abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:00 | Nová verze

    Po po téměř roce vývoje od vydání verze 5.38 byla vydána nová stabilní verze 5.40 programovacího jazyka Perl (Wikipedie). Do vývoje se zapojilo 75 vývojářů. Změněno bylo přibližně 160 tisíc řádků v 1 500 souborech. Přehled novinek a změn v podrobném seznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 12:00 | Zajímavý článek

    Uroš Popović popisuje, jak si nastavit Linux na desce jako Raspberry Pi Zero, aby je šlo používat jako USB „flešku“.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 1
    dnes 08:44 | Zajímavý software

    Andreas Kling oznámil, že jelikož už se nevěnuje nezávislému operačnímu systému SerenityOS, ale výhradně jeho webovému prohlížeči Ladybird, přičemž vyvíjí primárně na Linuxu, SerenityOS opustí a Ladybird bude nově samostatný projekt (nový web, repozitář na GitHubu).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 2
    dnes 02:22 | Nová verze

    Po dvou měsících vývoje byla vydána nová verze 0.13.0 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Přispělo 73 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.6. 17:55 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    7.6. 14:55 | IT novinky

    Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 24
    7.6. 11:44 | Zajímavý software

    NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    7.6. 10:55 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 20:55 | IT novinky

    IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 10:44 | Zajímavý článek

    Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 42
    Rozcestník

    Dotaz: Statická inicializace pole struktur v C++

    10.2.2023 09:53 pou | skóre: 18
    Statická inicializace pole struktur v C++
    Přečteno: 783×
    Dobrý den,

    Dejme tomu že mám tuto třídu v C++

    class TEST{
    
    public:
      TEST();
       typedef struct {
            int a;
       }ITEM;
    
    const ITEM items[];
    
    };
    
    Nyní bych chtěl v konstruktoru třídy TEST() naplnit pole items. Plánuji potom zdědit tuto třídu (TEST) a každý potomek si vytvoří svoje pole items.

    Jak na to? Použití std::vector nebo array atd není možné (embeddded).

    Jediná pro mě zatím funkční varianta je mít takovýto konstruktor:
    TEST(){
        ITEM asfafafsfff[]={
            {4},{5}
        };
        itms=asfafafsfff;
    }
    
    Ale vůbec se mi to nelíbí. Navíc items nemůže být const a busí být definován jako ITEM * items.

    Odpovědi

    10.2.2023 09:57 X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Statická inicializace pole struktur v C++
    Domaci ukol?
    10.2.2023 21:53 pou | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Statická inicializace pole struktur v C++
    Ne, ale díky za odpověď
    10.2.2023 16:07 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Statická inicializace pole struktur v C++

    To je jakýsi podivný mix C++ (class), C (typedef struct) a kdoví, možná i Javy (items[]), ale nejspíš to má být „nekonečné“ pole na konci C99 struktury, které ovšem není ani vzdáleně kompatibilní s C++ (bez přetěžování new a delete), protože samo od sebe není jasné, jak tam mají fungovat konstruktory a destruktory…

    Použití std::vector nebo array atd není možné (embeddded).

    V jakém slova smyslu to není možné? To ten embedded systém nemá alokátor paměti? std::array bude fungovat bez dynamické alokace, přesně k takovému použití je určené…

    Kdo / co určuje velikost pole items? Je k tomu přetížený operátor new a delete? Jak vypadá?

    Ten každý potomek má být ve skutečnosti každá podtřída nebo každá instance? Nebylo by v prvním případě lepší mít to pole statické? (Ať tak nebo tak, asi by mělo být protected a/nebo const.)

    #include <array>
    #include <cstdint>
    #include <utility>
    
    namespace {
    
    template <std::size_t Size>
    struct Test1 {
      struct Item {
        int a;
      };
    
      template <typename... ALike>
      Test1(ALike&&... as) : items_{{.a = std::forward<ALike>(as)}...} {
        static_assert(sizeof...(as) <= Size);
      }
    
     protected:
      const Item items_[Size];
    };
    
    template <std::size_t Size>
    struct Test2 {
      struct Item {
        int a;
      };
    
      template <typename... ALike>
      Test2(ALike&&... as) : items_{Item{.a = std::forward<ALike>(as)}...} {
        static_assert(sizeof...(as) <= Size);
      }
    
     protected:
      const std::array<Item, Size> items_;
    };
    
    }  // namespace
    
    int main() {
      Test1<6> t{1, 2, 3, 4, 5};
      Test2<5>{1, 2, 3, 4};
    }
    
    10.2.2023 22:02 pou | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Statická inicializace pole struktur v C++
    Dobrý den, díky za odpověď.

    Máte pravdu std::array použít můžu - kompilátor to zkompiluje.

    Asi jsem to použil nešťastně (mix C/C++) - proto se rád nechám poučit.

    Nejlépe asi napsat čeho chci dosáhnout:

    Snažím se vytvořit třídu, která na displej vykresluje menu. Položky v menu budou právě v tom seznamu - tedy každá podtřída bude mít svůj set položek. Instance dané podtřídy již seznam měnit nebude (může tedy být konstantní).

    No a celá moje snaha je, aby to bylo přehledně napsané (tedy v konstruktoru jednodušše naplním toto pole) a nejlépe konstantní tak aby se vše uložilo do paměti programu a ne do RAM paměti (položky totiž budou obsahovat text ale i obrázky-ikony).

    Díky
    15.2.2023 14:01 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Statická inicializace pole struktur v C++
    To nejde, protoze vnorene pole ve strukturalnim typu musi mit v C++ znamou velikost v dobe prekladu. Musite zadat velikost nebo pouzit ukazatel a pole mit jinde.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.