abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:00 | Zajímavý článek

    Uroš Popović popisuje, jak si nastavit Linux na desce jako Raspberry Pi Zero, aby je šlo používat jako USB „flešku“.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 1
    dnes 08:44 | Zajímavý software

    Andreas Kling oznámil, že jelikož už se nevěnuje nezávislému operačnímu systému SerenityOS, ale výhradně jeho webovému prohlížeči Ladybird, přičemž vyvíjí primárně na Linuxu, SerenityOS opustí a Ladybird bude nově samostatný projekt (nový web, repozitář na GitHubu).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 1
    dnes 02:22 | Nová verze

    Po dvou měsících vývoje byla vydána nová verze 0.13.0 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Přispělo 73 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.6. 17:55 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    7.6. 14:55 | IT novinky

    Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    7.6. 11:44 | Zajímavý software

    NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    7.6. 10:55 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 20:55 | IT novinky

    IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 10:44 | Zajímavý článek

    Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 42
    6.6. 01:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník

    Dotaz: C++ shared_ptr - constrainty

    3.12.2020 01:45 mokere
    C++ shared_ptr - constrainty
    Přečteno: 501×
    Mám 2 pointery ukazujúce na 2 objekty (iterator a stream). Iterátor prechádza stream. Jeden z tých pointerov (iterator) vracia funkcia ReadLines. Ten druhý by sa mal uvolniť spolu s tým prvým. Ako na to? Skúmal som dokumentáciu a našiel som tam parameter konštruktora Deleter ktorý som využil na zmazanie oboch pointerov vo chcíli keď by sa mal zmazať smart pointer ukazujúci na iterator:
    namespace
    {
    	template<typename CharType = wchar_t>
    	std::basic_istream<CharType>& operator>>(std::basic_istream<CharType>& inputStream, std::basic_string<CharType>& line)
    	{
    		std::getline(inputStream, line);
    		return inputStream;
    	}
    }
    
    template<typename CharType = char>
    auto ReadLines(std::wstring path)
    {
    	auto inputStream = new std::ifstream(path);
    	using iterator = std::istream_iterator<std::basic_string<CharType>>;
    	auto begin = std::shared_ptr<iterator>(
    		new iterator(*inputStream),
    		[inputStream](auto* iterator)
    		{
    			delete iterator;
    			delete inputStream;
    		}
    	);
    	return begin;
    }
    Je toto správne riešenie? Alebo na to idem zle? Lebo fungovať mi to funguje. Ak viete o niečom priamočiarejšom tak sem s tým. Ďakujem.

    Odpovědi

    3.12.2020 01:53 mokere
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ shared_ptr - constrainty
    A takto sa potom volá funkcia ReadLines:
    auto begin = ReadLines(L"c:\test\newFile21.txt");
    for (auto it = *begin; it != std::istream_iterator<std::string>(); ++it)
    {
    	std::cout << ":" << *it << "n";
    }
    3.12.2020 01:56 mokere
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ shared_ptr - constrainty
    nejako blbne escapovanie, namiesto n tam malo byť lomitko a n resp std::endl
    3.12.2020 09:20 MadCatX | skóre: 28 | blog: dev_urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ shared_ptr - constrainty
    #include <fstream>
    #include <iostream>
    #include <stdexcept>
    
    template <typename T>
    void read_lines(const std::string &path, T &&handler)
    {
            std::ifstream s{};
            s.open(path);
            if (!s.is_open())
                    throw std::runtime_error{"Cannot open file"};
    
            std::string str{};
            while (std::getline(s, str).good())
                    handler(str);
    }
    
    int main()
    {
            try {
                    read_lines("abc.txt", [](const std::string &s) { std::cout << s << std::endl; });
            } catch (const std::runtime_error &ex) {
                    std::cout << ex.what() << std::endl;
            }
    
            return 0;
    }
    
    3.12.2020 10:50 10minuteman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ shared_ptr - constrainty
    Obecne, jak mas nekde nahe new & delete, vis, ze to nepises dobre. Spravne je vyuzit RAII a vytvorit si nejakou guard tridu: new volas v konstruktoru, delete v destruktoru. Pak mas jistotu, ze se spravne uvolni tvuj resource i pri nestandardnim ukonceni scope (treba pri vyhozeni vyjimky). No ale jelikoz std typy tak uz funguji (tedy svuj resource si hlida uz treba ten ifstream), nemusis to nijak resit a napis to tak, jak ti radi MadCatX.

    Za druhe, std::shared_ptr (a podobne veci) inicializuj pomoci std::make_shared (a podobnych funkci) - je to bezpecnejsi a rychlejsi.
    3.12.2020 19:07 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ shared_ptr - constrainty

    Začal bych od jednoduchého příkladu — implicitní iterace po slovech. To se zařídí třeba takhle:

    #include <fstream>
    #include <iostream>
    #include <iterator>
    #include <string>
    
    namespace {
    
    template<typename C>
    struct ifstream_iterable {
      ifstream_iterable(const std::string &path) : stream_{path} {}
      auto begin() { return iterator{stream_}; }
      auto end() { return iterator{}; }
     private:
      typedef std::istream_iterator<std::basic_string<C>, C> iterator;
      std::basic_ifstream<C> stream_;
    };
    
    }  // namespace
    
    int main() {
      for (auto &w : ifstream_iterable<wchar_t>{"/proc/cpuinfo"})
        std::wcout << w << std::endl;
    }
    

    To bychom měli. Teď je otázka, jak z toho^^^ udělat iteraci po řádcích. Předně pár poznámek k tématu:

    • Tvůj příklad s operátorem >> je mírně špatně v mezích zákona, protože deklarace je hodně podobná této deklaraci v headeru <string>, což sice na první pohled nevadí, ale na druhý pohled tam hraje roli až příliš mnoho složitých detailů kolem pravidel pro hledání identifikátorů. Drobná změna standardu a/nebo (kni)hovny může vést k tomu, že operátor se buď vůbec nepoužije, nebo začne být v konfliktu s operátory z (kni)hovny. Drobnou modifikací se mi podařilo vyrobit (proti)příklad, kdy clang++ i g++ kód přeloží bez varování, ale g++ „přetížený“ operátor použije, zatímco clang++ nikoliv.
    • Jedno (nechvalně) známé řešení ze Zásobníkovéhopřetečení sice vypadá na první pohled hezky a jednoduše, ale vyskytují se v něm tři poněkud nepříjemné a sporné nápady:

      • soukromá dědičnost (která se tu a tam hodí, ale tenhle případ není ani tu, ani tam)
      • kámoši (kterým je ideální se vyhnout, protože všeho všudy ukazují na chybu v návrhu (zapouzdření atd.))
      • dědění od std::string (což je sice technicky možné, ale z hlediska kompatibility a udržovatelnosti kódu je vhodné se takových nápadů vyvarovat)

    Co tedy podniknout? Třeba tohle:

    #include <fstream>
    #include <iostream>
    #include <iterator>
    #include <string>
    #include <utility>
    
    namespace {
    
    template <typename C>
    struct line {
      std::basic_istream<C>& operator <<(std::basic_istream<C> &stream) {
        std::getline(stream, str_);
        return stream;
      }
      operator const std::basic_string<C>&() const & { return str_; }
      operator std::basic_string<C>&() & { return str_; }  // zde se nepoužije
      operator std::basic_string<C>() && { return std::move(str_); }  // -dtto-
     private:
      std::basic_string<C> str_;
    };
    
    template <typename C>
    std::basic_istream<C>& operator >>(std::basic_istream<C> &stream,
                                       line<C> &str) {
      str << stream;
      return stream;
    }
    
    template<typename C>
    struct ifstream_iterable {
      ifstream_iterable(const std::string &path) : stream_{path} {}
      auto begin() { return iterator{stream_}; }
      auto end() { return iterator{}; }
     private:
      typedef std::istream_iterator<line<C>, C> iterator;
      std::basic_ifstream<C> stream_;
    };
    
    }  // namespace
    
    int main() {
      for (const std::wstring &l : ifstream_iterable<wchar_t>{"/proc/cpuinfo"})
        std::wcout << l << std::endl;
    }
    

    Tohle^^^ nedědí od základních typů, nevyvolává příliš mnoho nespecifikovaných rohových případů, nepoužívá kámoše a vystačí si s jednou třídou (dělnickou), kterou lze konvertovat na odpovídající string. (Pro složitější konverze do jiného API si lze napsat deduction guides, ale to už je jiné téma. V této podobě se kód přeloží s C++ 14, 17 i 20, zatímco s deduction guides by vyžadoval minimálně C++17.)

    Ještě závěrem dodám (a předejdu tak, doufám, některým komentářům), že někteří lidé mají utkvělou špatnou představu o sousloví return std::move(...); — myslí si, že něco takového nedává smysl a že by to nemělo existovat. Samozřejmě se mýlí, jak jinak; tady jsou k tomu předdrobnosti i podrobnosti.

    3.12.2020 19:17 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ shared_ptr - constrainty

    A když nad tím znova přemýšlím (což rozhodně nedělám často), čitelnější to bude bez toho nestandardního operátoru <<, který nijak neinteraguje s (kni)hovnou a jenom všeho všudy mate čtenáře (včetně mě). Takže raději třeba takto:

    #include <fstream>
    #include <iostream>
    #include <iterator>
    #include <string>
    #include <utility>
    
    namespace {
    
    template <typename C>
    struct line {
      operator const std::basic_string<C>&() const & { return str_; }
      operator std::basic_string<C>&() & { return str_; }
      operator std::basic_string<C>() && { return std::move(str_); }  // nepoužito
     private:
      std::basic_string<C> str_;
    };
    
    template <typename C>
    std::basic_istream<C>& operator >>(std::basic_istream<C> &stream,
                                       line<C> &str) {
      std::getline(stream, static_cast<std::basic_string<C>&>(str));
      return stream;
    }
    
    template<typename C>
    struct ifstream_iterable {
      ifstream_iterable(const std::string &path) : stream_{path} {}
      auto begin() { return iterator{stream_}; }
      auto end() { return iterator{}; }
     private:
      typedef std::istream_iterator<line<C>, C> iterator;
      std::basic_ifstream<C> stream_;
    };
    
    }  // namespace
    
    int main() {
      for (const std::wstring &l : ifstream_iterable<wchar_t>{"/proc/cpuinfo"})
        std::wcout << l << std::endl;
    }
    
    5.12.2020 17:07 mokere
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ shared_ptr - constrainty
    Ďakujem Vám všetkým. Aj za to že ste mi opravili chybu s riadkami vs slovami. To bola moja nepozornosť. A popravde som si ju ani nevšimol.

    Každopádne MadCatX to vymyslel zaujímavo.

    Ja som chcel ale napodobniť funkciu ReadLines z .NETu https://docs.microsoft.com/en-us/dotnet/api/system.io.file.readlines?view=net-5.0 ktorá vracia IEnumerable (obsahujúca Enumerator).

    Andrej To čo ste urobili vy je presne to čo som hľadal. Za čo Vám veľmi pekne ďakujem.

    10minuteman Čo sa týka new a delete snažím sa ich používať minimálne. Ale ak pri smartpointeroch používate deleter tak sa použitiu delete nevyhnete. Veď aj smart pointery v konečnom dôsledku volajú delete.

    5.12.2020 22:17 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ shared_ptr - constrainty
    Ale ak pri smartpointeroch používate deleter tak sa použitiu delete nevyhnete.

    To je sice pravda, ale právě nadužívání dynamické alokace je u C++ poměrně častá chyba. Zrovna třeba statement delete iterator; není dobrý nápad (a kdekoho přiměje zvednout obočí), protože iterátor má být (a většinou je) malý kousek dat (něco jako 16 B, dejme tomu), který se dá a má předávat všude hodnotou. (Samozřejmě kromě případu, kdy je potřeba z více míst měnit jeden iterátor, tj. mít něco jako dvouhvězdičkový pointer.)

    Ještě bych poznamenal, jen tak pro úplnost, že příklad v dotazu by byl lepší s použitím std::unique_ptr místo std::shared_ptr. Zatímco std::unique_ptr je jednoduchý zapouzdřený pointer, který vyjadřuje exkluzivní vlastnictví a vlastní z jednoho kontextu jeden kousek dat, std::shared_ptr je složitá mašinerie s atomickým reference-countingem. Uvnitř v implementaci std::shared_ptr neukazuje přímo na data, která spravuje, nýbrž na svou vlastní dynamickou strukturu, ve které má (kromě pointeru) také atomické počítadlo referencí a pár dalších vychytávek. (Dlužno navíc dodat, v souvislosti s atomickým počítadlem, že jedna atomická instrukce může stát čas srovnatelný s řádově tisícem sčítání.) Dá se říct, že std::shared_ptr je v jistém smyslu thread-safe, byť s omezeními:

    • Několik instancí std::shared_ptr, každou z jiného vlákna, lze používat paralelně zcela bez omezení.
    • Použití jedné instance std::shared_ptr několika vlákny (například rozumně atomické přiřazení toho sdíleného pointeru) ovšem samo od sebe atomické není; k tomu slouží specializace std::atomic<std::shared_ptr<...>>.

    Zkrátka a dobře (nebo zdlouha a špatně, teď nevím),

    • kdykoliv je možné vyhnout se přímému použití pointerů, je třeba této příležitosti využít. Všechny kontejnery mají na zásobníku jenom něco velmi malého (jako třeba fixních 16 B nebo tak) a dynamickou alokaci si spravují samy.
    • kdykoliv je možné použít std::unique_ptr místo std::shared_ptr, je to jasná volba, zejména z hlediska efektivity a jednoznačnosti vlastnictví objektů. Atomický reference-counting je potřebný jenom velmi zřídka, nikoliv zhusta.
    6.12.2020 15:21 10minuteman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C++ shared_ptr - constrainty
    No to je prave ono: nepsat to rucne, ale nechat to za sebe resit objekty. Jasne, ze interne k new a delete treba dojde. Alokaci na halde se nejspis nevyhnes. Kdyz to ale za tebe bude resit objekt, mas pak mnohem mene starosti.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.