Andreas Kling oznámil, že jelikož už se nevěnuje nezávislému operačnímu systému SerenityOS, ale výhradně jeho webovému prohlížeči Ladybird, přičemž vyvíjí primárně na Linuxu, SerenityOS opustí a Ladybird bude nově samostatný projekt (nový web, repozitář na GitHubu).
Po dvou měsících vývoje byla vydána nová verze 0.13.0 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Přispělo 73 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.
Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.
NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.
IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.
Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.
Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.
hdparm -t --direct /dev/md0 Timing O_DIRECT disk reads: 26240 MB in 3.00 seconds = 8746.22 MB/sec (prakticky shodnz jako BMD Disc Speed Test).Fio v Linuxu při iodepth=4 četlo rychlostí cca 12GB/s. Pozn. Maximální deklarovaná rychlost čtení jednoho SSD je ~3,5GB/s (jde o SSD NVMe 4x 3.0, kde 4GB/s by měl být jednosměrně strop samotného PCIe). U vysokých rychlostí IO asi bude hrát svou roli i případná (ne)výkonnost PC. OT: Na screenshotu BlackMagic Disc Speed Test je kromě rychlostí i tabulka rychlostí záznamu (frames/s) pro konktrétní rozlišení/standard záznamu. Předpokládám, že i další pamětníci co kdy v minulosti grabovali analogový video záznam pomocí AverMedia/Pinnacle atd. zamačknou jako já slzu dojetí při výsledku RAID0u 10187 frames/s pro 10bit YUV 4:2:2 NTSC/PAL.
Tiskni Sdílej:
sudo hdparm -t --direct /dev/md0 /dev/md0: Timing O_DIRECT disk reads: 30088 MB in 3.00 seconds = 10029.09 MB/sec
select TI."MediaFilePath", SP."ProjectName",SP."LastModTimeInSecs" from public."Sm2TiItem" TI inner join public."Sm2TiTrack" TT ON TT."Sm2TiTrack_id" = TI."Sm2TiTrack_id" inner join public."Sm2Sequence" SS ON SS."Sm2Sequence_id"=TT."Sequence" inner join public."Sm2Timeline" TL on TL."Sm2Timeline_id"=SS."Sm2Timeline_id" inner join public."SM_Project_Sm2Timeline" PT on PT."DbAssociate"=TL."Sm2Timeline_id" inner join public."SM_Project" SP on SP."SM_Project_id"=PT."DbOwner" where TI."MediaFilePath"<>'' order by SP."LastModTimeInSecs" desc;
Vysledkem je seznam souboru pouzitych na Timeline(s) v jednotlivych projektech, nazev projektu a casem posledniho ulozeni daneho projectu (asi sec od 1.1.1970). I pri jednom pouziti souboru na Timeline se mohou vyskytovat dva zaznamy (pro video stream a audio stream souboru).
MediaFilePath | ProjectName | LastModTimeInSecs ---------------------------------------------------+-------------+------------------- /NVMe/Output/ProRes/2019-11-02_12-13-03_all-I.mp4 | yyyyy | 1655408593 /NVMe/Output/ProRes/2019-11-02_12-13-03_all-I.mp4 | yyyyy | 1655408593 /NVMe/Output/ProRes/2019-11-02_12-10-46.mp4 | dev | 1655248122 /NVMe/Output/ProRes/8k_422_prores.mov | dev | 1655248122 /NVMe/Output/ProRes/2019-11-02_12-10-46.mp4 | dev | 1655248122 /NVMe/Output/ProRes/A001_03061457_C005.braw | dev | 1655248122 /NVMe/Output/ProRes/A001_03061457_C005.braw | dev | 1655248122 /NVMe/Output/ProRes/8k_422_prores.mov | dev | 1655248122
pwd /NVMe/ProRes ... lrwxrwxrwx 1 user user 47 čen 19 14:34 dune-trailer-1_h1080p_afx.mov -> /array_SSD/ProRes/dune-trailer-1_h1080p_afx.mov lrwxrwxrwx 1 user user 43 čen 19 14:34 dune-trailer-1_h1080p.mov -> /array_SSD/ProRes/dune-trailer-1_h1080p.mov lrwxrwxrwx 1 user user 47 čen 19 14:19 Elysium_trailer_1-4K-HDTN.mp4 -> /array_HDD/ProRes/Elysium_trailer_1-4K-HDTN.mp4 lrwxrwxrwx 1 user user 42 čen 19 14:19 F004C007_190925_MN99.mxf -> /array_HDD/ProRes/F004C007_190925_MN99.mxf lrwxrwxrwx 1 user user 51 čen 19 14:19 infamous-trailer-1_h1080p_afx.mov -> /array_HDD/ProRes/infamous-trailer-1_h1080p_afx.mov lrwxrwxrwx 1 user user 47 čen 19 14:19 infamous-trailer-1_h1080p.mov -> /array_HDD/ProRes/infamous-trailer-1_h1080p.mov lrwxrwxrwx 1 user user 55 čen 19 14:19 irresistible-trailer-1_h1080p_afx.mov -> /array_HDD/ProRes/irresistible-trailer-1_h1080p_afx.mov lrwxrwxrwx 1 user user 51 čen 19 14:34 irresistible-trailer-1_h1080p.mov -> /array_SSD/ProRes/irresistible-trailer-1_h1080p.mov lrwxrwxrwx 1 user user 42 čen 19 14:34 J012_C003_0923FV_001.R3D -> /array_SSD/ProRes/J012_C003_0923FV_001.R3D lrwxrwxrwx 1 user user 38 čen 19 14:19 J012_C003_0923FV.RMD -> /array_HDD/ProRes/J012_C003_0923FV.RMD lrwxrwxrwx 1 user user 30 čen 19 14:19 MVI_0794.MP4 -> /array_HDD/ProRes/MVI_0794.MP4 lrwxrwxrwx 1 user user 30 čen 19 14:19 MVI_0795.MP4 -> /array_HDD/ProRes/MVI_0795.MP4 .....Pro vyuziti /NVMe pres SaMBa bylo v smb.conf nutne povolit naslednovani symbolickych linku. Pri pristupu k souborum share /NVMe z Windows je nutne k namapovanemu pismenu doplnit Mapped Mount definici v Media Storage (odlisnost / filesystem v Linuxu a pismen disku ve Windows). Do skriptu chybi doplnit odstranovani souboru z /array_SSD v pripade, ze se nedostanou do listu polozek ci neprojdou cutem (nedostatecna kapacita). Nejjednodussi asi bude porovnani predchoziho listu a aktualniho listu s automaticky vymazem v novem listu chybejicich polozek. Sym linky se vzdy vytvari kompletne znova, takze pokud by zmizel soubor z /array_HDD (z originalni storage), zmizi i link na nej. Reseni nastoluje dalsi otazky, jako je umisteni .souboru (.gallery, .proxy_media., .cache). Filesystem, z nehoz jsou soubory otevirany (/array) by svou docasnou povahou nemel byt predmetem zapisu souboru ze strany DRS. Nastaveni DRS (pripadne projektu) by melo umoznit se tomuto vyhnout.
/NVMe/Output/ProRes/A001_04250244_C065.braw | Untitled Project 52 | 1655640722 Z:\ProRes\A002_06122335_C002.braw | test z windows DRS | 1655639039 Z:\ProRes\A001_04250244_C065 (copy).braw | test z windows DRS | 1655639039 Z:\ProRes\A001_04250244_C065 (copy).braw | test z windows DRS | 1655639039 Z:\ProRes\A002_06122335_C002.braw | test z windows DRS | 1655639039 /NVMe/Output/ProRes/irresistible-trailer-1_h1080p_afx.mov | Untitled Project 51 | 1655637623Otevreni tohoto projektu z DRS pod Linuxem vyzaduje u nastaveni DRS (poplatne stanici) do Mapped Mount dat pro \NVMe dat Z:\, to umozni pochopit vyznam cest. Z pohledu vyse zmineho skriptu to znamena, zajistit v seznamu TimelineItem nahradu Z:\ za \NVMe\ a zpetnych lomitek za normalni pro naplneni /array_SSD konkretnim souborem a linku na nej z /NVMe (v opacnem pripade zustanou skrze sym-link v /NVMe pristupny pouze z pomale /array_HDD).
./sql_seznam.sh | sed 's/ *\| *//g' | sed '1d' |sed '1d' |sed '$d' | sed '$d' | sed 's/|/\t/g' | awk -F "\t" '{ print "$1 }' | sort -u
,
Linux (dříve Xubutu 18.04 a nyní Ubuntu Studio 22.04) je na mém PC primárním OSem, takže DRS provozuji hlavně na něm.Dik za odpověď. Chápu. Taky by mi bylo příjemnější provozovat pracovní SW nativně pod Linuxem. Ptal jsem se hlavně proto, že v minulém blogu jsi psal:
"na rozdíl od verze DRS pod Windows nabízí verze pro Linux pro H.264/HEVC pouze encodéry postavené na NVENC(při využití GK NVIDIA)."a teď píšeš, že VST pluginy pod Linuxem také nefungují. Tak mě právě zajímalo, jestli DRS má na Linuxu i nějaké výhody, třeba ve výkonu, ale jak se dívám, tak podle měření je to na Win i Linuxu velmi podobné.