Po po téměř roce vývoje od vydání verze 5.38 byla vydána nová stabilní verze 5.40 programovacího jazyka Perl (Wikipedie). Do vývoje se zapojilo 75 vývojářů. Změněno bylo přibližně 160 tisíc řádků v 1 500 souborech. Přehled novinek a změn v podrobném seznamu.
Uroš Popović popisuje, jak si nastavit Linux na desce jako Raspberry Pi Zero, aby je šlo používat jako USB „flešku“.
Andreas Kling oznámil, že jelikož už se nevěnuje nezávislému operačnímu systému SerenityOS, ale výhradně jeho webovému prohlížeči Ladybird, přičemž vyvíjí primárně na Linuxu, SerenityOS opustí a Ladybird bude nově samostatný projekt (nový web, repozitář na GitHubu).
Po dvou měsících vývoje byla vydána nová verze 0.13.0 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Přispělo 73 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.
Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.
NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.
IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.
Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.
Jsem zakladatelem tohoto portálu. Linux jsem používal spousty let, nějaký čas jsem se aktivně podílel na jeho propagaci v Česku (CZLUG, časopisy ComputerWorld, Network Magazine atd). Se současným Abíčkem už nemám nic společného.
Zájemci si mohou přečíst o nové funkci vzdělávací hry LeliMath na blogu, zde zkusím sdílet kousky zdrojových kódů. S Androidem začínám a tak nevím, zda jsou to základy, které jsou každému jasné, ale doufám, že někomu pomohou.
Jako každý Android vývojář jsem začínal s logcatem. Log.d() byl můj kamarád. Jako problém se ale ukázalo, jak uchovávat starší logy, abych mohl analyzovat selhání. A to nejen u sebe, ale hlavně u uživatelů. Bez logů jste slepí a chyby se hledají mizerně. Po delším hledání jsem zvolil logback pro Android. Jedná se o minimalistický port známé knihovny, se kterou sdílí API i konfiguraci. Mě hlavně přitáhla možnost souběžného směrování logů jak do souboru, tak do logcatu, takže logy vidím v reálném čase v Android Studiu.
Integraci do projektu začněte v graddle skriptu vaší aplikace:
compile('com.github.tony19:logback-android-classic:1.1.1-4') { exclude module: 'android' } compile('com.github.tony19:logback-android-core:1.1.1-4') { exclude module: 'android' } compile 'org.slf4j:slf4j-api:1.7.7'
Musel jsem v manifestu přidat právo šahat na souborový systém.
<uses-permission android:name="android.permission.WRITE_EXTERNAL_STORAGE" />
Docela dlouho jsem se trápil s tím, kam se mají logy ukládat. Nechtěl jsem aplikaci nakonfigurovat na míru svého mobilu a riskovat, že začne padat u klientů. Proto jsem nakonec zavrhnul XML konfiguraci a napsal ji v kódu.
private void configureLogbackDirectly() { // reset the default context (which may already have been initialized) since we want to reconfigure it LoggerContext lc = (LoggerContext)LoggerFactory.getILoggerFactory(); lc.reset(); // setup FileAppender PatternLayoutEncoder encoder1 = new PatternLayoutEncoder(); encoder1.setContext(lc); encoder1.setPattern("%d{HH:mm:ss.SSS} [%thread] %-5level %logger{36} - %msg%n"); encoder1.start(); FileAppender<ILoggingEvent> fileAppender = new FileAppender<>(); fileAppender.setContext(lc); fileAppender.setFile(new File(getExternalFilesDir(null), "app.log").getAbsolutePath()); fileAppender.setEncoder(encoder1); fileAppender.start(); // setup LogcatAppender PatternLayoutEncoder encoder2 = new PatternLayoutEncoder(); encoder2.setContext(lc); encoder2.setPattern("%msg%n"); encoder2.start(); LogcatAppender logcatAppender = new LogcatAppender(); logcatAppender.setContext(lc); logcatAppender.setEncoder(encoder2); logcatAppender.start(); ch.qos.logback.classic.Logger root = (ch.qos.logback.classic.Logger) LoggerFactory.getLogger(Logger.ROOT_LOGGER_NAME); root.addAppender(fileAppender); root.addAppender(logcatAppender); }
Použití v javě je klasické:
private static final Logger log = LoggerFactory.getLogger(CalcActivity.class); log.debug("onCreate()");
Má smysl psát podobné příspěvky?
Hledám bug tracking software - jaké máte zkušenosti s Redmine?
Tiskni Sdílej:
U nás vo firme používané redmine. Dá sa pomerne ľahko nainštalovať, údržba je jednoduchá, poskytuje funkcie, ktoré od Bug trackeru potrebujeme.
Na tlačidlo resolve existuje plugin. Komentáre cez tlačidlo upraviť hore a pole poznámky dole.
Keď už všetky služby nízkej kvality na jednom mieste prečo nie gitlab? Dá sa objednať ako komerčná služba rovnako ako github a v prípade potreby je možné hostovať si ho aj sám (nastavenie je úplná pohoda).