Andreas Kling oznámil, že jelikož už se nevěnuje nezávislému operačnímu systému SerenityOS, ale výhradně jeho webovému prohlížeči Ladybird, přičemž vyvíjí primárně na Linuxu, SerenityOS opustí a Ladybird bude nově samostatný projekt (nový web, repozitář na GitHubu).
Po dvou měsících vývoje byla vydána nová verze 0.13.0 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Přispělo 73 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.
Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.
NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.
IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.
Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.
Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.
Prvy test - bitova rotace echo 8 >> 2 2 Branch analysis from position: 0 Return found filename: Command line code function name: (null) number of ops: 4 compiled vars: none line # op fetch ext return operands ------------------------------------------------------------------------------- 1 0 SR ~0 8, 2 1 ECHO ~0 2 RETURN null 3* ZEND_HANDLE_EXCEPTION
Druhy test - deleni echo 8 / 4 2 Branch analysis from position: 0 Return found filename: Command line code function name: (null) number of ops: 4 compiled vars: none line # op fetch ext return operands ------------------------------------------------------------------------------- 1 0 DIV ~0 8, 4 1 ECHO ~0 2 RETURN null 3* ZEND_HANDLE_EXCEPTIONPokud by optimalizace byla bezpredmetna, PHP by v prvem pripade nepouzilo shift right, ale div a pokud by si to kompilator umel domyslet, v druhem pripade by byl SR (Shift Right) a ne DIV, takze laskave prestante sirit bludy, pane __dark__
Treti test - modulus echo 7 % 2 1 Branch analysis from position: 0 Return found filename: Command line code function name: (null) number of ops: 4 compiled vars: none line # op fetch ext return operands ------------------------------------------------------------------------------- 1 0 MOD ~0 7, 2 1 ECHO ~0 2 RETURN null 3* ZEND_HANDLE_EXCEPTION Ctvrty test - and echo 7 & 1 1 Branch analysis from position: 0 Return found filename: Command line code function name: (null) number of ops: 4 compiled vars: none line # op fetch ext return operands ------------------------------------------------------------------------------- 1 0 BW_AND ~0 7, 1 1 ECHO ~0 2 RETURN null 3* ZEND_HANDLE_EXCEPTION
A protože jsi to nepsal, tak jedna promarněná instrukce na 0.00005 ms je vedle zbytečného SQL dotazu na 10 ms opravdu bezpředmětná je. Takovouto optimalizací snižuješ čitelnost kódu, takže tím plýtváš čas programátora, který je nesrovnatelně dražší než dva takty procesoru 3× za sekundu. Souhlasím s tím, že kód by se měl být slušně napsaný a efektivní, ale všeho s mírou. Občas je prostě lepší zvolit postup, který není úplně nejefektivnější, ale je čitelnější a lépe udržovatelný.Aha, takže mi chcete říct, že stráky, které potřebují desítky SQL dotazů pro zobrazení zachrání nějaké & 1 místo % 2 ?Nic takoveho jsem nikde nepsal, pouze uvadim, ze tato optimalizace neni bezpredmetna.
unsigned int a; a /= 8;Toto si překladač zcela jistě upraví na bitovou operaci.
int some_func(int x) {
int y;
...
x /= y;
...
return x;
}
Ocekaval jsem, ze navstivis google.cz a napises tam "freez", asi jsem ocekaval prilis.Přišlo mi zbytečné prolistovávat se katalogem mrazáků
Pri detekci zda je cislo sude ci liche neexistuje zadne "jakmile chci zmenit 2 za 3...", v ostatnich pripadech plati pravidlo neprve vse promyslet, pote zvolit optimalni algoritmus, nikoliv upravovat a upravovat, dokud to nebude vypadat, ze to nejak funguje.Tohle nevysvětluj mě, ale zákazníkům.
Diskutuje se zde specificky o x86 a x86_64, pricemz tam je v tomto pripade vzdy rychlejsi logicka operace a nezalezi na poradi instrukci.PHP funguje i na jiných architekturách. Proč se omezovat zrovna na tu, co máš na stole ty? ps: Tvůj blog jsem našel.
...Ze ja s nekym takovym vubec ztracim cas. Ten omozenec to proste nedokaze pochopit.
Pokud jsi někdy viděl zákazníka, který ví co chce a nemění požadavky častěji než ponožky, celkem ti závidím. Jinak prostě nezbývá, než psát tak, aby se to dalo lehce upravovat i za cenu, že to nebude nejoptimálnější.Tohle nevysvětluj mě, ale zákazníkům.To bys mel vedet ty, ne zakaznik.
Už sme si spomenuli metódu, ktorá nám posiela dáta do view pochádzajúce z našich modelov. Správne tušíte, že sa jedná o metódu set() a pochopenie jej práce je pre ďalšie časti kľúčové.Podstatna je informacia, ze metoda set() je pre dlasie pokracovanie klucova. Nie je potreba spominat, ze sme si ju o 10 riadkov vyssie popisaly (vyznam by to malo, keby sa o danej metode pisalo v starsom clanku). Podobne "navraty" sa vo vasich clankoch objavuju viackrat. Neviem mozno ste platey za pocet slov ale takto zbytocne znizujete kvalitu svojho clanku, ktory je o zaujimavej teme. Prosim neberte si moju krityku zle. Snazim sa Vam ukazat, kde robite najvecsie (okate) chyby, aby boli Vase clanky kvalitnejsie. Mozno by sa hodilo, keby niekto zo starsich a skusenejsich prispievatelov obcas presiel clanky inych autorov a zkrityzoval ich (Alebo vytvorit bokom nieaku stranku, ktora by obsahovala veci, ktorym sa pri tvorbe technickeho clanku vyhnut??) PS :: Nie som novinar ani spisovatel a tak je mozne, ze sa mylim. Len sa pokusam zdoraznit vecy v textu ktore ma vyrusuju od citania.
mozno ste platey za pocet slovsi prosim vas odpuste, je to trapne. Ja rad privitam namety a pripomienky, takze sa budem snazit z vasich pripomienok poucit. A na abclinuxu je predsa email konferencia, kde si mozes precitat clanky este pred vydanim a napisat k nim svoje pripomienky.
Pripomienky typu mozno ste platey za pocet slov si prosim vas odpuste, je to trapne.Ospravedlnujem sa. nemyslel som to v zlom.
A na abclinuxu je predsa email konferencia, kde si mozes precitat clanky este pred vydanim a napisat k nim svoje pripomienky.To je sice pravda, ale tato konference je pouze pro aktivní autory.
Neviem mozno ste platey za pocet slovDélka sice roli hraje, ale kvalita samozřejmě také.
Tiskni Sdílej: