abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    31.5. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    31.5. 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    31.5. 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Rozcestník

    Volant vpravo

    17.11.2010 14:52 | Přečteno: 4240× | ostatni | poslední úprava: 17.11.2010 14:56

    Tohle bude jen pár blábolů ohledně porovnávání výhod a nevýhod jízdy vlevo nebo vpravo.

    Pár mých postřehů:

    Vlevo (s volantem napravo) se jezdí v Anglii, Austrálii, Japonsku a Hong-Kongu, o dalších místech nevím. U nás se jezdilo ze začátku taky jen vlevo, než přišel Adolf a ze dne na den nařídil jízdu v pravém pruhu (to byla asi jediná pozitivní věc). V Anglii skoro nikdo nepoužívá manuální převodovku. Taky jsem slyšel, že v některých státech USA smí mít manuální převodovku jen policie (smysl nechápu, ale u Amíků a Rusáků je všechno možné).

    Máte další postřehy? Zajímalo by mě např., jestli se jezdí v Austrálii a Japonsku taky většinou s automatickou převodovkou, to by byl jasný důkaz toho, že se levou rukou blbě řadí a že je to blbost. Oproti tomu jsem slyšel i názor, že je pro člověka přirozenější jako řidič sedět vpravo a jezdit levým pruhem.

     

    Mimochodem jsem hlasoval pro: "vynucovat převážně linuxové/IT zaměření uživatelských blogů", ale byl jsem přehlasován, proto začínám psát i tyhle nesmysly :-)

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    17.11.2010 15:01 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Jsem zvyklej na jizdu vpravu s volantem vlevo, ted jsem prevyknul dost na automatickou prevodovku (o vikendu jsem ted trosku jezdil s manualem od tchyne a asi dvakrat jsem se snazil zaradit bez spojky - to byl rachot).

    Rekl bych, ze si asi kazdej zvykne, je to jako jist priborem - taky mas vidlicku v leve ruce a umis s ni obratne jist.

    Co se tyka blogu, chtel jsem hlasovat "vynucovat prevazne linuxove", ale kdyz jsem videl skore, tak jsem se na to vybodnul. Proste blogy na abc nejsou clanky na abc. Proste jsou to dve ruzne oblasti.
    Amarok avatar 17.11.2010 15:15 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    No ja taky chapu a souhlasim s tim, ze jsou i off-topic blogy magnetem pro castejsi navstevu, protoze lidi bude zajimat, jak kdo reagoval na jejich prispevky. Zaroven tim muze stoupnout pocet prokliknuti na reklamy apod. Cili ruka ruku myje, o to asi redakci jde.
    GNUniverse - May the source be with you...
    herne the hunter avatar 17.11.2010 15:13 herne the hunter | skóre: 10 | tor lara
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Pokud vím, tak vlevo se jezdí ještě minimálně v Thajsku, Indonésii, Malajsii, Singapuru, Surinamu, Indii, Kypru a Barbadosu. Osobně mi nepřijde, že by jeden systém byl oproti druhýmu výhodnější. A hlavně nemám potřebu to řešit. I kdybych tam každýmu vykládal, jaká je kravina jezdit vlevo, a napsal o tom sto blogů, tak pochybuju, že začnou jezdit vpravo :)

    BTW řazení levou rukou není zas tak těžký, jak může vypadat. Ze začátku to jde pěkně ztuha (pokud nepomáhá spolujezdec ;)), ale to se časem podá.
    i am herne the hunter and you are a leaf driven by the wind.
    GeoRW avatar 18.11.2010 10:48 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    vlavo sa jazdi aj na Malte
    "This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
    Luk avatar 17.11.2010 15:16 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    U nás se jezdilo ze začátku taky jen vlevo, než přišel Adolf a ze dne na den nařídil jízdu v pravém pruhu (to byla asi jediná pozitivní věc).
    Pokud vím, tak přechod na pravostranný provoz se tehdy stejně připravoval a Hitler to jen urychlil.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    18.11.2010 14:00 Nemo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Přesně tak, došlo by k tomu jen o několik měsíců později. Nějaké dokumenty k této změně jsou k vidění v Policejním muzeu v Praze.
    17.11.2010 15:48 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Vlevo/vpravo je imho jen otázka zvyku/konvence.
    Ale co se týče manuálu vs automatiky, pro mě to je jasné: Auto se řídí pedály, volantem a šaltpákou. Kdo má automatiku, řídí auto jen částečně.
    17.11.2010 16:02 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Záleží určitě na způsobu pohonu. U elektromobilu bez převodovky (s motory v náboji každého kola) by řazení bylo zbytečné... oproti tomu já třeba při jízdě (se spalovacím motorem, na elektromobil nemám :-)) používám často spojku, často využívám kinetickou energii vozidla - skutečně by mi ta kontrola chyběla.. A navíc, nesnesl bych to že když mám D a stojím na červené jak hučí hydrodynamická spojka snažící se přemoct brzdy :-) (teda minimálně jsem to u všech aut s automatem pozoroval, brutální rozdíl ve zvuku když člověk dal N).
    17.11.2010 16:28 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    No tak když stojíš na červený, tak tam musíš dát minimálně N :-D Ale slyšel jsem, že na západě podle pravidel se má dát P, i když jen čekáš světlech, aby se zabránilo případný řetězový nehodě prý...
    17.11.2010 19:46 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Dam N a stojim na brzde. Jinac pro cloveka je nejprirozenejsi chuze, nikoliv jizda autem :-)
    Luk avatar 18.11.2010 11:07 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Kdo má automatiku, řídí auto jen částečně.
    Není to pravda. I s automatikou se dá auto řídit "zcela", protože moderní automatické převodovky reagují na zacházení s plynem. Čili řidič si může pomocí plynu určit, kdy chce řadit nahoru nebo dolů. A to nehovořím o tom, že mnohé takové převodovky mají možnost přepnutí do ručního sekvenčního režimu. Každopádně je to ale automatika věc pohodlnosti, podobně, jako když se třeba u převodovek zavedla synchronizace.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    18.11.2010 14:47 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Umí automatika brzdit motorem bez použití brzdy? To dělám furt...
    18.11.2010 16:18 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Umí... u sekvenčního si řadíš sám a i jinak jsou tam ty rychlosti Dn, kde n je maximální povolený stupeň... ale stejně bych to nechtěl :)
    Luk avatar 18.11.2010 20:16 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Samozřejmě je tam problém v tom, že to brzdění je "měkčí", protože to není natvrdo, jde to přes hydroměnič. To je na druhou stranu ale zase výhoda například na sněhu/ledu.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    19.11.2010 10:55 Jarda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    nesouhlasim. U auta ovladam rychlost a smer pohybu. Jak presne se to stane uz pro me neni tak podstatne (hardcoristi ovsem muzou tvrdit ze dokud si sami nemichaji benzin se vzduchem, neni to prave rizeni :-) Takze v principu bych se nebranil ani ovladani joystickem ;-)
    19.11.2010 11:00 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Rozdil bude zrejme v definici "ridit". Podle te tve mas samozrejme pravdu.
    vain avatar 17.11.2010 15:51 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Minulý rok jsme byli v Irsku (kde se mimochodem také jezdí vlevo) a sjezdili jsme ho celé (včetně severního) autem z půjčovny a řídil kamarád (poprvé v životě s volantem vpravo) s manuální převodovkou a žádné problémy mu to nečinilo.

    Co jsem v Irsku dále postřehl byl skoro nulový výskyt značek omezující rychlost (ne jako u nás 50, 30, 20 a zastav a tlač auto), prostě byl nápis slow a jak moc si zpomalil bylo čistě na tobě. A přesto mnohem menší četnost bouraček na silnicích (alespoň podle "výhružných" cedulí které se na hranicích různých "krajů" vyskytovaly), protože "naživo" jsme žádnou neviděli. Takže by se celkem dalo diskutovat o tom, jestli to byla opravdu pozitivní věc od Adolfa nebo to je úplně jedno a jen Češi jezdí jako hovada.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Amarok avatar 17.11.2010 16:18 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    To mi pripomnelo Svycarsko, tam pry (alespon v Zurichu) je daleko mensi pocet znacek nez v Praze, jezdi se pry s ohledem a podle vlastniho rozhodnuti. Timpadem se i jezdi pomaleji a opatrneji. Nevim, co je na tom pravdy, ale mam to od byvale kolegyne, ktera tam zila.
    GNUniverse - May the source be with you...
    17.11.2010 17:40 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Ono to zni logicky. Kdyz nebudes mit znacky, pojedes opatrne, protoze nevis, co te ceka. Kdyz budes mit kazdou chvili nejaky omezeni, zvlast kdyz pak zjistis, ze neni potreba, tak ho budes v danem useku ignorovat a naucis se ho ignorovat i jinde, kde to pak treba muze byt nebezpecne, protoze si proste zazijes, ze to omezeni je zbytecne.

    Taky v CH je to podobne s alkoholem. Je dovoleny urcity promile, za ktery nedostanes pokutu. Ale pokud mas nehodu, ikdyz ji zavinil ten druhej, policajti proste napisou, ze jsi mel alkohol a soud (nebo kdo) rozhodne. No a rozhodnuti pak muze znit, ze jsi sice nezavinil nehodu, ale neses odpovednost, protoze bez alkoholu bys mohl reagovat rychleji. Stejne tak pojistovna ti nebude nic platit (zrejme krome povinneho ruceni), kdyz budes mit nehodu i nevlastni vinou pod vlivem.

    Kdyz jsem cetl nejakej zapisek od nekoho, kdo jezdil nekde v Africe, tusim v Egypte, tak to by mozna bylo uplne nejlepsi. Zrejme zadny pravidla, resp. pravidlo kdo driv prijde ... a vsichni pak jezdi opatrne, protoze vi, ze ani ten druhej nemusi dodrzovat zadny pravidla.
    stativ avatar 17.11.2010 19:26 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Ono to zni logicky. Kdyz nebudes mit znacky, pojedes opatrne, protoze nevis, co te ceka. Kdyz budes mit kazdou chvili nejaky omezeni, zvlast kdyz pak zjistis, ze neni potreba, tak ho budes v danem useku ignorovat a naucis se ho ignorovat i jinde, kde to pak treba muze byt nebezpecne, protoze si proste zazijes, ze to omezeni je zbytecne.
    S tím nelze nesouhlasit. S nejblbějším značením jsem se setkal asi na této (č. 19) silnici. Každá zatáčka má značení, že je ostrá. A to i taková, která je natolik mírná, že to už skoro ani není zatáčka. A to je problém – dovedu pochopit, že někdo po tom, co projede okolo deseti takových značek dojde k tomu, že takové značky jsou jenom pro srandu králíkům. Pak když vlítne do takového toho esíčka tak může být nepříjemně překvapen.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    18.11.2010 22:09 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Ale je to opravdu blbá silnice, potvrzuju.
    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    17.11.2010 17:55 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Minulej měsíc jsem byl na nějakým kongresu v Ženevě, matičce všech světových organizací, a značek tam bylo jak nasráno. Z druhý strany letiště je vlastně Ženeva už francouzská a ti místní si dělal z těch za ramvejí prdel, že jsou převlečený Němčouři (pedanti).

    Tak nevím.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    17.11.2010 16:35 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Mám z Irksa úplně stejné zkušenosti.
    Imho to ale nesouvisí s jízdou napravo/nalevo, lidi tam jsou prostě na silnici slušní.

    Ad značky omezující rychlost: V Irsku ma značka "maxilmální dovolená rychlost" skutečně význam "maxilmální dovolená rychlost". Mimo města častokrát natrefíš na omezení 100 km/h na klikaté úzké silnici, kde se člověk většinou bojí jet 80. Ta 100 je tam ale logická, protože to je rychlost, kterou tam člověk pojede na (vzácném) rovném úseku za dobrých podmínek, i.e. je to maximální bezpečná rychlost na daném úseku.

    Kdežto u nás ta značka "maxilmální dovolená rychlost" už dávno zdegenerovala do významu něco jako "maxilmální dovolená průměrná rychlost", nebo ještě míň... To pak není divu, že trčej na každým rohu a nesou nesmyslně nízký čísla.
    Saljack avatar 17.11.2010 16:53 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Jenže to zdegradovalo kvůli tomu, že jsou ty rychlosti většinou naprosto nesmyslně zvoleny. Navíc na většině míst, kde je 50 a mohlo by tam být klidně víc (hlavně průmyslové zóny v Praze) chytá policie. Tohle je představa pomáhat a chránit. Třeba u nás je problém přejít silnici, ale místo toho aby tam chytali tak chytají o 500m dál, kde je rovný úsek a stranách jenom skládky atp.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    18.11.2010 08:27 Piškot | skóre: 7 | blog: Uživatel | Přerov nad labem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Ve městě je padesát, s tím nic neuděláš. To platí všude ve světě.
    18.11.2010 11:13 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Všude určitě ne. Navíc politici v době, kdy potřebovali před veřejností obhájit snížení povolené rychlosti na 50 km/h, slibovali, že tam, kde toto omezení neodpovídá dopravní situaci, osadí značky o vyšší hodnotě. Samozřejmě to ale dopadlo stejně jako většina ostatních slibů politiků.
    Luk avatar 18.11.2010 20:22 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Spíš se v rámci iniciativy TEMPO 30 zhusta osázely třicítky. V úterý jsem jel zase po delší době po pražské Koněvově a je to opravdu slast.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Max avatar 17.11.2010 16:16 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    V poslední době je k vidění na bazerech a v inzerátech prodej Oktavií dovezených z UK. Cena je velmi přijatelná, ovšem mají jednu vadu, volant napravo. Jsou tedy absolutně nepoužitelný. Asi se tu kupují spíše jen na náhradní díly.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Amarok avatar 17.11.2010 16:21 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Treba tu vyjdou o hodne levneji nez v UK, takze se pro Anglicany vyplati je tady kupovat a prevazet zpatky k nim. Zni to absurdne, ale takhle to fungovalo kdysi u VW v Nemecku, Nemci si dovazeli vlastni auta zpatky ze Spanelska a Holandska, nez z toho byl skandal a zmenila se cenova politika.
    GNUniverse - May the source be with you...
    17.11.2010 17:21 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Proc by to bylo nepouzitelne? Vzdyt s takovym autem muzes jezdit i u nas...
    Max avatar 17.11.2010 22:05 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    To můžu, ale nedovedu si představit např. takové předjíždění, nebo objíždění nějakých překážek.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Amarok avatar 18.11.2010 08:13 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Proc by to bylo nepouzitelne? Vzdyt s takovym autem muzes jezdit i u nas...
    Prý by se ale musely nechat seřídit světla, jelikož jedna strana je údajně vždy nakloněna lehce rovně, aby neoslňovala tolik protijedoucí řidiče. Čili levý reflektor u "našich" aut, a pravý u těch v UK.
    GNUniverse - May the source be with you...
    18.11.2010 12:14 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Dokonce bych skoro řekl, že vyměnit... kamarád jednou takhle měnil světlo na svém nabouraném autě a koupil zrovna UK verzi... na technické neprošlo
    Saljack avatar 17.11.2010 16:44 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Jak mají auta s volantem napravo řešenou řadící páku respektive kulisy, mají to obráceně než my nebo stejně?
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    Saljack avatar 17.11.2010 16:47 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Jen tak mimochodem, když jsem byl v Anglii tak jsem měl obrovské problémy s přecházením silnic. Koukal jsem doleva a auto se přiřítilo zprava a naprosto neřešitelný problém byl pro mě přejít u kruhového objezdu.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    18.11.2010 01:01 Jakub Suchy | skóre: 22 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Mozna proto je v anglii skoro na kazdem prechodu napsano velkym pismem "Look Left" nebo "Look Right", i s sipkou :)
    Saljack avatar 18.11.2010 01:12 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Tak toho jsem si nějak nevšiml nebo už si to nepamatuji.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    18.11.2010 12:15 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    http://spamik.cz/gallery2/gallery/londyn_2010/other/IMG_0181.jpg.html
    18.11.2010 17:53 Tomáš Heger (geckon) | skóre: 62 | Praha/Valašsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Minimálně v Londýně je to snad na každém přechodu.
    Cubic avatar 17.11.2010 19:09 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Paka je uplne stejne orientovana, jen se k ni posadis z druhe strany.
    the.max avatar 18.11.2010 22:03 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    vsak to je logicky, kdyby se mela otocit, tak v pripade lanovyho ovladani prevodovky by se to dalo vyresit jen prohozenim tahel, ale pokud je prime razeni radici tyci, tak by se tam musel bud udelat obracenej prevod a nebo by se musela prvodovka poskladat opacne.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    17.11.2010 16:44 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Na Novým Zélandu se jezdí taky obráceně, největší problém jsem měl jako spolujezdec, měl jsem furt pocit, že jedem do příkopu. Skoro všechny auta měly manuál, protože byly děsně starý, jako celá ekonomika ostrovů.

    Řízení na druhé straně (teda s výjimkou parkování u chodníku) jsem v hlavě přepnul docela rychle, stejně jako v Anglii.

    Vlastně si nepamatuju, jak se řídí v Jižní Africe (taky Commonwealth), ale tam jsem si stejně za volant netroufnul.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    18.11.2010 06:40 otec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    "...protože byly děsně starý, jako celá ekonomika ostrovů."

    Můžeš to trošku rozvést? Rád bych se tam podíval/usadil a z fungování tamní ekonomiky jsem měl zatím spíš dobrý pocit...
    19.11.2010 15:36 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Teď nevím, co přesně chceš rozvést. Ta země je nádherná, pro blázna jako já - zároveň horolezit, lyžovat, koupat se v moři, přečkat dešťová období.

    Co jsem měl na mysli, že jejich ekonomika je jednostranně orientovaná, a po některých i politických rozhodnutích ztratili některé odběratele, a hodně odvětví kleklo. Pragmatický výsledek vidíš při podrobnějším pohledu - auta stará aspoň 15 let, baráky dlouhodobě neopravovaný, sportoviště v zašlé slávě sedmdesátých let. No a hlavně daleko větší problém sehnat práci, mám kamarády, kde běžně z rodiny má práci jenom jeden.

    Nejsem rádce, na to jsou jiný experti, ale na turistiku je to fantastický, na pobyt s nějakou brigádou vřele doporučuju (letní sběry jahod, apod.), na usazení bych velmi uvážlivě měl napřed pracovní smlouvu, atd. Přeci jenom - není to výlet do Sudet :-)
    Nobody can give you as much as I can promise you
    17.11.2010 17:27 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Ve Švédsku se jezdilo do roku 67 vlevo, ale většina lidí měla dovezená auta s volantem vlevo, takže přechod nebyl moc problém.
    Amarok avatar 18.11.2010 08:09 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    To se s tím přechodem už nějak 10 let dopředu počítalo, že si většina lidí dopředu kupovala auta s volantem vlevo?
    GNUniverse - May the source be with you...
    17.11.2010 18:25 karby | skóre: 9 | blog: Prekvapko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo

    Co jsem slyšel tak mi pár lidí říkalo že když sednete z manuálu do automatu tak už na manuál nepřesednete... Já preferuji teda manuál nežli automat.

    17.11.2010 19:18 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Hlavně když přesedneš z manuálu do automatu, máš neustále děsný tiky v levý noze ;-)
    17.11.2010 19:36 karby | skóre: 9 | blog: Prekvapko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    To asi určitě bude.. Než si na to člověk zvykne.
    17.11.2010 20:38 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    ridici se deli na dve skupiny - ti kteri maji automat a ti kteri s automatem v zivote nejeli ;-)
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    Amarok avatar 18.11.2010 08:11 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Já jel s automatem na skútru, tam mi to přišlo perfektní, zvyšovalo to pocit bezpečné jízdy, protože už sama o sobě jízda na malé motorce v provozu mezi auty je docela riskantní. Ale v autě? Mě by ta jízda fakt nebavila, kdybych nemohl řadit.
    GNUniverse - May the source be with you...
    18.11.2010 09:08 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Tak si zaloz treti skupinu. S automatem jsem jel a do auta bych to nechtel ani omylem.
    18.11.2010 10:40 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    On je jaksi automat a automat :-) A i s automatem se da radit.
    18.11.2010 11:17 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Ano, neni nad to, koupit si drazsi automatickou prevodovku, abych mohl radit manualne :-)
    18.11.2010 14:45 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    18.11.2010 16:18 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    No, bohužel dneska u řady aut k některým motorům nic jiného, než automat, nedávají :-/
    Luk avatar 18.11.2010 20:28 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Mám zkušenosti s automatem v Opelu Vectra a dá se s tím jezdit naprosto v pohodě. S manuálem se cítím jistěji, ale je to otázka zvyku. Po pár dnech člověk zapomene na to, že měl někdy v autě spojku.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Chytrex avatar 19.11.2010 01:40 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Tak tak..
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
    17.11.2010 20:13 fred
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    jsou to opravdu blbosti, ty tvý kydy.
    Amarok avatar 18.11.2010 08:07 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Dík. A jak vidíš, tak se to kupodivu čte a taky komentuje :-)
    GNUniverse - May the source be with you...
    gtz avatar 17.11.2010 21:35 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    No já jsem před nějakou dobou kamarádovi pomáhal auto odvézt domů. No byla to nějaký Opel s automatem. Sakra hledal jsem spojku a mlátil nohou do podlahy :):) Než jsem si zvykl co mám a nemám použít, že nemusím na křižovatce dávat "N" tak byla nějaká chvilka. Ale zase tam jen strčíš kvalt a jedeš bez problémů. Nevím jak se v zimě automat rozhodne co a jak, někde je "2" moc rychlá "3" akorát a zvolit záběr dle toho jak se to celé klouzá no nevím, chtěl bych si Automat vyzkoušet v zimě.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    17.11.2010 22:06 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Kdysi mi říkal nějaký člověk z nějakého anglického dopravního institutu (název si nepamatuju), jak vzniklo ježdění vlevo. Když se na koních potkávali dva jezdci, míjeli se pravým bokem, protože v případě boje bylo výhodnější mít soupeře vpravo, praváků bylo víc. A tak se to nějak drželo až dodnes (aspoň ve staré dobré Anglii). Nikde jsem neviděl nějaký důvod, proč tento fungující způsob měnit. Stejně tak dneska, když někomu otevře na křižovatce auto lupič, bylo by výhodnější bránit se pravou rukou, praváků je pořád víc.

    A s dnešními převodovkami je řazení snadné i levou rukou, horší to bylo ve starších autech (optimistický název pro Škodu 105), kde byly takové vůle, že i pravou rukou jsem ty kvalty těžce hledal.

    Pokud víte o důvodu, proč mít jezdit vpravo (a tím pádem mít volant vlevo), napiště ho. A neberu argument, že pravá ruka je jistější na koleně (či jiném místě) spoujezdkyně, protože stejně tak se to může brát z pozice spolujezdkyně.

    Saljack avatar 17.11.2010 22:31 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Kdyby na koleně :-D.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    17.11.2010 23:07 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    A neberu argument, že pravá ruka je jistější na koleně (či jiném místě) spoujezdkyně, protože stejně tak se to může brát z pozice spolujezdkyně.
    Ne ne, spolujezdkyně má totiž obě ruce volné ;-)
    18.11.2010 09:13 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Stopetka mela ty rychlosti jeste luxusni. Jo, treba takova 1203... Genialni to bylo zejmena pozdeji, kdyz ji zmodernizovali a dostala packy pod volantem z S741. Ty byly na rozdil od predchozich rovny, radicka zustala stejne dlouha, takze zaradit jednicku znamenalo "k sobe, do pulky dopredu, trochu doprostred, dopredu, k sobe a dporedu". Kdo vynehcal treti krok, zapnul sterace :-)
    18.11.2010 12:59 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Ono i u té 105 to občas byla alchymie. Já třeba musel při studeném motoru dvojku "zaháknout", tj. nejdřív tlačit páku doleva, na konci přitlačit dozadu a nakonec ještě doprava, protože jinak prostě nezapadla (a vzhledem k vlastnostem motoru to samozřejmě nešlo obejít tím, že bych řadil rovnou trojku). K tomu ještě podle venkovní teploty odhadnout, kolik je potřeba sytiče (aby to vůbec nastartovalo) a kdy ho zase vyhodit (aby to nechcíplo)… Ale aspoň si teď víc vážím pohodlí, které mám.
    18.11.2010 13:13 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Jo, to je pravda, ale zas kdo neumel ridit tyhle auta, neumel nic :-)
    gtz avatar 18.11.2010 13:22 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    :) Měly své mouchy (termostat, topení ap.) ale zase v zimě to bylo auto do nepohody. vyjelo skoro všude.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Chytrex avatar 19.11.2010 01:43 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Ale to topení.. než se ti zahřálo přední sklo tak jsi měl v cíli vypité druhé kafe:D To já míval žigula 21013 a to byl kočár..
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
    Amarok avatar 19.11.2010 11:40 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Stejně tak dneska, když někomu otevře na křižovatce auto lupič, bylo by výhodnější bránit se pravou rukou, praváků je pořád víc.
    To je podle me omyl. Kdyz sedim vlevo a nekdo mi otevre dvere, tak naopak se muzu branit lip, jelikoz jsem pravak. Zkus si to predstavit. Musis se branit totiz tou rukou, kterou mas volnou na rozmachnuti, a ne tou, kterou mas tesne u dveri a moc blizko toho zlodeje. Jedine ze bys ho chtel vtahnout celeho do auta :-)
    GNUniverse - May the source be with you...
    19.11.2010 12:19 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Lupič ale nebude otevírat dveře řidiče, tam se mu bude krást dost blbě... daleko výhodnější jsou ty dveře spolujezdce/zadní dveře, kam si člověk dává věci apod. Nicméně tohle je stejně lepší řešit zámkem dveří, než změnou strany volantu :))
    17.11.2010 22:31 Tomáš Heger (geckon) | skóre: 62 | Praha/Valašsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Minimálně ještě na Maltě se jezdí vlevo.

    Btw, co udělám s automatem, když mi při jízdě z kopce selžou brzdy? Na manuálu podřadím, budu brzdit motorem a doufat, že dole budu mít co nejnižší rychlost, abych se nezabil. S automatem nevím - jde to nějak řešit?
    Max avatar 17.11.2010 23:00 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Áha, takže ve filmech to není blbýma nánama za volantem, ale automatem. To mně nenapadlo :). A co ručka? Ta snad není tolik závislá na klasických brzdách, ne?
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Max avatar 17.11.2010 23:01 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Jinak mně ještě napadlo vypnout motor, co to u automatu udělá. Teda krom toho, že se vypnou i posilovače.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    17.11.2010 23:15 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    A nevadilo by, ze by se tak zamkl i volant?
    There is no point in being so cool in a cold world.
    Max avatar 18.11.2010 00:32 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    No počkat. Oni jsou vlastně auta a auta, že? V dnešní době se startuje na karty, čudlíkem apod. V takovém případě dochází asi i k zamknutí volantu :-/
    Osobně jsem spíše myslel levnější varianty, které se startují klíčkem, kdy klíček těsně před startovací polohou už umožňuje manipulaci s volantem.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Amarok avatar 18.11.2010 08:06 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Když si u nových aut odmyslíš zamykání volantu, tak je i tak nemožné jezdit s vypnutým motorem. Nastane nejdřív překvapení, co se to najednou s autem děje a během pár sekund je auto neovladatelné a odhaduju, že by většina lidí po vypnutí motoru během jízdy do 10 sekund nabourala.
    GNUniverse - May the source be with you...
    the.max avatar 18.11.2010 22:13 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    blbost, volant se zapmkne az kdyz otocis klickem du krajni polohy. Si to zkus, kdyz motor bezi, tak jedna pozice vynes motor, na druhy pozici muzes vyndat klic a zamknout volant.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    18.11.2010 09:24 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Podradis taky, ne? Ja mel za to, ze automaty maj i volby, ktere omezuji maximalni rychlostni stupen, ktery tam prevodovka muze kopnout... Nebo aspon mivaly...
    18.11.2010 17:54 Tomáš Heger (geckon) | skóre: 62 | Praha/Valašsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    A je možné řadit za jízdy? Já jsem měl za to, že minimálně automat <-> manuál jde přehodit jenom při stání (nebo dokonce vypnutém motoru?).
    18.11.2010 18:24 sigma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Není automat jako automat, existují různé konstrukční typy. A i stejné typy se provozními vlastnostmi mohou lišit. Obecně to co zmiňujete není pravidlem.

    Klasická automatická převodovka funguje dosti odlišně od manuální. Místo lamelové spojky obsahuje spojku hydrodynamickou, která lépe umožňuje přenos výkonu při "prokluzu" - při různých vstupních a výstupních otáčkách. Tato převodovka také v základní podobě nepotřebuje žádnou elektroniku, může být řízena čistě hydraulicky, vlastně "analogovým počítačem". Hydrodynamická spojka zajišťuje plynulý přenos výkonu i při změně převodového stupně, která nemusí proběhnout nijak rychle. Ovšem v této spojce vznikají i hlavní ztráty aut. převodovky, proto bývá možnost zvolit režim "overdrive", který spojku při nejvyšším stupni přemostí. Vůbec konstrukce těchto převodovek je od manuálních odlišná (použití planetových kol).

    Jako automatické převodovky se dnes označují i mechatronické převodovky, např. typu DSG od VW. Ty konstrukčně odpovídají spíše klasické manuální převodovce, která je řízena elektromechanicky. Obsahují klasickou lamelovou spojku také elektromechanicky řízenou (DSG systém je složitější, jde v podstatě o 2 převodovky, je to motivováno rychlostí řazení). Celé to řídí počítač, a už je jedno jestli řadí podle otáček nebo podle páček pod volantem...
    Luk avatar 18.11.2010 20:31 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Abychom to měli (téměř) kompletní, nelze zapomenout také na variátor, tedy "bezstupňovou" převodovku, resp. převodovku s plynulou změnou převodového poměru. Ovšem nevím, zda ho v současné době nějaká automobilka vůbec sériově montuje do běžných aut.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    19.11.2010 12:21 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    To neni automat <-> manual... To je jenom omezeni rychlosti jake tam muze jeste automat zaradit. Aspon to mely ty stary, bylo to dobry treba pri vleceni karavanu do kopce, aby se to nehadalo, nastavilo se, ze muze radit maximalne do trojky a trada. Jak to maj ale dnesni automaty fakt nevim.
    18.11.2010 02:13 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    V Anglii skoro nikdo nepoužívá manuální převodovku.

    Tak toho jsem si nějak nevšiml, to bude nějaká pověra. Ježdění vlevo je možná zpočátku pro našince nezvyk, ale celkem rychle si na to člověk zvykne a dokonce se dají najít i nějaké drobné výhody - jakožto pravákovi mi přijde kroutit volantem pravou rukou zatímco levá leží na páce poněkud přirozenější než naopak. Logičtější jsou i průjezdy kruháčema - jelikož dáváte všude přednost zprava a kruháče jsou sjízdné po směru hodinových ručiček, tak i po příjezdu ke kruháči koukáte hlavně doprava jestli můžete. Zatímco v čechách je u kruháče najednou přednost zleva :)

    Předloni v létě jsme s kámošem v Oktávce s volantem na pravé straně projeli půlku Evropy (Francii, Belgii, Holandsko, Německo...) a neměli jsme s tím nikde žádný problém, ani při předjíždění a podobně... Tady v Anglii jsem znal jednoho kluka co měl auto dovezené z čech a měl volant na levé straně a taky s řízením neměl žádný problém - problém měl spíš s tím, že mu to auto každou chvilku někdo na parkovišti "ukradl" projel se s ním a nechal ho zaparkované o kus dál, holt opilí angličani jsou zvídaví (on už pak ani nenechával opravit to vymlácený okýnko, jenom přes to vždycky přelepil kus igelitu)

    Amarok avatar 18.11.2010 08:03 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    dokonce se dají najít i nějaké drobné výhody - jakožto pravákovi mi přijde kroutit volantem pravou rukou zatímco levá leží na páce
    No já nevím, i když mám volant vlevo, tak v zatáčce kroutím volantem pravou rukou, jelikož v zatáčce nemám potřebu přeřadit (to udělám před zatáčkou). Problém na kruháči osobně taky nevidím, je tam značka přednosti, čili nic problematického. Pro některé lidi je spíš v autoškole (bohužel často i po ní) problém pochopit, kdy má blikat a kdy ne.
    problém měl spíš s tím, že mu to auto každou chvilku někdo na parkovišti "ukradl"
    To je síla, to by se snad ani u nás nestalo, jen kvůli přehozenému volantu. Zato u nás dovedou během 5 sekund sundat všechny poklice na kolech...
    GNUniverse - May the source be with you...
    18.11.2010 16:50 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    no ale při popojíždění po městě, kdy se furt zastavuješ na nějakých světlech, přechodech a podobně přece nebudu furt mávat rukou z páky na volant a zpět :)
    Amarok avatar 18.11.2010 22:09 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    No tak kvuli tomu mame ruce 2 :-) V takovem pripade to klidne prehodim, napr. hlavne pri jizde v zacpe drzim volant levou rukou dole (aby to bylo co nejpohodlnejsi) a pravou na volant ani nemusim.
    GNUniverse - May the source be with you...
    18.11.2010 22:14 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Pravá ruka je na šaltpáce a volant se drží v poloze 12:00 ;-)
    gtz avatar 18.11.2010 08:41 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    jenže co předjíždění tam kde se jezdí jako u nás? Bál bych se, že vykouknu, abych se podíval zda mohu jet a někdo mne sestřelí. To by musela být souhra se spolujezdcem.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    18.11.2010 13:18 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    tak předjíždění není poviné, pokud nemáš dostatečný výhled a podobně tak by bylo čiré bláznovství se o něj pokoušet... jistě s volantem na opačné straně asi budeš volit přehlednější úseky, a mnohdy si předjíždění raději úplně odpustíš, ale to vůbec není na škodu :)
    gtz avatar 18.11.2010 13:25 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    No právě to mne zajímalo, jak s tou Octavii jeli, protože si to nedovedu představit.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    18.11.2010 15:25 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    no jak říkám, neměli jsme s tím absolutně žádný problém, je to jenom otázka zvyku a ono to, že sedíš v autě jakožto řidič vpravo sice na přehlednosti na českých silnicích trochu ubere, ale ne tak dramaticky jak by se mohlo zdát. To jako mnohem větší problém jsem v čechách vnímal to až absurdně přehnané množství reklam okolo silnic, člověk zvyklý z anglie na to že okolo cest jsou pouze dopravní značení a nějaký ten bilboard je víceméně vzácností (mezi Plymouth a Londýnem jsem jich při poslední cestě autobusem napočítal pět), je pak v čechách úplně dezorientován - museli jsem se fakt pekelně soustředit abychom v tom reklamním mumraji vůbec viděli kam máme vlastně jet :)
    gtz avatar 18.11.2010 16:11 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    je fakt, že ty reklamy a bilboardy celkem obtěžují, ale naše RSD z toho také slušně žije,když to povolí. Naše značení se celkem hodně zlepšilo, ale stále tomu ještě něco chybí.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    18.11.2010 16:54 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    RSD z toho také slušně žije

    no na kvalitě silnic se to ale moc neprojevuje, v tomto směru po příjezdu z anglie do čech člověk taky zažije menší kulturní šok .)

    18.11.2010 17:40 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Na druhou stranu, pro nás co jezdíme mhdčkem, tak v Praze narozdíl od Londýna se ten autobus občas i hejbe ;)
    18.11.2010 18:44 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    v Londýně jsem jednou zažil autobus, který se s náma odmítal rozjet, protože jsme byli přetížení. Po asi patnáctiminutové diskusi vystoupila asi 50kilová slečna a autobus se konečně rozjel :)
    18.11.2010 22:34 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Já tam byl v době, kdy se metraři rozhodli stávkovat... v blízkém okolí 3 stanice metra, zavřený a všichni se nahrnou na autobusovou zastávku... teď se ten dav navalí dovnitř prvního autobusu, co přijede. Navíc řidič byl nervní a striktně dodržoval to, že v patře nesmí nikdo stát, takže na každé zastávce se stálo 10 minut, než se povedlo vyhnat lidi dolu... a takhle se jelo napříč centrem, to byl zážitek :D
    gtz avatar 18.11.2010 17:50 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Dálnice je v nějakém stavu, který se měl změnit, ale bylo rozhodnuto jinak. Nejhorší jsou úseky mezi Jihlavou a Brnem, kde je ještě ten starý beton a na těch spárách to celkem hodně skáče a drncá. Ostatní silnice jsou v takovém stavu kolik na ně dostane kraj od státu prachů.

    Jsme tranzitní země, kdy přes nás jezdí mega kamionu z Tataristánu a kdoví odkud. Tyto kamiony se od 1.1 začnou dálnicím vyhýbat více než předtím, protože se má zdražit mýtné o 25%. Takže je jasné, že silnice budou vypadat ještě hůře než nyní, protože Ti kamioňáci se budou snažit ušetřit. A sytém pro mýto na I/II třídy nějak prozatím nebude.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    18.11.2010 16:29 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Reklamy jsou otravné, ale ještě víc mi vadí někdy až absurdní množství značek ve městech. Zvláště v hustší zástavbě nejsou výjimkou tři značky plus dodatková tabulka (se čtyřřádkovým textem) na jedné štangli a deset a více značek na jeden blok domů. Řidiči pak nezbývá než ignorovat všechno kromě "červených" a doufat, že nepřehlédne něco důležitého (třeba zákaz odbočení maskovaný coby přikázaný směr jízdy).
    gtz avatar 18.11.2010 16:43 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Ano to je celkem hodně divoké, ale když se podívám na nějaké značky na II,III. třídě pak je to celkem chaos. Někdy je značka jen pár metrů před křižovatkou, někdy je prostě neviditelná, protože je někde mezi stromy apod. Před cca měsícem se mne ptal jeden kamioňák jak se dostane do Znojma, motal se stále dokola a navigace ho stále vede na Brno.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    18.11.2010 17:04 sigma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Jo jo, to je pravda. Krása je třeba náměstí v Plzni. Všechny ulice jednosměrné - OK. Člověk kouká po jednosměrkách a po chodcích. Horší je, že do poloviny ulic je zákaz vjezdu. Ale ne ledajaký - normálně tam stojí auta, auto před vámi tam jede, ale vy tam nesmíte. Typicky 3 značky + dodatková tabulka na každé křižovatce.

    A městská policie už čeká, aby vám mohli říct, že v poledne už jste 10. případ, co tam vjel, ale z jejich strany je vše v pořádku, a dopravní značení seznali dopravní experti za nejlepší možné. Přestupek je samozřejmě možno vyhodnotit různě, a může to být i za 2000 + body. Když je navrch jeden ze dvou výjezdů z náměstí uzavřen, je to fakt super.
    19.11.2010 08:39 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    jo, takhle jsem tam bloudil letos (loni?), jednou se blbe odbocil, takze jsem se dostal do toho labyrintu a uz mne to hnalo tam, kam chtel tvurce chaosu a ja jen bezmocne koukal na silnici, na kterou jsem chtel a nemohl na ni :-)

    Dobrovolne bych na plzenske namesti autem nevjel, takhle mne tam dostali, ale to asi puvodne nebyl umysl...
    Saljack avatar 18.11.2010 09:03 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Jen tak mimochodem nemají oni přednost zleva? Takže to s tím kruháčem je pěkná blbost také to mají otočené.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    18.11.2010 12:16 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Ne nemají, ve skutečnosti nemají vůbec žádné takové pravidlo, ale tak nějak se vžila ta přednost zprava, nicméně na hlavnějších tazích je všechno řešené kruháčema a na těch vedlejších se řidiči když tak domluví...
    Saljack avatar 18.11.2010 14:41 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    No tak tuhle logiku prostě nechápu, hlavně by mě zajímalo jak by to pak řešili, kdyby se něco stalo, kdo by za to mohl.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    18.11.2010 15:15 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Tak jestli kroutíš hlavou nad tímto, tak se přijeď někdy projet po okolí Plymouth a to z údivu doslova nevyjdeš :))) Jednoproudé klikaté silničky obehnané jakýmsi přírodním větrolamem takže nevidíš na víc jak 20 metrů, kde když se potkáš s někým protijedoucím tak jediná šance je se nějak rozumně domluvit a pak jeden couvá dokud se nenajde nějaké místečko kde se můžete minout. Ve městě situace obdobná, tentokrát ale auta zaparkovaná rovnou na silnici takže sem tam škrtneš někomu o zrcátko. Silniční pruhy se čas od času nenadále slejou do jednoho a po pár metrech zase rozlejou a vím o místě kde se takhle sleje do jednoho pruhu celá silnice, včetně protisměru. Jo to tě naučí vycházet vstříc ostatním řidičům :)))
    18.11.2010 15:25 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Jednoproudé klikaté silničky obehnané jakýmsi přírodním větrolamem takže nevidíš na víc jak 20 metrů, kde když se potkáš s někým protijedoucím tak jediná šance je se nějak rozumně domluvit a pak jeden couvá dokud se nenajde nějaké místečko kde se můžete minout.
    V Irsku na venkově to je častokrát to samé, akorát navíc tam jsou všade ovce. A ovce má vždycky přednost. Ne, že by to byla nějaká vyhláška (afaik), ale ony se prostě postaví doprostřed silnice a naprosto na tebe dlabou ;-)
    18.11.2010 15:28 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    jednou jsme jeli autobusem po takové silniččce a najednou před náma holka na koni, uhnout neměla kam tak ona krokem na koni před náma a my v autobuse krokem za ní celých patnáct minut :)) Jediný kdo byl v autobuse jak na jehlách jsem byl já :) ostatní si klidně povídali, řidič s tou holkou na sebe vzájemně mávali, jenom já jsem spěchal do práce :))
    18.11.2010 10:26 Roman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    minulý týden jsem se vrátil z UK, kde jsme měli půjčeného golfa s man přev. Na jízdu v levo jsem si celkem rychle zvyknul. Problém byl pokud na silnici nebyla středová čára to mě pak automaticky hnalo k pravé straně. V UK se dost často parkuje na silnici, kde se pak auta musí buď vejít vedle sebe nebo pustit. Odhad na levém boku jsem měl vždy tip ťop nebylo to moc přijemné. Řazení levou rukou mě zezáčátku vůbec nebavilo hlavné rychlosti 1,2, které se řadí velmi často. Bylo by lepší kdyby otočili i řazení lépe se mi řadí k sobě než od sebe.

    Zezačátku člověk dost často zapomene takové ty automatické činosti pravé ruky jako je ručka atp. nebo lovit levou rukou ovládání topení.

    Předjíždět jsem ani nezkoušel, protože to britové nějak ani nedělají a v okolí kde jsme jezdili mají všude ploty a zatáčky a silnice jsou dost nepřehledné.

    Co mají vymakaný, tak to je systém kruhových objezdů, které většinou bývají více pruhé. levý pruh slouží pro odbočení doleva, středový rovně a pravý pro odbočení do prava. Auta se tak na kruháči neomezují a je větši propustnost aut.

    Ještě bych zmínil nepohodlnost odkládacího místa pro levou nohu trochu tam vadí převodovka, přeci jen je u kola více místa.

    Zezáčatku člověka baví jezdit "anglické styly", ale pak už se zas těší domů pěkně do prava.
    Amarok avatar 18.11.2010 11:30 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Co mají vymakaný, tak to je systém kruhových objezdů, které většinou bývají více pruhé. levý pruh slouží pro odbočení doleva, středový rovně a pravý pro odbočení do prava.
    Levý pruh pro odbočení doleva jsem pochopil, ale pravý pruh pro odbočení doprava? Kam ještě víc doprava? Že by uprostřed kruháče měli nějaký tunel?
    GNUniverse - May the source be with you...
    18.11.2010 12:19 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Nevím jak to v Americe s tim přesně mají, ale evropská auta obvykle mají na spojce místo na senzor - těm, co jedou do ameriky, se přidělá senzor na zmáčknutou spojku a auto nenastartuje, pokud není spojka sešláplá... patrně kvůli přemnoženým automatům, aby američani nestartovali se zařazenou rychlostí :)

    Jinak jak někdo psal, tak že by v UK byly převážně automaty jsem si také úplně nevšiml... horší je to přecházení přes silnici :)
    18.11.2010 14:47 Matyz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Možná by do diskuze mohl svůj zasvěcený odborný názor sdělit profesionální řidič vozíku a parníku MUDr.Jílek. Vyjadřuje se ke všemu, tak proč ne k tomu, jaký model právě řídí na svých toulkách světem, napravo či nalevo?
    stativ avatar 18.11.2010 15:34 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    Aby to nebylo uprostřed :-D
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    Saljack avatar 18.11.2010 15:38 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    :-D
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    19.11.2010 10:50 Jarda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    mam zkusenost, ze prechod z jizdy vpravo na jizdu vlevo je pro mne snadnejsi nez pak zase zpatky...ovsem s volantem mi nikdo hybat nesmi - vyrazil bych si okynko :-)
    27.10.2012 12:22 Dany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volant vpravo
    chtěl bych se zeptat, jestli jde v něktreych servisech či kde, vyměnit volant z levé strany na pravou a kolik by to asi přibližne stálo? Jsem levák a proto řazeni by bylo pro mě lepši :-) a taky se mi to líbi :-D

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.