Uroš Popović popisuje, jak si nastavit Linux na desce jako Raspberry Pi Zero, aby je šlo používat jako USB „flešku“.
Andreas Kling oznámil, že jelikož už se nevěnuje nezávislému operačnímu systému SerenityOS, ale výhradně jeho webovému prohlížeči Ladybird, přičemž vyvíjí primárně na Linuxu, SerenityOS opustí a Ladybird bude nově samostatný projekt (nový web, repozitář na GitHubu).
Po dvou měsících vývoje byla vydána nová verze 0.13.0 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Přispělo 73 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.
Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.
NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.
IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.
Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.
Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Poznámka: recenze původně vyšla na alliancze.org. V této podobě vychází na podnět autora.
Jedná se o freeware online 3D taktickou FPS nejvíce podobnou CS, ale je tady pár odchylek, které ji posunují poněkud jiným směrem. Tato totální konverze (mod) hry Enemy Territory je o něco reálnější a méně arkádová než CS. Sice i zde bojujete za speciální jednotky (SO) nebo teroristy (TR), ale především zde nenajdete zaměřovací křížek. Musíte zaměřovat přímo přes mířidla na zbrani. Díky tomu si možná budete ze začátku připadat jako klauni s obrázkem terče na zádech a špuntovkou v ruce. Postupem času vám ale styl hry + zaměřování přejde tak do krve, že vám ten křížek v jiných hrách přijde, stejně jako mně, spíš poněkud nepřirozený.
TCE nabízí 3 typy her. První Bodycount je klasický deathmatch, ve kterém se všichni navzájem plní olovem až do omrzení. Druhá možnost je zahrát si Objective - TR má na výběr ze dvou možných míst k položení bomby a SO se snaží zneškodnit bombu v případě úspěšného položení (podobné jako CS). Poslední typ je CTF (Capture the Flag), který stejný jako BC s tím rozdílem, že se navíc ještě snažíte ukrást nepřítelovu vlajku a donést ji na své území. Tento mod není moc hraný díky nedomyšlenému rozmístění vlajek příliš blízko spawnu (startu) soupeře v kombinaci s ROE systémem (zabít soupeře můžete až po určitém čase po "zrození"; pokud vystřelíte příliš brzy, umřete se ztrátou 4 bodů oproti standardní ztrátě 1 bodu).
Ve hře se můžete pohybovat třemi způsoby: běh, chůze, chůze se zaměřením. Za běhu nemůžete střílet. Za chůze sice ano, ale náhodný rozptyl zbraně je tak velký, že se vyplatí pouze na malou vzdálenost, jinak netrefíte skoro nic. Za chůze se zaměřením se pro změnu pohybujete celkem pomalu, zato máte jistotu, že nepřítele neminete. Při chůzi či běhu navíc slyšíte i klapání podrážky, což samozřejmě není nic extra, ale může vás to kdykoliv prozradit, pokud je soupeř blízko - a jak známo: vím, kde jsi = umíráš...
Stejně jako v Enemy Territory apod. i zde si na začátku hry vybíráte, za koho budete hrát. TCE nabízí 3 skupiny: Assault, Recon, Sniper. Výběr ovlivní (kromě vzhledu) hlavně vaši výzbroj a RYCHLOST pohybu postavy. Assault má ve výbavě klasiku jako M16 a AK-47 s větší průrazností. Recon hlavně všechny tišší (tlumič) s menším průrazem, 1 granát navíc a především rychlejší pohyb. U Snipera je to snad jasné; 3 druhy pušek na každé straně uspokojí většinu sniper fandů, nevýhoda spočívá v pomalejším pohybu. K Recon jednotkám se vztahuje i zajímavá věcička jménem TechKit. Její výbavou získáte možnost rychlejšího položení nebo naopak zneškodnění bomby.
Zbraní je v TCE na výběr dost, celkem 22 (navíc skoro každá zbraň má tři přepínatelné módy – dávka, automat, single), 3 pistole, nůž + 3 granáty – flash: pěkný efekt s oslepnutím a ohluchnutím, kdy po zásahu vidíte jenom pěknou bílou obrazovku s pískotem v uších, smoke: kouřový granát, obyč.: prostě výbušná klasika. Samozřejmostí je i odlišné zranění při zásahu do různých částí těla, takže jedna rána do hlavy vám způsobí větší problém (smrt) než dávka do nohou. U sebe můžete nosit pouze jednu primární zbraň (+ pistoli s nožem a 3 granáty). Sebrat jinou můžete, ale pouze výměnou za tu původní. Potěší i průstřelnost různých materiálů. Zajímavý je systém odměňování jinou zbraní, tzv. AA. Na začátku hry nemáte možnost vybrat si ze všech druhů, ale pouze z několika základních. Pokud zabijete soupeře, dostáváte tzv. 1 AA bod. Když máte 2 AA body, máte už na výběr ze 70 % všech zbraní, 3 AA body vám zaručí kteroukoliv. Samozřejmě vaše smrt, zabití spoluhráče atd. vám body ubere.
Grafika není z nejmladších (jede na Q3 engine), ale mohu říci, že je velmi povedená. Díky staršímu enginu neočekávejte krvavé nároky na vaši magickou skříňku. Snad jediná věc, kterou bych doporučil, je paměť RAM minimálně 512 MB, optimálně 1 GB, jinak očekávejte potíže s nahráváním oficiálních map. V pohodě to rozjedete na skoro každém PC, kterému CPU kmitá alespoň 1 Ghz. Navíc, jak jsem se zmínil v úvodu, TC:E (+ET) je úplně zdarma. To znamená, že i když místo bot nosíte troje tlusté ponožky obvázané motouzem, budete na to mít, protože TC:E je zadarmo.
TCE dále podporuje zajímavou vychytávku jménem WIDESCREEN, takže majitelé 16:9 monitorů mohou jásat. Ostatním majitelům klasických 4:3 monitorů se hra zobrazuje s černými pruhy na obrazovce, jak můžete vidět na okolních screenshotech.
Abych jen nechválil... Jelikož jde o freeware, ne všechno je úplně OK. Třeba vývoj nejde kupředu tak rychle, jak by si někteří fandové přáli, a ve hře se najde několik nepříjemných bugů (patch 0.49b je už na cestě). Každopádně to ze začátku ani nepostřehnete a jak už jsem se řekl, hra je stále ve vývoji.
Česká komunita kolem TCE není z největších, ale i přesto se už zrodilo pár klanů, které se TCE věnují nějaký ten měsíc. Pokud máte zájem dozvědět se mnohem více, doporučuji navštívit stránky www.ALLIANCZE.org/tce nebo rovnou oficiální www.truecombatelite.net.
Suma sumárum, výborná 3D taktická akce, která potěší každého milovníka reálných zbraní... a je zadarmo. Tak na co ještě čekáte?
Nástroje: Tisk bez diskuse
Tiskni Sdílej:
Jinak to vypadá super a mít něco lepšího tak bych asi utrácel hory času, takhle mi asi zbývá doufat že někdo udělá mod v enginu Cube2 (Sauerbraten).
emerge enemy-territory-truecombat
. Samotna hra je vsak 32 bitova a vyuziva 32bit libky.
#!/bin/bash
setxkbmap -layout us
/usr/sbin/enemy-territory-bla-bla-ja-nevim... #sem dej prikaz ke hre
setxkbmap -layout cz #pripadne cz_qwerty
to uloz do souboru, kteremu nastav spousteci atribut (chmod +x hra.sh).
Manuálne updatovať punkbuster (prípadne si novú verziu stiahnuť z ich stránok alebo skúsiť novú aktualizačnú utilitu).
V tom prvom prípade je potrebné dať súboru pbweb.x86 v adresári cesta/k/enemy-territory/pb/ territory práva na spúšťanie a spustiť ho; následne ho skopírovať aj do ~/.etwolf/pb/ a proces zopakovať. (Samotná aktulizácia trvá neprimerane dlho, ale vo výslednom efekte funguje).
echo "et.x86 0 0 direct" > /proc/asound/card0/pcm0p/oss
zlaty stary enemy terriotry+1. Ono sice bude ET: Quake Wars, ale tam budou mimozemšťani z Quake, to se mi vůbec nelíbí Zlaté Američani vs. Němci.
TC:E je postavena na engine ET (Enemy Territory) ne na engine Q3!!!Enemy Territory je hra používající engine Quake III.
Based on the Doom3 engine, Wolfenstein: Enemy Territory is ...
echo "et.x86 0 0 disable" > /proc/asound/card0/pcm0c/oss
echo "et.x86 0 0 direct" > /proc/asound/card0/pcm0p/oss
echo "et.x86 0 0 disable" > /proc/asound/card0/pcm1c/oss
exit 0
a vsetko slape :) + minimizer= ETswitch a na servers XQF ;)