Apple na své vývojářské konferenci WWDC24 (Worldwide Developers Conference, keynote) představil řadu novinek: svou umělou inteligenci pojmenovanou jednoduše Apple Intelligence, iOS 18, visionOS 2, macOS Sequoia, iPadOS 18, watchOS 11, …
Vyšla nová verze XMPP (Jabber) klienta Gajim, která přidává podporu reakcí pomocí emoji (XEP-0444: Message Reactions) a citace zpráv (XEP-0461: Message Replies). Přehled dalších vylepšení je k dispozici na oficiálních stránkách.
Po po téměř roce vývoje od vydání verze 5.38 byla vydána nová stabilní verze 5.40 programovacího jazyka Perl (Wikipedie). Do vývoje se zapojilo 75 vývojářů. Změněno bylo přibližně 160 tisíc řádků v 1 500 souborech. Přehled novinek a změn v podrobném seznamu.
Uroš Popović popisuje, jak si nastavit Linux na desce jako Raspberry Pi Zero, aby je šlo používat jako USB „flešku“.
Andreas Kling oznámil, že jelikož už se nevěnuje nezávislému operačnímu systému SerenityOS, ale výhradně jeho webovému prohlížeči Ladybird, přičemž vyvíjí primárně na Linuxu, SerenityOS opustí a Ladybird bude nově samostatný projekt (nový web, repozitář na GitHubu).
Po dvou měsících vývoje byla vydána nová verze 0.13.0 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Přispělo 73 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.
Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.
NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.
Známý se rozhodl, že si udělá radost a pořídí si obytňák. Nevím přesně, kolik do toho vrazil, ale částka bude někde kolem dvou mega. Součástí je i satelit s automatických vyhledáním družic atd. Vybrané auto byl Weinsberg 250/2 R57. Obytná vestavba se vkládá do Fiatu Ducato. Jako radio to má Pioneer. V rámci úprav z něj vytáhli dva šlahouny s usb, které volně leží v přihrádce. Úkol zněl jasně, ta navigace je k ničemu, nainstaluj mi tam něco lepšího.
Podle fotek (nebyl jsem na místě, jen předpříprava na návštěvu) jsem dohledal, že tam má tento model rádia, viz ofiko web. Pročetl jsem dokumentaci, provedl nezbytné registrace na internetu a o víkendu nastala akce.
Na místě jsem zjistil, že firmware v radiu je aktuální, mapy ovšem byly z roku 2016. WTF? On si v roce 2021 koupí nové auto a by default s takto starýma mapama? Manuál nikde, nebo to aspoň tvrdil. Aktualizace map probíhá celkem zajímavě. Kroky jsou následující:
Postup je tady:
"How to update?" guide .
Je třeba zdůraznit, že některý model může mít jiné rádio a mapy se budou tahat jinak. Toto je postup pro Pioneer AVIC-EVO1-DT2-C***
Známý má Samsung Galaxy A52s 5G 6GB+128GB, má zakoupeného Sygica a má i Waze. Dle dokumentace to rádio umí jak Android auto, tak Apple car. Dle další dokumentaci už není potřeba extra aplikace pro Android, ale Android auto už je nějakou dobu součástí (asi od Android 10 nebo 11). Zkusil jsem tedy propojit s usb kabelem a nic. Po chvilce laborování bylo jasno. Android auto funguje jen přes jeden z usb kabelů, ale funguje, a to velmi dobře. Sygic sice neuměl zobrazit navigaci na Head-Up displeji, ale má zakoupenou jen verzi Premium, nikoli Premium+ s addonem. Možná tedy Sygic v placené verzi bude moci využít i vestavěný Head-Up displej, ale pochybuji (podle mě umí fungovat jen s displejem telefonu).
Majitel je spokojen, v autě má aktuální navigaci/mapy + možnost využít navigaci v telefonu. Já osobně jen čumím, že v dnešní době musí člověk pořád dělat takový vopičárny, který normální smrtelník prostě nedá ani omylem. A to ani nemluvím o tom, že se prodává nové auto s tak starými mapami, jejichž cena je na takové úrovni, že by člověk blil.
Zdar Max
Tiskni Sdílej:
Clovek nejakej cas ztrati tim, ze musi adresu do navigace zadatTo asi fakt roli nehraje… A ten druhý argument je podle mě taky dost divný - pokud pojedu praha - Děčín od cedule k ceduli, tak možná jo, ale pokud se budu muset nejdřív z prahy vymotat a pak v Děčíně doptat, tak se vsadím, že podle navigace to bude rychlejší a jednodušší A to píšu o městech která trochu znám - jak do toho zatáhneme cizinu a delší trasu, tak navigace dostane dalších +1000 bodů…
Já osobně jen čumím, že v dnešní době musí člověk pořád dělat takový vopičárny, který normální smrtelník prostě nedá ani omylem
tttsss toje záměr :D ;D komu neva 139€ mikrotransakce zato co máš třeba v osmand max za vosum dolarů si určitě jako zaplatí i autorizovanýho servisního technika kterej ho určitě až přijede přesvěčí že si nutně musí koupit uplně novej víc lepčejší točivej satelit třeba :D ;D