Po po téměř roce vývoje od vydání verze 5.38 byla vydána nová stabilní verze 5.40 programovacího jazyka Perl (Wikipedie). Do vývoje se zapojilo 75 vývojářů. Změněno bylo přibližně 160 tisíc řádků v 1 500 souborech. Přehled novinek a změn v podrobném seznamu.
Uroš Popović popisuje, jak si nastavit Linux na desce jako Raspberry Pi Zero, aby je šlo používat jako USB „flešku“.
Andreas Kling oznámil, že jelikož už se nevěnuje nezávislému operačnímu systému SerenityOS, ale výhradně jeho webovému prohlížeči Ladybird, přičemž vyvíjí primárně na Linuxu, SerenityOS opustí a Ladybird bude nově samostatný projekt (nový web, repozitář na GitHubu).
Po dvou měsících vývoje byla vydána nová verze 0.13.0 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Přispělo 73 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.
Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.
NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.
IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.
Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.
Určitě jste už někdy potřebovali napsat kratší návod nebo krátký technický dokument. Technická dokumentace by měla mít na začátku obsah (TOC). Musíme tedy najít takový formát, který umí obsah (TOC) vygenerovat sám, protože udržovat dokument i s obsahem (TOC) je mírně řečeno nešikovné.
Popíšeme si tedy kousek Javascriptu, který umí vygenerovat a zobrazit klikací obsah v HTML. Někdy je totiž použití TeXu nevhodné (čtenář neocení krásné slitky fi, fl, ffi, ffl, vyrovnané mezery ve slově PLAVAT atd. Nehledě k tomu, že na Windows je GSView vzácnost. Stručně řečeno házíme perly sviním). Word nebo Swriter je je trošku jiná kategorie, hodně lidí s nimi nechce mít nic společného a navíc se moc nedá čekat, že příjemce uvidí dokument stejně jako my. (U HTML se to už vůbec nedá čekat, ale s tím se tak nějak počítá).
- <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
- <html>
- <head>
- <META HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html; charset=iso-8859-1">
- <META NAME="AUTHOR" CONTENT="Tomas Penicka">
- <!-- Based on http://www.quirksmode.org/dom/toc.html, but some changes were made-->
- <script type="text/javascript">
- function getElementsByTagNames(list,obj) {
- if (!obj) var obj = document;
- var tagNames = list.split(',');
- var resultArray = new Array();
- for (var i=0;i<tagNames.length;i++) {
- var tags = obj.getElementsByTagName(tagNames[i]);
- for (var j=0;j<tags.length;j++) {
- resultArray.push(tags[j]);
- }
- }
- var testNode = resultArray[0];
- if (!testNode) return [];
- if (testNode.sourceIndex) {
- resultArray.sort(function (a,b) {
- return a.sourceIndex - b.sourceIndex;
- });
- }
- else if (testNode.compareDocumentPosition) {
- resultArray.sort(function (a,b) {
- return 3 - (a.compareDocumentPosition(b) & 6);
- });
- }
- return resultArray;
- }
- function createTOC() {
- var y = document.createElement('div');
- y.id = 'innertoc';
- var a = y.appendChild(document.createElement('span'));
- a.onclick = showhideTOC;
- a.id = 'contentheader';
- a.innerHTML = 'hide page contents';
- var z = y.appendChild(document.createElement('div'));
- var toBeTOCced = getElementsByTagNames('h2,h3,h4,h5,h6');
- if (toBeTOCced.length < 2) return false;
- for (var i=0;i<toBeTOCced.length;i++) {
- var tmp = document.createElement('a');
- tmp.innerHTML = toBeTOCced[i].innerHTML;
- z.appendChild(tmp);
- tmp.className = 'indent' + toBeTOCced[i].nodeName.substring(1);
- var headerId = toBeTOCced[i].id || 'link' + i;
- tmp.href = '#' + headerId;
- toBeTOCced[i].id = headerId;
- }
- return y;
- }
- var TOCstate = 'block';
- function showhideTOC() {
- TOCstate = (TOCstate == 'none') ? 'block' : 'none';
- var newText = (TOCstate == 'none') ? 'show page contents' : 'hide page contents';
- document.getElementById('contentheader').innerHTML = newText;
- document.getElementById('contentheader').onclick = showhideTOC;
- document.getElementById('innertoc').lastChild.style.display = TOCstate;
- alert();
- }
- </script>
- <style type="text/css">
- #toc a {display: block; margin-top: 2pt; background-color: #EEEEEE;}
- #toc a:hover {background-color: #CCCCFF;}
- .indent2 {margin-left: 0em;}
- .indent3 {margin-left: 2em;}
- .indent4 {margin-left: 4em;}
- .indent5 {margin-left: 6em;}
- .indent6 {margin-left: 8em;}
- </style>
- <title></title>
- </head>
- <body onLoad="document.getElementById('toc').appendChild(createTOC());">
- <!-- The following DIV is exactly the place, where to TOC will be located, don't remove this -->
- <div id="toc"></div>
- </body>
- </html>
Chtěl jsem ještě přidat odkaz na příklad, ale zápisek už jsem uložil. (To byl vtip, ve skutečnosti jsem chtěl přidat k zápisku přílohu dostal jsem chybovou hlášku "přístup odmítnout")
Tiskni
Sdílej:
TeX samozřejmě používám raději, mám plno svých maker pro plain (LaTeX moc nemusím). Někdy je ale lepší sáhnout po tom, co umí i kolegové, aby mohli opravovat chyby apod.
a
učinil blokovým elementem. Čisté řešení je použití zanořených seznamů a element a
ponechat řádkovým.