broušení párku do špičky ale obvykle nebolí :-D
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    Vykook avatar 6.1.2012 17:22 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?

    V mém případě prvotním důvodem bylo, že chci zařízení na čtení dokumentace, ale mnohem univerzálnější než klasické eink čtečky. V říjnu 2010 nebylo stejně z čeho vybírat a tak za mnou přiletěl iPad.

    Současné využití je rozložený mezi ono čtení dokumentace, časopisů a knih, komunikaci(IM, mail, twitter, skype), browsování, psaní poznámek ve škole a na schůzkách v Evernote, kalendář&úkoly, ssh, vnc, občasný programování, sledování seriálů a v neposlední řadě hraní her(teď třeba Broken Sword 2 a online verze skvělý karetní hry Bang + občasné hraní Carcassone ve víc lidech v hospodě.).

    Jo jak tu většina lidí píše, to samý udělám na mobilu a notebooku, ale tohle je tisíckrát pohodlnější. Má to velkej display, ale zas to neuvaří varlata a vydrží to.

    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    9.1.2012 09:04 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    online verze skvělý karetní hry Bang + občasné hraní Carcassone ve víc lidech v hospodě
    Sorry, ale pokud lidi kteří spolu fyzicky sedí v jedné místnosti hrají Bang nebo jakoukoliv deskovku na nějakém elektronickém bazmeku místo se skutečnými kartami nebo na fyzickém hracím plánu, tak je to čiré zoufalství.
    Dalibor Smolík avatar 9.1.2012 09:25 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    + 1
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Vykook avatar 9.1.2012 10:42 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Tak samozrejme, ze jsou ty hry v "papirove" podobe lepsi, ale obvykle nenosim v batohu 5 krabic a obcas se mi stane ze skoncim necekane v hospode, kde by si nekdo rad zahral.
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    Dalibor Smolík avatar 9.1.2012 13:56 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    V hospodě vždycky stačily mariášky, do hospody se chodí chlastat, ne se předvádět s luxusní elektronikou :-)))
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Vykook avatar 9.1.2012 14:54 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Takze ho mam pouzivat jenom doma? ;-) Neboj, ja tam chlastam docela vydatne a to i pres to, ze marias neumum :(
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    Dalibor Smolík avatar 9.1.2012 15:37 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    No, pokud zaujme i krásné dívky, pak není co řešit :-))
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    10.1.2012 10:12 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Hele, vím že se dostávám na pole rýpání se v detailech, ale zrovna ten Bang je přenášení poměrně dost skladnej :-) Sám za sebe říkám, že kdyby na mě přišla chuť zahrát si nějakou deskovku, a zjistil bych že jediná možnost je pižlat to na nějakým tabletu, tak v té hospodě budu raději dál jen klábosit a na hru si nechám zajít chuť, nebo se domluvím s ostatními, že příště tu krabici někdo přinese. Mám tu zkušenost (i když to pravověrní geekové možná vidí jinak :-)), že jen málo věci zlikviduje zábavu u stolu rychleji a kvalitněji než elektronika (s čestnými výjimkami pro rozhodování sporů o pravdivosti nějaké faktografické informace, o kterou se vede zuřivá hádka - kdo v jakém filmu hrál atd).
    Vykook avatar 10.1.2012 10:42 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Tak zrovna ten Bang hraju jen kdyz jsem sam, protoze varianta s predavanim tabletu u stolu je uplne na h*vno, ale na druhou stranu ma obstojne online hrani, takze si zahraju proti lidem i sam doma. S tim, ze to zabije zabavu v hospode uplne nesouhlasim, viz treba ony spolecenske hry. Nepopiram, ze ty papirov jsou lepsi, ale ja kdyz mam chut neco konkretniho hrat, tak se spokojim i jen s elektronickou podobou.
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    7.1.2012 08:30 sasula
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Na čtení beletrie je jednoznačně lepší kindle. Jinak ale tablet může být užitečné zařízení, akorát mi přijde dost drahé (přes deset tisíc od výrobců, které mají alespoň nějaké jméno). Bez přístupu k internetu je navíc do značné míry degradované na úroveň čtečky knih a multimediálního přehrávače. Pro pnohodnotné mobilní použití je tedy potřeba model vybavený 3G modulem a navíc ještě datový tarif. To už je pak opravdu drahé (alespoň pro mě určitě ano).

    Nesouhlasím s názory, že tablet je pouze na konzumaci obsahu. Existují např. programy pro skládání hudby na iPadu, existují dokonce hudební skupiny, které používají iPad jako hudební nástroj. Nepochybně se najde řada jiných kreativních využití.

    Tablety bych nezatracoval ani nezakazoval. Co bych už ale zakázal, jsou všichni ti Kolibáčové. Ti už snad každého opravdu jen otravují (arogantním způsobem vedení diskuze).
    Fluttershy, yay! avatar 7.1.2012 15:55 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    Fůj, cenzor! You won't get to > 3000 posts in < 5 years without making some enemies.
    Nesouhlasím s názory, že tablet je pouze na konzumaci obsahu. Existují např. programy pro skládání hudby na iPadu, existují dokonce hudební skupiny, které používají iPad jako hudební nástroj. Nepochybně se najde řada jiných kreativních využití.

    Ajprd sem, ajprd tam. Indamixx!

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    9.1.2012 11:16 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: K čemu ty tablety jsou?
    všichni ti Kolibáčové. Ti už snad každého opravdu jen otravují (arogantním způsobem vedení diskuze).
    +1

    (Lekce z metahumoru.)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.