Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.
Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.
Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.
Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.
David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …
Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.
Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.
V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.
Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.
Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.
Ale anketa mi připomněla DrD... taky bych si zase po letech zahrál, ale tak snadné jako s cédéčkem to není :-(A hej, nešlo by to náhodou hrát tady? Někde v blogu. Já bych se i přidala. Na PJování moc nemám, ale hrát by mě určitě bavilo. A přes internet je i jednoduší se sejít. To bylo vždycky největším problémem, když jsem to hrála.
A hej, nešlo by to náhodou hrát tady? Někde v blogu.To mě tedy neláká. Tam nešlo ani tak to, co se ve hře odehrávalo, ale o samotné hraní (s kamarády, hrnkem svařáku...).
vzpominam, jak jsem se pred par lety pravidelne dobre bavila tim, ze jsem se snazila soustredenym myslenim presvedcit prodavace v mekaci nebo KFC, aby mi vratili desetikorunu navic. Mela jsem uspesnost tak tricet procent...Stejným způsobem (a s podobnou úspěšností) jsem se na střední vyhýbal zkoušení. Pak mi jednou došlo, že taková manipulace není fér a nechal jsem toho.
Ony jsou svým způsobem magií i různé způsoby "programování podvědomí", například autosugesce.Nakonec se ukaze, ze Pratchett vubec neni daleko od pravdy se svymi carodejnicemi na Zemeplose a ze vsechno je opravdu jenom hlavologie
Co bych potřeboval, by bylo něco velmi jednoduchého, jasně definovaného a prokazatelného - například kouzlo, které osvětlí prostor. Pokud bych něco takového našel, začal bych se zkoumáním, vše pečlivě zdokumentoval a vyrobil přesný grimoár s ověřenými údaji (možná první vědecky pojatý magický sborník na světě).No jo, jenže to je hrozně těžký.
Ono se ještě nepodařilo dostatečně prokázat, že telepatie, telekineze etc. fungují.To se skutečně nepodařilo. existují jen subjektivní svědectví lidí.
Tiskni Sdílej: