Po po téměř roce vývoje od vydání verze 5.38 byla vydána nová stabilní verze 5.40 programovacího jazyka Perl (Wikipedie). Do vývoje se zapojilo 75 vývojářů. Změněno bylo přibližně 160 tisíc řádků v 1 500 souborech. Přehled novinek a změn v podrobném seznamu.
Uroš Popović popisuje, jak si nastavit Linux na desce jako Raspberry Pi Zero, aby je šlo používat jako USB „flešku“.
Andreas Kling oznámil, že jelikož už se nevěnuje nezávislému operačnímu systému SerenityOS, ale výhradně jeho webovému prohlížeči Ladybird, přičemž vyvíjí primárně na Linuxu, SerenityOS opustí a Ladybird bude nově samostatný projekt (nový web, repozitář na GitHubu).
Po dvou měsících vývoje byla vydána nová verze 0.13.0 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Přispělo 73 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.
Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.
NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.
IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.
Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.
začína to konečne vyzerať, že sa s tým dá niečo robiť... nenapíšete čitateľom nabudúce ukážkový 64bitový procesor? :)))
A teraz Vážne! Chcel som sa spýtať, či je existujú postupy na optimalizáciu hotových návrhov? Možno niekdo potrebuje usporiť a radšej by použil viacero lacnejších odvodov, ako pár drahšich.
LIBRARY ieee; USE ieee.std_logic_1164.ALL; USE ieee.std_logic_arith.ALL; ENTITY registers IS GENERIC ( data_w : natural := 8; addr_w : natural := 2; num_regs : natural := 4 ); PORT ( res : IN std_logic; clk : IN std_logic; wr_en : IN std_logic; addr : IN std_logic_vector(addr_w-1 DOWNTO 0); data_in : IN std_logic_vector(data_w-1 DOWNTO 0); data_out : OUT std_logic_vector(data_w-1 DOWNTO 0) ); END registers; ARCHITECTURE rtl OF registers IS SUBTYPE reg_t IS std_logic_vector(data_w-1 DOWNTO 0); TYPE reg_arr_t IS ARRAY (num_regs-1 DOWNTO 0) OF reg_t; SIGNAL rg_ar_reg : reg_arr_t; SIGNAL rg_ar_cmb : reg_arr_t; SIGNAL rg_wr_cmb : std_logic_vector(num_regs-1 DOWNTO 0); SIGNAL rg_sel_cmb : std_logic_vector(num_regs-1 DOWNTO 0); BEGIN gen_reg_array: FOR i IN 0 TO num_regs-1 GENERATE ---- -- Registers Array ---- rg_ar_reg_proc: PROCESS (res, clk) BEGIN IF (res = '1') THEN rg_ar_reg(i) <= (OTHERS => '0'); ELSIF (clk'EVENT AND clk ='1') THEN rg_ar_reg(i) <= rg_ar_cmb(i); END IF; END PROCESS rg_ar_reg_proc; ---- -- Register selection ---- sel_reg_cmb_proc: PROCESS (addr, wr_en) VARIABLE sel_v : std_logic_vector(num_regs-1 DOWNTO 0); BEGIN sel_v := (OTHERS => '0'); sel_v(conv_integer(unsigned(addr))) := '1'; rg_sel_cmb <= sel_v; END PROCESS sel_reg_cmb_proc; ---- -- Registers array next ---- rg_ar_cmb_proc: PROCESS (data_in, rg_ar_reg, rg_sel_cmb, wr_en) BEGIN IF (rg_wr_cmb(i)= '1' AND wr_en='1') THEN rg_ar_cmb(i) <= data_in; ELSE rg_ar_cmb(i) <= rg_ar_reg(i); END IF; END PROCESS rg_ar_cmb_proc; END GENERATE gen_reg_array; ---- -- Data output selection ---- data_sel_cmb_proc: PROCESS (rg_ar_reg, addr) VARIABLE addr_v : natural; BEGIN addr_v := conv_integer(unsigned(addr)); data_out <= rg_ar_reg(addr_v); END PROCESS; END rtl;I tady je co vylepsovat. Napriklad registrovat vystup. Vasi poznamku o hokeji v casovani jsem nejak nepochopil. Co pipeline??? Jinak v tom Vasem kodu je chyba a nejde zkompilovat ("ADDR"!="A").
Tiskni Sdílej: