abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:33 | IT novinky

    Apple na své vývojářské konferenci WWDC24 (Worldwide Developers Conference, keynote) představil řadu novinek: svou umělou inteligenci pojmenovanou jednoduše Apple Intelligence, iOS 18, visionOS 2, macOS Sequoia, iPadOS 18, watchOS 11, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:44 | Nová verze

    Vyšla nová verze XMPP (Jabber) klienta Gajim, která přidává podporu reakcí pomocí emoji (XEP-0444: Message Reactions) a citace zpráv (XEP-0461: Message Replies). Přehled dalších vylepšení je k dispozici na oficiálních stránkách.

    sonicpp | Komentářů: 0
    včera 15:00 | Nová verze

    Po po téměř roce vývoje od vydání verze 5.38 byla vydána nová stabilní verze 5.40 programovacího jazyka Perl (Wikipedie). Do vývoje se zapojilo 75 vývojářů. Změněno bylo přibližně 160 tisíc řádků v 1 500 souborech. Přehled novinek a změn v podrobném seznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 12:00 | Zajímavý článek

    Uroš Popović popisuje, jak si nastavit Linux na desce jako Raspberry Pi Zero, aby je šlo používat jako USB „flešku“.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 1
    včera 08:44 | Zajímavý software

    Andreas Kling oznámil, že jelikož už se nevěnuje nezávislému operačnímu systému SerenityOS, ale výhradně jeho webovému prohlížeči Ladybird, přičemž vyvíjí primárně na Linuxu, SerenityOS opustí a Ladybird bude nově samostatný projekt (nový web, repozitář na GitHubu).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 2
    včera 02:22 | Nová verze

    Po dvou měsících vývoje byla vydána nová verze 0.13.0 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Přispělo 73 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.6. 17:55 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    7.6. 14:55 | IT novinky

    Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    7.6. 11:44 | Zajímavý software

    NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    7.6. 10:55 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    28.8.2008 08:13 brm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
    Zatím žádná "killer feature" , která by mě přesvědčila k používání.
    nooneanymore avatar 28.8.2008 08:57 nooneanymore | skóre: 14 | blog: Smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
    Neboj, dočkáš se. :-)
    28.8.2008 09:11 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše PALUDIS_OPTION pro každý balík zvlášť
    Je možné přidat PALUDIS_OPTIONS k proměnným specifickým pro balík, jak jste minule zmiňoval u CFLAGS?
    David Watzke avatar 28.8.2008 09:15 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PALUDIS_OPTION pro každý balík zvlášť
    Ne, na to by bylo třeba napsat si nějaký wrapper.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    28.8.2008 11:53 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PALUDIS_OPTION pro každý balík zvlášť
    Ale houbelec wrapper. Tohle staci pridat do toho bashrc
    case "${PN}" in 
        foo|bar) 
    #        tady nastav cokoliv
        ;
    esac
    
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    David Watzke avatar 28.8.2008 11:54 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PALUDIS_OPTION pro každý balík zvlášť
    Jo, ale nastavovat PALUDIS_OPTIONS si tam můžeš jak chceš a bude ti to k ničemu. O tomhle už jsem psal minule.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    28.8.2008 17:14 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PALUDIS_OPTION pro každý balík zvlášť
    WTF? Kdyby tady bylo jine podobne vlakno, tak bych si i myslel, ze to neni reakce na mne. Takhle je jasne, ze to je reakce na mne, ale nejak nechapu na co vlastne reagujes.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    David Watzke avatar 28.8.2008 17:39 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PALUDIS_OPTION pro každý balík zvlášť
    Reaguju na tvůj komentář, který jsi pravděpodobně napsal aniž by sis pořádně přečetl původní dotaz. Jednoduše tvrdím, že PALUDIS_OPTIONS nelze nastavit v /etc/paludis/bashrc (jako třeba CFLAGS pro jednotlivý balíky), byl by k tomu potřeba wrapper.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    28.8.2008 19:53 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PALUDIS_OPTION pro každý balík zvlášť
    OMG, no nic, sorry.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    28.8.2008 09:17 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
    Je možné paludisem vytáhnout seznam chybějících zdrojových souborů?

    S portage jsem si nechal vypsat všechny potřebné zdrojáky pomocí emerge -pf BALÍK a tento seznam jsem prohnal vlastním skriptem, který vynechal ty, které jsem už v distfiles měl.

    Tahle funkce je neocenitelná při off-line aktualizaci.
    David Watzke avatar 28.8.2008 09:24 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
    Tohle mi taky vrtalo hlavou, ale nepřišel jsem na jednodušší způsob, než si napsat vlastní syncer.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    28.8.2008 09:51 KejPi | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
    Přidává přepínač -a (--ask), který znáte z emerge. Pozor, v současnosti nefunguje v kombinaci s -u (odinstalace).
    Zajimave, o vikendu jsem neco odinstalovaval a mam pocit, ze jsem ze zvyku pouzil "-a" a ono to fungovalo.
    David Watzke avatar 28.8.2008 09:55 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
    U mě to ustřelí shell...
    root@amd64 ~ # _paludis -au pv
    [...]
    paludis-ask>  * Do you want to perform this operation ... 
    paludis-ask> Type y/yes/ENTER to continue ... [Y/n] n
    Zabit (SIGKILL)
    /usr/local/bin/_paludis: line 3: 29505 Zabit (SIGKILL)         /usr/bin/_paludis_wrapper.bash "$@"
    dave@amd64 ~ $
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    28.8.2008 09:58 KejPi | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
    Zajimave, musim to doma zkusit a dam vedet, ale jsem si skoro jisty, ze me se tohle nikdy nestalo (mam x86 platformu).
    David Watzke avatar 28.8.2008 10:00 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
    To je vcelku jedno co máš za platformu, tohle je shellovej skript a vývojáři hooku o týhle chybě navíc vědí (a v ebuildu je varování). Pokud ti to fakt funguje, tak si to nedovedu vysvětlit, možná nějaký zvláštní nastavení.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    28.8.2008 20:16 KejPi | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
    Tak tohle to dela me.

    Odinstalace:
    kejpi ~ # paludis -au psi
    Building unmerge list... done
    ...
    paludis-ask>  * Do you want to perform this operation ...
    paludis-ask> Type y/yes/ENTER to continue ... [Y/n] n
    Zabit (SIGKILL)
    
    Instalace:
    kejpi ~ # paludis -ai net-im/psi
    Building target list...
    Building dependency list...
    
    These packages will be installed:
    ...
    Total: 1 package (1 rebuild)
    paludis-ask>  * Do you want to perform this operation ...
    paludis-ask> Type y/yes/ENTER to continue ... [Y/n] n
    Zabit (SIGKILL)
    
    Prijde mi to fungujici podle ocekavani...
    David Watzke avatar 28.8.2008 20:20 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
    Hmm... tak jsem zjistil, že mi to zabíjí shell i když odmítnu instalaci, takže to asi nesouvisí s tím varováním v ebuildu. To je divný...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    28.8.2008 09:56 KejPi | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
    module-rebuild * Upravená verze module-rebuild, která spolupracuje s Paludisem.
    Mozna by stalo za zminku, ze tonto hook je jiz zastaraly a misto neho je vhodne pouzivat "reconcilio", ktery se nainstaluje spolu s paludisem.

    Ale jinak vyborny clanek. Paludis uz nejakou dobu pouzivam, ale s chuti jsem si clanek precetl, protoze se mam porad co ucit ;-)

    David Watzke avatar 28.8.2008 09:57 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
    Jo, to by stálo za zmínku, ale zjistil jsem to asi před čtvrt hodinou :-D Takže dobře žes to sem napsal.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    28.8.2008 13:56 Vladimír Čunát | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
    no, IMHO řeší ty programy různé věci: reconcilio: rebuild balíčků obsahující binárky s porušeným dynamickým linkováním module-rebuild: rebuild jaderných modulů po změně verze jádra

    každopádně bych byl rád, kdyby to někdo objasnil
    David Watzke avatar 28.8.2008 13:58 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
    reconcilio je spíš náhrada za opatchovanej revdep-rebuild (kterej je teď už zastaralej)... ten hook zastaralej IMHO není, resp. rozhodně nelze nahradit tímto programem.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    xxxs avatar 28.8.2008 14:52 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
    ahoj. pekny clanok. doplnil by som do tabulky aj co robia prepinace -v, -a. pri ostatnych je to vysvetlene a tu to posobi neucelene.
    31.8.2008 18:57 zimous
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)

    Opatrne s tim package setem everything. Pokud se totiz pusti paludis -i everything, muzou se nainstalovat nejnovejsi verze baliku, ktere vubec nejsou potreba. Napr. na mem systemu: gimp vyzaduje gtkhtml ve verzi 2, ale pokud bych pustil paludis -i everything, tak se mi do slotu nainstaluje i nejnovejsi gtkhtml ve verzi 3 + vsechny jeho zavislosti uplne zbytecne.

    Update systemu se provadi stejne jako s emerge - tj. paludis -i world. Pokud chci vynutit reinstalaci vsech baliku (treba pri upgradu gcc), pouziju navic --dl-reinstall always.

    David Watzke avatar 31.8.2008 19:11 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
    Upgrady který nepotřebuju, tak maskuju... jinak paludis -i world je ekvivalent emerge -avu world, když se tam přidá ještě -D (k emerge), tak už se to chová podobně jako když se předá paludisu everything (zahrne i závislosti) a o to jde.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    31.8.2008 19:32 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
    No nevim, u mne se paludis -i world chova jako emerge -vuD world.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    David Watzke avatar 1.9.2008 10:58 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)
    To není pravda. Teď jsem schválně zkusil úmyslně downgradovat malej balíček (pv) a vyhodil jsem ho (ručně) z worldu. paludis -pi world nenabídl jeho aktualizaci, kdežto everything jo.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    1.9.2008 16:00 zimous
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)

    To je pravda, samotnyho me prekvapilo, ze emerge -pvuD world upgrade toho pv nabid (emerge sem poustel asi po roce a pul poprvy;). V tyhle situaci je teda everything podobnejsi. Na druhou stranu, co se tyce tech zbytecnejch slotu, na ktery sem upozornoval, tak ty emerge -pvuD world nenabizi (ale konfiguraci emerge uz moc neudrzuju, tak to muze byt i necim jinym) --- v tomhle ohledu je asi blizsi chovani paludis -pi world. Ostatne jak pisou sami autori, paludis dela veci proste trochu jinak a stoprocentni ekvivalenty nemusi existovat.

    Druha vec je, co vlastne chceme, ktery chovani vic vyhovuje. Me osobne pride chovani paludis -i world jako to, co chci, a chovani emerge -vuD world nebo paludis -i everything jako horsi. Kdyz pv vyhodim z worldu, tak vzhledem k tomu, ze na nem asi tezko neco zavisi, je v systemu proste navic a neni duvod ho upgradovat a udrzovat (stejne pude pryc s nejblizsim --uninstall-unused). Nevidim duvod simulovat hloupe chovani emerge uzitim setu everything (+ jeste problem se zbytecnymi sloty).

    31.8.2008 21:03 zimous
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paludis - 2 (použití, nastavení a keš)

    Problem s paludis -i everything je v tom, ze vsechny baliky, ktere jsou nainstalovany, bere jako primarni targety. Takze ve vyse zminenym pripade (gimp a jeho zavislost na gtkhtml-2*) nainstaluje do slotu jak gtkhtml-2.x.x (protoze set everything vyzaduje gimp a gimp vyzaduje gtkhtml-2*), ale navic taky posledni verzi gtkhtml-3.y.y (protoze set everything vyzaduje gtkhtml). Ta verze 3.y.y je tam uplne zbytecne, gimp ani nic jinyho ji nepouziva, ve worldu neni. Navic mam dojem, ze paludis --uninstall-unused funguje trochu podivne se slotama (??? kdyz je alespon jedna verze v systemu vyzadovana, tak neodinstaluje zadnou ???), takze to pak ani automaticky neodinstaluje. Podobna situace nastava vsude, kde vyzadovana a nejnovejsi verze muzou koexistovat ve slotu.

    Maskovat to je samozrejme blbost. To neni situace, kdy ja _chci_ pouzivat gtkhtml a chci konkretni starou verzi. Navic si muzu v budoucnu instalovat neco, co by chtelo verzi 3; pak uz by byly ty sloty v poradku.

    Jinak podle me de paludis do hloubky defaultne. paludis -i world, upgradne vsechno, co muze. Proti everything tam chybej prave ty nesmyslny sloty s nejnovejsima verzema, na kterejch nic z worldu ani sytemu nezavisi (ani zprostredkovane, do hloubky).

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.