Andreas Kling oznámil, že jelikož už se nevěnuje nezávislému operačnímu systému SerenityOS, ale výhradně jeho webovému prohlížeči Ladybird, přičemž vyvíjí primárně na Linuxu, SerenityOS opustí a Ladybird bude nově samostatný projekt (nový web, repozitář na GitHubu).
Po dvou měsících vývoje byla vydána nová verze 0.13.0 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Přispělo 73 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.
Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.
NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.
IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.
Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.
Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.
Řešení dotazu:
double a; a = 4.000000000000000000; a = a - 0.000000000000000001; if (a == 3.99999999999999999999) { printf("a %.20f == %.20f\n", a, 3.99999999999999999999); }Vypíše:
a 4.00000000000000000000 == 4.00000000000000000000Tedy, v obou případech se číslo 3.99999999999999999999, které není reprezentovatelné jako double, zaokrouhlí na 4 a porovnání bude fungovat.
Řekněme, že horní hranice není přesně reprezentovatelná jako double, takže třeba mám li otevřený interval (0;8,1), tak bych chtěl porovnávat horní hranici na nejvyšší menší číslo než 8,1 jako na uzavřený (řekněme a <= 8.009). Naopak, pokud je uzavřený (0;8,1>, tak bych chtěl porovnávat jako otevřený na nejnižší vyšší (např a < 8.1000001).Pro vysvětlení vyjdu z tazatelova předpokladu, že číslo 8,1 není v double reprezentovatelné, nejbližší reprezentovatelná jsou 8.009 (nižší) a 8.1000001 (vyšší). Pokud toto platí, pak mezi 8.009 a 8.1000001 není v double žádné jiné číslo. Jinak řečeno, 8.009 je nejvyšší double číslo menší než 8.1000001. V tom případě pro každé x<8.1000001 platí, že x <= 8.009. Z toho vyplývá, že ty dva tazatelem navržené způsoby porovnání jsou ekvivalentní. Tedy jinak řečeno, porovnání dopadne v obou případech stejně.
Ano, pro tenhle jednoduchý případ je vaše řešení ekvivalentní.Není. Ekvivalentní jsou porovnání na otevřený a uzavřený interval, které si navrhnul sám tazatel. Tohle druhé řešení je jiné. Které z nich je správně, to nevím - protože není úplně jasné, čeho vlastně tazatel potřebuje docílit. Zjevně to, co "potřebuje" a co "chce" jsou dvě odlišné věci.
Ale když uvádíte jiný postup řešení, než popisoval tazatel, je vhodné na to explicitně upozornit - například proto, že vaše řešení má jiné předpoklady, a tazatel by si měl ověřit, že v jeho skutečném problému jsou ty předpoklady splněné.Tohle řešení ale není moje, navrhl ho Váš předřečník, pan Kit. Já jsem jen doplnil další informace k Vaší reakci na něj. Rozpory v předpokladech jsem zjistil až posléze, když jsem se k diskusi vrátil další den (tedy spíše noc). Jinak: radím, jak nejlíp umím, tak mě za to prosím nepeskujte. Pokud se vám zdá, že pánovi radím špatně, tak mu prostě poraďte lépe.
/* The difference between 1 and the least value greater than 1 that is representable in the given floating point type, b**1-p. */což podle mě není to, co tazatel chce -- protože pro číslo 10000 bude epsilon jiné.
fabs(číslo1 - číslo2) <= DBL_EPSILON * fmax(fabs(číslo1), fabs(číslo2))
Ale pokud se s těmi čísly operuje více, tak možná deviace začne s každou operací narůstat. Třeba 0.1 + 0.2
má menší deviaci (a dá jiný výsledek) než 0.1 + 0.2 + 0.1 + 0.2 - 0.3
, a přitom jsou to téměř totožná čísla (matematicky by oboje mělo být 0.3).
Python nic ošetřené nemá:
>>> .1 + .2 == .3 False
Python nic ošetřené nemá:3.5, nebo 3.6 to tuším nějak řeší. Ale zachytil jsem jen titulky, nečetl jsem podrobnosti.
The string representation of a float now uses the shortest decimal number that has the same underlying value — for example, repr(1.1) was '1.1000000000000001' in Python 2.6, but is just '1.1' in Python 2.7 and 3.1+, because both are represented the same way in a 64-bit float.a
math.isclose (and the corresponding complex version, cmath.isclose) determines whether two values are “close enough”. Intended to do the right thing when comparing floats.a
decimal.Decimal, fractions.Fraction, and floats now interoperate a little more nicely: numbers of different types hash to the same value; all three types can be compared with one another; and most notably, the Decimal and Fraction constructors can accept floats directly.-- https://eev.ee/blog/2016/07/31/python-faq-why-should-i-use-python-3/ Takže to taky neřeší automaticky ve výpočtech (pokud člověk nepoužije fraction místo double).
new Double(1225548.1254)
?
Tiskni Sdílej: