Po po téměř roce vývoje od vydání verze 5.38 byla vydána nová stabilní verze 5.40 programovacího jazyka Perl (Wikipedie). Do vývoje se zapojilo 75 vývojářů. Změněno bylo přibližně 160 tisíc řádků v 1 500 souborech. Přehled novinek a změn v podrobném seznamu.
Uroš Popović popisuje, jak si nastavit Linux na desce jako Raspberry Pi Zero, aby je šlo používat jako USB „flešku“.
Andreas Kling oznámil, že jelikož už se nevěnuje nezávislému operačnímu systému SerenityOS, ale výhradně jeho webovému prohlížeči Ladybird, přičemž vyvíjí primárně na Linuxu, SerenityOS opustí a Ladybird bude nově samostatný projekt (nový web, repozitář na GitHubu).
Po dvou měsících vývoje byla vydána nová verze 0.13.0 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Přispělo 73 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.
Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.
NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.
IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.
Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.
class TEST{ public: TEST(); typedef struct { int a; }ITEM; const ITEM items[]; };Nyní bych chtěl v konstruktoru třídy TEST() naplnit pole items. Plánuji potom zdědit tuto třídu (TEST) a každý potomek si vytvoří svoje pole items. Jak na to? Použití std::vector nebo array atd není možné (embeddded). Jediná pro mě zatím funkční varianta je mít takovýto konstruktor:
TEST(){ ITEM asfafafsfff[]={ {4},{5} }; itms=asfafafsfff; }Ale vůbec se mi to nelíbí. Navíc items nemůže být const a busí být definován jako ITEM * items.
To je jakýsi podivný mix C++ (class
), C (typedef struct
) a kdoví, možná i Javy (items[]
), ale nejspíš to má být „nekonečné“ pole na konci C99 struktury, které ovšem není ani vzdáleně kompatibilní s C++ (bez přetěžování new
a delete
), protože samo od sebe není jasné, jak tam mají fungovat konstruktory a destruktory…
Použití std::vector nebo array atd není možné (embeddded).
V jakém slova smyslu to není možné? To ten embedded systém nemá alokátor paměti? std::array
bude fungovat bez dynamické alokace, přesně k takovému použití je určené…
Kdo / co určuje velikost pole items
? Je k tomu přetížený operátor new
a delete
? Jak vypadá?
Ten každý potomek má být ve skutečnosti každá podtřída nebo každá instance? Nebylo by v prvním případě lepší mít to pole statické? (Ať tak nebo tak, asi by mělo být protected
a/nebo const
.)
#include <array> #include <cstdint> #include <utility> namespace { template <std::size_t Size> struct Test1 { struct Item { int a; }; template <typename... ALike> Test1(ALike&&... as) : items_{{.a = std::forward<ALike>(as)}...} { static_assert(sizeof...(as) <= Size); } protected: const Item items_[Size]; }; template <std::size_t Size> struct Test2 { struct Item { int a; }; template <typename... ALike> Test2(ALike&&... as) : items_{Item{.a = std::forward<ALike>(as)}...} { static_assert(sizeof...(as) <= Size); } protected: const std::array<Item, Size> items_; }; } // namespace int main() { Test1<6> t{1, 2, 3, 4, 5}; Test2<5>{1, 2, 3, 4}; }
Tiskni Sdílej: