abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 22:33 | IT novinky

    Apple na své vývojářské konferenci WWDC24 (Worldwide Developers Conference, keynote) představil řadu novinek: svou umělou inteligenci pojmenovanou jednoduše Apple Intelligence, iOS 18, visionOS 2, macOS Sequoia, iPadOS 18, watchOS 11, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 21:44 | Nová verze

    Vyšla nová verze XMPP (Jabber) klienta Gajim, která přidává podporu reakcí pomocí emoji (XEP-0444: Message Reactions) a citace zpráv (XEP-0461: Message Replies). Přehled dalších vylepšení je k dispozici na oficiálních stránkách.

    sonicpp | Komentářů: 0
    dnes 15:00 | Nová verze

    Po po téměř roce vývoje od vydání verze 5.38 byla vydána nová stabilní verze 5.40 programovacího jazyka Perl (Wikipedie). Do vývoje se zapojilo 75 vývojářů. Změněno bylo přibližně 160 tisíc řádků v 1 500 souborech. Přehled novinek a změn v podrobném seznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 12:00 | Zajímavý článek

    Uroš Popović popisuje, jak si nastavit Linux na desce jako Raspberry Pi Zero, aby je šlo používat jako USB „flešku“.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 1
    dnes 08:44 | Zajímavý software

    Andreas Kling oznámil, že jelikož už se nevěnuje nezávislému operačnímu systému SerenityOS, ale výhradně jeho webovému prohlížeči Ladybird, přičemž vyvíjí primárně na Linuxu, SerenityOS opustí a Ladybird bude nově samostatný projekt (nový web, repozitář na GitHubu).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 2
    dnes 02:22 | Nová verze

    Po dvou měsících vývoje byla vydána nová verze 0.13.0 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Přispělo 73 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.6. 17:55 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    7.6. 14:55 | IT novinky

    Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 24
    7.6. 11:44 | Zajímavý software

    NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    7.6. 10:55 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    9.4.2006 21:54 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inženýrské řešení
    Je opravdu paradoxem, že nejUNIXovější řešení, kdy jedna aplikace dělá jednu věc a dělá jí dobře funguje na Windows, narozdíl od LINUXu, kde jsou opěvovány OpenOffice a jejich "úžasný" export do PDF...
    Konqueror - Umístění/Tisknout a vybrat tisk do souboru PDF. Copak že to v unixech nejde ;-)?
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    9.4.2006 22:12 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inženýrské řešení

    A funguje to pro všechny (i non-KDE) aplikace? Obávám se, že ne... Kromě toho to jistě znamená mít nainstalovanou půlku KDE, což je taky super UNIX-like... Mám spíš takovej dojem, že tohle (zcela zbytečně) řeší na LINUXu každá aplikace samostatně a ještě se to udává jako velká výhoda...

    Každý má právo na můj názor!
    9.4.2006 22:34 klingger | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inženýrské řešení
    9.4.2006 22:40 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inženýrské řešení

    Díky za info, jestli si na to najdu čas, tak to vyzkoušim. Momentálně mi ale bohatě stačí PDFcreator, protože nepoužívám žádnou LINUX-only aplikaci jejíž výstup bych potřeboval exportovat do pdf...

    Každý má právo na můj názor!
    9.4.2006 22:39 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inženýrské řešení
    Půlku KDE ne, jenom kdelibs + konqeror (a pár závislostí konqueroru) ;-). Já sice žiju v domění, že to "dole" pohání ghostscript, takže by neměl být problém to pdfko z toho dostat, ale přiznávám, řešení z KDE mi zcela vyhovuje (asi budu ten pojídač koláčků :-D), takže nemám potřebu se v tom vrtat.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    10.4.2006 22:40 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inženýrské řešení
    pres kprinter to umi vsechny aplikace
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    9.4.2006 22:39 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inženýrské řešení
    9.4.2006 23:17 Honza "tux" Friesse | skóre: 15 | blog: Tuxův blog | Vyškov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inženýrské řešení
    A on je takový problém to vytisknout do PS a potom převést do PDF? To samé totiš udělá PDFCreator. Unixová cesta existuje. Vždy existuje, jen o ní mnozí neví. Opěvování fce. převodu do PDF v OO.org jsem nikdy nepochopil a asi nepochopím. Osobně jsem názoru, že to nejvíce opěvují právé uživatelé M$ Windows.
    9.4.2006 23:41 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inženýrské řešení
    A on je takový problém to vytisknout do PS a potom převést do PDF?

    Ne, že by to byl až takový problém, ale proč tak složitě, když to jde přímo...

    Unixová cesta existuje. Vždy existuje, jen o ní mnozí neví

    No nevim, existuje spousta programů, který prostě UNIX alternativu nemají. Na druhou stranu mi je to zcela ukradený, protože používám oba systémy, podle toho na co se mi ten který hodí. A zrovna na tvorbu webů používám Windows, protože můj oblíbený editor je pod windows, Firefox je pod Windows 10x rychlejší než pod LINUXem (ostatně jako každá GUI aplikace) a navíc nevim, proč bych se měl drbat pravou rukou za levým uchem (používat IE přes wine). Nicméně, ano, o cups-pdf jsem nevěděl. Čímž se dostáváme k

    Opěvování fce. převodu do PDF v OO.org jsem nikdy nepochopil a asi nepochopím. Osobně jsem názoru, že to nejvíce opěvují právé uživatelé M$ Windows.

    Já taky ne. Problém je ale ten, že to pak dopadá tak, že o cups-pdf jsem neslyšel ani slovo, ale o OpenOffice vim, že maj export do PDF i když je nepoužívám... Neházel bych ale všechny uživatele Windows do jednoho pytle - ti "osvícenější" vědí, že existuje něco jako PDFcreator (či jeho non-free alternativy).

    Každý má právo na můj názor!
    David Watzke avatar 10.4.2006 05:55 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inženýrské řešení
    Firefox je pod Windows 10x rychlejší než pod LINUXem (ostatně jako každá GUI aplikace)
    Jo? Ani jsem si nevšiml :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    10.4.2006 13:01 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inženýrské řešení

    To bude asi tim, že na rozdíl od tebe nemám vedle monitoru teplárnu... Na hyper-ultra-mega nadupaný mašině to už možná není vidět, ale já opravdu nehodlám utrácet tisíce, jenom abych mohl pracovat s tím "jedniným správným systémem TM", když stejnou funkčnost mám na 8 let starym OS a 4 roky starym PC...

    Každý má právo na můj názor!
    10.4.2006 10:11 Honza "tux" Friesse | skóre: 15 | blog: Tuxův blog | Vyškov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inženýrské řešení

    Ne, že by to byl až takový problém, ale proč tak složitě, když to jde přímo...

    Jde to přímo. Je cups-pdf. KDE i GNOME mají tuto možnost také u každé aplikace, pro ně psané.
    Neházel bych ale všechny uživatele Windows do jednoho pytle - ti "osvícenější" vědí, že existuje něco jako PDFcreator
    A ti nejosvícenější si dokonce nainstalují virtuální tiskárnu a ten PS co jim to vytiskne, převedou do PDF ;-)
    10.4.2006 00:16 Petr_N | skóre: 3 | Všetaty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inženýrské řešení
    To s tim Halaskou mam chapat tak, ze je spatny na SQL nebo spatny pedagog? Nechapu, SQL moc nerozumim, kazdopadne takhle kdyz ucitel odpovi studentovi na verejnem foru na jakkoliv blbej doataz, tak je to kreten.
    10.4.2006 00:22 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inženýrské řešení

    Nejde o Halašku, ale o tu hlášku:

    Dále nechápu, proč musíme dělat dotazy pomocí JOIN a podobně, když existují algoritmy, které jsou stejně funkční a pro většinu lidí líp pochopitelné.

    To je asi jako kdyby si se ptal, proč v autě používat motor, když ho můžeš tlačit...

    Každý má právo na můj názor!
    10.4.2006 00:33 Petr_N | skóre: 3 | Všetaty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inženýrské řešení
    Jo, OK, prirovnani chapu. V tom pripade se student pta na uplnou blbost. Ale Halaska jako ucitel odpovida jako uplnej kreten. Nicmene ho chapu, 23.1. je pozde i na stupidni dotazy :-)
    Luk avatar 10.4.2006 07:56 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inženýrské řešení
    Halaška není špatný. Tedy nevím jak teď, ale když jsem ho míval na DBS (8 let zpátky?), byl docela v pohodě. Neměl rád stupidní otázky, ale SQL rozuměl (i DB obecně).

    Přátelům SQL bych doporučil výuku u prof. Pokorného - výtečného DB teoretika a zarytého odpůrce SQL. Výtečná odvykací kúra :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    10.4.2006 10:22 springer | skóre: 10 | blog: engineering
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inženýrské řešení
    ... zarytého odpůrce SQL. ...

    je mozno se dovedet nekde neco blizsiho ?
    kralovna Alzbeta a Stallmanuv holic diskutuji free software
    Luk avatar 10.4.2006 14:00 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inženýrské řešení
    Pouze z vlastní zkušenosti: Měl jsem prof. Pokorného na nějaký předmět (tuším že Konstrukce databázových systémů, nebo co...). Hned na první přednášce zcela rezolutně prohlásil, že nechce vidět žádné SQL. A kdo by ho zkusil použít třeba u zkoušky,... No prostě, všechno jen relační algebrou, SQL zcela zamítl.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    10.4.2006 16:21 springer | skóre: 10 | blog: engineering
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Inženýrské řešení
    ok, tomu bych rozumnel tak, ze pan prof. nechtel na univerzite michat vseobecne zaklady a poznatky s nejakym konkretnim prostredim, umoznujicim provest dotaz na nejakou databazi. Asi tak nejak, jako kdyz profesori matematiky nemaji radi, kdyz studenti se snazi vysvetlit nejake zavislosti platici v n-rozmernem systemu tim, ze maluji v 3-rozmernem prostoru nejake body a usecky ...

    Z vaseho prvniho komentare jsem mel ten dojem, ze pan profesor by mohl kritizovat SQL jako takovou, tedy ze SQL je vseobecne nevyhodna metoda pro pristup k datum lezicich v nejake databazi. Ale to se asi mylim, nebo?
    kralovna Alzbeta a Stallmanuv holic diskutuji free software

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.