Po po téměř roce vývoje od vydání verze 5.38 byla vydána nová stabilní verze 5.40 programovacího jazyka Perl (Wikipedie). Do vývoje se zapojilo 75 vývojářů. Změněno bylo přibližně 160 tisíc řádků v 1 500 souborech. Přehled novinek a změn v podrobném seznamu.
Uroš Popović popisuje, jak si nastavit Linux na desce jako Raspberry Pi Zero, aby je šlo používat jako USB „flešku“.
Andreas Kling oznámil, že jelikož už se nevěnuje nezávislému operačnímu systému SerenityOS, ale výhradně jeho webovému prohlížeči Ladybird, přičemž vyvíjí primárně na Linuxu, SerenityOS opustí a Ladybird bude nově samostatný projekt (nový web, repozitář na GitHubu).
Po dvou měsících vývoje byla vydána nová verze 0.13.0 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Přispělo 73 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.
Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.
NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.
IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.
Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.
Ano, uznávám, pomalu, ale jistě to na mém blogu vyhnívá... hlavně kvůli nedostatku času a nápadů, co si budeme povídat :-/ No a jelikož se většina mých zápisků v poslední době čím dál tím více odchylovala od zaměření ABC Linuxu, rozhodl jsem se založit tématicky volný blog Letters from Earth, na který jsem zároveň přesunul zápisky odsud za poslední půlrok.
FuxBlog budiž tedy nadále ryze technickým blogem se zaměřením na IT. Snad na něj budu mít čas...
Před nedávnem jsem dostal nový služební počítač, se čtyřjádrem od AMD. Osadil jsem jej velmi čerstvou openSUSE 11.2 (kernel 2.6.31.5), nainstaloval aplikace a vše běželo jako po másle. Až na BOINC...
S programem BOINC, respektive s prací, kterou přijímal (v mém případě: rosetta@home, Einstein@home, lhc@home) jsem nikdy neměl problémy - vše se vždy na předchozím PC (dvojjádro AMD, openSUSE 10.3, kernel 2.6.22.19) spočetlo, jak mělo, a to i když jsem počítači dával kouř jak se patří (týdenní výpočty MKP a podobně). Nyní se ale začaly objevovat chyby ve výpočtech, které Einstein@home kvalifikoval jako Client Errors.
První problémy začaly s využíváním GPU pro výpočty BOINCu. Vzhledem k tomu, že BOINC není schopen používat pro výpočty GPU ATI s proprietárními ovladači (tehdy jsem měl Catalyst 9.11), nehodlal se mi nastartovat BOINC client, což vyřešilo explicitní vypnutí GPU v konfiguračním souboru (celý postup je zde). Pak se mi již podařilo BOINC bez problémů zprovoznit a začaly se objevovat ony Client Errors.
Vrcholem všeho byla chvíle, kdy jsem byl na víkend pryč a při pohledu na statistiky jsem viděl ve výsledcích pouze Client Error, a to asi u třiceti workunit. Po návratu do práce jsem zjistil, že došlo k pádu plasmy a kwin4 a ve chvíli, kdy jsem hnul s myší má Xka spadla. Po restartu vše naběhlo OK, jen se prostě čas od času objeví naprosto zbytečná Client Error.
Rozhodl jsem se tedy napsat do fóra Einstein@home, zda někdo nemá podobné problémy. (Celý thread je zde.) Po všech možných úvahách (chyba CPU, problémy s GPU a podobně) vše ukazuje na chybu jádra. tato chyba by se měla projevovat pouze ve chvílích, kdy větší počet aplikací, nežli je počet fyzických jader, chce využívat CPU na 100%.
Důvodem k tomuto podezření (symptomy chyby) je:
A nyní můj dotaz: je možné, aby chyba vznikala tímto mechanizmem? Oficiálně se tvrdí, že tato chyba byla odstraněna v jádře 2.6.27 (její příčinou je nastavení CONFIG_PREEMPT), nicméně, jak zjistili někteří diskutující, právě tato nastavení umožňuje chybovost workunit ovlivnit. A ještě jeden dotaz: máte někdo podobné zkušenosti s touto chybou, a to ať už v rámci BOINC nebo v rámci jiné aplikace?
Ok, vím, že jde vlastně o dotaz, ale jednak je úvod k němu docela dlouhý a jednak bych rád vyvolal širší diskuzi o této chybě, včetně toho, zda a jak ji hlásit.
Díky moc,
Pushkin
Tiskni
Sdílej:
void main(void) { while(1) { } }
Z toho, že jedna aplikace blbne, nota bene uzavřená binárka, a která místo rozumného vysvětlení vrátí akorát nic neříkající číselný kód, věštit, že je chyba v jádře, je opravdu odvážné.
Aha, autoři BOINC otevřeli. Tak to je jiná.
Zmiňovaný src/protocols/ProteinInterfaceDesign/read_patchdock.cc jste už prohlížel, že si myslíte, že je chyba v jádře? Je totiž dost možné, že mají v aplikaci chybu souběhu nebo zapomněli ošetřit nepřidělení paměti nebo cokoliv jiného, co může způsobit změněné chování jádra, které přesto je zcela v souladu s API/ABI.